1. leht 4-st

K: bmw hooldamine

Postitatud: 24.09.2011 14:12 45
Postitas matadoooor1
Sõber ostis ka nüüd omale 5seeria e39 530d Touringu.
Eile ja täna oleme siin koos natuke näppinud ta autot ja proovinud pisivigasid likvideerida.
Ta võttis ka pakkumise õlidele ja filtritele jne. (kütusefilter, õlifilter, õhufilter, salongifilter, mootoriõli castrol ja termostaat). Hinnad on lihtsalt ulmelised ju, kui valida igast knecht hengst ja fram toodete vahel.
Pakkumine kokku oli 249 eurot + veel termostaat 43 eurot.

Küsis ta mult, et miks siuke kirves nendele asjadele? Ma ei osanudki vastata midagi.
Võttis pakkumise ka ühest odavamast kohast ja kontrollis ka e-partsi hindasid.
Siis sai koguhinnaks 115 Eurot koos castrol õliga. Termostaat veel 22 eur otsa.

Palun selgitage, et mis vahe on kui ma võtan odavama õhufiltri, salongifiltri, kütusefiltri või õlifiltri?
Ja kas tõesti on nii suur vahe kui ma kasutan castrol õli asemel näiteks kellegi teise tuntud tootja õli? Näiteks Liqui moly või Valvoline?

Hooldusi teeme 15000 km tagant.

Aitüma tähelepanu eest

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 25.09.2011 18:52 02
Postitas Indrek_M
Õlifilter on sellel mootoril nagu niidirull - pisike ja peaks kestma ametlikult 25-30 tuhat km. Ehk siis kokku hoida ei soovita. Ei filtri ega õli arvelt - pane ikka korralikud. Õli võiks olla ikka Castrol.
Salongifiltreid on ka kahte eri sorti - aktiivsöega ja tavalised, tavalisi pole mõtet panna. Läheb neid 2tk.
Termostaati vahetatakse tihti koos EGR-klapiga. Seda seetõttu, et mõlemad mängivad mootori soojenemises olulist rolli aga seda, kumb tuksis on, ei ole lihtne tuvastada. Vahetus katse-eksituse meetodil.
Õhufilter on selline pikk ovaalne "varrukas", seda (nagu ka salongifiltreid) võiks igal õlivahetusel vahetada - meie kliimas on need ikka kiirelt sodi täis.
Kütusefiltri osas ei oska midagi kommenteerida - sinna peale käib rõhuandur, ehk ei hakka ka odavam tilkuma.

Ehk siis vaata üle, mis pakkumises täpsemalt on ja siis otsusta. Kvaliteet-õli ja -filtritega on ilmselgelt sõidurõõmu kauem. Kui muidugi iga 15 tuhande tagant vahetada, siis ilmselt suurt vahet pole.
Mina isiklikult paneks kvaliteetjupid ja sõidaks 25-30 tuhat, üle jääva raha eest vahetaks pidurivedeliku, jahutusvedeliku, roolivõimu- või difriõli ära.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 25.09.2011 18:57 42
Postitas matadoooor1
Mnja.
Siuke küssa seoses hooldustega veel.
Tean, et on olemas oilservice, siis inspection1 ja siis inspection2.

Mis järjekorras neid asju siis tehakse ja mis intervalliga bmw nõuab?

Mina olen kuulnud midagi sellist:

Oilservice
INSPECTION1
Oilservice
INSPECTION2
Oilservice
INSPECTION1
Oilservice
INSPECTION2

jnejnejne

Kas on õige? Mis on intervall ja mida sisaldavad need hooldused e39 530dA Touring puhul?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 25.09.2011 19:01 00
Postitas Indrek_M
Minu meelest ei ole. On lihtsalt õlivahetuse välba tulukesed ja eraldi märgina pidurivedeliku vahetust tähistav märgutuli. Pidurivedelikku tuleks vahetada iga 2a järel ja õlivahetuse märgutulesid arvestab auto läbi põletatud kütuseliitreid arvestades.
Mida mis kilometraaži järel teha, teab esindus või siis tuleb ise teada.

E: Ma lugesin üles mida "BMW" ehk auto ise nõuab. Kui sa pidasid selle "BMW" all silmas tehast, siis on nimekiri loomulikult pikk aga sellest ei tea ma midagi :)
Selge on ka see, et 200 tuhat km ja rohkem sõitnud masina puhul on hooldus pigem "vastavalt vajadusele".

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 25.09.2011 19:14 13
Postitas matadoooor1
keegi teine siin foorumis ei tea?
peaks spetsialiste olema küll ja veel :)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 25.09.2011 20:37 42
Postitas jaanis_!
ei ole päris nii see järjestus. inspectionit nii tihti ei tohiks olla.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 25.09.2011 21:28 10
Postitas Holari
Tere!
MA ei teanendes auto intervallidest, aga mis õlisse puutub, siis ma ei tea, aga ma eriti ei usu, et Castroliga võiks vabalt sõita 30tuhhi või kui kaua ta iganes lubaks ja Liquy Molyga(vb kirjutasin valesti) ei tohi. Igatahes ei usu, et see Castrol seal ka nii kaua peaks. Mida tihemini vahetad, seda kasulikum on mootorile ja pead vähem muretsema. Ma ei suuda sellesse longlife hooldusintervalli kuidagi uskuda, eriti veel meie kliimas. Ma vahetan alati 10-12 tuhat, olenemata, kas on Castrol või midagi muud, praegu peaasjalikult eelpool mainitud keerulise nimega toodang. See ei ole nii kallis ja otseselt seotud keerulise agregaadi elueaga. Vb tuli segane jutt, aga siiski. Ja mis hinda puutub, siis Castrol on 2 või enam kordi kallim ja ma eales ei usu, et see ka kvaliteedis märgatav on ja mu mootor sama palju kordi vähem kulub. Aisi ikka peaasjalikult reklaamis ja nimes. Ja sertides, mis pakendil kirjas. Ma usun, et siis peab hakkama juba hoolikamalt vaatama, kui kasutatakse autod võidusõitudel, kus koormus hoopis teine, siis vb on osad margid rohkem õigustatud aj vaja spetsiaalsemat kraami. Minu jutu mõte ei ole, et peaks igasta jampsi sisse kallama, mitte kunagi, ikka korralikku kraami, aga kas peab alati kõige kallimat, kui kasutada autot tavapäraselt igapäevasõitudeks.
Pikka ja segane jutt....aga see puhtalt minu arvamus. Aga auto eest tuleb korralikult hoolitseda, kui katki on, siis ma kohe närvis ;)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 26.09.2011 14:33 34
Postitas matadoooor1
aitäh!!


lisaks jätkuvatele hoolduse nõuannetele ootaksin vastust ka siukestele küssadele:

kas tasub foori taga oodates lükata käik neutraali peale? ehk on kasulik kuidagi?
alates kui pikkade sõitude puhul ja kui kaua peaks turbot peale sõitu jahutama?
enne startimist peab ka turbot soojendama hommikul?

jüri

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 26.09.2011 15:23 20
Postitas Indrek_M
Ei, ei ole mõistlik neutraali peale lükata, õlirõhk kaob kastist ära ja seejagu on start aeglasem.
Diisli turbot ei pea jahutama. Diisli turbo temperatuur ei ole nii kõrge.
Enne startimist ei pea turbot soojendama, lihtsalt piitsa pole mõistlik anda enne kui õlitemperatuur sinisest välja on jõudnud.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 26.09.2011 21:11 18
Postitas mastergut
Indrek_M kirjutas:Õlifilter on sellel mootoril nagu niidirull - pisike ja peaks kestma ametlikult 25-30 tuhat km. Ehk siis kokku hoida ei soovita. Ei filtri ega õli arvelt - pane ikka korralikud. Õli võiks olla ikka Castrol.
Salongifiltreid on ka kahte eri sorti - aktiivsöega ja tavalised, tavalisi pole mõtet panna. Läheb neid 2tk.
Termostaati vahetatakse tihti koos EGR-klapiga. Seda seetõttu, et mõlemad mängivad mootori soojenemises olulist rolli aga seda, kumb tuksis on, ei ole lihtne tuvastada. Vahetus katse-eksituse meetodil.
Õhufilter on selline pikk ovaalne "varrukas", seda (nagu ka salongifiltreid) võiks igal õlivahetusel vahetada - meie kliimas on need ikka kiirelt sodi täis.
Kütusefiltri osas ei oska midagi kommenteerida - sinna peale käib rõhuandur, ehk ei hakka ka odavam tilkuma.

Ehk siis vaata üle, mis pakkumises täpsemalt on ja siis otsusta. Kvaliteet-õli ja -filtritega on ilmselgelt sõidurõõmu kauem. Kui muidugi iga 15 tuhande tagant vahetada, siis ilmselt suurt vahet pole.
Mina isiklikult paneks kvaliteetjupid ja sõidaks 25-30 tuhat, üle jääva raha eest vahetaks pidurivedeliku, jahutusvedeliku, roolivõimu- või difriõli ära.

Aga miks castrol mobilist etem on ?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 26.09.2011 21:36 15
Postitas bmwRe39
kui rääkida siin ka küttefiltrist siis ei soovita poola filtrit millel karbil ilutseb kiri wix.varem kasutanud seda aga omad vitsad olen juba kätte saanud nii oma e39 530d kui ka peugeot 406hdi-ga-filtritest hakkab lagunema mingisuguseid väikeseid osasi mis võib pihustid ära rikkuda kui ka kütterõhuklapi :evil:

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 26.09.2011 21:43 22
Postitas Indrek_M
mastergut kirjutas:Aga miks castrol mobilist etem on ?
Pilt

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 26.09.2011 21:51 16
Postitas mastergut
Indrek_M kirjutas:
mastergut kirjutas:Aga miks castrol mobilist etem on ?
Pilt
sellepärast on etem et mõnel korgipeal on castrol ? :D

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 27.09.2011 09:18 08
Postitas Indrek_M
mastergut kirjutas:sellepärast on etem et mõnel korgipeal on castrol ? :D
Mismoodi peaks rumalale küsimusele vastama? Mingi põhjaliku selgitusega õlide omadustest, standarditest? Nett on infot täis, lugegu. Või siis otsustagu rahakoti järgi.
On nii Castrol'il kui ka Mobil'il valikus igasuguseid erinevaid õlisid - odavast väga kalliteni, ilmselgelt on kallim Mobil parem kui kõige odavam Castrol ja vastupidi. Küsigu konkreetsete õlide kohta, praeguse küsimuse kohta oli selline vastus mu meelest parim :)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 27.09.2011 09:30 58
Postitas Rainer_U
Indrek_M kirjutas:
mastergut kirjutas:sellepärast on etem et mõnel korgipeal on castrol ? :D
Mismoodi peaks rumalale küsimusele vastama? Mingi põhjaliku selgitusega õlide omadustest, standarditest? Nett on infot täis, lugegu. Või siis otsustagu rahakoti järgi.
On nii Castrol'il kui ka Mobil'il valikus igasuguseid erinevaid õlisid - odavast väga kalliteni, ilmselgelt on kallim Mobil parem kui kõige odavam Castrol ja vastupidi. Küsigu konkreetsete õlide kohta, praeguse küsimuse kohta oli selline vastus mu meelest parim :)
+1

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 28.09.2011 00:02 38
Postitas mastergut
ei pea ilmtingimatta kasutama castroli võib kasutada ka muid kvaliteetseid õlisid
näiteks mobilil on ka bmw heakskiit. Castroli märk korgil pigem näitab seda kellega bmwl leping määrdeainetega
Aga eks igaühe oma otsutstada mis õli sisse kallab ja kui pallju selle eest on nõus maksma.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 28.09.2011 14:02 09
Postitas Larry530i
Ja kui ma õigesti mäletan,siis Liquy Moly peaks olema Castroli tütarettevõte,ehk siis toodab samade määrdeomadustega õlisid,ainult nimi on pakendil teine ja hind ka odavam. :mrgreen: Kui mul endal veel V8 oli,siis kasutasin ainult Liquy Moly ja mitte mingit probleemi ei esinenud ei suvel ei talvel(koguaeg oli sees 5 w 40) ;)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 29.09.2011 20:41 46
Postitas matadoooor1
Indrek_M kirjutas:Ei, ei ole mõistlik neutraali peale lükata, õlirõhk kaob kastist ära ja seejagu on start aeglasem.
Diisli turbot ei pea jahutama. Diisli turbo temperatuur ei ole nii kõrge.
Enne startimist ei pea turbot soojendama, lihtsalt piitsa pole mõistlik anda enne kui õlitemperatuur sinisest välja on jõudnud.
Aga kas see on kahjulik kui ma lükkan neutraali peale?
Kütusekulu on ju suurem kui ta koha peal seistes pidur peal püüab vedada.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 29.09.2011 23:21 12
Postitas Riivo
Kus ta siis suurem on?...siis on nn sidur lahutatud kui pidur peal, mis vedu sel oikka on...ma olen kindel et tankides tilgutad ka rohkem maha kui sul foori taga pidur peal olles kaotsi rohkem läheb...

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 09:08 56
Postitas matadoooor1
No mootor püüab ju vedada, aga ei saa, pidur peal. Koormus on ju peal ja võtab kütust kindlasti ju?
Saba mis nauaalil kässar peal ja püüad kogu aeg õrnalt liikuma saada.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 09:19 53
Postitas Indrek_M
Ei no kindlasti saaks kütusekulu väiksemaks ristmikul seistes, kui kliima tagant lülitada, tuled maha võtta, makk vait panna ja käik välja võtta, oma 0,1L/tunnis kindlasti :)
Kas sellisel säästmisel mõtet on ... minu meelest ei ole.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 19:48 16
Postitas matadoooor1
kas selles on midagi halba, kui tahan kütusekulu alla saada?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 20:20 15
Postitas Riivo
kui tahad kütusekulu alla saada siis osta säästlikum auto

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 20:21 57
Postitas leits
matadoooor1 kirjutas:kas selles on midagi halba, kui tahan kütusekulu alla saada?
valisid ehk vale auto ..?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 20:32 00
Postitas matadoooor1
täiesti idiootlik jutttt
ma tahan liikuda ökonoomselt ja samas mugavalt nagu seda saab bmw-ga.
ja mulle meeldivad bmw sõiduomadused, välimus ning väga ka salongilahendused.
ja kui ma püüan leida lahendusi, et kütusekulu oleks väiksem, siis teie arvates olen ma valinud vale margi.
täiesti haige mõtlemine teil ikka.
kui tahad ökonoomselt sõita ära vali bmw-d, uskumatu

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 30.09.2011 21:33 23
Postitas Igor_K
matadoooor1 kirjutas: Aga kas see on kahjulik kui ma lükkan neutraali peale?
Kütusekulu on ju suurem kui ta koha peal seistes pidur peal püüab vedada.
Sulle üritatakse selgitada, et sellega Sa kokkuhoidu ei saavuta. Loe ridade vahelt ja ridade pealt.
Sina küsisid, Sulle vastati. Kui vastus ei meeldi, ei maksa hakata kisama, et vale vastus.
Elus on küsimusi, millele tegelikult vastuseid ei soovita saada. :cool:

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 09:22 15
Postitas Indrek_M
Mis kasu on BMW sõiduomadustest kui neid kasutada ei raatsi?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 09:43 25
Postitas jõmmu4
Ristmikule jõudes tuleb mootor välja lülitada,nii saab ka kokku hoida.Päriselt ka noh. :mrgreen:

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 09:45 58
Postitas matadoooor1
Indrek_M kirjutas:Mis kasu on BMW sõiduomadustest kui neid kasutada ei raatsi?
Joptvaju matt. Krt no pane pea tööle.
Ega ma kogu aeg ei kasuta ju häid bmw sõiduomadusi.
80-90 %tadast sõidan linnas ja ma ei saagi väga neid kasutada. sittadel teedel naudin ainult salongi vaiksust.
mõelge veidi.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 09:58 51
Postitas Pavel_V
BMW on selline masin, et ei maksa ka selle pealt kokku hoida. Järelikult siis pole see BMW auto sinu jaoks õige mark!