1. leht 1-st

Mootoriga pidurdamine

Postitatud: 02.07.2005 20:28 40
Postitas userxxx
Lugesin siin ühte teemat ja tekkis küsimus, et kui autot mootoriga pidurdada, ehks siis jalg gaasilt ära võtta kas siis bensiini enam peale ei anta mootorile või? ja kui uuesti gaasi anda siis lüüakes uuesti pritsung tööle või?
Ja kui nii ongi kuidas siis see välja nagu arvutatakse, et käik on sees ja hoog veab mootorit, kas kuskil on käigukasti küljes mingi andur selle jaoks?

Postitatud: 02.07.2005 22:01 42
Postitas bimmer099
Üldiselt kaasaegsetel autodel on jah nii, et kui käik sees ja jalg gaasilt maha võtta, siis kütte pihustamine lõppeb. Neid andureid on ju tänapaäeva autodel nii palju, et ei jõua kokku lugedagi.

Postitatud: 03.07.2005 18:03 53
Postitas MiQ
kui tühikäigulüliti annab signaali ja pöörded on üle tühikäigu(nt. 800p/m) siis ei anta kütet peale..!

Postitatud: 04.07.2005 13:57 49
Postitas naips
milleks asja nii keeruliseks teha.Exs ikka lahja segu sinna jookse,kui sina käiguga pidurdad on mootori pöörded rohkem kui 700.Vastupidi ülekandeid on kole raske ringi ajada.Kuivalt ei tohiks mootor käia.

Postitatud: 04.07.2005 15:16 30
Postitas rzz
http://www.statoil.ee/parem2.php?035262301334141249 bensiini kokkuhoiu mõttes.. :D

aga palju see käiguga pidurdamine ülejäänud autot ruunab ? mootorit või siduriketast vms .. ? Mul endal on küll tunne käiguga pidurdades, et teen autole haiget.. :roll:

Postitatud: 05.07.2005 23:34 27
Postitas acid
siis sidurit vast veidike jah.Aga mida te suvel käiguga pidurdate pole vist erilist mõtet või mis (kulutad sidurit aga hoiad piduriklotse või)ise olen täheldanud käiguga pidurdamise eelist ainult libedal teel,aga ega ma võibolle ei teagi paremaid nõkse mida suvel sedasi teha võib või saab:)

Postitatud: 12.07.2005 19:16 11
Postitas marko456
acid kirjutas:siis sidurit vast veidike jah.Aga mida te suvel käiguga pidurdate pole vist erilist mõtet või mis (kulutad sidurit aga hoiad piduriklotse või)ise olen täheldanud käiguga pidurdamise eelist ainult libedal teel,aga ega ma võibolle ei teagi paremaid nõkse mida suvel sedasi teha võib või saab:)
suurel kiirusel püsib kurvis tunduvalt paremini. :lol:

Postitatud: 12.07.2005 22:56 58
Postitas tafka
acid kirjutas:siis sidurit vast veidike jah.Aga mida te suvel käiguga pidurdate pole vist erilist mõtet või mis (kulutad sidurit aga hoiad piduriklotse või)ise olen täheldanud käiguga pidurdamise eelist ainult libedal teel,aga ega ma võibolle ei teagi paremaid nõkse mida suvel sedasi teha võib või saab:)

sidurit ta põhimõtteliselt ei ruuna

Postitatud: 13.07.2005 08:01 20
Postitas acid
suurel kiirusel püsib kurvis tunduvalt paremini. :lol:[/quote]

Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik et kurvist väljudes saaks hoo kiiremini ülesse

Postitatud: 13.07.2005 09:38 48
Postitas Tom
Auto ei tea, et sa just käiguga pidurdad. Ta teab a) et sa ei vajuta gaasi ja b) et pöörded on veel piisavalt kõrged ilma kütust peale andmata sõitmiseks (umbes alla 1500rpm peaks jälle hakkama kütust pihustama).

Ja käiguga pidurdamine ei tee autole midagi halba kui seda normaalselt kasutada (ebanormaalne on ala võidusõidu stiilis vahetada enne käike alla ja siis sidur lahti ning selle tagajärjel mootor punase piirimaile).

Postitatud: 13.07.2005 15:26 39
Postitas rzz
acid kirjutas: Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik
misasi see käiguga pidurdamine siis on ?

Postitatud: 13.07.2005 16:19 42
Postitas acid
rzz kirjutas:
acid kirjutas: Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik
misasi see käiguga pidurdamine siis on ?
See et ennem kurvi vaja hoogu veidike maha tõmmata ja siis jälle sealt hea hooga välja sõita,no ma ei tea kunagi sai rallikrossi niimodi mõni aeg sõidetud,asfaldil või tänaval ei tea kuida asi käitub.

Postitatud: 13.07.2005 16:35 12
Postitas rzz
acid kirjutas:
rzz kirjutas:
acid kirjutas: Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik
misasi see käiguga pidurdamine siis on ?
See et ennem kurvi vaja hoogu veidike maha tõmmata ja siis jälle sealt hea hooga välja sõita,no ma ei tea kunagi sai rallikrossi niimodi mõni aeg sõidetud,asfaldil või tänaval ei tea kuida asi käitub.
ma võin nüüd rämedalt eksida, aga käiguga pidurdamise mõte minu mälu järgi see ongi, et sa pidurdad mootoriga.. st vahetad madalamale käigule ja lased sidurit aeglaselt üles.. ehk siis nagu "tõmbaks" aeglasemaks sind.. või siis lased lihtsalt gaasi lahti ja ei lahuta sidurit ära.

Postitatud: 13.07.2005 16:59 44
Postitas AARE540
Ma ütlen selle kohta nii, et vähemalt mõne korra on käiguga pidurdamine mul aidanud teisele asjale otsa libisemist vältida... Ei tasu muidugi arvata, et praktiseerin sellist sõidustiili, mis seda soodustab. Vahel lihtsalt on olnud vaja seda kasutada. Ja kui olete talvel nats silmi/kõrvu lahti hoidnud, siis suht palju soovitatakse kasutada just käiguga pidurdamist...

Postitatud: 13.07.2005 17:03 13
Postitas acid
ei see on käiguga pidurdamise nimetagem kas või protsess mitte mõte või eesmärk.
Ah mis sest ikka arutada nagunii on igal ühel omad sõiduvõtted ja lõppude lõpuks oleneb ja ka autost ja teekattest kus ja millal oleks otstarbekas käiguga pidurdada ja kuidas seda teha.Isiklikult linnaliikluses eelistan ise pidurdada siiski piduriga.

Postitatud: 13.07.2005 18:56 42
Postitas Mägilane
Üljuhul ma arvan, et kui seda teha koos pduriga st. pidurdada nii käigu kui piduriga on tulem see et saad saad kiiremini ja ohutumalt pidama eriti kui on vaja just kiiresti pidama saada. Nii pidurdades on rataste blokeerumisvõimalus väiksem ja ei kurna ka mootorit nii palju ;)

Postitatud: 13.07.2005 20:59 21
Postitas AARE540
Loomulikult parima tulemuse annab see mõlemad koos ikkagi, aga no ma miskipärast ei usu, et kui maanteel 90km/h tunnikiirusel on vaja hakata hoogu maha võtma, et esimene asi käib käik laksti välja ja kohe pidurit tallama, tavaliselt on ju kõigepealt ikka mootoriga pidurdamine, kellel kui palju, on erinev, aga mingil määral ikka :)

Postitatud: 14.07.2005 00:11 59
Postitas priitv8
See kah veel, et kui samal ajal ka käiguga pidurdada, siis tänu mootori kõrgematele pööretele ja suletud seguklapile on sisselaskes kõva vaakum ja pidurivõimendi töötab ka tunduvalt paremini.