1. leht 1-st

E30 tahhomeeter ei näita elumärke..

Postitatud: 04.07.2005 14:58 49
Postitas R3
Lugu siis järgmine.. 85' E30 320i tahhomeeter ei liigu grammigi mitte mingis asendis, ei mingil temperatuuril ega mingi ilmaga.

Võtsin kogu kellade ploki maha, tegin lahti, kõik paistab nagu ok olevat.
Klemmidel erilist oksüdatsiooni ei täheldanud, pistik näib normaalne..
Näpuga osutile vajutades liigub küll (seega vedru ja rootor või mis iganes seal ka poleks, paistab et toimib)

Samuti ei tööta ka tahhomeetri kõrval too mootori temperatuuri näidik, ega ka see pisike mingi atribuut (ei mäleta mida see näitab) tahho alumises ääres.
Kaitsmed peaks kõik ok olemas

Otsingus leidsin siin juttu mingitest akudest mis seal olema peaks, ehk keegi räägiks lähemalt..
Või on äkki kellelgi sarnane jama olnud..

Postitatud: 06.07.2005 11:29 40
Postitas R3
Ei ole kellelgi siis sarnast probleemi olnud ?
Aga ehk siis keegi annaks nõu, kuidas veale jälile jõuda..
Voltmeetriga juhtmeid läbi proovima kuidagi ?

Postitatud: 06.07.2005 11:56 14
Postitas ruut
akud on AA suurusega, 2 tk trükiplaadile joodetud. need tuleb vahetada. täpsemalt otsi netist. märksõnadeks näiteks: e30 si board.

Postitatud: 06.07.2005 13:49 07
Postitas R3
peavad need olema mingi spetsiifilise pinge ja mahuga ?
või võtan suvalised odavaimad mis ma leian..

EDIT:
tegelikult ma eriti ei mõista ikka :D
nagu ma aru saan siis see peaks olema seotud tolle service indicatoriga, mis ütleb millal õlivahetust teha jms..
kas tahhomeetri töö üleüldse sellest sõltub ??

Postitatud: 06.07.2005 14:50 52
Postitas R3
Ise küsin ise vastan..
Netis ringi kolades selgus, et siiski erinevatel bmw omanikel on ka peale akude suremist kadunud ka järjest tahho ja temp..

Aga see küsimus, kas need peavad mingid kindlat tüüpi akud olema, jäi ikka..

Postitatud: 06.07.2005 15:43 52
Postitas draggo
Võta plokk lahti ja see trükiplaat välja. Siis jooksuga mõnesse elektroonikaga tegelevasse firmasse kus sulle uued akud asemele joodetakse.
Ise ostsin ka netist leitud pildi järgi omale uued ja hiljem selgus, et seal olid väiksemad. Igavene jama oli. :)

Postitatud: 06.07.2005 16:13 02
Postitas R3
väiksemad mõõdult ? a'la AAA mitte AA
või väiksemad mahult või voltide poolest ?

erilist probleemi ise jootmisega vist poleks muidu..
ja kuhu sellega muidu jooksma peaks ? tevalosse näiteks ?

Postitatud: 06.07.2005 16:22 37
Postitas draggo
Oeh, võta välja ja vaata millised seal on. Siis muretse omale täpselt sellised ja jooda külge. Mina pole elektroonikaspets ja sellepärast pöördusin firmasse(nime ei mäleta) mis tegeleb elektroonika remontimisega.

Postitatud: 06.07.2005 16:30 21
Postitas R3
njah ma kardan et sellised nagu seal on küljes, selliseid pole kuskilt saada..

netist lugesin et mingid Vartad on seal standardis, aga sellise koodiga akusi enam ei toodetagi..

eks ma kisun täna ploki maha ja siis vaatan kas ja mis seal on..

Postitatud: 09.07.2005 00:01 27
Postitas R3
nonii..
sai siis SI board maha kistud ja seda asja uuritud..
seis oli halb, vanad akud (samuti vist mitte originaalid, oli näha jootmisjälgi) olid välja jooksnud ja mõningad jubinad seal olid veel jootest lahti murdunud jms..

lisaks sellele avastasin (inimene õpib kogu elu vms :D) et aku otste külge tina jootes ei jää..

igatahes viskasin kellad praegu masinasse tagasi, pühapäeval peaksin kogu ploki uue saama, siis vist jätab nurka praeguse..

Postitatud: 09.07.2005 00:57 38
Postitas Jaanus_P
ega tina ei taha sinna akude otsa niisama jääda jah. ise olen happega neid otsi põletanud, et saaks joota. hetkel mõtlen, et millest tehti saltserit...... üks komponent on tšink, aga see teine... kas oli nüüd väävelhape? igatahes tuli selle happega neid klemme puhastada.

Postitatud: 09.07.2005 04:55 24
Postitas bigiwigi
kas siis sama teema on ka sel juhul kui spidokas elumärke ei näita?Et need samad akud vaja ymber vahetada?

Postitatud: 09.07.2005 09:57 21
Postitas BMW325i
ise selle SI plaadi jootmise läbi teinud...2 AA tüüpi akut, saltseriga otsad üle, kinni ja akud olemas...vanad akud olid vartad mingid aga ise panin suvalised näitajad olid suuremad kui vartadel.. va volt(1,2v) siis puhastad jootekolvi otsa korralikult ära ja sutsutad kahtlased jooted kergelt üle ja peaks toimima küll....akudest sõltub küll tahho, tempi ja ökonomaiseri töö. kui akud on tühjad siis tegi mul ökonomaiser peale süüte välja keeramist ühe pisikese hüppe.

edu!!