Kuidas ma e30le konditsioneeri paigaldasin
Postitatud: 04.08.2003 20:58 38
Esiteks tahaks ära mainida, et antud jutt ei ole kirjutatud kellegi maine kahjustamiseks ega mingi muu erilise tagamõttega, vaid lihtsalt hoiatuseks/ kogemuse jagamiseks osavate kätega vendadele.
Niisiis sai endale muretsetud e30 touring 325i. kuna auto hakkab palju sõitma, sai otsustatud võimalikult palju lisasi külge ehitada: signad, immod, makid-värgid, autopiloot, comfortfunktsioon, xenontuled, normaalsem rool ja käigukanginupp,jne ja loomulikult palavate ilmade vastu kondikas. kuna eelmisest autost olid alles kompressor, kuivati ja paar toru, oli vaja veel salongiahju, ette radikat-ventikat, veel mõnda toru ja elektrijuhtmestikku. eelmisele autole sai ka peale pandud niiet kogemus olemas kuigi väga kurb- sauelt sai ostetud kogu komplekt, peale pandud, kuid salongi soojenduskraan tilkus ja enne kui vea leidsin vahetasin 3x 325i plokikaant. ok nüüd üritasin olla tähelepanelikum. sauelt Siimu käest sain kogu komplekti 1000eeguga- salongiahju plastmassosad katki, voolikud murenenud, torud seest roostes. igori käest sain salongiahju tervena 350eeguga ainult ühte katet polnud kusagil. selle sain alles hiljem, täiesti juhuslikult. laki autos survestati radikas, mis lekkis 5 kohast, Siim andis teise, mis ka ei pidanud, ok saime temaga kaubale. tellisin lakist uue radika 1500eek- normaalne. ventikat loomulikult kusagilt ei saa. lõpuks aitas mersu keskuse meister, sain mootori ja tiiviku, kinnitused ja katte tegin ise. hifleksis vahetati välja murenenud voolikud, pikkused jäeti samad. paigaldusel ilmnes, et voolikud ei sobinud üks lühike teine pikk. Siim ei maininud, et kont tuli neljasilindrise mootoriga auto pealt. tagasi hifleksi, jälle mõnus arve. voolikud kokku 800eeku. sealt sai ka kõik uued tihendid võetud. kompressori rihma oli ka paras n..ss lasna piirkonnast saada. kuna vana tüübi freoon on osoonile kahjulik, otsustasin kompressori lahti võtta, puhastada ja uue tüübi freooni õli sisse panna. um-is ulatati lahkelt õli letile 1700eek/l!!! TÄITSA SEGASED!! müüdi küll veerand liitri kaupa, kuid unustage ära. kodus oli veel järgi jäänud vana tüübi õli ja otsustasin r12 kasuks(vana freoon). p...sse see osoon. kompressori laagrit vahetades ilmnes, et see on ebastandardne ja tuli kasutada kahtekitsamat laagrit ja detailid ümber teha. ja kõige lõpuks, kui asja reedel käima sain, keeras ilma jahedamaks...
Võibolla on sellest jutust kellelegi kasu kes mõtleb sama teed läbida, kuid soovitan soojalt: sellist asja ostke töötava variandina auto küljest, millel saab seda proovida! asi ise ei maksa midagi võrreldes remonditöökoja arvega ja ajakulu ja n..ssiga mida saate sellega näha.
Niisiis sai endale muretsetud e30 touring 325i. kuna auto hakkab palju sõitma, sai otsustatud võimalikult palju lisasi külge ehitada: signad, immod, makid-värgid, autopiloot, comfortfunktsioon, xenontuled, normaalsem rool ja käigukanginupp,jne ja loomulikult palavate ilmade vastu kondikas. kuna eelmisest autost olid alles kompressor, kuivati ja paar toru, oli vaja veel salongiahju, ette radikat-ventikat, veel mõnda toru ja elektrijuhtmestikku. eelmisele autole sai ka peale pandud niiet kogemus olemas kuigi väga kurb- sauelt sai ostetud kogu komplekt, peale pandud, kuid salongi soojenduskraan tilkus ja enne kui vea leidsin vahetasin 3x 325i plokikaant. ok nüüd üritasin olla tähelepanelikum. sauelt Siimu käest sain kogu komplekti 1000eeguga- salongiahju plastmassosad katki, voolikud murenenud, torud seest roostes. igori käest sain salongiahju tervena 350eeguga ainult ühte katet polnud kusagil. selle sain alles hiljem, täiesti juhuslikult. laki autos survestati radikas, mis lekkis 5 kohast, Siim andis teise, mis ka ei pidanud, ok saime temaga kaubale. tellisin lakist uue radika 1500eek- normaalne. ventikat loomulikult kusagilt ei saa. lõpuks aitas mersu keskuse meister, sain mootori ja tiiviku, kinnitused ja katte tegin ise. hifleksis vahetati välja murenenud voolikud, pikkused jäeti samad. paigaldusel ilmnes, et voolikud ei sobinud üks lühike teine pikk. Siim ei maininud, et kont tuli neljasilindrise mootoriga auto pealt. tagasi hifleksi, jälle mõnus arve. voolikud kokku 800eeku. sealt sai ka kõik uued tihendid võetud. kompressori rihma oli ka paras n..ss lasna piirkonnast saada. kuna vana tüübi freoon on osoonile kahjulik, otsustasin kompressori lahti võtta, puhastada ja uue tüübi freooni õli sisse panna. um-is ulatati lahkelt õli letile 1700eek/l!!! TÄITSA SEGASED!! müüdi küll veerand liitri kaupa, kuid unustage ära. kodus oli veel järgi jäänud vana tüübi õli ja otsustasin r12 kasuks(vana freoon). p...sse see osoon. kompressori laagrit vahetades ilmnes, et see on ebastandardne ja tuli kasutada kahtekitsamat laagrit ja detailid ümber teha. ja kõige lõpuks, kui asja reedel käima sain, keeras ilma jahedamaks...
Võibolla on sellest jutust kellelegi kasu kes mõtleb sama teed läbida, kuid soovitan soojalt: sellist asja ostke töötava variandina auto küljest, millel saab seda proovida! asi ise ei maksa midagi võrreldes remonditöökoja arvega ja ajakulu ja n..ssiga mida saate sellega näha.