1. leht 1-st

kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 06.08.2003 15:49 03
Postitas Raivo
et see sidur toimiks?
mõnikord tekib probleeme (küll siis tekkis kui õues oli see 30C) et seistes kipub temp.näidik üle poole minema...

Postitatud: 06.08.2003 16:04 46
Postitas Martti
Sooja mootoriga jäta mootor seisma ja proovi kas ventika käsitsiliigutamisel käib see ringi raskelt või kergesti, kui raskelt siis korras ja vastupidi.

Postitatud: 06.08.2003 20:25 15
Postitas Ragnar
minul näiteks käib ta kogu aeg ühe raskuselt (õigemini kerguselt) ja pole veel seier üle kesk asendi liikunud.

Postitatud: 07.08.2003 13:27 08
Postitas Raivo
suht kergelt käib ringi.
ma mäletan kunagi kui mul teine e30 oli, siis vahepeal see ventikas käis nagu suurema kohinaga ringi...ning siis hakkas jälle tavaliselt käima...

Postitatud: 07.08.2003 14:09 48
Postitas Martti
Kui linnas ummikus istudes gaasi vajutada siis peabki hirmsasti kohisema st. sidur on lukustunud ja võtab ventika taha....

Postitatud: 07.08.2003 16:22 37
Postitas jevgeni
võib ka töötava mootoriga ventikad proovida. mootor kuumaks ja siis näpud sisse, vaikselt. isegi töökorras siduriga ei tee see käele liiga, lihtsalt tunned tugevad vastasseisu:)

Postitatud: 07.08.2003 16:29 28
Postitas Raivo
Algselt postitas jevgeni
võib ka töötava mootoriga ventikad proovida. mootor kuumaks ja siis näpud sisse, vaikselt. isegi töökorras siduriga ei tee see käele liiga, lihtsalt tunned tugevad vastasseisu:)
ok, ma pistan käe siis propellerisse:D

Postitatud: 07.08.2003 16:36 19
Postitas Arvo
ok, ma pistan käe siis propellerisse:D
Ja võid saada väga magusa laksu vastu näppe juhul kui sidur kinni :D Testitud.

Postitatud: 07.08.2003 16:46 29
Postitas jevgeni
keegi ei ütle, et sa pead mootorile 5000 pööret andma. tühikäigul.

Postitatud: 08.08.2003 09:54 45
Postitas Arvo
Algselt postitas jevgeni
keegi ei ütle, et sa pead mootorile 5000 pööret andma. tühikäigul.
Samuti ei ole vaja soovitada siin avalikult näppe ventilaatorisse toppida... kõigil pole ometi sepa käed. Remondimanualis soovitatakse samuti vendi sidurit kontrollida seisva mootoriga.

Postitatud: 08.08.2003 10:58 24
Postitas jevgeni
idee järgi kui kuuma mootori seisma panna ventikas ei tohiks ringi käia. ventika siduri sees on bi-metall mis reageerib kuumusele. veepumbas vedelik läheb kuumaks, metall paisub ja hakkab ventikat tugevamini järgi võtma.

Postitatud: 08.08.2003 16:26 52
Postitas rajko
mootor seisma jättes käib ventikas veel tiba aega ringi. Käimise pealt pole probleem tiivikust kinni võtta, erilist survet käega ei tunne, pärast tuleb aint hoog sisse lükata, muidu läheb väheke aega enne kui ringi käima hakkab. Vist ei toimi se siduri süsteem? Keema ka pole eriti läinud, liiga kuumaks on läinud aga muudel põhjustel.

Postitatud: 08.08.2003 18:35 31
Postitas jevgeni
siis on mingi jama siduriga. sest kuuma mootoriga tuurid andes ta peab kiiremini kaasa vedama. kui aga see ei toimi siis seda sidurit peaks välja vahetama. maksis see vist ~1600 eeku.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 16.03.2012 12:02 26
Postitas vman
Kuni mootor soojeneb, sõida nagu Scorpio-ga :evil:
Temp tõuseb seistes. Sõites jääb sinna 92 ja 98 vahele. Kõigub koguaeg.
Seistes 5min töötas siis tõusis 102-ni. Rohkem ei lasknud. Suretasin mootori välja ja temp tõusis kuni 106-ni.
Visko sai pandud uus, nagu ka radikas, termostaat (92*C), veepump ja soojaklapid (kasutatud küll)

Täiesti külma mootoriga praegustes oludes (+1*C), kas ventikas peab käivitades kaasa vedama täitel tuuridel?

Edit: Paisupaagikork on samuti vahetatud äsja
Mootoriks autol 2,8i (-96)

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 16.03.2012 15:21 48
Postitas zaruljom
minul oli nii, et vedru kujulise bimetalliga oli ka külmalt alguses sidur järgi ja sachsi plaadikujulise bimetalliga läheb alles siis jäigaks kui vaja (loe: mootor vajab lisajahutust). kui kliima taga, siis undab palava ilmaga. kui ei ole kliiimat taga, siis ei unda. seega linnas sõites kliimga on pidev vuhin taga nagu GAZ53. selle vastu aitab elektrivent, kui ei taha et jõud kaduma läheks jne.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 17.03.2012 10:47 18
Postitas vman
Ma ei tea mis tüüpi visko mul pandi kuid kas see külmalt ventika kaasa vedamine on siis normaalne?

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 17.03.2012 12:12 12
Postitas siiim_k
Külmalt peaks nad siiski „vabalt kaasa lehvima”.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 18.03.2012 16:54 08
Postitas zaruljom
neid ongi kahte sorti nagu kirjutasin.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 18.03.2012 22:31 34
Postitas vman
Selge, siis tean. Tuleb ikka süsteemi survestada, kuigi enamus detaile vahetatud.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 20.04.2012 11:46 51
Postitas markus87
Mulle soovitati aastaid tagasi sellist meetodit: peatada tiivik asjalehega(piisavalt pehme et mitte tiivikut rikkuda aga samas piisavalt kõva). Külmalt peaks suutma peatada aga töösooja mootoriga ei tohiks kinni saama pidada seda tiivikut. Mul ka niiviisi toimis.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 02.05.2012 10:20 14
Postitas taff911
Kasutasin kontrolliks just viimast meetodit. Sama tulemus nii külma kui sooja mootoriga, peab selle vabalt kinni. Juu siis vajab vahetust, kuigi temperatuuriga probleeme tegelikult pole.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 02.05.2012 21:23 06
Postitas eero
Mina ajaksin töösooja mootoriga käega ringi ja vaataks, kas jääb vabalt pöörlema kui hoog sisse anda. Ei tohi nagu vurr käia ja kui ei käi, siis pole viskol häda midagi.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 21.05.2012 15:40 19
Postitas vman
Hea teada, aitäh Kuno!

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 22.05.2012 15:41 05
Postitas ahto85
Tere,
enda autol ka selline probleem, et kohapeal seistes ja linnas ummikutes tõuseb temp ilma kliimata üle 100 kraadi. Täna siis katsetasin seda ajalehe trikki, kohapeal tühikäigul kui temp oli 102kraadi siis ajaleht peatas suht lõdvalt vendi kinni. Eelmine suvi kuumaga vent tegi ikka veoauto häält, sel aastal täielik vaikus, isegi pöörete peal veab kuidagi uimaselt kaasa vendi. Kas see tähendabki nüüd seda, et visko läbi omadega???

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 22.05.2012 16:44 05
Postitas taff911
Ilmselt läbi jah kui juba nii lödi. Endal sama teema, aga mul siiski üle 96 temp. ei lähe ilma kliimata, et suudab veel midagi hoida.

Aga Kuno, äkki annad vähe infot visko täitmise osas? Peale seda toimib normaalselt? Kus seda teha saaks?

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 05.06.2012 15:10 36
Postitas d33m0n
Kuno_T kirjutas: Samuti saab sidurit täita
paluks selle kohta rohkem infot :arrow:


Eelmine suvi oli mul jama viskoga, väljas oli alguses 30 kraadi kuuma ja kohapeal seistes autol viskosidur ei funganud enam - hea et märkasin temperatuuri punast tuld, muidu oleks autol kaane kõveraks lasknud... Kuna oli just pikem trip plaanis, siis sai ajutiselt pandud ette diiselbemmi vent mis oli suurema läbimõõduga ja selle visko. Iseenesest vinge tuulevuhina hääl oli kapoti all kuna tuulekoda ka ei mahtund sellele peale.
õues oli temp siis 35-40 kraadi (päikese käes 45-50)- aeglast sõitu tehes hoidsin pöörded kõrged et kapoti all tuul uluks, kõik oli õnneks tiptop.

Re: kuidas teha kindlaks kas ventika sidur...

Postitatud: 05.06.2012 18:04 56
Postitas siiim_k
Silikoonõliga peaks täitmine käima. Õli saab siit http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... 91fbadb641" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuna endal hetkel remontima pole vaja hakata siis ei viitsinud väga süveneda täitmise teemasse siis korralikku bmw oma otsida ei viitsinud aga üks MB tsi ka siia siis http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... epair.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Augu puurimine(nagu tsi-s pole ainuke võimalus aga ilmselt lihtsaim ja kiireim(samas ei oska öelda kaua ta nii vastu peab aga ilmselt tsi-s mingi info ka selle kohta olemas juba).
Gooogle on abiks „(BMW) viscos fan clutch refill”