1. leht 1-st

Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 14.11.2011 19:16 45
Postitas Myrtel
Teemasse paluks lisada soovitusi koduseks rehvivahetuseks.

Plaanis kodus talverehvid ise alla panna. Rehvid on velgede peal ning ootavad keldris. Küsiksin kui palju maksavad nn. vargapoldid ning kust neid tasuks osta. Igat asja saab teha lihtsalt ära, hästi ja veel paremini. Hariksin ennast poltide määrimise, poltide kinnikeeramise tugevuse ja rehvirõhu suhtes. Kevadel mainiti töökojas ka traatharja kasutamist?! Lisada on oodatud kõik muu teemaga seonduv - miks ka mitte mõni lugu oma huvitavast kogemusest rehvitöökojas või kodus.

Tänud,
myrtel

Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 14.11.2011 20:45 17
Postitas Heix
Myrtel kirjutas:Teemasse paluks lisada soovitusi koduseks rehvivahetuseks.

Plaanis kodus talverehvid ise alla panna. Rehvid on velgede peal ning ootavad keldris. Küsiksin kui palju maksavad nn. vargapoldid ning kust neid tasuks osta. Igat asja saab teha lihtsalt ära, hästi ja veel paremini. Hariksin ennast poltide määrimise, poltide kinnikeeramise tugevuse ja rehvirõhu suhtes. Kevadel mainiti töökojas ka traatharja kasutamist?! Lisada on oodatud kõik muu teemaga seonduv - miks ka mitte mõni lugu oma huvitavast kogemusest rehvitöökojas või kodus.

Tänud,
myrtel
rehvirõhk sõltub rehvi suurusest,keskeltläbi on 2.2bar kuid autotootjatel on ka erinevad nõuded...
poldid peaksid kinni olema 110-120nm jõuga ehk siis käega keerad ikka normaalselt kinni,mitte täiest jõust....jah,poldid võid teha määrdega kokku,nt grafiitmäärdega......ja kui plekkveljed ja keskosa istub tuugalt otsa siis võib ka rummule määrida sedasama määret....oli olukord kus mul e36 plekkveljed olid talvega nii kinni jäänud et keerasin poldid lahti veidi ja sõitsin ringi ja ikka lahti ei tulnud......lõpuks sain kangiga sikutades alt ära..
Traatharja võid minu arust kasutada vaid puhastamiseks...kui on vaja
aga igatahes edu vahetusel...

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 09:22 00
Postitas Inc
Midagi keerulist seal ei ole.Nagu eelnevalt mainiti, siis tõesti rehvirõhk on tavaliselt tootja poolt ette nähtud.Lisan veel, et talvisel ajal võib rehvirõhu vahe olla 20c ja 0c vahel kuni 0,2bari. Seega kui külmas ilmas on teie rehvirõhk madal, siis tuleks rehv täita tootjapoolse soovitusliku rehvirõhuga. Pumbates rehve soojas garaazis, töökojas vmt, siis tuleks rehvidele lisada rõhku 0.2 bari rohkem, kui on tootja poolt soovituslik.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 11:23 16
Postitas karlerik
Kuna rehvid on erinevalt kulunud, siis kuidas paigutada telgedele? Tagaveolisest autost siis jutt. Kas paremad ette ja vähe viletsamad taha või vastupidi. Täna rehvitöökojas pandi taha kehvemad ja ette paremad, nii väideti olema õige aga ise kahtlustan vastupidist.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 12:20 40
Postitas Heavy
Pigem taha paremad- tagaots kergem ning haarduvus teega halvem.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 13:30 57
Postitas Jan_Ar
Kunagi miskil koolitusel räägiti sama juttu.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 18:05 51
Postitas karlerik
Tsiteerin teisest foorumist saadud infot- Külgkokkupõrge on juhile/reisijatele kõige ohtlikum kokkupõrke tüüp, kuna auto kere kaitsevõime sellise liiklusõnnetuse puhul väiksem. Sellepärast pannakse, olenemata vedavast sillast, alati paremad rehvid taha, et vähendada külglibisemise tekkimise ohtu. Käisin just ringi vahetamas, minu süda rahul!

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 20:59 42
Postitas Heix
karlerik kirjutas:Tsiteerin teisest foorumist saadud infot- Külgkokkupõrge on juhile/reisijatele kõige ohtlikum kokkupõrke tüüp, kuna auto kere kaitsevõime sellise liiklusõnnetuse puhul väiksem. Sellepärast pannakse, olenemata vedavast sillast, alati paremad rehvid taha, et vähendada külglibisemise tekkimise ohtu. Käisin just ringi vahetamas, minu süda rahul!

Kuna endal kogemus kulunud rehvidega.paneks paremad rehvid pigem ette sest minu arvates on külglibisemine kontrollitav,oli olukordi kus ees olid halvad rehvid ja päris mitu korda tekkis olukord kus oleks posti peaaegu maha niitnud kuna auto lihtsalt läks otse...
muidugi kõige parem soovitus....uued rehvid

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 21:17 01
Postitas MargusA
parema mustriga rehvid pannakse ette.Enamus raskeid liiklusõnnetusi juhtub just möödasõidul teisest autost.Möödasõidu lõpus on kiirus suur ja vaja reastuda oma suunda tagasi.Kindlasti on jääkonarlusi kahe sõidurea vahelist lund,jääd jne.Kui ees kehvad rehvid,kiirus suur ja oma ritta tagasi ei saa siis..... :cry:

Jah ostke korralikud rehvid.Parem maksta natuke rohkem,kasvõi Vallai või kasutatud Nokia mitte alla 5mm ja head talve!

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 15.11.2011 22:29 28
Postitas jjanno
Tere
margusa kirjutas:parema mustriga rehvid pannakse ette.
Arvamuste paljusus küllastab :)
Paremad rehvid taha, kuna pidurdades väheneb mass tagateljele (esimesele seevastu kasvab). Kui taga nigelamad rehvid, siis pidamise erinevus esi- ja tagatelje vahel kasvab pidurdades veelgi.

Ehk siis lihtsam leida 4 võrdset rehvi, kui selles küsimuses ühene vastus saada.

jJanno

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 16.11.2011 07:08 52
Postitas Indrek_M
Oleneb veoskeemist ka veidi antud olukorras - kui möödasõidu lõpus gaasi maha lasta esiveolisega, nina pidurdama hakkab ja seepeale suurel kiirusel tagumik käest läheb, on mats kindel.

Oma ritta mitte tagasi saamine on küll minu silmis ainult teoreetiline olukord - reaalselt pole sellega vähemalt minul küll kunagi probleemi olnud. Rääkimata sellest, et möödasõitu alustades ollakse valmis ootamatusteks. Hoopis suurem häda on siiski minu meelest see, kui ootamatul hetkel auto tagumik käest läheb.

Eelmisel talvel olid mu masinal taga kehvemad rehvid (korralik muster aga enamus naaste jalga lasknud) ... kevadel sain päris mitu korda korraliku ehmatuse osaliseks kui täiesti puhtal (küll märjal) siledal teel (Tallinn-Tartu 4-realine osa) 90ga püsikiirushoidjaga lastes päeval tee ääres sulanud lumi järsku müratõkkeseina varjus mustaks jääks oli muutunud ja lihtsalt masinal külje ette võttis. Seda püsikaga kulgedes.
margusa kirjutas:parema mustriga rehvid pannakse ette.Enamus raskeid liiklusõnnetusi juhtub just möödasõidul teisest autost.Möödasõidu lõpus on kiirus suur ja vaja reastuda oma suunda tagasi.Kindlasti on jääkonarlusi kahe sõidurea vahelist lund,jääd jne.Kui ees kehvad rehvid,kiirus suur ja oma ritta tagasi ei saa siis..... :cry:

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 16.11.2011 09:42 01
Postitas Henri.
See "parema mustriga rehvid pannakse ette" on paras Žiguli-ajastu rudiment. [/OT]

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 17.11.2011 21:49 21
Postitas Kaupo_K
Ütleks omalt poolt seda et paremad rehvid ikka tagasillale sest see ei ole juhitav sild. Esisillaga saad ju autot juhtida aga kui tagaosa oma teed läheb siis võib kurvalt see asi lõppeda.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 17.11.2011 22:25 28
Postitas Heix
suitsev rehv kirjutas:Ütleks omalt poolt seda et paremad rehvid ikka tagasillale sest see ei ole juhitav sild. Esisillaga saad ju autot juhtida aga kui tagaosa oma teed läheb siis võib kurvalt see asi lõppeda.

mida sa seal juhid kui esiotsal pidamist pole??

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 17.11.2011 23:04 42
Postitas Maximaator
Kõige parem on osta neli uut rehvi, ning siis pole vaja oma pead vaevata et kuhu ma nüüd need kehvemad/paremad panen. Nagunii need rehvid mida kasutatutena müüakse on sõitnud oma 2 hooaega vähemalt ja eks sealt ka lõppeb nende eluiga, parem osa sellest kindlasti.
Kui oled nõus hoidma kokku mõnikümmend eurot rehvide pealt siis oled ka nõus leppima sellest tigitud tagajärgedega.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 18.11.2011 00:06 25
Postitas jargo
iga aasta ei osta ju uusi rehve!minu arust mõttetu pakkumine!
ise ostsin eelmine aasta uued good-yearid.sõitsin talve ära ja see aaasta panin paremad taha.mitte just pidamise pärast,vaid siis on kulumine ühtlasem.järgmine aasta sõidan arvatavasti veel samade rehvidega.
käest ära lähevad ka uute rehvidega sõidukid.sõita tuleb ikka mõistusega.siis saab ka natuke kulunud rehviga hakkama.

sõber teeb üldse hoopis nii(tagavedu);ostab uued rehvid,sõidab kaks aastat, samad rehvid samade telgede peal.tagasild kulutab reeglina rehve kiiremini ja paari aasta pärast ostab kaks rehvi juurde.need mis enne ees olid ,lähevad nüüd tagasillale ja uued jälle ette.ei ole ka rahakotile eriti valus.probleem on vaid samade rehvide leidmine paari aasta pärast.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 18.11.2011 00:07 39
Postitas Riivo
kui arvestada asjaoluga et mm või paar on esimeste-tagumistega erinevus (fakt et veosillal on kulumine suurem) siis ette kulunumad...pidurdamisel tuleb auto raskus siiski ettepoole, tagumik jääb kergemaks...seega pidamist on nagunii rohkem esisillal ...simpel

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 18.11.2011 10:18 36
Postitas karlerik
Alati ei pea olema võrdlus a-la mul on rehvide paarid 2mm ja 4mm, sellisel juhul on tõesti vaja poodi minna või auto seisma jätta. Aga kui teeme võrdluse 6 ja 7,5mm siis minumeelest on need veel sõidetavad küll ja ei peaks uusi soetama. Küsimus igati õigustatud! Mina lugesin siit teemast oma olukorrale õige paigutuse välja.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 18.11.2011 15:56 20
Postitas Genne
Ohutu autosõidu koolitusel tehti puust ja punaselt selgeks: paremad rehvid taha. Olenemata veoskeemist.
Pole vaja spekuleerida, et kui äkki on nii või naa. Omaarust oleme kõik kõvad sõidumehed, kuid eesmärk on hoida auto otse, on ta siis juhitav või mitte. Kui läks käest ära, peaasi, et läheks otse võssa, puusse või teate isegi :(

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 18.11.2011 20:28 03
Postitas Indrek_M
Riivo kirjutas:kui arvestada asjaoluga et mm või paar on esimeste-tagumistega erinevus (fakt et veosillal on kulumine suurem) siis ette kulunumad...pidurdamisel tuleb auto raskus siiski ettepoole, tagumik jääb kergemaks...seega pidamist on nagunii rohkem esisillal ...simpel
Ega autosõit ainult siledal teel otsesuunas pidurdamisest koosne. Enamus õnnetusi juhtub kurvis või möödasõidul kui autol tagumik käest läheb ja siis ees paremate rehvidega pidurdamine teeb olukorra ainult hullemaks.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 18.11.2011 22:13 36
Postitas Riivo
seda pointi ma mainisingi kui hästi loed :D...küll jah aint ühe näite varal :)

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 19.11.2011 08:28 07
Postitas Indrek_M
Õige jah, lugesin valesti, sry :)

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 29.11.2011 20:06 07
Postitas Randofer
Nendele, kes arvavad, et ees kehvematega läheb auto otse, siis ilmselgelt kiirused valed. Mina sõidan talvel pidamise järgi, mitte seierite järgi.

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 16.03.2012 11:21 38
Postitas vman
Kas keegi pani tähele mis Indrek_M jutu lõpus ütles?
Mul õnnestus hajameelsusest samasse olukorda sattuda 4-teljelise betooniautoga. Ülesmäge maanteel talvel sõites kruiis peal oli üks koht libe teest. Ja loomulikult piloodiga libedaga sõites ei loe kas rehvid on head või mitte. Külglibisemine oli kerge tulema. Vastutulevad autojuhid said vist šoki kui betooniauto tuleb maanteel külg ees. A see on minu kogemus heade rehvidega piloodiga sõitmisel. Ehk on kellelgi abi sellest teadmisest

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 16.03.2012 12:56 41
Postitas ronny25
Autolehes oli hiljuti olemas see test, et kas panna paremad rehvid taha või ette. Test tõestas ka, et paremad alati taha. Tagaveolisega sai veel kuidagi hakkama, kui kehvemad taga olid, aga esiveoline oli katastroof lausa

Re: Rehvide vahetuse näpunäited

Postitatud: 16.03.2012 13:58 38
Postitas siiim_k
Parem rehv taha muidugi, esiteljel kulund rehv siis tahb ainult otse minna ja õnneks on avariis kõige paremoni kaitstud just esimese otsaga kokkupõrkel.
A4 sai paar aastat tagasi proovitud talvel kui taha kulunud suverehvid said siis läks auto tagumine ilma igasuguse hoiatamiseta sinna kuhu tahtis seevastu esimesel teljel annab pideva alajuhitavusega ja libisemisega märku ja tobedat turvatunnet ei teki juht on ettevaatlikum ja sõidab rahulikumalt. Tagumise teljega ei andnud auto mingit märku vaid pööras kohe tagumiku ette ja karistas.