M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
RagnarO
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 27.11.2006 13:04 22

M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas RagnarO »

Tegemist 99a 730d.

Probleem algas kunagi venemaal tangitud küttega. Pärast Eesti kütusega asi korras. Pärast paarikuust eesti kütusega sõitmist on viga avaldunud ka eesti kütusega olenemata, kus tankida. Algusepoole oli probleem ainult esimese-teise käiguga äkiliselt (pedaal põhja) kiirendama hakates, nüüdseks on probleem, ka maanteekiirustel. Avaldub enamasti 2000-3600 rpm vahemikus. Kui 1. käiguga rahulikult lasta pöörded 3600 peale ja siis pedaal põhja vajutada, siis suudab kiirendada ka 2. ja 3.nda käigu lõpuni, 4.ndale vahetades sureb välja, kuna pöörded langevad liiga palju (~3200 rpm ehk).

Veakoodid (3 katset tehtud, kus kohapealt stardist pedaal koheselt põhja vajutatud):

4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 3
Logistic counter: 37

Error occured 1. times at:
Engine speed 2172.83 1/min
Air-temperature 28.61 Grad C
Einspritzmenge 32.77 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.73 bar

Error occured 2. times at:
Engine speed 1348.65 1/min
Air-temperature 31.34 Grad C
Einspritzmenge 28.16 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.81 bar

Error occured 3. times at:
Engine speed 2522.48 1/min
Air-temperature 29.97 Grad C
Einspritzmenge 62.47 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.84 bar

Error not present
Sporadic error
reduction due to low pre-supply pressure
Errorcode: 12 60 25 03 78 01 57 66 40 E9 FF FF 01 36 6A 37
EE FF FF 01 65 68 7A F0 FF
-------------------------------------------------------------
4496 Rail-pressure plausibility
Error frequency : 3
Logistic counter: 37

Error occured 1. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
fuel pre-supply pressure 3.58 bar
Einspritzmenge 58.88 mm^3
RPC rail pressure 746.99 bar

Error occured 2. times at:
Engine speed 2647.35 1/min
fuel pre-supply pressure 3.71 bar
Einspritzmenge 66.05 mm^3
RPC rail pressure 469.88 bar

Error occured 3. times at:
Engine speed 2947.05 1/min
fuel pre-supply pressure 3.79 bar
Einspritzmenge 57.86 mm^3
RPC rail pressure 506.02 bar

Error not present
Sporadic error
Control deviation over engine speed too great
Errorcode: 11 90 25 03 78 20 95 E0 73 7C FF FF 20 6A E8 81
4E FF FF 20 76 ED 71 54 FF
=============================================================

Veakoodid, mis said tehtud hoopealt erinevates oludes:


4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 1

Error occured 1. times at:
Engine speed 4195.80 1/min
Air-temperature 37.48 Grad C
Einspritzmenge 53.25 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.47 bar

reduction due to low pre-supply pressure

-------------------------------------------------------------
4496 Rail-pressure plausibility
Error frequency : 3

Error occured 1. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
fuel pre-supply pressure 3.58 bar
Einspritzmenge 58.88 mm^3
RPC rail pressure 746.99 bar

Error occured 2. times at:
Engine speed 2647.35 1/min
fuel pre-supply pressure 3.71 bar
Einspritzmenge 66.05 mm^3
RPC rail pressure 469.88 bar

Error occured 3. times at:
Engine speed 4170.83 1/min
fuel pre-supply pressure 3.74 bar
Einspritzmenge 54.79 mm^3
RPC rail pressure 837.35 bar

Control deviation over engine speed too great


Live data:
Raili rõhk tühikäigul 90% ajast õigel väärtusel, vahel õrnalt hüppab natuke eemale, kuid dis testmooduli järgi lubatu piires.
Tavasõidul raili rõhku sama või pigem suurem ettemääratud väärtusest. Kõrgematel pööretel kiirendades jääb ettemääratud väärtusest allapoole. Kui vahe muutub 300 barini, siis toimubki "väljasuremine".

Etteande rõhk tühikäigul 3,9 bari. Sõidu ajal 3,7-3,9. Naljalt alla 3,6 bari ei lähe (vähemalt ei suuda live's tuvastada seda). Mingi info põhjal peaks kõik 3 barist ülespoole olema veel normi piires.

Pihusti tagasivoolud mõõtsin. Kohapeal tuuritades ja tühikäigul need silmmärgatavalt ei erinenud. (voolikud pihustitest eraldi anumatesse - silma järgi). Anumad täitusid silmaga mõõdetuna enamvähem võrdselt ja suhteliselt aeglaselt.
Rail Pressure Control Valve - seda proovisin teist (uus, mingi itaalias toodetud). Tulemuseks muutuseta.

Mis edasi? Ostsilloskoop hetkel käepärast ei ole. Muidu oleks mõistlik vist raili surve anduri väljundit sellega vaadelda, et tuvastada rikkis kõrgsurvepumpa. Mida veel kontrollida?
Kui kõrgsurvepumbas oleks viga, siis miks selle eelsurve vea sisse lööb?

Hetkel jääb mulje, et enamuskordadel (nende veakoodide põhjal - 4 korda 6st) alguses tuvastatakse madal eelsurve ja seega redutseeritakse mootorivõimsust (pumpa?) ja seega ei jõua pump õiget raili survet tekitada. Pump suudab toota õiget survet, kuid ta "reageerimisaeg" on pikem, kui peaks (live datast jäi selline mulje).
Kui pedaal sujuvalt põhja vajutada, siis ei sure välja, kui just käiguvahetus ei riku seda nö sujuvust).

Kütusefiler vahetatud ~pool aastat tagasi. Peaks igaksjuhuks homme selle ka ära vahetama, kuigi selle läbilaskevõime peaks olema näha pidevas madalas eelsurves. Eksin?
Viimati muutis RagnarO, 01.04.2013 16:10 06, muudetud 1 kord kokku.
RagnarO
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 27.11.2006 13:04 22

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas RagnarO »

Filtri vahetasin uuesti ära igaksjuhuks. Tühikäigul eelsurve nüüd 4,1 bar. Mingit muud muutust ei teinud see. Sain ka veateateks max raili rõhu ületamise. 1440 bari oli rõhk. Tõenäoliselt siis peaks uue rõhuanduri muretsema kuskilt. Või on reaalne, et pump teeb 1440 bari?
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas Maximaator »

Puhasta rõhuanduri pistik korralikult ära kõigepealt.
Mul suri ka teadtud juhtudel auto välja ning viga seisnes selles et näitas et rõhk läheb latis liiga suureks (aga tegelikult oli kõik normis), lasi survet maha ning selle peale suri välja.
Puhastasin pistiku mõlemad pooled ära ning siiamaani pole enam jamanud.
Ott6
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 26.09.2010 12:43 14

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas Ott6 »

Rõhuregulaatorit võiks teist proovida, äkki on seal mingi kala.
RagnarO
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 27.11.2006 13:04 22

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas RagnarO »

InterFace, sinul võimalikud variandid: andur valetab mingil määral, paagipump kehva või said põhjaalusepumba kehva või siis lekib kuskilt. Uue pumba ja filtriga võiks 4+ bari olla siiski. Minul tühikäigul näitab 4,0 nüüd peale filtri vahetust.

Rõhuregulaatori vahetasin, Pulse Duty factor tõusis ~15% (natuke kõikuv) pealt 20,0% (stabiilne), kuid raili rõhu näidud jäid samaks. Tühikäigul kõigub ühe astme võrra üles ja alla õigest väärtusest. Sujuvalt kiirendades on kuni 1000 barini enamvähem õige. Peale seda enamuskordadel jääb väiksemaks, kuid paar korda on ka üle 1400 bari rõhku viskanud (max rõhk peaks olema 1350). Äkiliselt kiirendades jääb näitude järgi pump aeglaseks. Saab rõhu üles, kuid hilja.

Tõenäoliselt peaksin järgmiseks rõhuanduri ära vahetama ning etapp edasi oleks kõrgsurvepump maha võtta.

Mõistatus on siiski see, et miks ta mul ka "Pre-Supply pressure monitoring" vea sisse lööb ja vea kõrval kirjas, et antud rõhk on 3,6-3,9 bar.
RagnarO
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 27.11.2006 13:04 22

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas RagnarO »

Minu teema lõppes kõrgsurvepumba lõpliku riknemisega. Jooksiks "kinni", tõmbas alumise keti katki. Järgmine pump, ketid ning kaas peale, auto liigub, kuid nukad vaja täpselt rakisega paika ajada. Hetkel silma ja mõõdulindi järgi.
ggawp
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 07.02.2011 20:21 22
Asukoht: +37256836747

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas ggawp »

Äratame vana teema ülesse.
Kuidas läks, uue pumbaga asi töötas ilusti ?
RagnarO
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 27.11.2006 13:04 22

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas RagnarO »

ggawp kirjutas:Äratame vana teema ülesse.
Kuidas läks, uue pumbaga asi töötas ilusti ?
Jah, ikka.
Sama vea diagnoosimiseks tuleks lati rõhku täpsemalt vaadata. Ossiga näiteks. Pumbal 3 plunserit ja kui üks neist ei toimi, siis tekibki ebaühtlane ja rämedalt kõikuv lati rõhk, mis suuremal kiirendamisel lubatu piiridest väljapoole ulatub.
MortenS
Huviline
Postitusi: 579
Liitunud: 26.04.2015 16:26 16

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas MortenS »

Terv, ärataks vana teema üles. Samamoodi 730d tekitab probleeme

Normaalselt sõites ei saa kuidagi aru et midagi viga oleks, talda andes 4k pöörde juures sureb

Samad veakoodid - rail pressure plausibility ja pre supply pressure monitoring

Aga mul tuleb rail pressure viga sisse 4k pöörde juures alles, inpa näitab et rail pressure sel hetkel 1500bar(liiga kõrge? minu teada chipi pole) ja eelanderõhk 2.8bar(on proovitud erinevaid põhjaaluseid pumpasi, ei muutu miski). Tyhikäigul eelanderõhk 4 bar ringis

Tahaks mitte ksp vahetama hakata :D
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas toivoku »

tagasivoolu klapp on ok?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
MortenS
Huviline
Postitusi: 579
Liitunud: 26.04.2015 16:26 16

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas MortenS »

toivoku kirjutas: 19.08.2020 09:54 58 tagasivoolu klapp on ok?
kas see valge julla tagasivoolu toru vahel?
keegi mainis jah et see võib olla, kuidas seda testida saab?

tagasivoolud muidu systaldega mõõdetud ja ok
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: M57 äkilisel kiirendamisel sureb

Postitus Postitas toivoku »

jah see valge julla,
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Vasta