M57 äkilisel kiirendamisel sureb
Postitatud: 15.07.2012 15:22 35
Tegemist 99a 730d.
Probleem algas kunagi venemaal tangitud küttega. Pärast Eesti kütusega asi korras. Pärast paarikuust eesti kütusega sõitmist on viga avaldunud ka eesti kütusega olenemata, kus tankida. Algusepoole oli probleem ainult esimese-teise käiguga äkiliselt (pedaal põhja) kiirendama hakates, nüüdseks on probleem, ka maanteekiirustel. Avaldub enamasti 2000-3600 rpm vahemikus. Kui 1. käiguga rahulikult lasta pöörded 3600 peale ja siis pedaal põhja vajutada, siis suudab kiirendada ka 2. ja 3.nda käigu lõpuni, 4.ndale vahetades sureb välja, kuna pöörded langevad liiga palju (~3200 rpm ehk).
Veakoodid (3 katset tehtud, kus kohapealt stardist pedaal koheselt põhja vajutatud):
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 3
Logistic counter: 37
Error occured 1. times at:
Engine speed 2172.83 1/min
Air-temperature 28.61 Grad C
Einspritzmenge 32.77 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.73 bar
Error occured 2. times at:
Engine speed 1348.65 1/min
Air-temperature 31.34 Grad C
Einspritzmenge 28.16 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.81 bar
Error occured 3. times at:
Engine speed 2522.48 1/min
Air-temperature 29.97 Grad C
Einspritzmenge 62.47 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.84 bar
Error not present
Sporadic error
reduction due to low pre-supply pressure
Errorcode: 12 60 25 03 78 01 57 66 40 E9 FF FF 01 36 6A 37
EE FF FF 01 65 68 7A F0 FF
-------------------------------------------------------------
4496 Rail-pressure plausibility
Error frequency : 3
Logistic counter: 37
Error occured 1. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
fuel pre-supply pressure 3.58 bar
Einspritzmenge 58.88 mm^3
RPC rail pressure 746.99 bar
Error occured 2. times at:
Engine speed 2647.35 1/min
fuel pre-supply pressure 3.71 bar
Einspritzmenge 66.05 mm^3
RPC rail pressure 469.88 bar
Error occured 3. times at:
Engine speed 2947.05 1/min
fuel pre-supply pressure 3.79 bar
Einspritzmenge 57.86 mm^3
RPC rail pressure 506.02 bar
Error not present
Sporadic error
Control deviation over engine speed too great
Errorcode: 11 90 25 03 78 20 95 E0 73 7C FF FF 20 6A E8 81
4E FF FF 20 76 ED 71 54 FF
=============================================================
Veakoodid, mis said tehtud hoopealt erinevates oludes:
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 1
Error occured 1. times at:
Engine speed 4195.80 1/min
Air-temperature 37.48 Grad C
Einspritzmenge 53.25 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.47 bar
reduction due to low pre-supply pressure
-------------------------------------------------------------
4496 Rail-pressure plausibility
Error frequency : 3
Error occured 1. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
fuel pre-supply pressure 3.58 bar
Einspritzmenge 58.88 mm^3
RPC rail pressure 746.99 bar
Error occured 2. times at:
Engine speed 2647.35 1/min
fuel pre-supply pressure 3.71 bar
Einspritzmenge 66.05 mm^3
RPC rail pressure 469.88 bar
Error occured 3. times at:
Engine speed 4170.83 1/min
fuel pre-supply pressure 3.74 bar
Einspritzmenge 54.79 mm^3
RPC rail pressure 837.35 bar
Control deviation over engine speed too great
Live data:
Raili rõhk tühikäigul 90% ajast õigel väärtusel, vahel õrnalt hüppab natuke eemale, kuid dis testmooduli järgi lubatu piires.
Tavasõidul raili rõhku sama või pigem suurem ettemääratud väärtusest. Kõrgematel pööretel kiirendades jääb ettemääratud väärtusest allapoole. Kui vahe muutub 300 barini, siis toimubki "väljasuremine".
Etteande rõhk tühikäigul 3,9 bari. Sõidu ajal 3,7-3,9. Naljalt alla 3,6 bari ei lähe (vähemalt ei suuda live's tuvastada seda). Mingi info põhjal peaks kõik 3 barist ülespoole olema veel normi piires.
Pihusti tagasivoolud mõõtsin. Kohapeal tuuritades ja tühikäigul need silmmärgatavalt ei erinenud. (voolikud pihustitest eraldi anumatesse - silma järgi). Anumad täitusid silmaga mõõdetuna enamvähem võrdselt ja suhteliselt aeglaselt.
Rail Pressure Control Valve - seda proovisin teist (uus, mingi itaalias toodetud). Tulemuseks muutuseta.
Mis edasi? Ostsilloskoop hetkel käepärast ei ole. Muidu oleks mõistlik vist raili surve anduri väljundit sellega vaadelda, et tuvastada rikkis kõrgsurvepumpa. Mida veel kontrollida?
Kui kõrgsurvepumbas oleks viga, siis miks selle eelsurve vea sisse lööb?
Hetkel jääb mulje, et enamuskordadel (nende veakoodide põhjal - 4 korda 6st) alguses tuvastatakse madal eelsurve ja seega redutseeritakse mootorivõimsust (pumpa?) ja seega ei jõua pump õiget raili survet tekitada. Pump suudab toota õiget survet, kuid ta "reageerimisaeg" on pikem, kui peaks (live datast jäi selline mulje).
Kui pedaal sujuvalt põhja vajutada, siis ei sure välja, kui just käiguvahetus ei riku seda nö sujuvust).
Kütusefiler vahetatud ~pool aastat tagasi. Peaks igaksjuhuks homme selle ka ära vahetama, kuigi selle läbilaskevõime peaks olema näha pidevas madalas eelsurves. Eksin?
Probleem algas kunagi venemaal tangitud küttega. Pärast Eesti kütusega asi korras. Pärast paarikuust eesti kütusega sõitmist on viga avaldunud ka eesti kütusega olenemata, kus tankida. Algusepoole oli probleem ainult esimese-teise käiguga äkiliselt (pedaal põhja) kiirendama hakates, nüüdseks on probleem, ka maanteekiirustel. Avaldub enamasti 2000-3600 rpm vahemikus. Kui 1. käiguga rahulikult lasta pöörded 3600 peale ja siis pedaal põhja vajutada, siis suudab kiirendada ka 2. ja 3.nda käigu lõpuni, 4.ndale vahetades sureb välja, kuna pöörded langevad liiga palju (~3200 rpm ehk).
Veakoodid (3 katset tehtud, kus kohapealt stardist pedaal koheselt põhja vajutatud):
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 3
Logistic counter: 37
Error occured 1. times at:
Engine speed 2172.83 1/min
Air-temperature 28.61 Grad C
Einspritzmenge 32.77 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.73 bar
Error occured 2. times at:
Engine speed 1348.65 1/min
Air-temperature 31.34 Grad C
Einspritzmenge 28.16 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.81 bar
Error occured 3. times at:
Engine speed 2522.48 1/min
Air-temperature 29.97 Grad C
Einspritzmenge 62.47 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.84 bar
Error not present
Sporadic error
reduction due to low pre-supply pressure
Errorcode: 12 60 25 03 78 01 57 66 40 E9 FF FF 01 36 6A 37
EE FF FF 01 65 68 7A F0 FF
-------------------------------------------------------------
4496 Rail-pressure plausibility
Error frequency : 3
Logistic counter: 37
Error occured 1. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
fuel pre-supply pressure 3.58 bar
Einspritzmenge 58.88 mm^3
RPC rail pressure 746.99 bar
Error occured 2. times at:
Engine speed 2647.35 1/min
fuel pre-supply pressure 3.71 bar
Einspritzmenge 66.05 mm^3
RPC rail pressure 469.88 bar
Error occured 3. times at:
Engine speed 2947.05 1/min
fuel pre-supply pressure 3.79 bar
Einspritzmenge 57.86 mm^3
RPC rail pressure 506.02 bar
Error not present
Sporadic error
Control deviation over engine speed too great
Errorcode: 11 90 25 03 78 20 95 E0 73 7C FF FF 20 6A E8 81
4E FF FF 20 76 ED 71 54 FF
=============================================================
Veakoodid, mis said tehtud hoopealt erinevates oludes:
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 1
Error occured 1. times at:
Engine speed 4195.80 1/min
Air-temperature 37.48 Grad C
Einspritzmenge 53.25 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.47 bar
reduction due to low pre-supply pressure
-------------------------------------------------------------
4496 Rail-pressure plausibility
Error frequency : 3
Error occured 1. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
fuel pre-supply pressure 3.58 bar
Einspritzmenge 58.88 mm^3
RPC rail pressure 746.99 bar
Error occured 2. times at:
Engine speed 2647.35 1/min
fuel pre-supply pressure 3.71 bar
Einspritzmenge 66.05 mm^3
RPC rail pressure 469.88 bar
Error occured 3. times at:
Engine speed 4170.83 1/min
fuel pre-supply pressure 3.74 bar
Einspritzmenge 54.79 mm^3
RPC rail pressure 837.35 bar
Control deviation over engine speed too great
Live data:
Raili rõhk tühikäigul 90% ajast õigel väärtusel, vahel õrnalt hüppab natuke eemale, kuid dis testmooduli järgi lubatu piires.
Tavasõidul raili rõhku sama või pigem suurem ettemääratud väärtusest. Kõrgematel pööretel kiirendades jääb ettemääratud väärtusest allapoole. Kui vahe muutub 300 barini, siis toimubki "väljasuremine".
Etteande rõhk tühikäigul 3,9 bari. Sõidu ajal 3,7-3,9. Naljalt alla 3,6 bari ei lähe (vähemalt ei suuda live's tuvastada seda). Mingi info põhjal peaks kõik 3 barist ülespoole olema veel normi piires.
Pihusti tagasivoolud mõõtsin. Kohapeal tuuritades ja tühikäigul need silmmärgatavalt ei erinenud. (voolikud pihustitest eraldi anumatesse - silma järgi). Anumad täitusid silmaga mõõdetuna enamvähem võrdselt ja suhteliselt aeglaselt.
Rail Pressure Control Valve - seda proovisin teist (uus, mingi itaalias toodetud). Tulemuseks muutuseta.
Mis edasi? Ostsilloskoop hetkel käepärast ei ole. Muidu oleks mõistlik vist raili surve anduri väljundit sellega vaadelda, et tuvastada rikkis kõrgsurvepumpa. Mida veel kontrollida?
Kui kõrgsurvepumbas oleks viga, siis miks selle eelsurve vea sisse lööb?
Hetkel jääb mulje, et enamuskordadel (nende veakoodide põhjal - 4 korda 6st) alguses tuvastatakse madal eelsurve ja seega redutseeritakse mootorivõimsust (pumpa?) ja seega ei jõua pump õiget raili survet tekitada. Pump suudab toota õiget survet, kuid ta "reageerimisaeg" on pikem, kui peaks (live datast jäi selline mulje).
Kui pedaal sujuvalt põhja vajutada, siis ei sure välja, kui just käiguvahetus ei riku seda nö sujuvust).
Kütusefiler vahetatud ~pool aastat tagasi. Peaks igaksjuhuks homme selle ka ära vahetama, kuigi selle läbilaskevõime peaks olema näha pidevas madalas eelsurves. Eksin?