Kliima korrasoleku kontroll

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Zimbo
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 24.07.2007 09:44 32
Asukoht: Jõhvi

Kliima korrasoleku kontroll

Postitus Postitas Zimbo »

Tervist kõigile!

Nimelt, kuidas kontrollida, kas kliima süsteemis on rõhk sees?
(Vastus minna esindusse on 100% õige, kuid me ometi ei hakka iga kuu seal käima)

- Kui väljas on seo, asi lihtne.
- Kui väljas +10; +15 kraadi on juba raske öelda, kas kliima puhub külma või mitte, kuna ümbritsev keskkond on suht sama tepmeratuuri.
- Kui väljas on külmem kui +5 C või lausa miinus kraadid, kuidas siis? Kas üldse saab, kuna kliima ei rakkendugi tööle.

Milleks seda vaja? Näiteks E60-l on pidevalt töötav kliima pump, see tänedab, kui süsteem on tühjaks jooksnud, siis õlitamist ei toimu ning kompressor läheb üsna ruttu katki. (Kui süsteem tühi, soovitan lihtsalt rihm maha võtta, et ta tühjalt ei jookseks. Näide on toodud E60 525d kohta, kus kliima pump on eraldi ehk pole koos mingi teise agregaadiga. Muidu ei saaks seda trikki kasutada)

Minu poolt pakutavad lahendused:
- Kui kliima sisse lülitamisel läheb kliima ventilaator tööle, tähendab et kliima süsteemi temperatuur tõuseb ning jahutamiseks pannakse ventilaator tööle. Ehk kõik toimib.
- Kui tekib klaasile udu (eriti hästi töötab vihmase ilmaga), siis kliima sisse lülitamisel (eeldusel et pole muudetud temperatuuri ning ventika kiirust) udu kaob. Järelikult kuivati töötab ning koos sellega kliima on töökorras.
- Kasutada digidaal termomeetrit, mis tajub ka väiksemaid temperaturi muutusi.

Kas on veel mingeid nippe, kuidas saaks veenduda, et süsteem on rõhu all? (Madalrõhuniplist proovida freooni välja lasta ei ole hea mõte. Kauaks seda nii jätkub?)


Tänud vastuste eest,
Vladimir
E60 525d 05a. Shadowline
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: Kliima korrasoleku kontroll

Postitus Postitas Kaupo_K »

Üldiselt on kõigil konditsioneeri kompressoritel küljes rõhuandur. Kui süsteemis pole rõhku/ gaasi piisavalt siis ta lihtsalt ei rakendu. Et kui sul pole kont sisse lülitatud siis kompressoris midagi ei toimu, ainult väline rihmaratas käib ringi, seega kulumist pole karta. Lülitus käib läbi magnetsiduri. Kulub seal ainult see laager kui ta talvel niisama ringi käib seal. Mina rihma maha ei võtaks, pigem kasutaks lihtsalt talvel aeg-ajalt. Tyhjaks jookseb see süsteem nii või naa aja jooksul ja täitma pead ikka.
Kasutaja avatar
Zimbo
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 24.07.2007 09:44 32
Asukoht: Jõhvi

Re: Kliima korrasoleku kontroll

Postitus Postitas Zimbo »

suitsev rehv kirjutas:Üldiselt on kõigil konditsioneeri kompressoritel küljes rõhuandur. Kui süsteemis pole rõhku/ gaasi piisavalt siis ta lihtsalt ei rakendu. Et kui sul pole kont sisse lülitatud siis kompressoris midagi ei toimu, ainult väline rihmaratas käib ringi, seega kulumist pole karta. Lülitus käib läbi magnetsiduri. Kulub seal ainult see laager kui ta talvel niisama ringi käib seal. Mina rihma maha ei võtaks, pigem kasutaks lihtsalt talvel aeg-ajalt. Tyhjaks jookseb see süsteem nii või naa aja jooksul ja täitma pead ikka.
Ma pole kahjuks mega kliima ekspert, kuid näiteks E60 ei ole kompressor eelnimetatud töö põhimõtega. Nimelt seal ta on alati töös ning see kas kompressor pumpab või kolvid jooksevad nii sama tühjalt sõltub mingi jubina nurgast.

Kui keegi teab täpsemat E60 kompressori ehitust postitage siia õige info, oleks väga tänulik.

Manemal viiesel, ehk E39 on tõesti nii, et ainult laager jookseb ringi.

Selles, kõik see kala ongi. Tean, et sama jama on paljudel teistel uuematel masinatel, lihtsalt sellest ei teata.
E60 525d 05a. Shadowline
Vasta