1. leht 1-st

katalysaator umbes..millega asendate teie?!

Postitatud: 16.11.2005 15:59 58
Postitas hacman
niisis, uuriks millega siinsed kodanikud on asendand umbes katalysaatorit!?
kas:
ostnud uue originaali..mis maksab mingi ~30k!?
asendanud universaalse katalysaatoriga!?
asendanud mingi muu resonaatoriga!?
pannud otse toru..?!
veel mingi variant..!?

avaldage oma teadmisi..tänan :roll:

Postitatud: 16.11.2005 16:25 46
Postitas alts20
tihti pannakse otse toru olemasoleva tühjaks pekstud katalüsaatori sisse ja tehakse seda ülevalt ehk siis salongipoolsest küljest et altvaatajad vigisema ei hakkaks

Postitatud: 16.11.2005 16:32 58
Postitas Priit_P
Toru panekuga võidad ka kütusekulus, samas saastad rohkem õhku.
Siiski peaks korras mootoriga ülevaatusel normi täis saama ka ilma katita.
Kui mul oleks kindel koht kust saaks ülevaatuse ka siis kui saaste norm päris täis ei tule otsustaks ilmselt toru kasuks.

Postitatud: 16.11.2005 16:37 09
Postitas hacman
okei..otse toru..aga minu 520'il on vähemalt nii et
kolektor tuleb yhe toruna sisse..st.pool ja pool
ja kati ning reso vahel on kaks toru..?!
lahendus..milline..?!

Postitatud: 16.11.2005 18:35 20
Postitas Cardo
Priit_P kirjutas:Toru panekuga võidad ka kütusekulus, samas saastad rohkem õhku.

päris nii see ka ei ole, ma arvan, et mittekorras mootor saastab rohkem kui kat.


Siiski peaks korras mootoriga ülevaatusel normi täis saama ka ilma katita.
Kui mul oleks kindel koht kust saaks ülevaatuse ka siis kui saaste norm päris täis ei tule otsustaks ilmselt toru kasuks.

Diisliga võid ülevaatuselt läbi saada, aga bensiinimootori puhul enam ei saa, näitajaid on nii palju, et neid on juba pea võimatu petta :(
Aga on veel lihtsam võimalus läbi saada :)

Postitatud: 16.11.2005 19:20 46
Postitas hacman
jah..sellest ylevaatuse jutust olen teadlik..aga ikkagi
kas siis tõesti kellelgi pole katid umbe läind..või siis ostetakse tõesti uued esindusest ja jutul lõpp..!? :o

aga ei tahaks seda juttu hästi uskuda..ja sooviks ikkagi minegeid kogemusi kuulda..lugeda :roll:

Postitatud: 17.11.2005 12:49 26
Postitas martin471
Kas diisel bemmiga on mingi vahe ka, kui katalüsaator on tühjaks löödud, kas toru on sees või mitte? Kas kui paneks toru sisse hakkaks vähem kütust võtma? Suits on diisli puhul ükskõik, ülevaatuselt saab läbi ikka.

Postitatud: 17.11.2005 15:31 24
Postitas raimo_r
universaalkatt peaks ju m20 mootoritega töötama. m50'le ei sobinud universaalid eriti. universaal mingi 1500-... olenevalt mõõtmetest.

Postitatud: 18.11.2005 23:13 22
Postitas Roman
raimo_r kirjutas:universaalkatt peaks ju m20 mootoritega töötama. m50'le ei sobinud universaalid eriti. universaal mingi 1500-... olenevalt mõõtmetest.
Soovitan samuti ennem universaalkatti kui paljast toru.

Postitatud: 23.11.2005 06:44 15
Postitas vanaisa
mina pole just bensukate fänn. Mazdal kogetu põhjal SÕITSIN katalüsaatori puhtaks. Korralik küte sisse ja siis tuld palju torust tuleb. No jah, meil 200-ga nagu Sakasas lasta ei saa aga kõrge haagisega annab masinal ennast tühjaks lasta joosta küll. Ka mõned tuttavad sama varianti kasutanud. Lihtne arvutus paneb asja paika. Uuus kat maksab ikka tonnades - samas leida üks päev, üks tellimus ja piinata masin tühjaks selleks korraks. Saab tonnaga hakkama.

Kui kellegi teistsugused kogemused - andke teada.

Postitatud: 23.11.2005 08:04 31
Postitas gebolax
mina lahendasin probleemi nii et kat ülevalt poolt lõhki, sisu välja, asemele 60mm toru, kuhu puurisin 168 4mm auku, kivivill ümber ja kokku tagasi. alt vaadates on kat nagu ehtne, aga gaasid küll tõusid, juba ninaga tunda.

Postitatud: 23.11.2005 11:22 20
Postitas Tarmo
mina oma e34 530i l võtsin ka kati alt ära ja asendasin selle universaalresodega.

Töötab siiamaani ja co on ka normis.
Vähemalt viimati kui selle auto omanik ÜV l käis.

Postitatud: 09.12.2005 15:00 19
Postitas oniel
mina võtsin enda 520i ka kati alt ära ja panin otse toru
kuna mul oli üks kat siis sobis sinna asemele mersu w124 alt toru kus kaks toru läheb üheks

Postitatud: 09.12.2005 16:03 00
Postitas Relk
Mina ostsin esindusest uue ja maksin natuke alla 10K. Hetkel näitab neil laoseis - 20161.61 EEK (koos käibega).

Samas sõber pani alla mingi universaalse jubine 3K eest.

Postitatud: 09.12.2005 16:54 04
Postitas Holari
Endal ei ole õnneks veel juhtunud, aga kui peaks juhtuma, siis isiklik arvamus asjast, on, et kui me´tahame, et meil ka lastel ja lastelastel midagi higata oleks, siis oleks mõistlik asendada uue katiga, kas siis universaaliga,kui vähegi sobib, sest esinduse omad jah päris päris kallid asjad.

Postitatud: 02.02.2006 16:26 05
Postitas nuki
Mina lasin enda omale universaali panna ja tulemusega olen rahul. Ülevaatusel veel käinud pole aga auto liigub palju vaiksemalt kui enne ja tunne selline, et justkui jõudu on kah rohkem.

Postitatud: 02.02.2006 17:29 02
Postitas Ergo750
Mina soetasin endale originaalkatalüsaatori romulast. Olles eelnevalt kuulda võtnud targemate soovitusi,et enne kasutatud originaal,kui mingi universaalne uus (univ.pidavat max. 2 aastat vastu pidama).
Õnnestuski siis leida kat.koos lamdaanduri ja pükstega,mis kokku maksis 1000.-EEK-u ;)
NB! Autot ostes oli seal 2 sirget toru kat´i asemel !

Postitatud: 04.02.2006 13:26 51
Postitas kenz
Mustamäel Laki auto taga olevas summuti töökojas lasin panna uue katalüsaatori, tegu oli universaalse katiga. Kokku läks koos vahetamisega 1300.- minumeelest tip-top

Postitatud: 04.02.2006 17:39 15
Postitas ax
Pane universaal kat. ja asi toimib! :roll:

Postitatud: 05.02.2006 00:01 36
Postitas kristjan128
panin minagi universaalse kati ja asi igati ok. ostes oli otse toru ja ülevaatuse mehi ka ei tunne :lol:

Postitatud: 21.02.2006 17:09 37
Postitas Jan01
Aga kuidas aru saada, et kat umbes on?
Mul auto käis kohapeal umbes 15 minutit ja vahepeal järsku hakkas kärsahaisu sisse ajama, kui sõitma hakkasin siis oli näidiku järgi kütusekulu u 4l keskmisest suurem. Andsin siis veidi talda ja kütusekulu tuli tagasi normaalsuse piiridesse.
Kas võis olla, et ajas kohapeal mingit sodi katalüsaatorisse ja see ummistus ära? Miks ta seda sodi just tühikäigul sinna ajas?
Mootor siis m50b25

Postitatud: 21.02.2006 18:09 37
Postitas raimo_r
Näiteks, kui lambda enam õieti ei tööta ja mootor saab liiga rikast segu, siis tühikäigul on katalüsaatori temperatuur madalam kui maanteel valu andes. Maanteel on koormus suurem, temperatuur suurem ning kogu tahm põleb katist välja.

Postitatud: 14.04.2006 10:13 43
Postitas MantaOwner
Lasin see nädal oma E30 320-le universaalse katalüsaatori paigaldada sellises kohas nagu autosummutid.ee, koos tööga läks asi maksma ca 2000 eeku. Ca 15 minti peale kati vahetust läksin Truumu juurde diagnostikasse ja heitgaasid olid paigast ära üsna tõsiselt (3000 RPM juures CO oli lubatud 300 asemel ca 600 ning CH oli lubatud 100 asemel ca 300).
Mõtlesin juba, et igavene jama, autol kõik vajalikud jupid vahetatud (katalüsaator oligi viimane oluline jupp) ja ikka ülevaatuselt läbi ei saa. Aga nüüd eile sai käidud ülevaatusel Laki tänaval ja seal ülevaatust teinud mees hoidis mootori pöördeid ca 2500 RPM peal 3-4 minutit ning heitgaaside mõõtmine andis järgmised tulemused: CO lubatud 300 asemel 9 ning CH lubatud 100 asemel 36. Ülevaatus läbitud ilma ühegi veata :).

Tõnu

Postitatud: 14.04.2006 14:24 56
Postitas Tom
MantaOwner kirjutas:Lasin see nädal oma E30 320-le universaalse katalüsaatori paigaldada sellises kohas nagu autosummutid.ee, koos tööga läks asi maksma ca 2000 eeku. Ca 15 minti peale kati vahetust läksin Truumu juurde diagnostikasse ja heitgaasid olid paigast ära üsna tõsiselt (3000 RPM juures CO oli lubatud 300 asemel ca 600 ning CH oli lubatud 100 asemel ca 300).
Mõtlesin juba, et igavene jama, autol kõik vajalikud jupid vahetatud (katalüsaator oligi viimane oluline jupp) ja ikka ülevaatuselt läbi ei saa. Aga nüüd eile sai käidud ülevaatusel Laki tänaval ja seal ülevaatust teinud mees hoidis mootori pöördeid ca 2500 RPM peal 3-4 minutit ning heitgaaside mõõtmine andis järgmised tulemused: CO lubatud 300 asemel 9 ning CH lubatud 100 asemel 36. Ülevaatus läbitud ilma ühegi veata :).

Tõnu
Nii tegelikult ei tohi ;) Ta peaks mõõtma sul ~750 ja ~3000rpm juures heitgaase, sinu juhul aga vist pani 750 asemel 2500, et norm näit masinasse saada.
Seega ära arva, et su auto tegelikult ka korras on.

Postitatud: 14.04.2006 16:40 45
Postitas MantaOwner
Ta peaks mõõtma sul ~750 ja ~3000rpm juures heitgaase, sinu juhul aga vist pani 750 asemel 2500, et norm näit masinasse saada.
Mõõtmine toimus ikka 800 ja 3000 pöörde juures, nii nagu ette nähtud ja mõlemal juhul olid näidud kenasti normis. See mitu minutit 2500 pööret oli katalüsaatori soojenduseks vajalik.
Lause sõnastus sai enne vähe kehva :oops:.

Tõnu