2,7e > 2,7i

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

2,7e > 2,7i

Postitus Postitas Arvo »

Niih, mure järgmine... sai soetatud endale üks M20 2,7l ETA mootor ja plaanis teadagi mis... 2,5i kaas peale, sportnukk jnejne :cool: Siit-sealt loetud infi põhjal tean, et 2,5i kaant on vaja ennne 2,7 plokile tõstmist veidi "töödelda"... Siin foorumis kindlasti nii mõnedki selleise konversiooni ise läbi viinud ja äkki viitsiks protseduuri step-by-step kirjeldada... mida ja kuidas vahetada või muuta, kuidas võimalikult palju heppasid sellisest kooslusest välja pigistada jne.
Arvo
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Ma tahaks nimelt asja ise käsile võtta kuna koht ja vastavad pingid on olemas; ja huvitab palju tuleks sellisel juhul kaant lihvida kui kasutan 2,5e kolbe? Viidatud topicust seda paraku välja ei lugenud...
Arvo
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

http://www.e30.de/motor.htm

kui saksa keelest midagi mõikad siis,seal M20 mootori alla kirjas sellest:)
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

palju kaanest maha võtta, seda ei saa nii öelda, kuna kõik oleneb millist surveastet sa soovid.
Lisaks on e kolbe vähemalt viite erinevat tüüpi, nii et oleneb jälle millised sul on...

Kui sul vaja kaant portida, siis võin and inimese numbri kes soodsalt töö ära teeb, koos klappide soveldamisega 1000kr, ilma 500kr. Ei tea kedagi kes odavamalt teeks.

Kaane lihvimise ja testimise osas soovitan Kavorit, asukoht Vabaõhukooli teel.

Ja 2,5e aju asemel pead ka panema 2,5i oma, sama lugu õhukulumõõtja+õhuvõtu+gaasisiibri+sisselaskekollektoriga.

Ja ära unusta, et nukkvõlli asend muutub.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Andry[/i]
palju kaanest maha võtta, seda ei saa nii öelda, kuna kõik oleneb millist surveastet sa soovid.
Lisaks on e kolbe vähemalt viite erinevat tüüpi, nii et oleneb jälle millised sul on...
Kui sul vaja kaant portida, siis võin and inimese numbri kes soodsalt töö ära teeb, koos klappide soveldamisega 1000kr, ilma 500kr. Ei tea kedagi kes odavamalt teeks.
Kaane lihvimise ja testimise osas soovitan Kavorit, asukoht Vabaõhukooli teel.
Ja 2,5e aju asemel pead ka panema 2,5i oma, sama lugu õhukulumõõtja+õhuvõtu+gaasisiibri+sisselaskekollektoriga.
Ja ära unusta, et nukkvõlli asend muutub. [/quote]

Oota oota pidage hoogu oma kaane portimisega:)
Saksakeelne tuunimisraamat kirjutas hoopis nii,
et tuuningfirMadis K tegid 2,7 mootorit mitte 2,7
etast vaid 2,5 M20-st, millele pandi sisse M21
(2,4 diisli väntvõll). 2,7 etast pidi sama
tulemuse hoopis suurema raha eest saama...näiteks
kasutab eta mootor pehmeid klapivedrusid ja mingeid
eritöötlusega mootorijuppe, mis vilet ei pidada
hästi kannatama.
Igatahes need Hartge ja Alpina mootorid ei
ole teps mitte Eta põhjal tehtud;)
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

[quote]Oota oota pidage hoogu oma kaane portimisega:)
Saksakeelne tuunimisraamat kirjutas hoopis nii,
et tuuningfirMadis K tegid 2,7 mootorit mitte 2,7
etast vaid 2,5 M20-st, millele pandi sisse M21
(2,4 diisli väntvõll). 2,7 etast pidi sama
tulemuse hoopis suurema raha eest saama...näiteks
kasutab eta mootor pehmeid klapivedrusid ja mingeid
eritöötlusega mootorijuppe, mis vilet ei pidada
hästi kannatama.
Igatahes need Hartge ja Alpina mootorid ei
ole teps mitte Eta põhjal tehtud;)

[/quote]

no mõte ongi ju kasutada 2,5i kaant mitte e oma... Sellel on suured klapid ja rohkem nukakandureid võrreldes e kaanega.
Aga on olemas ka e kaani mis on samasugused nagu i oMadis K, aga neid on väga vähe liikvel.

Ja 2,7seks on vähemalt Eestis teinud kõik ikka nii, et 2,5i kaan+2,5evänt+2,5e kepsud+kolvid ükskõik kas e või i oMadis K.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote][i]Algselt postitas Andry[/i]
palju kaanest maha võtta, seda ei saa nii öelda, kuna kõik oleneb millist surveastet sa soovid.
Lisaks on e kolbe vähemalt viite erinevat tüüpi, nii et oleneb jälle millised sul on...

Kui sul vaja kaant portida, siis võin and inimese numbri kes soodsalt töö ära teeb, koos klappide soveldamisega 1000kr, ilma 500kr. Ei tea kedagi kes odavamalt teeks.

Kaane lihvimise ja testimise osas soovitan Kavorit, asukoht Vabaõhukooli teel.

Ja 2,5e aju asemel pead ka panema 2,5i oma, sama lugu õhukulumõõtja+õhuvõtu+gaasisiibri+sisselaskekollektoriga.

Ja ära unusta, et nukkvõlli asend muutub. [/quote]

Krt, päris palju jamamist ja ilmselt ka pappi läheb palju sellise projekti sisse... olgugi, et toorikmootori saaksin kätte praktiliselt tasuta. Lihtsam ja odavam võibolla kohe mõni 3,4l M30 ligi võtta ja seda veidi pigistada. Milliseid hobujõude 2,7 mootorist reaalselt kätte siin eestis saadud on? Schnitzeril oli vist võimsaim M20 220hj...
Selle tel. nr-i võiksid aga anda küll, teisel autol oleks ka vaja mootoripea tegemisse anda.

Arvo
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
Krt, päris palju jamamist ja ilmselt ka pappi läheb palju sellise projekti sisse... olgugi, et toorikmootori saaksin kätte praktiliselt tasuta. Lihtsam ja odavam võibolla kohe mõni 3,4l M30 ligi võtta ja seda veidi pigistada. Milliseid hobujõude 2,7 mootorist reaalselt kätte siin eestis saadud on? Schnitzeril oli vist võimsaim M20 220hj...
Selle tel. nr-i võiksid aga anda küll, teisel autol oleks ka vaja mootoripea tegemisse anda.
Arvo [/quote]

No see on vana ameerika vanasõna, et there is
no replacement for displacement :)

M30B35-st saab täiesti tänavakõlbulikud 250 hj
ilma lonkava tühikäigu ja olematu veoga alla 3000
pöörde teha, kui ehitada see Hartge H35 vms
speci järgi. Kompott eeldab 284 kraadist nukkvõlli,
kivi, toruväljalaset, üsna mõõdukat plokikaane
tegemist.

3.5 pealeehitamiseks peaks saksas isegi mingid
vahetusosade komplektid olema. 2.5 või 2.7 ehitada
250 hj-seks tähendab võistlusmootori ehitamist,
250 hj sellelt mootorilt tähendab, et võimsus tuleb
kätte kusagil 8000 pöörde kandis ning pöördemoment
max tuleb 6-7 tuhande vahel. Tänavale see ei kõlba,
tühikäik tuleb 2500 pööret jne.

Kõige võimsam peaks Eiki 325 olema (räägitakse
230 hj-st).

Kogu eelarve peaks olema H35 järgi M30 mootor
kuskil 50 000, pakuks et 2,7 samas võimsuses
tähendaks mingist 100 000 eelarvet, kui natuke
kestev asi ehitada
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

[quote]
3.5 pealeehitamiseks peaks saksas isegi mingid
vahetusosade komplektid olema. 2.5 või 2.7 ehitada
250 hj-seks tähendab võistlusmootori ehitamist,
250 hj sellelt mootorilt tähendab, et võimsus tuleb
kätte kusagil 8000 pöörde kandis ning pöördemoment
max tuleb 6-7 tuhande vahel. Tänavale see ei kõlba,
tühikäik tuleb 2500 pööret jne.

[/quote]

no minu auto tühikäik ei lonka, sooja mootoriga vähemalt mitte, külmalt natukene lonkab(nukakraad 284).
Ja CO on mu autol ilma katalüsaatorita 0,6.
Ja megatõmme tuleb taha alates 3000-3200 pöörde pealt.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Andry[/i]
no minu auto tühikäik ei lonka, sooja mootoriga vähemalt mitte, külmalt natukene lonkab(nukakraad 284).
Ja CO on mu autol ilma katalüsaatorita 0,6.
Ja megatõmme tuleb taha alates 3000-3200 pöörde pealt. [/quote]

vaevalt sul 250 hj ka on. 290 pidi olema selle
mootori viimane piir ka. 250 hj eeldab juba mingit
302 ja suuremat ning kogu väntmehhanismusest
10 kg mahaviilimist.

Schricki 284 ongi igal pool väljapromotud
nukk, mis ei nõua kolbide freesimist või muud
alumise otsa ümbertegemist. Ka M30 mootorile
võib selle lihtsalt kaane sisse istutada ja kõik.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote]

no minu auto tühikäik ei lonka, sooja mootoriga vähemalt mitte, külmalt natukene lonkab(nukakraad 284).
Ja CO on mu autol ilma katalüsaatorita 0,6.
Ja megatõmme tuleb taha alates 3000-3200 pöörde pealt. [/quote]

Mida sidur sellisest konfist muidu arvab? bmwe30.net foorumist sai kunagi loetud et originaalsidur eriti üle 220 hj enam kinni hoida ei jõua. On sul seal endiselt tehasesidur või midagi kurjemat?? Kui originaal - palju aastas ka kettaid läheb :)?

AR
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

[quote]Mida sidur sellisest konfist muidu arvab? bmwe30.net foorumist sai kunagi loetud et originaalsidur eriti üle 220 hj enam kinni hoida ei jõua. On sul seal endiselt tehasesidur või midagi kurjemat?? Kui originaal - palju aastas ka kettaid läheb ?

[/quote]

hetkel on 325ix sidur, mis pidi olema nati tugevam kui 325i oma. Eelmine suvi kui tahtsin, sain siduri libisema küll.
Ja vajadusel saab alati Aavest osta nn. pool-sportsiduri.

Ja Arvole:
minu autol kohe kindlasti pole 250hj vaid ikka vähem.
Vasta