Koonusfiltri paigaldus

Üldised arutelud ning näpunäited
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Koonusfiltri paigaldus

Postitus Postitas KristjanS »

Oskab keegi öelda kus on pädevad mehed seda tegema? Olen küsinud mitmest remondi töökojast ja nemad ei tee ja ei oska... Kui kellelgi on kogemusi või teab kus paigaldavad ja seda ka hästi siis võiks mulle abiks olla ;)
Sander
Huviline
Postitusi: 154
Liitunud: 01.07.2004 21:01 46
Asukoht: Tallinna getos, Lasnamäel

Postitus Postitas Sander »

Milleks sul koonust vaja on? Kas õhulugeja on muidu traadiga?
BMW 535\M535 e28 ruulivad, 323 e21 ja 635 e24 ruulivad samuti.
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

ei mina tea on ta traadiga vai mitte. Koonuse ostsin aga öeldi et ise ei ole mõtet paigaldada jne. Teoreetiliselt ise pannes näeks see nii välja, et filter otsa ja klambriga kinni. Aga tegelikkuses see nii ei ole.
Et milleks vaja ? Hääl on seksikas ja lisa KW lubatakse samuti.
Sander
Huviline
Postitusi: 154
Liitunud: 01.07.2004 21:01 46
Asukoht: Tallinna getos, Lasnamäel

Postitus Postitas Sander »

HotZ kirjutas:ei mina tea on ta traadiga vai mitte. Koonuse ostsin aga öeldi et ise ei ole mõtet paigaldada jne. Teoreetiliselt ise pannes näeks see nii välja, et filter otsa ja klambriga kinni. Aga tegelikkuses see nii ei ole.
Et milleks vaja ? Hääl on seksikas ja lisa KW lubatakse samuti.
Jajah, lisa kilowatte saad siis juurde, kui tuleb korralik külmaõhu võtt, kui tuleb soe õhk, saad -kwt; usu mind ;)
Ja kui on traadiga õhulugeja ära parem pane, võib olla läheb kalliks...
BMW 535\M535 e28 ruulivad, 323 e21 ja 635 e24 ruulivad samuti.
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
STG44
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 01.10.2003 14:50 04

koonusfilter

Postitus Postitas STG44 »

mis mootor ?
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Postitus Postitas lynx »

vabandage mu harimatust, aga milline see traadiga õhulugeja on?
hasmit
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 15.04.2005 13:06 39

Postitus Postitas hasmit »

mis tähendab et ei või ise paigaldada koonust. Minul on küll endal pandud ja töötab peris ilusti. Aga nohhh.....noor mees, huvi on siis lase kuskil räige raha eest külge kruttida
Winners never quit, and quitters never win, but those who neither win or quit, well they're just idiots
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Pole väitnudki, et ei või ise. Filter tuleks mootori ruumist eraldada et ta sealt sooja otse sisse ei imeks ja kw ei tahaks kaotada. Carart juba pakkus, et paigaldavad ja samas mõõdame ennem ja pärast kiirenduse.
Eks näis ja annan teada ka :)
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

loodetavasti on ikka kuiv-filter, st mitte õlitatav.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

raimo_r kirjutas:loodetavasti on ikka kuiv-filter, st mitte õlitatav.
Kuiv jah.
Kasutaja avatar
Kill3r
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 07.02.2005 23:58 22

Postitus Postitas Kill3r »

mis vahe neil on? Kumb parem ja miks :oops:
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Kill3r kirjutas:mis vahe neil on? Kumb parem ja miks :oops:
Õlitatav filter võib kahjustada õhu soendus niiti õhulugejas.
Kuigi ise olen kasutanud 2 suve, pole õnneks mitte kui midagi sellega juhtunud :roll:
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Osta UMist originaalfiltreid (odavam kui B-osa!) ja vaheta sagedamini. Saad oma kW ning puhta ja jaheda õhu.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

öö ma paigaldasin küll ise ja ootan praegu uut torukorralikuks paigaldamiseks :D
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

No ise see filter toru otsa visata pole tõesti mingi probleem. Spetsialisti ongi vaja selleks, et nad sulle valmistaksid filtri ja mootoriruumi vahele seina.
Filtri enda võin ma sulle 50 kulli eest ise ka paigaldada :)

Korralikult tehes see sein samas läheb rohkem maksma kui filter ise :)

Ja võimsuses sa selle liigutusega vabalthingava mootori juures praktiliselt ei võida midagi, pigem saad paar originaalfiltriga kaduma läinud hobust tagasi kui sedagi. Enda filtriinstalli juures olen mõõtnud koonusega ja ilma filtrita tõmmete vaheks 1 hobujõu. Filtriga läheb siis see 1 hobujõud kaduma. Pakun, et originaalfiltriga võib see kadu olla 2-3 hobujõudu vast.

Kui ilma seinata koonuse paigaldad, siis võid arvestada kusagil 5 hobujõu kaoga.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

mina ehitan ka omale selle seina ise :) ehk siis CAI
Kasutaja avatar
Kill3r
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 07.02.2005 23:58 22

Postitus Postitas Kill3r »

erik kirjutas:
Kill3r kirjutas:mis vahe neil on? Kumb parem ja miks :oops:
Õlitatav filter võib kahjustada õhu soendus niiti õhulugejas.
Kuigi ise olen kasutanud 2 suve, pole õnneks mitte kui midagi sellega juhtunud :roll:
Ok, mul 2 kuud alles koonus peal olnud ja siiani pole midagi juhtunud.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

kahe kuuga ei juhtu linnas või maantel ilma filtrita sõites ka eriti midagi. tulemused avalduvad tavaliselt hiljem.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
siim_s
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 13.07.2005 12:37 30
Asukoht: Tallinn, Männiku

Postitus Postitas siim_s »

Ei saa ma nüüd aru. On siis keegi käinud stendis mõõtmas palju neid kilovatte juurde tuleb/vähemaks läheb et nii umbes kilovatise täpsusega numbreid välja laotakse :?

Sellist teemat on paljudes foorumites olnud samuti nn "peaks saama juurde kw" tooniga. Pakuks et üks julge mees võiks käia ära stendis ja ametlike faktidega umbmäärased väited ümber lükata.
Läheks ise aga minul pole plaanis sellist filtrit enda autole peale panna.

MInevikust tuleb meelde kogemus. Oli mul kunagi Ford Focus. Sai talle ka pandud peale see K&N filter - paneel ainult. Sai ka õhu sissevõttu paremaks muudetud.
et midagi paremaks oleks muutunud, sellist tunnet ei olnud. Siin on aga mängus fakt et mootor oli 1,6 ja nii väikesele mootorile pole antud filtrist tõesti abi - selle võrra olen jälle targem. et siis nagu vanasõna: "ega enne teada ei saa, kui ise pole järgi proovinud".

Ok, soovin siiski jõudu ja jaksu.

PS Kui g-tech-i saaksid muretseda, siis sellega mõõtes võib selle kahe filtri vahe teada saada kindlasti. Kallimad joonistavad arvutisse võimsusgraafikud ja kiirendusgraafikud ja palju muudki.
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
STG44
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 01.10.2003 14:50 04

koonusfilter

Postitus Postitas STG44 »

konkreetselt sinu mootoril kui sa aretad otse külge ilma lisatoruta läheb tõmme lahjemaks ja gaasi andmisel tekib madalatel pööretel tühi koht, lisks laseb koonusfilter 10x rohkem tolmu läbi. Ainuke positiivne ja praktiline pool on siis kui sul on juba tuunitud mootor, väljalase, suuremad bens. rõhud, siis oleks vaja rohkem õhku. kusjuures isiklikult arvan et 1500.- eest annab midagi praktilisemat ära teha aga proovi järgi !
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

tänapäeval ju müüakse neid koonuseid mingi 400.- ga
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Ühesõnaga nagu jutust aru saada pole asjal mingit mõtet... pigem mõttetu raha raiskamine esiteks ja pealekauba kaotad auto tõmbes ja mõne kw isegi kui hästi läheb :P
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

KristjanS kirjutas:Ühesõnaga nagu jutust aru saada pole asjal mingit mõtet... pigem mõttetu raha raiskamine esiteks ja pealekauba kaotad auto tõmbes ja mõne kw isegi kui hästi läheb :P
jah, stock mootoril täiesti mõttetu
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
ErR
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 11.07.2003 10:51 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Minu arust unustate te ikkagi ära ühe suure eelise koonusfiltri puhul. Ta võib ju õhku läbi lasta sama palju kui uus paberfilter, aga samas saab ju lahti suure õhutakistusega tehase filtrikorpusest, mis on mõeldud siiski ka sisselaske müra summutama. Kas tuleb koonusega juurde või mitte, sõltub ikka selle installist - kui dünos lihtsalt paberfilter välja võtta, jääb orig, korpus ikka alles, mis veel halvemal juhul võtab sooja õhku õhku radikast (bmw-del õnneks nii ei ole) ja tulebki võimsuse kasv ~0.5 kw. Lisaks veel dünos õhk seisab, aga koonusfiltrile saab tagada sõites suurema õhu pealevoolu, mille tavaline filtrikorpus muidu ära nulliks oma mürasummutusega.
Ja üks legend on veel see, et õlitatav filter rikub kuumtraadiga õhulugeja ära - on siis kellelgi reaalselt ka nt. see kuumtraat läbi põlenud õlitatava filtriga? See sõltub ju ka sellest kui palju õli filtri peale kantakse, värskelt õlitatuna muidugi võib sealt mingi õliudu eralduda, aga mitte pidevalt.
Üks mõte on veel see, et kui mitteõlitataval filtril (nagu Apex) on võrdne voolavus õlitatavaga (K&N), siis võiks teoreetiliselt õlitatav filtreerida rohkem ja peenemaid osakesi õhust välja, kuna tal on veel õli abiks tolmuosakesi siduma.

Minu mõtted sellel teemal :)
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

ErR kirjutas:Minu arust unustate te ikkagi ära ühe suure eelise koonusfiltri puhul. Ta võib ju õhku läbi lasta sama palju kui uus paberfilter, aga samas saab ju lahti suure õhutakistusega tehase filtrikorpusest, mis on mõeldud siiski ka sisselaske müra summutama.
just nimelt müra summutama, mitte õhku kinni pidama. õhk ei ole mingi paberihunnik, mida üks korpus kinni peaks pidama
ehk siis mina ei usu ka, et see koonus midagi aitama peaks. laseb lihtsalt saasta rohkem läbi, peab hooldama ning müra jääb summutamata

edit*
ja kusjuures kõige rohkem summutab häält see väikene toru, mis õhufiltri korpuse ees on (+ siis tuli, mis korpuse augu ees õhku blokeerib)
mul esiots praktiliselt puudus ja kui väheke maad maanteel sõitsin (haha, hea et mente ei näinud :D), tuli kapoti alt selline hääl nagu mootor oleks roostes ja sellepärast ka selline üürgav hääl :D
nüüd alles tulin selle peale, et õhu liikumine oli teine. mingit boosti küll ei tundnud. lihtsalt häält oli rohkem
Kasutaja avatar
Pavel_V
Huviline
Postitusi: 3538
Liitunud: 09.12.2006 20:05 46
Peamine sõiduk: BMW E46 330 ///M-Pakett
Asukoht: Helsinki Finland. Jõgeva, Estland!
Kontakt:

Koonusfiltri paigaldus

Postitus Postitas Pavel_V »

Koonusfilter täiesti mõttetu asi,keerabki õhulugeja p'sse :evil:
Parem korralik Sportsummuti! Ja tulevadki sexikas hääled! ;)
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Postitus Postitas Dreamon »

Tegelt on ikka korralikust koonusest kasu ka kui ta õieti installida korraliku vaheseinaga ja korraliku õhu voolu pealejooksuga, siis on tast kasu ka,kes ei proovi see ei saagi teada :P
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

mis kasu siis sellest on? saad foori alt tuhandiksekundi jagu kiiremini minema?
auto mootoris on 100 + n muud võimalust reaalselt autot kiiremini edasi liigutavat jõudu juurde saada.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Postitus Postitas Dreamon »

raimo_r kirjutas:mis kasu siis sellest on? saad foori alt tuhandiksekundi jagu kiiremini minema?
auto mootoris on 100 + n muud võimalust reaalselt autot kiiremini edasi liigutavat jõudu juurde saada.
:P Jaa aga kui sa juba need 100 + asja ära teed siis võid selle ka ära teha,kahju ta väga ikka ei tee kui koguaeg kruusateedpidi ei sõida :D
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1160
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Njah, edu Sulle auto müügiga tulevikus, kui auto mootor on koonusega tuksi keeratud. Mina seda autot Sinult ei ostaks ja ei soovita teistelegi.
Milleks seda koonust vaja panna on?
Sportpütast saan ma veel täiesti aru, aga milleks koonusfilter?

Ilu pärast? Pole kottigi muud teha või?
Minu mõistus ei võta lihtsalt. :?
Vasta