Koonusfiltri paigaldus

Üldised arutelud ning näpunäited
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

Dreamon kirjutas:kahju ta väga ikka ei tee kui koguaeg kruusateedpidi ei sõida :D
Teeb küll. Õlitatava paneelõhufiltri kasutamise tulemusena vahetasin just hiljuti õhukulumõõtjat. Samaga lendas filter prügikasti ja uus originaal paberfilter asemele. Nüüd puhtam ja kuivem tunne :)
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
vaikeboa
Huviline
Postitusi: 2371
Liitunud: 18.08.2006 11:41 26
Asukoht: Pärnumaa 5213266
Kontakt:

Postitus Postitas vaikeboa »

Ei taipa ka mina mis mõte on mingil koonusfiltril.Millist õhuvõttu te loodate suurendada või kiirendada?Sellisel juhul jäta filter üldse ära ja kW tuleb juurde mis mühab.Lollus!
Et õhu liikumist suurendada või kiirendada tuleks hakata peale ikkgi mootorist.Suurema läbimõõduga kolbidest,kolvikäigust,klappidest,kollektorist,turbo lisamisest ja kõige viimane asi oleks filter.Siin aga hakatakse mootori võimsust tõstma tagurpidises järjekorras.Ja seda,et see koonusfilter annab mingeid kW juurde,ma ei usu!
Kindel on see,et koonusfilter annab kindlalt juurde need kW mis selle auto hõredaks aetud mootorit peavad mõne aja pärast remontima.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

e36 kupee 2,8
proovisin ära originaal filtri, sport paneel filtri(õlitatava) originaal filtri kastis, koonusfiltri millel oma eraldatud ala tihenditega..

Originaal filter-- panin välistemp anduri sinna filtri kasti, vahetult enne filtrit. Sõites näitab 32 kraadi, õues mingi 22 :( Uurisin seepeale nati filtrikasti ja käega katsudes sain aru, et see esimene õhukanal mis sealt radika kõrvalt paisupaagi juurest lähedalt mööda otse filtrikasti läheb on kuum. Kuum jahutusvedelik paagis kütab seda sisse minevat õhku, lisaks on veel õhusiibril minumeelest ju küte (see ka kuum). Üleüldiselt on filtri kast soe tänu kapoti alusele. Kastis on servasi ja õhk ei liigu otse filtrile pähe, näiteks filtrini tulev õhk lendab vastu kasti seina ja siis kõrvale minnes jõuab filtri alasse, ei saa aru kas see tehtud sellepärast et vesi või midaiganes ei satuks otse filtrisse, aga füüsikalises mõttes on igasugune kanali keerukus takistus, pluss see õhuvõtu kanal läheb kitsaks ja siis uuesti laiaks ise sealjuures nii kohvreeritud
Kui teha kuuma isolatsioon kasti kanalile ja ühele kasti küljele? Modida/vahetada kanaleid et nad siledamad oleksid
? Siibri küte eemaldada?

Sport paneel filter-- sama lugu

Koonus filter-- tegin talle plastikust oma kasti, kummitihenditega kapoti vastu ja kohvreeritud toruga talle alt esibamperi juurest piduri jahutus kanali kõrvalt eraldi jaheda õhu, jätsin lisaks veel vana filtri kasti õhuvõtu kanali, temp andur oli koonuse esi otsas keskel. Näitas 24 sõites 21 õues. 3 kraadi vahe. Plastik polnud kuuma isolatsiooniga... Siin sama lugu, on arusaada et see radika paisupaak kohe seal kõrval kuumutab neid kaste vaheseinu jne.

Koonusega on hääl super, sport paneelil sama hääl mis originaaliga. Koonuse häda see, et kui vaja tänava otsalt "tänapäeva liiklusesse" pääseda teeb jubedat lärmi niiet kõik lapsed ja loomad jooksevad peitu + mõned nõrganärvilised kaa.. :) Aga mina vähemalt tunnen et 1 käik käib koonusega kiiremini läbi, teine ka, kolmandat pole proovinud.. :) Tuttav räägib, et see hääl paneb ettekujutama, võtsin arvesse... aga ikkagi. Ahjaa, et seistes tõuseb neil kõigil temp ülesse ainult koonus oma kasti ja õhuvõtuga õnnestus mul kõige väiksem tempi erinevus välise õhu ja sisse mineva vahel. Hea oleks neid proovida tegelt dünos aga ma ei tea palju selline asi maksab ja kus seda teha saaks. Sport sumpa sellist häält nagu koonus ei paku, sport summuti ju löriseb ja ümiseb madalatel pööretel, koonus aga teeb kõrgetel pööretel kisa, siis kui seda vaja :)

Ja antud masinal on juba originaalis CAI, saab oma külma õhu esivõre vahelt

See minu arvamus kõik siin, ärge peksma hakake mind.. :)
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Postitus Postitas Dreamon »

VeikoA kirjutas:Njah, edu Sulle auto müügiga tulevikus, kui auto mootor on koonusega tuksi keeratud. Mina seda autot Sinult ei ostaks ja ei soovita teistelegi.
Milleks seda koonust vaja panna on?
Sportpütast saan ma veel täiesti aru, aga milleks koonusfilter?

Ilu pärast? Pole kottigi muud teha või?
Minu mõistus ei võta lihtsalt. :?
Irw pole koonust peal ja vb ei hakkagi toppima kui on kvaliteetne koonus ei tee ta sittagi halba ka,ei müügi oma autot :P kes tahab see paneb ja proovib saab ise teada
Kas sul on siis tõesti kedagi nimetada kellel on läinud koonuse pärast mingi auto moto kotti või seest mootri silindrid ära kriipinud,ma ei tea ühtegi sellist inimest kellel oleks nii juhtunud,mis need turbo mootorid sõidavad ilusti nende pole nende kolbidel midagi viga :D ja sõidavad ka tavalised motod ilma ülelaadimiseta ka väga hästi nendega
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

vull kirjutas:
ErR kirjutas:Minu arust unustate te ikkagi ära ühe suure eelise koonusfiltri puhul. Ta võib ju õhku läbi lasta sama palju kui uus paberfilter, aga samas saab ju lahti suure õhutakistusega tehase filtrikorpusest, mis on mõeldud siiski ka sisselaske müra summutama.
just nimelt müra summutama, mitte õhku kinni pidama. õhk ei ole mingi paberihunnik, mida üks korpus kinni peaks pidama
ehk siis mina ei usu ka, et see koonus midagi aitama peaks. laseb lihtsalt saasta rohkem läbi, peab hooldama ning müra jääb summutamata
Kõik mis summutab müra takistab ka õhuliikumist, sealt saavad mõtte igasugu sport sumpad

Kõige parem oleks mõõta neil filtritel rõhuvahe enne filtrit ja peale filtrit, saab teada kui palju on mingil konkreetsel filtril takistus, ja seda erinevate pöörete juures... sellise mõõtmise juures igasugu koonus jne filtrid on paremad kui paber, mida suurem filtreerimis võime seda suurem õhutakistus ja tänu sellele omakorda müra kogus väiksem. Küsimus selles kas seda meeletut õhukogust üldse vaja. Turbo mootorid liigutavad õhku kiiremini, neile kasulik.. sama ka suure kubatuuriga mootorid. Aga väikse kubatuuriga mootorile see ei pruugi üldse kasu anda, ta lihtsalt ei tarbi seda tohutut õhu läbilaske võimalust
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

eem. peaasi et see õhk sinna õhutorru jõuab. edasi eriti vahet pole. koonus või misiganes filter õhku ei survesta ja ise ka midagi rohkem juurde ei ime

võta üks kõver toru, pane suu ette ja jookse sellega ringi - vaata kas lämbud ära :D välja ei tohi ainult samasse torru hingata :lol:
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

pane gaasimask pähe ja jookse, vaata kui kaua pead vastu :D:D tegelt ära proovi, võid haiget saada :D

eem, kui see õhk sinna torusse jõuab, siis on eriti oluline kuidas ja kas see sealt edasi jõuab.... eriti oluline on veel see, et õhk saaks puhas ja ei rikuks seda andurit, mis tolmu ei kannata :)
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

...
kuhu see õhk siis kinni jääb lõppude lõpuks?
lase vesi kõverast torust läbi ja vaata kas jääb miskit kinni
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Tõsine teaduse nurk käib siin ma vaatan. :D
Ma tahaks kohe visuaalselt näha, kuidas te neid katseid teete :lol:

Ükskord võiks võiks keegi selle düno testi selle ja tollega ära teha, ilmselt see tõmbaks sellele koonusfiltri teemale päris tugeva joone alla.
Ps. Kuid mis seal salata, isegi 2 eelmist suve koonusega sõitnud, õhulegeja ja mootoriga pole sellest mingeid arusaadavaid muudatusi tekkinud. Aga enam ei viisti sellega eriti jännata, kunagi ei tea millal muudatused võivad tulla.
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Postitus Postitas Dreamon »

erik kirjutas:Tõsine teaduse nurk käib siin ma vaatan. :D
Ma tahaks kohe visuaalselt näha, kuidas te neid katseid teete :lol:

Ükskord võiks võiks keegi selle düno testi selle ja tollega ära teha, ilmselt see tõmbaks sellele koonusfiltri teemale päris tugeva joone alla.
Ps. Kuid mis seal salata, isegi 2 eelmist suve koonusega sõitnud, õhulegeja ja mootoriga pole sellest mingeid arusaadavaid muudatusi tekkinud. Aga enam ei viisti sellega eriti jännata, kunagi ei tea millal muudatused võivad tulla.
Ega ta jah midagi juurde ei anna :D
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

vull kirjutas:...
kuhu see õhk siis kinni jääb lõppude lõpuks?
lase vesi kõverast torust läbi ja vaata kas jääb miskit kinni
Õhk ei jäägi kinni kui sul just filter kapitaalselt umbes pole ja muid kanali ummistusi pole... :D Pigem oli jutt tekkivatest takistustest, igasugu konarused ja käänud tekitavad turbulentsi õhu liikumisel. See pärast poleeritakse seestpoolt ka väljalaske kollektoreid. Sileda pinna puhul õhk liigub paremini... pole minu leiutis :)

Kui ma vee kõverast torust läbi laseks ja see mul suu ees oleks siis ma lämbuks vist, isegi kui suudan sinna tagasi puhuda selle ja siis uuesti sisse hingata.. :) seda ei hakka ma proovima
Vesi pole õhk, katsu viimast kokku suruda ja vaata kas õnnestus.. :) mina neid ei võrdleks omavahel.. :)
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

sounds like a job for Mythbusters! :lol:

ma ei viitsi rohkem kommenteerida. teksti mõte muutub maru segaseks

PS: gaasimaskis hingad sa oma co2-te sisse. seda sa vast haiget saamise all mõtlesidki?
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

sõjaväes oled käinud? Gaasimaskil see viga, et ei saa piisavalt õhku peale, kuna toimub äge filtreerimine, pead rahulikult ja ühtlaselt hingama..

ära siis kommenteeri, kui ei viitsi :)

keeruliseks läheb siis kui kõveraid torusid suu ette panna ja ringi joosta nendega :D

mind huvitab koonusfiltri paigaldus rohkem, ma nagu teadur juba siin.. :D:D

aga teab siis keegi kus ja kui palju düno tegemine maksab, saaks vähemalt oma masina jõu teada
raske_jalg
Huviline
Postitusi: 169
Liitunud: 02.04.2007 00:34 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas raske_jalg »

lem_470 kirjutas:aga teab siis keegi kus ja kui palju düno tegemine maksab, saaks vähemalt oma masina jõu teada
vaata seda teemat: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=59299
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

eem...
jutu lahkamist võiks alustada sellest, et filtri läbilaskevõimel ja müra summutamisel pole mingisugust seost
aga sa vist juba tead, mida ma enam teha ei viitsi :lol:

raudselt tahad sellise asja ka järgi proovida?
http://www.orschlurch.de/video/mobiltel ... pcorn.html

dyno teste peaks muidu mitu x tegema, et keskmist tulemust saada
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

võibolla saan isegi aru mida mõtled...

sina arvad siis seda, et kui filtrist liigub aina rohkem õhku läbi siis ei kasva seejuures müra?

päris vaimukas oli see lingi sisu :D:D ma polegi selle peale tulnud ausalt öeldes :idea:

jah ja kui nüüd lahata, siis selle lingi ja antud teema vahel pole mingisugust seost :D
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

pigem seda, et müra summutab kogu see filtrikarbi krempel (silencer) mitte ei ole originaalfilter nii paks et ei lase õhku läbi ja summutab kogu müra üksi ära.
sinu tekstist sain aru, et sa väidad et koonusfilter on väga õhuke ja sellepärast ei summutagi heli + laseb roppu moodi õhku läbi ja teeb veel sada imenippi

asi ongi selles, et stock õhuvõtu karp ei hoia õhku kinni vaid suunab selle teatud rõhuga(või misiganes kirjeldus sellele liikuvale õhule seal torus anda) lihtsalt edasi - õhuvool selle kõvera toru pärast kinni ei jää - miks peaks? - siit ka need näited ülevalpool. vee kokkusurumine läks ka teemast mööda väheke - vabalt liikumisega pole sellel midagi pistmist
turbulentse ja värke ma ei viitsi kommenteerida sest ma ei viitsi väljalaset ja sisselaset võrdlema hakata. pole eriline insener ka. ilmselt võiks seal rõhkudest ja temperatuurist alustada?

ja lingi sisu haakub väga hästi koonusfiltri reklaami põhimõttega - aluseks on võetud mingisugune umbkaudne arvamus ja reklaamina on see väga hästi ära kasutatud.
tegu siis bluetooth handsfree reklaamiga, mis peaks sellised tugevad lained su ajust eemal hoidma, mis isegi popkorni valmistavad... tegelikult on tegu lihtsalt videomontaaziga, aga paneb teatud lainete mõjudesse uskuma

loomulikult võib mõelda, et filter takistab ikka liiga palju õhu liikumist, aga mind veenab igastahes see palju rohkem kui tühipaljas teooria:
http://www.mjbmotorsport.com/id107.html
Kasutaja avatar
lem_470
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 07.04.2007 15:15 35
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas lem_470 »

vull kirjutas:originaalfilter nii paks et ei lase õhku läbi ja summutab kogu müra üksi ära.
need sinu sõnad.. Minuteada korras originaal filter laseb õhku läbi ja mismõttes "üksi" summutab.... kas ikkagi seos olemas?

vull kirjutas:sinu tekstist sain aru, et sa väidad et koonusfilter on väga õhuke ja sellepärast ei summutagi heli + laseb roppu moodi õhku läbi ja teeb veel sada imenippi
millised sada nippi? ei näe kus väitsin, et koonusfilter liiga õhuke. Õhku laseb ta küll läbi, selles on sul õigus.
vull kirjutas:asi ongi selles, et stock õhuvõtu karp ei hoia õhku kinni vaid suunab selle teatud rõhuga(või misiganes kirjeldus sellele liikuvale õhule seal torus anda) lihtsalt edasi - õhuvool selle kõvera toru pärast kinni ei jää - miks peaks?
samuti pole ma öelnud, et see õhk sinna kinni jääb, omaarust vähemalt.. ma mõtlen pigem, et kanali keerukus ei tule kasuks
vull kirjutas:- siit ka need näited ülevalpool. vee kokkusurumine läks ka teemast mööda väheke - vabalt liikumisega pole sellel midagi pistmist
minu arvates ka see vee näide ei olnud hea mõte sinu poolt
vull kirjutas:turbulentse ja värke ma ei viitsi kommenteerida sest ma ei viitsi väljalaset ja sisselaset võrdlema hakata. pole eriline insener ka. ilmselt võiks seal rõhkudest ja temperatuurist alustada?
see oli muidugi minu poolt võibolla nati halb näide aga minu arvates neil siiski sarnased "tuuningud", mõlemal juhul üritatakse parimat õhu/heitgaasi liikumist saada
vull kirjutas:ja lingi sisu haakub väga hästi koonusfiltri reklaami põhimõttega - aluseks on võetud mingisugune umbkaudne arvamus ja reklaamina on see väga hästi ära kasutatud.
tegu siis bluetooth handsfree reklaamiga, mis peaks sellised tugevad lained su ajust eemal hoidma, mis isegi popkorni valmistavad... tegelikult on tegu lihtsalt videomontaaziga, aga paneb teatud lainete mõjudesse uskuma
bluetooth handsfree reklaam, kui nii võtta siis saab palju reklaame siia tuua... terve teleturg on teretulnud :D
vull kirjutas:loomulikult võib mõelda, et filter takistab ikka liiga palju õhu liikumist, aga mind veenab igastahes see palju rohkem kui tühipaljas teooria:
http://www.mjbmotorsport.com/id107.html
liiga palju vast mitte, vabandan kui seda väitsin kuskil. Selliseid stock vs aftermarket võrdlusi on palju, ilusti leiab siia ka võrdluse kus stock jääb alla

ma ei ole kiindunud koonusfiltrisse ja pole vastu ka, vabavalik täitsa. Ma ei ole nii kindel, et suudaks taevani kiita või laita seda. Leidsin aega, et mängida oma masinaga nati. Võibolla eksisin siin kuskil valesti kirjutades aga ega ma muud moodi õpi :D:D
Vasta