Visco vs Elektriline ventilaator

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri_J »

Kes teab millistele mootoritele panid BMW insenerid visco ja millistele elektrilised vendikad? :D

Näiteks minul M47 mootoril on elektriline vent, aga tean et e39 520d millel sama mootor on visco siduriga vent.

Ja oskab keegi tuua mulle üldse visco plusse :roll: ??? ilmselt tagab see parema õhuvoolu aga muus osas on see ebatöökindel ja võtab veel mootorilt jõudu ära kuna jookseb ta ju otse võlli pealt.
GaZmO
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 08.06.2010 21:38 45

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas GaZmO »

Kas visco ikka on nii ebatöökindel? Visco peaks kuigi palju ikka ringi käima, kui ta ka päris korras ei ole, samas el. vent on on/off.
Õhuvool oleneb ikka ventilaatori kujust ja kiirusest, pole vahet kuidas seda ringi aetakse. Ega elektriline vent ka päris tasuta ei pöörle, genekas võtab ka ju jõudu ära. Sama õhukoguse liigutamiseks peaks el. vent küll vähem energiat vajama, aga see erinevus on nii väike, et vaevalt seda tunneb.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas arnis »

Vihje BMW-fansis on selline:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... _coupling/" onclick="window.open(this.href);return false;

See visko on tegelikult nagu "lisavarustus" nii luksuse mõttes kui ka võimsuse mõttes.
Väiksemate võimsustega pole vaja nii palju jahutust kui visko pakub.
Automaadi puhul on kohe see, et pöörded on tihti kõrgemal, automaatkastil on veel
radikas, see tahab veel jahutust ja tulemuseks on see, et elektrivent hakkab tihedamini
käima minema. Kusagilt maalt insenerid on teinud arvutuse, et odavam on rihmaga ringi
ajada kui ajada rihmaga genekat, millel on oma kasutegur ja siis elektriventi, millel on
oma kasutegur. Visko kasutegur on kindlasti suurem.
E39'l jääb elektriliselt väga tihti puudu. Mul on visko peaaegu tuksis ja vesi on pea koguaeg 97.
Nii kui veidi koormust annad, sõidu ajal, siis kohe tuleb elektriline appi. Konditsioneeriga on
pea alati vent sees. Kolmekal on aga kergem elu ja näe tehti asi odavamaks eemaldades visko.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 3001
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri. »

Mul võtab el vendi järele ainult siis kui linnavahel sõidan 25+ kraadi ja kont peab sees olema.
Muidu temp üle 92 ei lähe, ja niikui läheb, hakkab el vent tööle, ja jälle 92.

El vendil on see eelis, et talvel läheb mootor paremini soojaks. Visco töötab mingi määral ju alati, paigal ei seisa ta mitte kunagi. Ja kui el vent ikka uugama hakkab ja käe kapoti ette paned, siis korralik tuul seal.
BMW
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri_J »

Mul ei ole temperatuur see suvi veel üle 91 läinud (niipalju kui olen varjatud menüüst vahepeal sõiduajal vaatand) :lol:

Pigem ma ikka annaks eelistuse elektrilisele. Lollikindlam ja lihtsama ehitusega.

Nii, et siis rakenduspunkt on +92??? olen kuskilt millegipärast 95 kuulnud
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 3001
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri. »

Ilma kondita pole ma teda tööle saanud. Aga kondiga jah väga palava ilmaga linna vahel ikka rakendub. Mul termostaadid mõlemad uued.
BMW
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri_J »

Väga hea teema mille leidsin otsides teist asja üldse :lol:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=884299
The electric fan has now also permanently replaced the mechanical fan as the sole main engine cooling fan on all modern era BMW cars from 2005/2006 to present.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Ragnar »

Tauri_J kirjutas: Lollikindlam ja lihtsama ehitusega.
ei tea kas ikka on nii kindel. kui paljudel e39 on kliima vent mitte töötav katkise takisti või lahti tulnud magentite tõttu?
lisaks on ta ka kallim kõvasti, kui läbi peaks minema aga uuemaltel nagunii enam valida ei ole.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas arnis »

Targem on ikkagi elektriline, aga PWM tüüpi, mitte takistitega, ehk 3-juhtmega.
Takistid olid jah probleem, aga see ongi selline vanamoodne odav lahendus.
Korralikud komplektid töötavad PWM-iga. Magnetite probleem oli teatud osas
tingitud sellest, et E39 el.vent oli radikate ees mitte järel ja väga palju vett sai.
E46-el on mootoriruumis vent ja on paremini kaitstud.

Kuna viskol puuduvad "juhtmed" siis on ta paras jama autos kui reguleeritavas süsteemis.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
loffa
Huviline
Postitusi: 2695
Liitunud: 02.03.2008 15:23 50
Asukoht: Tallinn

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas loffa »

E46 puhul pandi el-vent ainult manuaalkastiga autodele. Automaadid on kõik viskoga.
Põssadipõssadipõssadipõssadi-põsspõss
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas arnis »

Valesti sõnastatud. Manuaalid said AINULT elektrilise, automaadid said visko JA sekundaarse elektrilise.
Ainult visko varianti pole minuteada olemas.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas HannesT »

Mul 525 e34'l kiilus visco ennast kinni ja oli koguaeg jäigalt taga. 2000rpm juures oli tuule ulgumist juba sisse kuulda. Võtsin ta lihtsalt küljest ära ning nii ta too hetk ununes. Nüüdseks puuduva ventilaatoriga sõitnud juba mitu kuud ja vedanud käru +32c ilmaga, linnavahel.....mitte mingit probleemi. Näidik püsib, nagu alati, 100% vertikaalis ja pole mina kordagi näinud, et üle selle läheks. Ilmselt siis on termostaat nii suure varuga.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas arnis »

Sul elektriline vent on/töötab?
Kui jah, siis eks too aitab.

Aga iseenesest, seier on keskel ka siis, kui vesi on 105 kraadi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas HannesT »

Ei olegi mingit elektrilist seal.
arnis kirjutas:Aga iseenesest, seier on keskel ka siis, kui vesi on 105 kraadi.
Kuidas siis nii? Ikka lineaarselt peaks osuti liikuma vee temperatuuri suhtes.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 3001
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri. »

Jah temp keskel vast 65-110 kraadini.
BMW
Kasutaja avatar
RagnarV
Klubiliige
Postitusi: 2653
Liitunud: 31.01.2013 22:37 20
Asukoht: Männiku

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas RagnarV »

Mis temperatuuri siis see seier punase skaala juures olles näitab ?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas Tauri_J »

see osuti liigub kõike muud kui lineaarselt :lol:
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas HannesT »

Piltg]
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5352
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas ooDDoo »

Rakz kirjutas:Mis temperatuuri siis see seier punase skaala juures olles näitab ?
kusagil 120- 125 kraadi olenevalt mootorist
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
RagnarV
Klubiliige
Postitusi: 2653
Liitunud: 31.01.2013 22:37 20
Asukoht: Männiku

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas RagnarV »

okei, aga keegi siin väitis, et seier on keskel ning vesi on siis 105 kraadi vms. Nii palju kui ma selle pildi pealt need fahrenheidid celsiusesse convertisin, siis näitab küll 90 tuuri kui seier keskel. Või pidas eelkõneleja midagi muud silmas ?
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5352
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas ooDDoo »

keskel on kusagil 85-110
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2897
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas marek555 »

Siin käib jutt erinevatest süsteemidest, erinevalt E34-st, on E46-l kasutusel elektriliselt juhitav termostaat. Seetõttu käituvad ka temperatuurinäidikud erinevalt, siin elektrili termostaadi kohta huvitavat inffi:
Function of the characteristic map thermostat
The characteristic map thermostat is designed such that it opens (engine inlet) at a coolant temperature at the thermostat of 103C without intervention of the integrated heating system. Due to the coolant heating up in the engine, a temperature of approx. 110 C is measured at the point the coolant flows out of the engine (installation location of coolant temperature sensor for DME and instrument cluster gauge). This is the operating temperature of the engine, at which the characteristic map thermostat begins to open without control intervention.
In the event of control intervention by the DME control unit, power (12 V) is applied to the heating element integrated in the thermostat. Heating the expansion element means that the thermostat now opens at lower coolant temperatures than would be the case without the additional heating function (thermostat control range: approx. 80C - 103C).


Coolant temperature display

The instrument cluster receives the current coolant temperature from the engine control unit via the CAN bus. The "coolant temperature" information is then transferred to the body bus (K-bus ).
The "coolant temperature" information is evaluated by the instrument cluster and indicated by the coolant temperature gauge. The gauge is controlled in such a way as to provide approximately three indication ranges (cold, just right, too hot). If the pointer reaches the edge of the red warning segment, it is immediately moved to the centre of this red warning segment.
Since, after shut-down, the engine still heats the coolant for a certain period of time, an increase in the gauge temperature when the engine is stationary is prevented by a "post-heating filter" in the software of the instrument cluster. When the engine is restarted, this function detects a higher temperature than at "engine off" and indicates this "engine off" value. The current temperature is then indicated after 20 seconds with the engine running.
The warning lamp indicating excess coolant temperature is controlled by the engine control unit via the CAN bus dependent on the pointer position of the coolant temperature gauge. The "post-heating phase" for the coolant temperature warning lamp is also monitored by the engine control unit.
Ever wonder how is it that the coolant temperature on the E46 dashboard manages to stay at the same mark no matter how hot or cold the ambient temperature is, or how hard you may have been driving the car? This is because the temperature reference on the E46 models is "fake"... well, to some degree (no pun intended!). Because BMW utilizes the Characteristic Map Thermostat described above, the actual coolant temperature may vary by as much as 40 degrees under normal driving conditions. As a result, a true gauge would look somewhat erratic, which could cause an excessive number of calls to the service department. To eliminate this problem, the gauges on the E46 dashboard have been given some "intelligence". For temperatures up to 75 degrees C, the gauge displays the "real" temperature. When it displays the actual read out, the 1st notch after the blue bar indicates roughly 65 degrees C. When the coolant temperature reaches 75 degrees C, the needle is moves to the upright 12 o'clock position. The needle will remain at this position until the coolant reaches a temrperature of 113 degrees C . At this point the needle will start to move upwards, reaching the 3/4 notch at ~120 degrees C
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Re: Visco vs Elektriline ventilaator

Postitus Postitas HannesT »

kes ei viitsi lugeda, siis:

1/4 märk - ...65c
keskel - 75...113
3/4 märk - 120....
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta