Ledid.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Sajss
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 23.10.2013 18:01 06
Peamine sõiduk: BMW 318i E46

Ledid.

Postitus Postitas Sajss »

Panin numbrimärgile ledtuled , ledid põlevad tip top vinks vonks chill, aga armatuuri screen annab märku et ei põle
Panin korra ühe ledi ja ühe vana siis enam ei põlend armatuuril.

Kas ledid on siis nõrgema vooluga ja auto aju jaoks on pirn puruks?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Ledid.

Postitus Postitas Tauri_J »

point on selles et auto aju kontrollib andureid, pirne jne takistuse järgi. Takistus normväärtusest väiksem siis on pirn autoaju jaoks läbipõlenud.

Selles on sul õigus jah et väiksem vool läheb peale.

PS! sa oleksid pidanud ostma sellised ledid mis errorit ei anna. Äkki oli nimetus "canbus"...pead ei anna selle peale
Sajss
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 23.10.2013 18:01 06
Peamine sõiduk: BMW 318i E46

Re: Ledid.

Postitus Postitas Sajss »

Selge, tänud.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Ledid.

Postitus Postitas Tauri_J »

unustasin mainida et ledidel väga väike takistus võrreldes hõõglambiga.

;)
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Re: Ledid.

Postitus Postitas Trionic »

Tauri_J kirjutas:unustasin mainida et ledidel väga väike takistus võrreldes hõõglambiga.

;)
Sinu väited ei ole tõesed. Hõõglambi takistus on sadu ja tuhandeid KORDI väiksem, kui dioodidel (sõltuvalt, kas pingestada pooljuhti päri-,või vastupidi).

Numbritule pirni takistus "külmalt"mõõtes on näit. 4 oomi. Samaväärse led. dioodi oma aga multimeetriga mõõta ei saagi- takistus on kümnetes-sadades megaoomides.
52 72 989
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Ledid.

Postitus Postitas Tauri_J »

jah minu viga, läks vähe sassi :lol:
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Re: Ledid.

Postitus Postitas Kustas »

Tauri_J kirjutas:point on selles et auto aju kontrollib andureid, pirne jne takistuse järgi. Takistus normväärtusest väiksem siis on pirn autoaju jaoks läbipõlenud.
Läbipõlenud hõõgniidiga pirni puhul on vooluring avatud, ning takistus lihtsalt öeldes lõpmatu (st ei vähene, vaid suureneb).

E38-ga alates lisati minuteada välisvalgustusele juurde ka 'cold-monitoring', st et auto ütleb sulle kas pirn on läbi või mitte isegi siis, kui tuled ei ole sisse lülitatud. Ehk siis erinevalt vanematest süsteemidest, on seal erisugused viisid kombineeritud pirni elusolekut jälgima ja ei piisa lihtsast takistuse mõõtmisest.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Vasta