M50b20 mootor.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
raunolend
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 28.06.2013 23:27 59

M50b20 mootor.

Postitus Postitas raunolend »

Hetkel käsil üks rallika ehitus millega krossi sõita . Plaanis on kasutada m50b20 no vanos mootorit . Samas on ka vedelemas b25 alumine ots ja 2,5l diisli mootor . Targemad mootori tegijad vb oskavad nõu anda kas vända ja keppsude vahetamine m50b20 tooks midagi juurde ? Kas diisli vänt üldse sobib ja kõik muu säärane tarkus kuluks ära . :)


Kui reegleid poleks siis ma valiks kindlasti mõne muu mootori. :cool:
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Re: M50b20 mootor.

Postitus Postitas do_it_right_way »

raunolend kirjutas:Hetkel käsil üks rallika ehitus millega krossi sõita . Plaanis on kasutada m50b20 no vanos mootorit . Samas on ka vedelemas b25 alumine ots ja 2,5l diisli mootor . Targemad mootori tegijad vb oskavad nõu anda kas vända ja keppsude vahetamine m50b20 tooks midagi juurde ? Kas diisli vänt üldse sobib ja kõik muu säärane tarkus kuluks ära . :)


Kui reegleid poleks siis ma valiks kindlasti mõne muu mootori. :cool:
M50b20 mootorile sobivad sisse 2,5l m51 diiselmootori kolvid/kepsud ja väntvõll. Töömaht tõuseb 2,5l peale aga surveaste vast ohtlikult kõrgeks tavakütuse ja rallisõidu jaoks. Dislal on raskemad kolvid ja kepsud ka, seega on oht kõrgematel pööretel mootor laiali lasta, kui viimaseid kergemaks ei tee. Minul pole viimast probleemi olnud 7000 rpm piiraja juures. Samas ei kasuta nii kõrge tõusuga väntvõlli..
Kui soovid läbilõiget m51 kolvist, anna teada.

M50b25 nv mootori väntvõlli ja 135mm kepsudega saad töömahu 2,3l peale. Surveaste kahjuks liiga madal vabalthingava jaoks. Ise pole nv b20 kolbi käes hoidnud aga kui ta on sarnane b20 vanosmootori kolvile, saad surveastme kuskile ~7,5:1 juurde vms. Kui NV kolb on kõrgem, tuleks katsetada ja ära mõõta kolvi kõrgus ploki pinnast ja surveaste.

Mina katsetaks ja mõõdaks ära surveastme järgmisel lahendusel:
-M50b20 plokk
-M50B25 135mm kepsud
-M50TUB20 kolvid
-M51 disla väntvõll.

Poolas sõitis eelmisel aastal üks e36 sellise sisuga ringi. Temal oli kasutusel turbo ja pidi kolbi maha treima. Võib-olla NA puhul seda tegema ei pea.

Edu!
Raimo
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Re: M50b20 mootor.

Postitus Postitas do_it_right_way »

Kuno_T kirjutas:Disla kolvid on bensuka omadest tunduvalt raskemad, kas on ikka mõtet nendega mootorit piinata?
Kusjuures kolvide kaal ei ole väga palju erinev. Kaalu annab ~2x suurem kolvisõrm ja toekam keps. Mina tõin kolvi liikumise kiiruse madalamale ja kasutan kvaliteetset õli, mida vahetan iga ~3,5k järel. Sügisel vaatasin saaled üle ja lähevad samad kasutusse järgmisel aastal.
Mootor ei ole elusolend, et seda saaks piinata. ;)
Vasta