V12 mootori õhutamine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

V12 mootori õhutamine

Postitus Postitas Martin_R »

Ehk on kellelgi kogemusi, kuidas võiks käia 5,0 V12 mootori jahutussüsteemi õhutamine.

Veel küsimus - kas on loogiline, et lekkivast soojendusradikast võib jahutussüsteem õhu vahele imeda.

Lugu nimelt selles, et jahutussüsteem toimib justkui suurepäraselt. Isegi kohapeal käies ei hakka auto kuumaks minema. Ent parkides ta garaazi ja suretades mootori välja, hakkab paisupaagi ülevoolu torust vett välja ajama. Vesi pole sugugi tulikuum vaid pigem leige. Samuti pole jahutusvedeliku lõdvikud kõvad ja surves, vaid täiesti normis.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Lekkivast radikast õhku ei tohiks vahele küll imeda, jahutussüsteem ju surve all, mitte vaakumis.
Ei taha hirmutada aga mul kunagi omatud fordil oli samasuguste sümtomite puhul plokikaane tihend õhtal.
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Vahetasin ära radikakorgi. Õigemini siis paisupaagi korgi. Keerasin ühe suvalise BMW 316 korgi sinna otsa ja nüüd enam välja ei aja. Ilmselt (loodetavasti) oligi kogu häda selles, et radikakork ei hoidnud survet ning vedelik hakkas paisupaagi ülevoolutorust välja jooksma.

Kui enne olid radika lõdvikud jumala pehmed, siis nüüd on küllaltki kõvad sooja mootoriga. Kuigi mitte kivikõvad. Seegi annab lootust, et ehk on asi korras.

Isegi kui plokikaane tihendite vahetusega asi piirdub, pole ka hullu. Aga kui kaanes oleks pragu, siis hakkaks vist appi karjuma.

Kuid sõites on ikka kergelt magus hais autos. On see loogiline, et salongiradikas ikkagi lekib siis?
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote][i]Algselt postitas Martin_R[/i] Ilmselt (loodetavasti) oligi kogu häda selles, et radikakork ei hoidnud survet ning vedelik hakkas paisupaagi ülevoolutorust välja jooksma.
[/quote]
Tõenäoliselt küll. Mingitel vanematel bemaritel (vist algusaastate E30 320 ja 323) oli samasugune tüüpviga - praagid paisupaagi korgid.
Samas tasub siiski surved silindrites üle mõõta, vaata ka et jahutusvedelikus õli ega mulle pole.
[quote]
Kuid sõites on ikka kergelt magus hais autos. On see loogiline, et salongiradikas ikkagi lekib siis? [/quote]
Mitte tingimata soojendusradikas... kui kusagilt kapoti alt lekib ajab samuti lääge haisu salongi. Vähemalt E28-l. Võib-olla E32 on hermeetilisem.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
[Tõenäoliselt küll. Mingitel vanematel bemaritel (vist algusaastate E30 320 ja 323) oli samasugune tüüpviga - praagid paisupaagi korgid.

Arvo, sellise sümptomiga on probleem vastupidi - klapp paisupaagi korgis on kinni jäänud ja surve sellest sees - se
esineb tavaliselt plastkorkidel (nt M20
mootoritel). Ühel hetkel lükkab surve
selle klapi lihtsalt lahti ja siis on ülevoolust
tosool väljas
Vasta