4. leht 6-st

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 13.04.2014 18:25 38
Postitas KristjanK
Kas kaasaegsematel mootoritel muudetakse ära ka turbo geomeetria (läbi aju, mitte nagu nt M51'l mehaaniliselt)? St, et turbo hakkab siis puhkuma mitte nt 2000 rpm juures vaid hoopis madalamatel pööretel?
Kui jah, siis kuidas see mõjutab igapäevast liiklemist just jahutamise mõttes? Et kuna turbo töötab igapäevasõite tehes intensiivsemalt, kas siis ei peaks rohkem jahutuse peale mõtlema, et need ka reaalselt kestaks? Teatavasti pärast pikemat maantee või veel enamgi kiirtee sõitu tuleb ju turbo tühikäigul maha jahutada...

Sry, kui väga loll küsimus.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 13.04.2014 20:12 05
Postitas Tauri_J
Ma pigem arvan et juba tehasest on turbo pandud nii vara puhuma kui võimalik. (loe: labad on sellises asendis mis annavad maksimaalse kiiruse/pöördemomendi turbo võllile).

Arvad et tavainimesel kes midagi ei tea mis tal kapoti all tuksub, on aega või tahtmist turpsi peale sõitu jahutada? :lol: Eks turbode eluiga ongi kuskil 100k-... oleneval kasutusest.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 13.04.2014 20:40 02
Postitas KristjanK
Kas see turbo miinimumrõhk polnud kuidagi euro direktiivide kohaselt reguleeritud? (tehasest tulnud autodest rääkides)

Aga selles suhtes ei usu, et paljud seda turbo jahutamist harrastavad. :D Eks seda ole ka foorumeid lugedes näha kui palju tänapäeval turbosid vahetatakse.
Meil peres Transporter T5 2006, üle 400k km on kella peal ja turbo töötab laitmatult. Kõik ikka kasutuses kinni. :)

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 08:47 38
Postitas oo7
Täna sõitis ülemistest alates mu ees üks 730D E38, millel taga kiri Tuned by Jyrisoo vms.

Linnavahel oli asi ok, aga Tartu maanteel kiirusel ~110-120 km/h tahmas see auto isegi ühtlaselt sõites pidevalt päris korralikult, nii et salongiski tunda. Olin sunnitud võimalikult kiiresti sellest mööduma. :roll:

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 08:58 42
Postitas patrik
Nagu ma juba eelnevalt mainisin- parim antud hinna eest. Pole tähtis, mis tagant välja tuleb või kaua kestab, peaasi, et liigub.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 20:51 03
Postitas arnis
oo7 kirjutas:Täna sõitis ülemistest alates mu ees üks 730D E38, millel taga kiri Tuned by Jyrisoo vms.

Linnavahel oli asi ok, aga Tartu maanteel kiirusel ~110-120 km/h tahmas see auto isegi ühtlaselt sõites pidevalt päris korralikult, nii et salongiski tunda. Olin sunnitud võimalikult kiiresti sellest mööduma. :roll:
Tahmamist kruiisides üldjuhul ei põhjusta remap, isegi kõige kangeb.
Et kruiisides asi tahmaks peaks mingi julm porno tehtud.
Kuna see kindlasti ei ole ainuke M67 mis Jyrisoo juures jõudu sai, siis sellest tulenevalt ei ole süüdi remap.

M67 ei ole nii lollikindlad kui M57, seega mootori väsimusemärkide olemasolu on suuresti tõenäoline,
ERITI remapitud mootoril.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 21:06 30
Postitas Ma®tin
Arnis, pane prillid ette.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 21:49 19
Postitas Raemees
N4pst3r kirjutas:Kas see turbo miinimumrõhk polnud kuidagi euro direktiivide kohaselt reguleeritud? (tehasest tulnud autodest rääkides)

Aga selles suhtes ei usu, et paljud seda turbo jahutamist harrastavad. :D Eks seda ole ka foorumeid lugedes näha kui palju tänapäeval turbosid vahetatakse.
Meil peres Transporter T5 2006, üle 400k km on kella peal ja turbo töötab laitmatult. Kõik ikka kasutuses kinni. :)

Kuidas Transporteril elulugu on siis kas peale igat tavalist sõitu, kas on koguaeg turbot jahutatud? Ma mõtlen tavalist, ilma piitsata sõitu, äkki lihtsalt jopanud.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 21:58 59
Postitas martin471
oo7 kirjutas:Täna sõitis ülemistest alates mu ees üks 730D E38, millel taga kiri Tuned by Jyrisoo vms.

Linnavahel oli asi ok, aga Tartu maanteel kiirusel ~110-120 km/h tahmas see auto isegi ühtlaselt sõites pidevalt päris korralikult, nii et salongiski tunda. Olin sunnitud võimalikult kiiresti sellest mööduma. :roll:
Paluks lõpetada ennatlike järelduste tegemine chippimise teemal! See auto, mida täna nägid, oli minu auto. Tean seda, sest nägin sinu punast bemmi kord minu ees, kord kõrval, kord taga - üsna silmahakkav kolmene, ei jäänud see minulgi märkamata.

Rääkides asjast lähemalt, siis minu auto on kergelt tahmanud sellest ajast peale kui selle ostsin. Veakoode sees ei ole, pihustid on korras, minek on väga hea, käivitumine on hea, kütusekulu nii nagu peab - selle kerge tahma pärast ei näe ma põhjust, miks peaksin tühja koha pealt olematut viga otsima. Jah ma tean, et enamus kolmeliitristest diislitest ei viska kiirendamisel tahma, võimalik et minu autol paneb mõni andur natuke segast, kuid kuna muid probleeme ei ole, siis las olla nii nagu on. Auto tahmas täpselt samamoodi enne chippimist ja heitgaasid haisesid isegi tühikäigul käies, kuna kõik katalüsaatorid on tühjaks löödud. Chippimine ja tahmamine ei ole seega kuidagi omavahel seoses.

Rääkides chipist, siis tegu on väga kvaliteetse asjaga, kiidan ette ja taha. Chippimine täitis minu eesmärgid, jõudu on autol rohkem, minek on tunduvalt erksam, linnakiirusel võin sõita rahulikult viienda käiguga 1200rpm, kütusekulu koha pealt täheldan pigem langust...

Fakt on see, et mõistliku chippimisega negatiivseid mõjusid ei kaasne, minul sai juba neljas diisel chipitud ja kogemused on ainult positiivsed. Kui kellelgi on vastupidiseid arvamusi, siis paluks neid ka põhjendada, "naised saunas rääkisid" argument ei ole veenev!

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 22:24 08
Postitas KristjanK
Raemees, külavahel logistamiste järgselt ikka ei jahuta. Hetkel on niimoodi, et 90'ga sõites ongi pöörded turbo rakendumise piirimail, ehk siis mingi alla 2 k. Lühikeste otsade järel (- ca 200 km) ei jahuta ja kui nüüd teha remap ja niisama 90'ga käristades turbo juba intensiivselt nt 1500 peal puhub, siis peaks küll hakkama ka alla 200 km sõitude järel jahutama...Krt segane tekst sai.
Muidugi kiirtee sõidul olenemata läbitud teepikkusest jahutame alati.

Kristjan

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 16.04.2014 23:51 34
Postitas arnis
arnis kirjutas:seega mootori väsimusemärkide olemasolu on suuresti tõenäoline
Ma®tin kirjutas:Arnis, pane prillid ette.
martin471 kirjutas:minu auto on kergelt tahmanud sellest ajast peale kui selle ostsin.
arnis veendus selles mida kirjutas:ei ole süüdi remap

Mis teema selle turbo jahutamisega on peale mitmesaja km läbimist?
Kas te lõpetate sõidu maantee ääres ilma et viimased kilomeetrid saavad läbitud aeglasemalt :D :?:

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 00:28 40
Postitas ttsys
Pihustid stendi - kõik need kirjeldused viitavad vaid ühele tagajärjele: pihustid ilmselt "kusevad" ja vaja remonti.
martin471 kirjutas: Rääkides asjast lähemalt, siis minu auto on kergelt tahmanud sellest ajast peale kui selle ostsin. Veakoode sees ei ole, pihustid on korras, minek on väga hea, käivitumine on hea, kütusekulu nii nagu peab - selle kerge tahma pärast ei näe ma põhjust, miks peaksin tühja koha pealt olematut viga otsima. Jah ma tean, et enamus kolmeliitristest diislitest ei viska kiirendamisel tahma, võimalik et minu autol paneb mõni andur natuke segast, kuid kuna muid probleeme ei ole, siis las olla nii nagu on. Auto tahmas täpselt samamoodi enne chippimist ja heitgaasid haisesid isegi tühikäigul käies, kuna kõik katalüsaatorid on tühjaks löödud. Chippimine ja tahmamine ei ole seega kuidagi omavahel seoses.

Rääkides chipist, siis tegu on väga kvaliteetse asjaga, kiidan ette ja taha. Chippimine täitis minu eesmärgid, jõudu on autol rohkem, minek on tunduvalt erksam, linnakiirusel võin sõita rahulikult viienda käiguga 1200rpm, kütusekulu koha pealt täheldan pigem langust...
Jah kõik on chill kuni selle päevani kuni hakkad autot müüma ja jõuad ostjate silmis selle auto jääkväärtuseni. ;) Kui on valida 2 auto vahel ehk selle ja hooramata samasuguse vahel siis 1 fakt on see, et chip-master never-ever ei osta endale sellist autot ja ei soovita seda ka sõbrale. ;)
martin471 kirjutas: Fakt on see, et mõistliku chippimisega negatiivseid mõjusid ei kaasne, minul sai juba neljas diisel chipitud ja kogemused on ainult positiivsed. Kui kellelgi on vastupidiseid arvamusi, siis paluks neid ka põhjendada, "naised saunas rääkisid" argument ei ole veenev!

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 00:32 47
Postitas martin471
Arnis, eelnevalt püüti vihjata sellele, et sa ajasid mootorid omavahel segi. Minu auto on M57 mootoriga 730d, mitte M67 mootoriga 740d. Mootoril väsimuse märke ei ole, pigem tahmab ebakorrektseid andmeid edastava MAF või MAP sensori tõttu.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 00:47 52
Postitas martin471
ttsys kirjutas:Pihustid stendi - kõik need kirjeldused viitavad vaid ühele tagajärjele: pihustid ilmselt "kusevad" ja vaja remonti.
martin471 kirjutas: Rääkides asjast lähemalt, siis minu auto on kergelt tahmanud sellest ajast peale kui selle ostsin. Veakoode sees ei ole, pihustid on korras, minek on väga hea, käivitumine on hea, kütusekulu nii nagu peab - selle kerge tahma pärast ei näe ma põhjust, miks peaksin tühja koha pealt olematut viga otsima. Jah ma tean, et enamus kolmeliitristest diislitest ei viska kiirendamisel tahma, võimalik et minu autol paneb mõni andur natuke segast, kuid kuna muid probleeme ei ole, siis las olla nii nagu on. Auto tahmas täpselt samamoodi enne chippimist ja heitgaasid haisesid isegi tühikäigul käies, kuna kõik katalüsaatorid on tühjaks löödud. Chippimine ja tahmamine ei ole seega kuidagi omavahel seoses.

Rääkides chipist, siis tegu on väga kvaliteetse asjaga, kiidan ette ja taha. Chippimine täitis minu eesmärgid, jõudu on autol rohkem, minek on tunduvalt erksam, linnakiirusel võin sõita rahulikult viienda käiguga 1200rpm, kütusekulu koha pealt täheldan pigem langust...
Jah kõik on chill kuni selle päevani kuni hakkad autot müüma ja jõuad ostjate silmis selle auto jääkväärtuseni. ;) Kui on valida 2 auto vahel ehk selle ja hooramata samasuguse vahel siis 1 fakt on see, et chip-master never-ever ei osta endale sellist autot ja ei soovita seda ka sõbrale. ;)
martin471 kirjutas: Fakt on see, et mõistliku chippimisega negatiivseid mõjusid ei kaasne, minul sai juba neljas diisel chipitud ja kogemused on ainult positiivsed. Kui kellelgi on vastupidiseid arvamusi, siis paluks neid ka põhjendada, "naised saunas rääkisid" argument ei ole veenev!
Pihustite olukorra kohta võin öelda ainult seda, mida näitab diagnostika - pihustid on ühtlased. Selle näidu põhjal muidugi pihustuse kvaliteeti määrata ei saa ja seega võib sul ka õigus olla...

Mina endale remondiarveid tahtlikult juurde ei tekita ja seega isiklikku autot ei rapi. Olen rahuliku sõidustiiliga inimene, chipin oma diisleid selleks, et maanteel oleks möödasõit ohutum ja linnas kulgedes oleks mootori pööre madal, mille arvelt väheneb ka kütusekulu. Samuti hakkavad chipitud autol palju paremat koostööd tegema mootor ja käigukast, iga kilomeeter sõitu on peale chippimist nauditavam.

Rääkides chipitud auto ostust, siis tõsi, ka mina eelistan osta stock seisundis chippimata kirikuõpetaja auto, kuhu ei ole topitud eiteamitmetolliseid subwoofereid jne. Tihti tähendab chipitud auto seda, et eelmisel omanikul on võimsusest vajaka jäänud ja esimene arvamus on see, et chipitud autole on hirmsasti "pähe antud". Sellegi poolest on ka erandeid ja pean selliseks erandiks ka iseennast.
Võttes teemaks chipitud E38 müügi, siis see on juba paraku sellises hinnaklassis auto, mis ahvatleb ostma ka rullnokliku sõidustiiliga tegelasi ja sellisel juhul muudab chip automüügi pigem kergemaks. Seda võin rääkida juba omast kogemusest... :)

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 00:56 35
Postitas martin471
Kuno_T kirjutas:Siis on tal ju liigse EGRI-i sekkumise tõttu õhuvaegus, miks sa seda tsippisid selmet rikkis jupp vahetada? Tahmamisega riknevad ka pihustiotsad. surnud ring.
MAF või MAP sensori ebakorrektne andmete edastamine oli pigem arvamus, mitte fakt. Diagnostika pole kunagi mootorile vigu näidanud ja kui hakata nüüd jälle sellest tahmamisest rääkima, siis see tahmakogus ei ole tõesti nii suur, et ma selle põhjal viitsiksin hakata viga otsima. Kui asi kuidagi muutub või süveneb, siis vaatan edasi. Foorumist lugedes jääb kindlasti mulje, et mu auto taga valitseb kogu aeg öö, aga ilmselgelt see nii ei ole :D Vähem muretsemist, minu autoga on kõik hästi! Selle koha pealt ma vastu ei vaidle, et heitgaasid haisevad, muidugi haisevad kui katalüsaatorid on tühjad (ärge kohe näkku lööma hakake, ka selle töö on teostanud eelmine omanik :) ).

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 01:14 30
Postitas martin471
Kuno_T kirjutas:Teine liikleja fikseeris visuaalselt tahmamamise, mida sa veel jaurad? Hakka autoga tegelema ja lõpeta see jamps siin. Seda enam, et ise eeldad ka sama viga.
Lisaks väitsid eelnevalt madalat kütusekulu- tahmava auto puhul seda kindlasti ei ole, sest tahm=süsi, st kütus. Vesinik, st kütus väljub sel puhul ka, kuid seda pole visuaalselt näha. Seega peaks tahma likvideerimine sind ka majanduslikult stimuleerima.
Kaasliikleja fikseeris minu auto tahmamise ja ma torman seepärast kohe esimesse remondikohta raha kulutama? I don't think so! :mrgreen: Et visata veel õli tulle, siis juhul kui mul oleks praegu kübemefiltriga diisel, siis selle agregaadi lööks ma esimese hooga tühjaks ja progeks ajust välja :D Mida kõrgemad on euronormid, seda rohkem vähendavad need mootori jõudu ja ökonoomsust. Ntks selle aasta algusest alates tohib müüa ainult Euro 6 normiga veoautosid ja need on tunduvalt janusemad kui eelmine Euro 5 normiga mudel, vabatahtlikult ei osta uut mudelit keegi!

Äkki see, et mu auto kütusekulu on normaalne, vihjab ka sellele, et ehk kaasliikleja pingutas selle tahmamisega natuke üle ja võibolla ei olegi see asi nii hull!?

Ausalt öeldes pooldan puhtamat õhku isegi, natuke aega "tahman" veel oma diisliga ringi, kuid mõne aasta pärast, kui elektriautod on piisavalt arenenud, ostan selle ja siis on kõik rahul! ...loodetavasti ka kasutaja Kuno_T :mrgreen:

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 01:16 52
Postitas Henri.
N4pst3r kirjutas:Lühikeste otsade järel (- ca 200 km) ei jahuta
Saan aru küll, et white van jne, aga kui pikad need 'pikad' otsad siis veel on?

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 02:49 34
Postitas KristjanK
Arnis, maantee äärde seisma ikka ei jää, et hiljem sama targalt edasi lasta. Sõidab ikka kuskile tanklasse või hotelli ette ja seal nii kaua kui asju kokku paneb, jahutab turbot enne mootori väljasuretamist. (tee peal tekkinud prügi, asjad hotelli kaasa jms). 5 min selline tavataks.
Henri, pikk on võrdlemisi suhteline mõiste. :D Tavaliselt pikemad sõidud jäävad meil sinna 1000 - 1500 km vahele umbes. (Poola - Tšehhi - Ungari - Saksamaa..) Päris ühe soojaga (ilma ühegi peatuseta) neid ei sõida aga iga tankla või söögipausi juures laseb autol mõne minuti ikka kohapeal tiksuda.
See selleks, ei ole siin VW foorum. :D Lihtsalt tundsin huvi, et kuidas remap turbode kestvusele mõjub aga seni pole keegi piisavalt pädevalt sellele vastust andnud.

Terv,
Kristjan

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 08:51 53
Postitas patrik
Aga vaatams selle auto üle, kuidas tehtud on? Äkki leiame siis ka
süüdlase?

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 12:32 48
Postitas siim .j
Ootaks põnevusega uuringute vastust, kui 730d omanik nõustub enda autoga patriku läbivaatusele minema. Peaks olema ju täiesti sõltumatus ja isiklike huvide puudumine, erinevalt selles eelnevas pikas E60 530d loost. :roll:

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 17:22 15
Postitas Igor_K
Ehh, kardetakse Patrikut nagu tuld, ei lähe sinna vabatahtlikult keegi.
Kes ikka tahab saada kuulda, et tema palju raha maksnud supertsipp ei olegi
tehaseseadest mõistlikum. Igaühel oma tõde, kes maksab, see tellib muusika.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 20:47 19
Postitas Raemees
Igor_K kirjutas:Ehh, kardetakse Patrikut nagu tuld, ei lähe sinna vabatahtlikult keegi.
Kes ikka tahab saada kuulda, et tema palju raha maksnud supertsipp ei olegi
tehaseseadest mõistlikum. Igaühel oma tõde, kes maksab, see tellib muusika.
Ära kirjuta nii, Jürisoo tulevased kliendid võivad ka seda lauset kogemata lugeda...

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 22:31 20
Postitas streets
pätrik pole ju erapooletu, ta ju konkurent. Seepärast tahabki teiste softe koguaeg vaadata. Vahet pole mis seal soft on, vastus on niikuinii teada. Tahab vaid oma värki upitada. Pätrik ehk avaldad ise kust softi saad või kes üle vaata tahab? Kes üldse ütleb, et pätriku vaataja softikohapealt pädev on, pole küll kuskilt lugenud, et keegi seal üldse teha julgenud oleks.
Tundub üldse koomiline, et mis softiproff see pätrik on, et näiteks vkm peaks tal laskma oma dünos tõmmatud softe inspekteerida :D Kui mersul on probleem, siis lada vaatab üle mis valesti :D
Nagu eelnevalt lugesin, suitses auto juba enne tarkvarapaigaldust, niiet teeme kampaania ''autod korda''.
Mina igatahes olen jyrisoo chipiga väga rahul. Ei grammigi suitsu ja kõik toimib. Money well spent!

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 22:37 47
Postitas streets
Softi/tarkvara sees tehakse mäpid ringi ju.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 17.04.2014 22:43 01
Postitas streets
remap on vist asja õige nimi

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 18.04.2014 11:16 47
Postitas patrik
Kui ei oleks vaja nii hirmsalt vaadata kuidas programm kirjutatud on, oleks ammu läinud ja selle tellinud, 150 raha ei ole teab mis summa, mis selle nimel raisata. Kõik me lõppkokkuvõttes kopeerime kedagi ja areneme edasi, muidu poleks inimkond nii kaugele tehniliselt jõudnud kus ta praegult on. Vanemad diislid on juba nii läbi nämmutatud et seal pole midagi spioneerida. Kardetakse tehnilise korrasoleku kohta hävitavat hinnangut mis tuleks kui ma auto üle vaataks. Ja põhjendatult.

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 30.06.2014 20:40 31
Postitas jr4x4ee
Tagasisidest niipalju, et praeguseks 280000KM sõidetud ja sellest ca'25000KM siis VKM tuuninguga. Probleeme pole selle poole peal olnud. Mootor kulutab õli kuskil 0,2-0,3L/10000km peale, töötab ühtlaselt, käivitub hästi ja astub edasi jõuliselt. Enamus sellest läbisõidust on tulnud Poola, Tsehhi ja Saksa kiirteedel, seega erilist töristamist pole olnud. Edu!

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 15.11.2014 01:53 13
Postitas siim990
Peab tõdema, et päris huvitav hilisõhtune lugemine oli. Osta või omale BMW, et siis erinevatel tegijatel auto ära lasta kiipida ja lõpuks siis Pätriku juures süvakontrollis käia, sest kahjuks VAGiga Pätrik (vist) jutule ei võta. :mrgreen:

Ühesõnaga tundub nokk kinni, saba lahti efekt. Minu tutvusringkonnas, mis turbomootoritega autoomanike seast koosneb valdavalt VAG-maailma esindajatest, soovitavad enamus prj/jõujaama ning laidavad jyrisoo'd.

Üks A4, mille elulugu olen näinud kõrvalt kogu selle aja, mis ta sõbra käes on olnud (natuke üle 2a) sõidab tänaseni Jyrisoo chipiga juba 2a ja mõni kuu peale. Pärast 2a aktiivset autokasutamist antud chipiga, mis päädis kogu kasutamisaja jooksul 0 probleemiga ,s.t auto sõitis väga hästi ning tõmme jm selline tundus väga hea, andis kaks-kolm kuud tagasi lõpuks saba kaan, mis ilmselt kõver. Suurem osa inimestest, keda valgustatud probleemi olemusest ja chipi päritolust, tõmbavad automaatselt paralleele chipi kirjutaja ja vea vahel, nagu oleks vastava softi tõttu andnud mootori raud alla. Mis ilmselgelt tundub natuke jabur?

Paralleelselt olen saanud ka jälgida jälgida ühe 9-3 Aero (BSR Stage II chip, teine väljalase jne), mida on pool elu hooldatud ja lisaks ka seadistatud VKM'is, käekäiku. Ka sellega on nüüd midagi imelikku lahti, kuid kuna pole minu, vaid sõbra auto, siis pole ka minu asi avalikult edasi seletada. Lihtsalt suure tõenäosusega on tegemist loomulikust amortisatsioonist tekkinud veaga, mida ilmselt nii mõnigi lihtsurelik selgitaks kehva seadistusega. :mrgreen:

Kogu selle pika ja mõttetu jutu kokkuvõtteks tahan öelda, et pole mõtet teha järeldusi pelgalt tänavalt nähtava põhjal - selle põhjal mida kuuled või mida esimesena näed. Ilmselgelt on siin palju muid (just tehnilisi) nüansse, millest üks või teine asi nihu läheb.

Lugedes aga kogu seda kirjapandut, siis tekib tunne justkui olekski kõige õigem unistada chipist samamoodi nagu neandertallane tuletikkudest ning sõitagi ringi tehaseseades autoga. :mrgreen:

E: samas sellest aastavanusest vaidlusest ma ei saanudki nagu ühti aru, kui omanik nõuab ühes kohas viimase võtmist ja teises kohas laseb teha n.ö hea-tava järgi, siis miks üldse laskuda ühe või teise poole süüdistamisse, mitte tunnistada enese viga?

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 15.11.2014 10:47 26
Postitas PeeterA
Enne oma CR-mootori "tjuunimist" tasub auto pihustid üle kontrollida.

6 pihusti tagasivoolud M57D30 135kw mootoril:
Pilt

Re: Chiptuning Eestis. Teenusepakkujad, mured & soovitused

Postitatud: 15.11.2014 10:55 24
Postitas PeeterA
See tagasivoolude mõõtmine ja arvutiga kompensatsioonikoguse põhjal hindamine on kaudne, kuid annab siiski ilma suurema lammutamiseta pildi, et tuleks suurem lammutamine ette võtta :mrgreen: