Kaua soojendada autot?

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
LOWRY
Huviline
Postitusi: 312
Liitunud: 12.05.2005 20:42 50
Asukoht: Tallinn

Kaua soojendada autot?

Postitus Postitas LOWRY »

Huvitaks, et kui kaua peaks näiteks hommikuti nö. esimese käivituse ajal külma mootorit soojendama, enne liikluskeerisesse tormamist? Kes, kui palju siis ajaliselt, erinevatel õuetemperatuuridel?
Vastuseid ootaks kujul:
Auto mark
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem
Kasutaja avatar
LOWRY
Huviline
Postitusi: 312
Liitunud: 12.05.2005 20:42 50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas LOWRY »

Teeks siis ise otsa lahti kah.
E34 525 12V ´90
a) 1 min.
b) suitsu jagu,st. mitte üle 4 min.
c) 5min.
d) 6-7min.
e) 10min

Ei tea kas nii oleks õige?!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8271
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
TheJX
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 06.12.2005 07:42 32
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas TheJX »

E34 520i 24V 110kw

a) starter&start
b) 1..2 minutit
c) vaata eelmist vastust
d) 3..4 minutit
e) vähemalt 5 minutit


seisukoht selline, et eelsoendamine hädavajalik kuna mida külmem on välistemp. seda paksem on õli mootoris ning sellest tulenevalt ka õlituse kvaliteet. Samuti vaidleks vastu nendele, kes väidavad, et eelsoendus on mõttetu kütuseraiskamine. Külma mootoriga liigeldes on küttekulu ju palju-palju suurem kui natukenegi sooja mootoriga...
And btw, drag racing a BMW is like going fishing with a hooker, it's fun but it's not what you got her for...
NotAnotherDigg
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Täpselt nii palju kui kulub aega garaazist välja sõiduks, aia väravate lahti tegemiseks ja pärast enda järgi kinni panemiseks. Kohe piitsa ei anna, jälgin temperatuuri seieri käitumist.
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

kuni 4 minutit
autoks e34 535i
Kasutaja avatar
Indrek_S
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 29.03.2005 18:47 53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_S »

Samuti täpselt niikaua, kui võtab aega garaaživäravate avamine ning väravateesise lumest puhastamine ning garaažis toimetamine, ehk max. 7-10min. Seda muidugi talvekülmade ajal. Suvel 1-2 min.

Autoks E36 318i 93
BMW 318i (83kw) 1993. aasta.
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

priitv8 kirjutas:Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.
Täpselt minu arvamus. E34 ei tahagi eriti kohapeal soojaks minna millegi pärast. :)
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

E34 535.
Soojendan niikaua, kuni temp. normis.
Üldiselt vahet ei näe, mis kraadi juures kaua aega võtab.
Külmemate ilmadega vb. 1-2 minutit kauem.
Soojendamine on sellepärast vajalik, et oleks hea istuda sooja autosse.
Samas mõjub see bensukulule suhteliselt hästi.
Kui on palju lühikesi otsi, st sõit peamiselt linnas, siis kuni temp.-ini 15 kraadi võtab minu auto kütet soojendandes 15,5.
Suvel on see näitaja 15.
Olen sõitnud ka soojendamiseta, siis on bansukulu sama külma ilmaga olenevalt sõitude pikkusest kuskil 17-19.
Samas soojendades autot enne sõitu, ei kraabi ma kunagi esiklaasi pealt jääd.
Ja ega see kraapimine klaasile hästi ei mõju.
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

draggo kirjutas:
priitv8 kirjutas:Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.
Täpselt minu arvamus. E34 ei tahagi eriti kohapeal soojaks minna millegi pärast. :)
Sellest on foorumis juttu olnud, milles viga, kui koha peal ei taha soojaks minna või kui koha peal seistes külmemat õhku tuleb.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

üldiselt ei soojenda. suurte külmadega lihtsalt ootasin, et see väike toks mootorist enam ei kostuks ja pöörded natuke madalamaks läheks (~30sek) ja edasi.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Ilmar
Huviline
Postitusi: 215
Liitunud: 18.11.2004 09:06 59
Peamine sõiduk: BMW 318d E91
Asukoht: Päälinn
Kontakt:

Postitus Postitas Ilmar »

E46 328('99 a)

1) ei soenda
2)kindlasti lasen tuksuda natuke kui kiiret pole
3)sama mis vastus 2
4)sama mis vastus 2
5)tiksunud on vast isegi üle 30 min :) see talv(esimene talv sellel autol)

Kütuse koonritest ei hakka rääkimagi.
Kasutaja avatar
lauri86
Huviline
Postitusi: 545
Liitunud: 27.01.2004 18:51 51
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas lauri86 »

Üldiselt ootan mingi 30 sek.-i ja siis tuld, muidugi algul kohe ei peenesta ega pööret eriti ei anna, rohkem nagu pensionär, et kuni 1800-2000 pööret umbes. Aga mul seisab auto öösel garaažis ka seega hommikul vara soojeneb niikaua kui teda sealt välja ajan ja uksi sulgen.
320d `02
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

üle paari minuti soojendamisega tahmate oma küünlad ja asjad ära ja muud ei midagi. Suitsumehed soojendagu täpselt 1 suitu jagu ja asi korras
PS! tulenevalt efektiivsest põlemisest kohapeal minu auto mootori töötamine mitte ei soojenda mootorit, vaid jahutab. Sellise tähelepaneku tegin -25 kraadises pakases pärast 30 km maanteesõitu järjekordsele autole "täkku" andmas.

Traditsiooniliselt esitan Oluliste teemade puhul vastuküsimuse.

Millise numbri peale keerate kodus radiaatorid?
Pange kirja. korteri suurus ja ehitusmaterjal.

Kui õues on
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem
Viimati muutis Charly, 13.02.2006 09:48 48, muudetud 2 korda kokku.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
bürk
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 15.12.2005 23:30 24
Asukoht: Võru - Tallinn

Postitus Postitas bürk »

Minu autos olev tehase manuaal ütleb, et kütuse kütuse kokkuhoiu mõttes alustada peale käivitamist kohest sõitu....

Mina lasen aastaringselt peale käivitamist mootoril kohapeal natuke töötada... aga see on suht minimaalne. Lumisel ja jäisel ajal saab tõesti kauem aega veedetud, kuna vaateväli peab tahkest veest puhas olema:)
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

524 td 91a

a. kohe leekima
b. nii kaua kuni aknad puhtaks
c. 5-10minutit
d. 15-20 minutit
e. sama mis eelmine

Minul ei ole küll probleeme , et kohapeal soojaks ei lähe.

kodus stabiilselt 22C olenemata ilmast.
Viimati muutis Tarmo, 13.02.2006 10:48 50, muudetud 1 kord kokku.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitus Postitas erikred »

E34 525tds 96a.
a-e) Kui auto külm on siis täpselt niikaua kuni auto pöörded normaalseks kukuvad. Üldiselt mitte yle ühe suitsu

aga yldjuhul auto hommikuti nii soe et isegi jääd ei kraabi, abiks eelsoendi @30 minutit enne autosse istumist :D
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Ei soojenda kohapeal üle paarikümne sekundi. Sõitma hakkamisel tuleb lihtsalt algul gaasipedaaliga ettevaatlikumalt ringi käia ja kogu moos.

Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

õnneks ei ela mingis mega korrusmajas.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Tarmo kirjutas:õnneks ei ela mingis mega korrusmajas.
Mina ka mitte :)
Küsimus pole mitte Sinus või minus vaid üldises arusaamas...

Rohkem teemat ei risusta :oops:
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

ArgoV kirjutas:Ei soojenda kohapeal üle paarikümne sekundi. Sõitma hakkamisel tuleb lihtsalt algul gaasipedaaliga ettevaatlikumalt ringi käia ja kogu moos.

Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...
hmm ja palju sina saastad õhku oma paarikümne sekundise soojendamisega, peale mida pole veel ei lambda ega katt tööle hakanud? teada on ju et kylm mootor eraldab rohkem kahjulikke aineid kui soe mootor, eriti veel kui pöördeid lisada.
tegelt roheliste rõõmuks võiks yldse sõita elektrienergial :P
aga mis seal ikka ega harjumusi eriti ei muudeta, mina soendan ikka oma autot mõne minuti, keegi teine aga paneb plarts kohe ajama.
peace
ja ka rohkem ei risusta

edit: kirjavead jälle :oops:
Kasutaja avatar
Joel_H
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 05.08.2003 10:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Joel_H »

Kui keegi viitsib, võiks UMi küsimuste-vastuste lehele selle küsimuse saata ..

Aga minu mäletamist mööda EI SOOVITA bmw autot kohapeal pikalt soojendada .. soovituslik on peale käivitamist kohe sõitma hakata - lihtsalt külma mootoriga ei tohiks pöördeid üle 2-2.5k lasta :idea:

Vaielge vastu :|
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Mina pole ka kunagi soojendanud. Ainult siis ku ivahel on vaja klaasid lumes/jääst puhastada ja see võtab mõne minuti. Kui seda pole vaja, siis alati kohe sõitma. Seda ka -30ga.
Kasutaja avatar
kait
Huviline
Postitusi: 864
Liitunud: 08.02.2006 10:56 23

Postitus Postitas kait »

adminn (või esimene postitaja oma posti muutes) võiks POLL`i teha...mugavam ja ülevaatlikum.
(mnjah, kuigi...antudjuhul oleks poll ka suht kirju)
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

525 TDS masin paikneb külmas garaazis.

kuni -10-ni :
masin käima, garaazi uks lahti, masin õue, uksed kinni, sisse ja vaikne sõit. mul linnas 50 piiriks ja pöördeid üle 2000 ei lase kuni temperatuur tõuseb seieril

tegelikkuses on minul vähemalt masinast tunda kas töötab raskelt või kergelt. Iseasi, et suurte külmade juures vaja veidi käigukastis ka õlil soojeneda. muidu sellise suure mootori juures pole vahet kas tiksub tühjalt õues või veereb vaikselt tänaval.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

olen nimelt sõitnud maja juurest poeni, kus auto jäi tööle ja seda 15min. tagasi tulles oli ikka temp näidik vantuke üle sinise. samas kui kohe sõitma hakkan on ~5 minutiga temp keskel.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

Split TQHQ foorumist.

peep
--------------------------------------------------------------------------------
Auto soojaks enne sõitu?
--------------------------------------------------------------------------------
Õige on koheselt startida ja sõita alguses üks käik madalamal, et pöördeid natuke rohkem üleval hoida. Seda seni, kuni jahutustemp. näidiku osuti liikuma hakkab, siis võib juba normaalkäiguga liikuda. Seda siiski talvekülmadega, muul ajal pole ise vajadust tundnud pöördeid kõrgemal hoida.

Täiskiirendust ei maksa enne kasutada, kui mootoril õli soe. Kellel on õlitemp'i kell, nagu näiteks Audi'l, siis see näeb mil õli soojaks läheb ja kellel ei ole, siis minu tähelepaneku järgi soojeneb õli u. 2xniikaua kui jahutusvedelik. Muuseas BMW kasutab näiteks muutuva redlinega tahhokat, kus on kohe ilusti näha, kui kõrgele külma mootoriga võib pööret lasta. Mootori soojenedes redline kasvab kuni normaalnäiduni.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
KappOtt
Huviline
Postitusi: 128
Liitunud: 11.08.2005 12:04 44
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas KappOtt »

Mitte mingil juhul,ei tohi suure külmaga hakata kohe sõitma mõnevõrra kõrgemate pööretega. Alumiiniumpeaga mootorile võib selline asi kergesti lõppeda sellega,et plokikaande tekkivad praod. Lisaks ei ole õli piisavalt vedel,ning kõrgemate pööretega kuluvad puuduliku õlituse tõttu detailid rohkem. Seega mõistlik oleks ikka mingi 20-ne miinuskraadi juures lasta mootoril mingi 3-5 minutit koha peal käia - tavaliselt saab selle aja jooksul lumi autolt maha,ning klaasid puhtaks kraabitud,ning see järel liikuma hakata(edasine kohapeal soojendamine enam nii efektiivne pole).Esimene kilomeeter läbida rahulikuma tempoga.Tuleks vältida tugevamaid kiirendusi sellel ajal.Kui autol on valitud õige termostaat,siis reeglina on selle esimese kilomeetri järel jahutusvedeliku temperatuuri näidik juba siniselt alalt väljas,jaotuse järgmise kriipsu juure,ning siis võib juba jätkata tavapärases sõidustiilis,sest õlid kastis,ning mootoris piisavalt vedeldunud,et pakkuda vajaliku kaitset detailidele.
Kui on kiire,siis võib ka koheselt liikuma hakata(mingi 30 sekki oleks siiski mõistlik lasta mootoril koha peal tuksuda),aga siis just mõnevõrra madalamate pööretega,ning esialgu gaaasipedaali mitte väga äkiliselt ja tugevalt tallata.
Omal seiseb auto garaažis,ning seetõttu ei kulu rohkem aega kui värava avamiseks ,auto tänavale ajamiseks,siis garaaži ukse ja värva sulgemiseks.Kokku võtab see tavaliselt kuskil paar minutit.Suurema teeni on koduvärvast kuskil 600 meetrit.Selle vahemaa läbingi mõõdukama tempoga,ning selleks ajaks ,kui suuremale teele välja keeran on jahutusvedeliku temperatuuri osuti siniselt alalt välja jõudnud,ning sõitu võib alustada tavalises rütmis.
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

sõber ütles et kui ta ikka üks 5ja rohkem minutit talvel ei lase tõõtada siis võtab röögatult aga kui natuke töötada laseb ja siis sõidab vötab normaalselt natsa rohkem kui minu BMW.Võrdlus tema 540 vs minu 318. Kui ta külmaga sõitma hakkab siis ligi 40 vist sajale näitab kompu.
Kasutaja avatar
M4rt
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 09.03.2004 16:13 21
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas M4rt »

Kunagi kui auto oli siis:

a) +15 ja üle. Kui starterit andsin oli käik juba sees
b) 0. Sama
c) -5. Sama
d) -15. Oleneb jää paksusest, sihilikult ei soojendanud
e) -25 ja külmem. Paar korda juhtus,et panin mõned minutid varem käima,et käike vahetada saaks :)
Vasta