Kütusekulust lõplikult

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
tonisk
Huviline
Postitusi: 357
Liitunud: 25.08.2007 18:54 32
Asukoht: Palmse

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas tonisk »

Oman 320 iA E36 ja keskmine kütuselulu 10-11l/100km. Alla 9l pole kunagi suutnud sõita ükskõik kuidas ja samas üle 12l pole ka kunagi läinud ja seda kõike arvutusega paak täis ja näit nulli. Väga imestan kuidas eelkirjutajad 1.6 E36 linnas üle 12-13l saavad.
E36 320. 95/11
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas HeavyCuda »

tonisk kirjutas:Oman 320 iA E36 ja keskmine kütuselulu 10-11l/100km. Alla 9l pole kunagi suutnud sõita ükskõik kuidas ja samas üle 12l pole ka kunagi läinud ja seda kõike arvutusega paak täis ja näit nulli. Väga imestan kuidas eelkirjutajad 1.6 E36 linnas üle 12-13l saavad.
See kütusekulu mis sa siia kirjutasid on ikka talve oma või suve oma ? Kui aus olla siis ma oleksin hämmingus kui 2.0 automaat talvel nii vähe kütet võtab :mrgreen: , palju sa sellest linnas ja palju maanteel oled sõitnud, maantee sõit seletaks minu jaoks paljutki.
e36 coupe in progress.....
Kasutaja avatar
tonisk
Huviline
Postitusi: 357
Liitunud: 25.08.2007 18:54 32
Asukoht: Palmse

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas tonisk »

Nali ongi selles et pole vahet kas talv või suvi, see 9l on saadud suvel 90km/h sõites 70% maanteed ja miski 30% linnas. 12l siis talvel ja pooleks maantee ja linn, kuna linnas ei ela siis 100% linnasõitu muidugi ei tea. Auto ise M52 mootoriga ja kõik mootori kohapealt tipp-topp, (lambdad, küünlad, õhulugeja).
E36 320. 95/11
Kasutaja avatar
alarh
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 01.02.2010 19:27 57

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas alarh »

Viimane tripp tuli E36 manuaal 2.8'l keskmiseks 7.3 l sajale. Sellest 100+ kopikaid kilomeetrit venisin 50 kmh, 4s kang ja püsikiirus (siinidelt maha jooksnud akna tõttu). 90% ulatuses trassisõit, püsikiirusega ja 85-95ga!
Kasutaja avatar
Astmees
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 20.08.2010 16:19 33

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Astmees »

No ja mul sai peale 150-kilomeetrit(enamus maanteesõit) 20 toopi diislit kallaku peal seistes järsku otsa ... :o . Siinkohal tekkis ka küsimus, kas E34-le saab väljapoolt paagile kergelt ligi, st kas on võimalik paagist kütet välja imeda?
KirillD
Huviline
Postitusi: 2194
Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
Telefon: 58804578
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas KirillD »

Saab ikka, E34'jal saab paagi täitsa kuivale imeda ;). Vanamees käib vahest piiri peal siis olen paagi täiesti tühjaks tõmmanud vollaga, võib olla mingil hetkel hakati panema klappe ka ette, aga minu teada E34'jadel klappe pole ja saab kõik välja imeda :).
Kasutaja avatar
Astmees
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 20.08.2010 16:19 33

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Astmees »

noo ****, siis on öösel keegi paagi kallal käinud järelikult.
Pole ju loogiline , et 14 sajale maanteesõiduga kütust võtab äkki üleöö.. või mängib kallak alla 10 liitri puhul nii suurt rolli ? :shock:
KirillD
Huviline
Postitusi: 2194
Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
Telefon: 58804578
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas KirillD »

Juhul kui paagipump pees ei ole siis peaks auto isegi põleva tulukesega käivituma, seega tõenäolisem on jah see, et keegi on paagi kallal käinud ...
Kasutaja avatar
Spectral
Huviline
Postitusi: 302
Liitunud: 21.05.2010 22:22 41
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Spectral »

Oskab keegi öelda kas steptronicut kasutades on võimalik kütusekulu rohkem kokkuhoida kui niisama D positioonis sõites. On keegi proovinud ja võrdlenud tulemusi jms ? Kas autole liiga ei tee kui ise pidevalt käike vehkida steptronicus ? Või hoopis säästab kasti kui iga käigu vahetamisel jalg pedaalilt maha võtta ?? :roll:
Kasutaja avatar
lauri86
Huviline
Postitusi: 545
Liitunud: 27.01.2004 18:51 51
Asukoht: tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas lauri86 »

2002a 320d 110kw võttis nende lumiste ilmadega ja küllalt raske jalaga linnas keskmiselt 10L/100km kohta, samas maanteel 5-7L/100km kohta
320d `02
KirillD
Huviline
Postitusi: 2194
Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
Telefon: 58804578
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas KirillD »

Spectral kirjutas:Oskab keegi öelda kas steptronicut kasutades on võimalik kütusekulu rohkem kokkuhoida kui niisama D positioonis sõites. On keegi proovinud ja võrdlenud tulemusi jms ? Kas autole liiga ei tee kui ise pidevalt käike vehkida steptronicus ? Või hoopis säästab kasti kui iga käigu vahetamisel jalg pedaalilt maha võtta ?? :roll:
Annab küll, olen olnud kainekas 535iA peal (1996.a E39) ja ma ütlen, et see kast on seal suht debiilne oma olemuse poolest ... linnas sõidad 55ga ja ta hoiab 3. käiku sees ning enne 60 kmh'd 4. ei pane nt, siis ühe korra uudishimust sõitsin pea pool õhtut ise käike vahetades ja peab mainima et säästab küll ... maatneel, kus käik koguaeg sama on võib olla ükskõik, aga linnas küll aitab, kui oskad ökotada (s.t vahetad käiku targemini kui see kast).
Kasutaja avatar
Spectral
Huviline
Postitusi: 302
Liitunud: 21.05.2010 22:22 41
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Spectral »

Selge, eks proovin ka ise siis. :cool:
Kasutaja avatar
Edgar
Huviline
Postitusi: 2719
Liitunud: 21.08.2010 11:07 39
Peamine sõiduk: BMW

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Edgar »

Spectral kirjutas:Selge, eks proovin ka ise siis. :cool:
Muidugi, kui sa proovid käikudega ökosõitu teha, siis ära käikudega pidurdada. Muidu lihtsalt varsti midagi lakkab töötamast :D
Kasutaja avatar
rait.
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 17.12.2008 11:43 03
Asukoht: Tln

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas rait. »

Edgar kirjutas:Muidugi, kui sa proovid käikudega ökosõitu teha, siis ära käikudega pidurdada. Muidu lihtsalt varsti midagi lakkab töötamast :D
Kust see info pärineb? Tean, et Chrysleri ja Audi "user manual'is" lausa soovitatakse kasutada käiguga pidurdamist, eriti just libedate ilmadega.
Ja seda just Autostick ja Tiptronic kastide puhul.

Rait
Kasutaja avatar
Edgar
Huviline
Postitusi: 2719
Liitunud: 21.08.2010 11:07 39
Peamine sõiduk: BMW

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Edgar »

Eraldi teema ka tegelt selleks http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=47828

Mina tean vähemalt kahte inimest kellel tekkis kasti rike peale pikaajalist käikudega pidurdamist. Võibolla polnud neil kummalgi siis hea kast. Ei anna pead , et ei tohi käikudega pidurdada. Ise üldiselt väldin seda. Kui tahan rahulikult linnas sõita, kasutan D käiku, DS laseb pööretel kõrgemale minna. Samuti kast õpib ka üsna kiiresti su sõidustiilist kui vahetad ise. Siit ka üks naljakam moment. Kuna õde kasutas ükspäev autot ning õhtul tagasi sain imestasin, et miks D peal pöörded klausa 5000 välja lähevad :D Siis tegin muidugi kõne, ning siis seletas :D
Siinkohal, kas keegi asjatundja ütleb siis KAS TEGELT TOHIB SIIS VÕI EI TOHI pidurdada stepkastiga käsitsi :)
Kasutaja avatar
Spectral
Huviline
Postitusi: 302
Liitunud: 21.05.2010 22:22 41
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Spectral »

sooviks tead jaa ,et kas võib siis või ei või steptronicuga käikudega pidurdada :D. Lisaks, küsimus, Kui iga käiguvahetamisel steptronicuga võtta jalg maha gaas pedaalilt , rikub vähem kasti ? On võimalik automaatkäigukasti hoida nii ? :D
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas HeavyCuda »

Ei tea küll eriti nendest poolautomaatidest midagi, sest ise manuaali mees :mrgreen:, aga siiski kui tekib sellistes asjades mingi küsimus, siis esimene koht kust vaadata on ikkagi manual või kui natuke keeleoskust on siis netist otsida, lootes et keegi teadja kohe siia vastuse postitab ei ole väga suur, saan aru et siia postitada on palju mugavam, aga veidike võiks ju ise ka uurida. No offence, ei mõelnud seda halvaga :mrgreen:
e36 coupe in progress.....
Brutality
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 17.01.2009 22:06 16

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Brutality »

Steptronic käigukast on tavaline automaatkast, millele on lisatud võimalus juhi poolt käiku valida. Kõik.
Kui juht valib ise käigu, siis toimetab kast samamoodi nagu ta iseseisvalt teeks, lihtsalt ta kuulab käigu vahetusel juhi sõna. Sisemiselt käivad kõik sidurid ja pidurid ja võllid ikka samamoodi, seega kasti kulumine ei muutu. Ühesõnaga - vehi steptronicuga või lase autol ise mõelda, kui käigukast tahab laiali minna, siis ta ka läheb.
Rev range is there to be used!
Kasutaja avatar
Spectral
Huviline
Postitusi: 302
Liitunud: 21.05.2010 22:22 41
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Spectral »

Tänud vastuse eest Brutality. Tegelikult läks küsimus juba natuke teemast mööda. vabandan . :o Aga tagasi teemale nüüd , et kui keegi veel on steptronicuga kütust kokku proovinud hoida, siis võiks rääkida oma kogemusi :D
Kasutaja avatar
riffF
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 12.12.2008 12:21 32
Asukoht: tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas riffF »

Tervist, auto on hakanud rüüpama julmalt, viimane arvestus oli 20l sajale.Ja julmalt hakkas võtma siis, kui tuli suur lumi.Pelgulinnas suured rööpad olid ja sahk....., see oli nagu kuuvarjutus ja palju sai põhjapeal kelgutatud. Olen kuulnud et lamdaandur kuskil põhja all. On võimalik see kuidagi lahti sõita sealt? Muidu kõik toimib laitmatult.Kuigi sõidan lühikesi otsi, on see vist liig.Autoks e36 325 automaat.Tänud asjaliku info eest, kui seda üldse võimalik anda selle info põhjal.
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas MartenL »

Minu meelest on see täitsa ok kulu. Enda 318 paar viimast paagitäit on 13l/100km. Kui eelmisel aastal oli 20 kraadi külma, siis ca 15. (linn, lühikesed otsad) Kui ikka kahtlustad, siis võid kuskilt TÜV punktist või diagnostist läbi hüpata ning ära mõõta, mis sumbutajast tuleb.
Kasutaja avatar
riffF
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 12.12.2008 12:21 32
Asukoht: tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas riffF »

Eks peab vaatama jah miskit,aga mõtlen et eelmine talv ei olnud niisuur see kütusekulu.Ja olles lugenud seda teemat siin, siis teistel ka väiksem see kulu. Pealegi ma üldjuhul ei peenesta,ega püssi hullumoodi.
Brutality
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 17.01.2009 22:06 16

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Brutality »

Minu pilli puhul (320i automaat) aitas kõvasti 92 kraadise termostaadi paigaldamine. Enne sõitsin lühikeste otstega keskmiselt 15-16 sajale, nüüd viimase 400km arvestus näitab 12 sajale. Sõidustiil on sama, 90% linna ja lühikesed otsad.

Ei saa välistada ka lambdat...Aga ega selle veast enne teada ei saa, kui kuskile spetsialisti poole ei pöördu.
Rev range is there to be used!
Kasutaja avatar
riffF
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 12.12.2008 12:21 32
Asukoht: tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas riffF »

Brutality kirjutas:Minu pilli puhul (320i automaat) aitas kõvasti 92 kraadise termostaadi paigaldamine. Enne sõitsin lühikeste otstega keskmiselt 15-16 sajale, nüüd viimase 400km arvestus näitab 12 sajale. Sõidustiil on sama, 90% linna ja lühikesed otsad.

Ei saa välistada ka lambdat...Aga ega selle veast enne teada ei saa, kui kuskile spetsialisti poole ei pöördu.
Vabandust, mis on 92 kraadine termostaat? Neid termostaate erinevaid? Eelmine aasta pandi uus termostaat ja soojaks läheb ruttu ja sooja tuleb ka.
Kasutaja avatar
taff911
Huviline
Postitusi: 958
Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas taff911 »

92 kraadine termostaat tähendab seda, et jahutusvedelik lastakse nn. "suurele ringile" (termostaat avaneb) alles siis, kui tema temperatuur on jõudnud 92 kraadini.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Mirko »

Talvel E39 535i 2003a 80% maantee ja 20% linn sain viimaseks kuluks:(30l*100/333km=9l/100). Kui linna ja maantee sõit on enam vähem 50/50, siis on kulu sinna 12-13l kanti keskmiselt. 100% linna pole veel paagitäiega sõitnud. Hetkel näitab kompu keskmiseks kiiruseks 38,2 ja keskmine kulu on 12,2l/100. Suvel võib keskmiselt liitri kulust maha võtta.
VisaHing
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 03.10.2010 16:35 32

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas VisaHing »

12. Tarbijad(Webastod, subwoofrid, lisatuled töötavad lõppkokkuvõttes ikkagi kütuse pealt)
Lihtsalt huvi pärast, et mis mõttes need töötavad kütuse pealt ? või oot mis asja :D
lisatuled peal, siis võtab kütust rohkem ? saan ma sellest nii aru ?
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas HeavyCuda »

See täitsa loogiline ju :mrgreen: need asjad saavad voolu aku pealt, akut toidab genekas mida käiab mootor, mida suurem elektrikulu, seda rohkem tööd peab mootor tegema. Sealt ka see kütusekulu lisa. :cool:
e36 coupe in progress.....
keltsik
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 17.03.2010 11:25 45

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas keltsik »

Paneks ka omast kogemusest siis siia küttekulu kirja. Andmed pärinevad perioodilt, mil sõitsin 2 nädalat autoga nii, et iga päev läbisõit u. 500 km (seoses ajutise kulleritööga oma autoga). Autoks E39 sedaan 528i manuaal. Ja sain küttekuluks keskmiselt päevas u. 9,5. Üle kümne ei tulnud kordagi. Asjaoludest täpsemalt siis,et näiteks mõned päevad oli nii, et sõitsin ligi 200 km Viljandi linnas ja ülejäänd maantee. (Muudel päevadel sai enamjaolt ikka külavaheteedel logistatud).Ka siis jäi küttekulu alla 10 l/100-le. Arvestades seda, et viisin umbes kuni 70 raamatut ära, siis võib järeldada, et peatumisi ja käivitamisi ja muud sellega kaasnevat oli palju. Ahjaa, sõiduperiood oli siis oktoobri kuu, kus temp oli mõni pügal üle 0-i, hommikuti vahest ka 0 kraadi. All olid 235 laiad 17" suverehvid.
Andmed pärinevad kompuutrinäidult, ning paar korda ka "paak täis" ja oma arvutusmeetodiga.
Järeldus. Kui ökonoomsed sõiduvõtted pole võõrad ja auto korras, siis saab ka sellise auto ja mootori kooskõlas üsna mõistliku küttekulu.
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas MartenL »

Üks külmkäivitus päevas: peabki madal kulu olema.
Vasta