36. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 02.12.2016 20:19 46
Postitas martinlink
StenV70, tead öelda palju selle paagitäie puhul kompuuter kuluks ja keskmiseks kiiruseks näitas?

Minu järjekordne "väga raske jalaga" paagitäis, masinaks nagu ikka 320d 110kW manuaal, all 225/45R17 värske lamell (kütusekulu klass E), seekord chipiga:

95% Tallinna väiksemaid teid, keskmine kiirus 20,5km/h, temperatuurid ~1C
Reaalne 9,9l/100km
OBC 7,5l/100km

Üldiselt tundub, et OBC raporteerib kulu koefitsiendiga 1,34 üksikute eranditega. Selle masina praktiliselt kõik tankimised ka võimalikult täpselt logitud Fuelly's:
Fuelly link!

Kui kellelgi Tallinnas sarnase speciga masin liigub, kuulaks hea meelega küttekulu tulemusi. Enda masina tulemusi pean suhteliselt õigeks :)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 02.12.2016 23:56 33
Postitas StenV70
Kompuuter väidab 8,5 aga tegelikult on ca. 9-9,3,nii äärmuslik pole olnud,et igakord samast voolikust ning sama tuulesuunaga tangin,hoian lihtsalt põgusalt silma peal.
Neli paaki maha sõitnud selle autoga,alles hankisin.
All on 205/55R16 noranzad ja sõidan linnas,vbl sõidan korra kuus 60km maanteed.
E:Keskmine kiirus on 26,9.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 03.12.2016 06:40 20
Postitas ooDDoo
karl1 kirjutas:9 kuni 12 linnas väga raske jalaga, tehase järgi 12.7 üldse.

Mismoodi seitsmesel varem jõud taga? Mingi ülekannete teema? Seda juttu varem ka muidu kuulnud jah, ja tundub paika pidavat.
Mootori soft on teine.. kw ja nm on sama. Vääne aga saavutatakse peaaegu tuhat pööret varem... keegi tahab viiekale seitmese softi siis võin kirjutada.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.12.2016 10:07 36
Postitas sigaelmar
martinlink kirjutas:StenV70, tead öelda palju selle paagitäie puhul kompuuter kuluks ja keskmiseks kiiruseks näitas?

Minu järjekordne "väga raske jalaga" paagitäis, masinaks nagu ikka 320d 110kW manuaal, all 225/45R17 värske lamell (kütusekulu klass E), seekord chipiga:

95% Tallinna väiksemaid teid, keskmine kiirus 20,5km/h, temperatuurid ~1C
Reaalne 9,9l/100km
OBC 7,5l/100km

Üldiselt tundub, et OBC raporteerib kulu koefitsiendiga 1,34 üksikute eranditega. Selle masina praktiliselt kõik tankimised ka võimalikult täpselt logitud Fuelly's:
Fuelly link!

Kui kellelgi Tallinnas sarnase speciga masin liigub, kuulaks hea meelega küttekulu tulemusi. Enda masina tulemusi pean suhteliselt õigeks :)

Kas seda kompuutrit kalibreerida ei saa?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.12.2016 10:19 29
Postitas martinlink
Kalibreerida saab ainult kordajate 0,9 ja 1,1 vahemikus, kusjuures mul on juba maksimaalse peale pandud. Varem näitas natuke veel rohkem võssa :lol:
Pihustid on vahetatud ja tulemus täpselt sama.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.12.2016 06:27 09
Postitas pancho villa
BMWE34Mell kirjutas:Palju siis ikkagi E38 3,0 142kw diisel automaat linnasõidul tarbib? Sooja ilmaga ja miinuskraadidega. Kuna originaal raadio asendatud aftermarketi omaga, ei saa kompu näitu vaadata ja ega see kompu näit ka vast 100% täpne pole.
Mul võttis 16" lamellidega 10 sajale ja 19" suverehvidega 11, paagist paagini. Ökosõitu ei teinud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 12.12.2016 13:26 26
Postitas m1k0
E46 330d, automaat, linnas 9-10 ja maanteel 6

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.02.2017 13:48 12
Postitas Teijo
535d e60 chipitud ja webastoga(sõidusoojendina) keskelt läbi ~10 l/100 50/50 linn/maanteee keskmine kiirus ~35km/h talveperioodil. Suvel olen saanud keskmiseks ~9 umbes.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.07.2017 15:22 15
Postitas Ru5T
E36 318is (m42) Automaat, Kupee.
~8000 km keskmine 11.9l/100 - 70 % Tallinna linnaliiklus, 30 % mnt.
Puhas linn 13-15.
Puhas mnt kulu 6.9-7.2, 17" velg. (15 " veljega 6.5-7.0)
Katuseraamidega, tühjalt 7.1-7.6.
Katuseraamidega, 1 ratas katusel 7.4-7.9.
Nüüd tehtud hooldus (õli, filter, kütusfilter ja uued süüteküünlad) Loodetavasti on näha mingit muutust.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.08.2017 18:48 26
Postitas martin333
E46 320d 110kW, manuaal

Linn/maantee 60/40%.

OBC näitab pidevalt 5.5-6.0 l/100km. Reaalne kulu mõõdetud paak täis-tühjaks-täis meetodiga ning üldine keskmine on tulnud 7.5 l/100km mõningate kõikumistega.

Järgnevalt ka veidi pedantlikkust siia, et otsustasin mingi aeg exceli tabelit autokulude kohta hoida, õnneks see nali on praeguseks juba mõnda aega lõpetatud :lol:

Pilt

Lahtrid, kus on üle saja liitri kirjas on lihtsalt olude sunnil nii tehtud, et polnud võimalust paaki täis panna ning sai siis liitreid liidetud senikaua kuni sai lõpuks paagi täis tankida.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.10.2017 23:15 54
Postitas xfiles
1a keskmine 8,03 l/100km 11115 km
üldiselt 7-8 sajale ja käruga 9-10
330da 150kw
Linn/maantee 40/60%

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.10.2017 09:07 55
Postitas martin333
xfiles kirjutas:1a keskmine 8,03 l/100km 11115 km
üldiselt 7-8 sajale ja käruga 9-10
330da 150kw

Milline on linna- ja maanteesõidu suhe?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 08.11.2017 19:01 24
Postitas timo98
Minu E39 530iA kompu näitab linnas 14 kanti sajale. Maanteel püsikaga 8-9 vahel. Üks asi mida tähele olen pannud, et kohepeal seistes hakkab kompus kütusekulu suhteliselt kiiresti tõusma.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 08.11.2017 19:44 57
Postitas unis
Peabki hakkama sest sa ju ei liigu aga kütust kulub!

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 08.11.2017 19:54 50
Postitas karl1
Palju teie 330d 135kw automaat jahedaga ja linnas lühemate otstega (st palju poolsooalt) võtab ?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.11.2017 21:54 55
Postitas Ilves
Mu E46 150kw 330d käsikastiga tarbib linnas lühikestel otstel poolsooja mootoriga 11-14 liitrit sajale. Maanteel püsikaga suudab ka alla 6 liitriga toime tulla. Tehnikat tuleb ikka täie võimsusega kasutada :) Kütusekulu on laias laastus hea teada, aga selle peale püsivalt mõtlemine pole eriti vaimu ja meelt rikastav tegevus. Parem sõita nii, et tuju hea on.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.11.2017 09:43 58
Postitas karl1
Mul ongi need komakohad savi tegelikult, lihtsalt pole kolmese kere peal olnud seda mootorit, E38 142kw tundus ökom, samas kolmese paak on ka nii väike. Peale 540ia -d on öko nagunii :D
Kolmesel tundub keskmine midagi 9 või 10 kanti, niiet normi piires vist.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.11.2017 11:40 38
Postitas ooDDoo
Kolmesel vääne kõrgemal ja kast ei lase turbiini nii lihtsalt lukku. Soovitan mootorile paigaldada 142 kw seitsmese soft ja kastile soft 142 kw 5 seeria oma.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.11.2017 16:43 58
Postitas MargusA
Kuhu see kulu jääb nende uuendustega?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.11.2017 03:57 40
Postitas ooDDoo
Seda peab keegi teine võrdlema. Ise saan softi paigaldusega aidata.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.11.2017 07:38 09
Postitas unis
Mis hinnaga sa seda teed? 11/02 330dA

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 18.11.2017 11:27 46
Postitas siim320
karl1 kirjutas:Palju teie 330d 135kw automaat jahedaga ja linnas lühemate otstega (st palju poolsooalt) võtab ?
mul atm see nüüd viimasel ajal sinna 10,5 kanti tulnud linnas.
yleyldine sellel on 9.2 50/50 linn ja maanteee
ennem atm-i oli 135 manu.ja kyttekulu oli hoopis teine. manteeel sai vabalt 6.1-6.2 hakkama.ja üle yldine oli sellel 7.6. kusagil peaks tankimiste kohta mingi tabel mul ka olema.
aga manust loobudes ei arvanud iialgi et atmiga niipalju kaotan. kiirendus ja küttekulu on põhiline. ainukene pluss on tallinnas atm, mis siiamaani veel on minuarust õigustanud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.11.2017 18:55 41
Postitas strohher
1998 e39 540I 10k km 12,7l/100km (~1200L kütet) 60 linn 40 mnt

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 23.11.2017 16:54 35
Postitas martin333
Viimased kuu aega sõitnud vaid linnas ning kuluks täpselt 10l/100km. E46 320d, manuaal. Arvan, et suht hea, kuna otsad suhteliselt lühikesed ning tipptund on peaaegu alati teema olnud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2017 10:55 41
Postitas AREM
Selle kuu algul tõin Frankfurdist endale esimese BMW. Mudeliks E90 3.0d ja aastaks 2006
Tallinna jõudes oli kogunenud 2238km. Antud vahemaa keskmine kiirus oli 112km/h ning küttekulu jäi 6,5L/100km juurde.
Hetkel linn 9,8L/100km

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2017 10:44 21
Postitas martinlink
Viimased 2 kuud olen tiksunud 1-2km kaupa pealinna tipptundides oma tehniliselt korras e46 320d manuaaliga - küttekulu 10,5 l/100km kanti. Ei saa kurta, kuid endiselt vaevab OBC täielik võssa panek - nende sõitude juures näitab ekraanil 6,8 l/100km ehk eksimus ~1/3. Kalibratsioon maksimumis ehk kordaja 1,1.
Meeldetuletus siis nendele, kes endiselt OBC usuvad :lol:
Äkki kellelgi mõtteid, kuidas asja täpsemaks saada, või ongi see nii loodud? :roll:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2017 11:39 56
Postitas ttsys
Enne igat "seda sõitu" nullid kütusekulu arvestajal andmed? Millal ja kuidas teed seda? Iga kord enne mootori külmkäivitust?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2017 11:44 26
Postitas martinlink
Nullin peale igat tankimist siiski, et saaks võrrelda järgmise paagitäie reaalset vs OBC näitu järgmisel tankimisel klõpsuni lastes.
Sama teen ka keskmise kiirusega, mis praeguse paagitäie puhul on 26,5 km/h, see jäi ennist mainimata.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2017 11:57 04
Postitas ttsys
Külmkäivituste arv on milline teil soovitud?! Kus kosmoses te elate, et tahate nendele kiviaja sõidukitele mingit "machine learning" intelligentsust? ;) Need on endiselt ürg-vanad diislid, mille eesmärk on 360 päeva sees korda *2 külmkäivitust ja 80% sellest maantee. See on "keskmise sakslase" teekond ja neile on need ehitatud. Sellist tarkust, mida eeldate ei ole tänaseni sisuliselt mitte ühelgi diiselmootoriga sõidukil.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2017 12:19 20
Postitas martinlink
Vahepeal sai ka nn. "saksa" sõitu harrastatud ehk 2 korda ainult Tartu-Tallinn vahet sõidetud - ka sel puhul tuli erinevus protsentuaalselt sama, reaalselt 5,29 l/100km vs OBC 3,9 l/100km. Täpselt neli külmkäivitust ehk selle kaela ei saa, vähemalt tol korral, eksimust ajada :P
Kuskil peab mingi muu kala olema, kusjuures spritmonitoris sobrades näeb päris palju päris sakslasi, kellel möödalask ~20%, samas on ka neid kellel asi väga täpselt paigas.

Paagi tasemeandurid on mul küll sutsu "uimased" kui nii võib öelda, kuid nende näitusid ju kulu arvestamisel ei kasutata...? Arvutused peaks tehtama pihustuskoguste põhjal?