38. leht 39-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.10.2018 07:40 15
Postitas sigaelmar
Muidu lisan Toomiku jutule, et mu E61 525d 18 tollised suverattad võtsid ka üle poole liitri rohkem kütust kui 16 tollised talverattad.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.10.2018 17:53 24
Postitas martin333
6Tenz kirjutas:
sigaelmar kirjutas:Siis peab 6tenz hakkama tegelema asjaga :) alustad elementaarsetest asjadest nagu õhufilter, õige mõõduga ja rõhuga rehvid ja pidurite kontroll. Kui sealt viga välja ei tule, siis pihustite ja andurite näidud. Kütuse kvaliteet mõjutab ka kulu. Ja tuletaks ka meelde, et tehase andmed ei ole arvestanud neid numbreid maanteel kõikidest mööda sõitmisega vaid ühtlase kiirusega 90-95km/h. Seda tõsi küll labori tingimustes.
Palju näeb küttekulu teemasid kus vennad räägivad suht suurtest numbritest ja siis lisavad lõppu, et ma suht raske jalaga ka. Nagu sellest teadmisest oleks kellelgi abi kui palju on võimalik mingi autoga kihutades küttekuluks saada :D Palju vajalikum info oleks minimaalne võimalik kulu mida on võimalik saavutada.
Sain täna lõpuks auto esimest korda tõstukile. Niipalju sain targemaks et esimesed pidurid mõlemad veits peal. Käega hoo sisse tõmban siis ratas teeb ca 1 tiiru kuidagi ära.
Auto ratas ei teegi sellist vabajooksu nagu jalgratta ratas ju?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.10.2018 19:47 20
Postitas sigaelmar
Üldiselt jah, kui pidurid on peal, siis ei veere ratas sentimeetritki omal jõul käega ringi ajades.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 25.10.2018 20:59 25
Postitas 6Tenz
martin333 kirjutas:
6Tenz kirjutas:
sigaelmar kirjutas:Siis peab 6tenz hakkama tegelema asjaga :) alustad elementaarsetest asjadest nagu õhufilter, õige mõõduga ja rõhuga rehvid ja pidurite kontroll. Kui sealt viga välja ei tule, siis pihustite ja andurite näidud. Kütuse kvaliteet mõjutab ka kulu. Ja tuletaks ka meelde, et tehase andmed ei ole arvestanud neid numbreid maanteel kõikidest mööda sõitmisega vaid ühtlase kiirusega 90-95km/h. Seda tõsi küll labori tingimustes.
Palju näeb küttekulu teemasid kus vennad räägivad suht suurtest numbritest ja siis lisavad lõppu, et ma suht raske jalaga ka. Nagu sellest teadmisest oleks kellelgi abi kui palju on võimalik mingi autoga kihutades küttekuluks saada :D Palju vajalikum info oleks minimaalne võimalik kulu mida on võimalik saavutada.
Sain täna lõpuks auto esimest korda tõstukile. Niipalju sain targemaks et esimesed pidurid mõlemad veits peal. Käega hoo sisse tõmban siis ratas teeb ca 1 tiiru kuidagi ära.
Auto ratas ei teegi sellist vabajooksu nagu jalgratta ratas ju?
Seda kindlasti, aga ilustasin veidi üle ka, ei liigu ta veerand ringi ka omal jõul.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 01.05.2019 11:31 29
Postitas Sceleton
Kellel kuidas kütusekulu 2,5 diisliga 120kw ?
Endal kompu järgi linn 13,2 ja maantee 6

Linnakulu kuidagi palju vist!? Aga ei oska ka miskit teha, et väiksemaks saada...
Muidugi kaks pihustit tühikäigul natuke paigast ära numbriliselt, aga ei tahaks uskuda, et sellest...

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.10.2019 17:44 07
Postitas capmoq
Sceleton kirjutas:
01.05.2019 11:31 29
Kellel kuidas kütusekulu 2,5 diisliga 120kw ?
Endal kompu järgi linn 13,2 ja maantee 6

Linnakulu kuidagi palju vist!? Aga ei oska ka miskit teha, et väiksemaks saada...
Muidugi kaks pihustit tühikäigul natuke paigast ära numbriliselt, aga ei tahaks uskuda, et sellest...
E61 525D 120kW automaat maanteel 6-7 (punnitades saab 6,0 kätte Tallinn-Tartu) ja linnas korralik 10-13 (olenevalt otsast).
F11 535D 230kW automaat maanteel 4,8-6,5 (6,5 on täislast Tallinn-Tartu) ja linnas 7-11 (keskmine 9,3).

Kui sõita kesklinnast Laagrisse tööle, siis E ja F vahe on väga tuntav. Vahepeal sai E-le tehtud käigukasti dünaamiline õlivahetus ja 1l/100km peale tuli väiksem kulu maanteel (linnas isegi 2). Gaasiga muidu tagasi ei hoia.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.11.2019 09:02 03
Postitas m2x
2002 E39 530d 142kw atm Touring. Panin tähele, et peale solgi kütustesse panemist keskmine kulu tõusis stabiilselt 0,5-0,8l/100. Varem õnnestus pikemal rahulikult maanteesõidul keskmine 6,6 ja alla saada, nüüd jääb 7 ümber. Linnast 5km väljas elades tulevad tavaliselt sellised 20km otsad, reaalne kulu on jäänud 9,2 +- 0,3. Võiks ehk siit-sealt pisut nudida kui kõik ideaalselt korda teha, aga üldiselt ei saa üldse nuriseda. Tonnise käruga otsad jäävad ka alla 10-10,5, sõltub palju läbi linna vaja sõita.
Puhast linna sõidan muidu väga vähe, muidu kompu järgi on näidanud 12-12,3.
Samas ökotamise tuju tuleb, siis sõidan palju manuaaali reziimis ka.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2019 16:08 09
Postitas Maxpoiss999
Endal on Bmw 530d xd 2012 f11.
Alates ostmisest olen sõitnud ainult linnas(tartus).
Peenestanud ja paugutanud ei ole vaid pigem rahulik kulgemine.
Selle 2 kuu keskmine kulu on siis linnas ca 12.4l/100km
Oskab keegi öelda kas see on normaalne ja muretsemiseks pole põhjust või peaks laskma üle vaadata targematel?
Otsad linnas on tihti lühikesed ka vahest ei saavuta mootor isegi õiget töötempi.Samas käib mootor ilusti ühtlaselt ja probleeme ei tundu olevat.
Tänud ette ja olge mõistvad😉

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.11.2019 19:48 09
Postitas Tauri_J
Norm kulu ju.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 01.12.2019 09:15 33
Postitas ooDDoo
Maxpoiss999 kirjutas:
30.11.2019 16:08 09
Endal on Bmw 530d xd 2012 f11.
Alates ostmisest olen sõitnud ainult linnas(tartus).
Peenestanud ja paugutanud ei ole vaid pigem rahulik kulgemine.
Selle 2 kuu keskmine kulu on siis linnas ca 12.4l/100km
Oskab keegi öelda kas see on normaalne ja muretsemiseks pole põhjust või peaks laskma üle vaadata targematel?
Otsad linnas on tihti lühikesed ka vahest ei saavuta mootor isegi õiget töötempi.Samas käib mootor ilusti ühtlaselt ja probleeme ei tundu olevat.
Tänud ette ja olge mõistvad😉
Mul suvel 2.5t maastur tarbib vähem kütust linnas

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 01.12.2019 09:18 28
Postitas unis
Suvi vs talv ongi suur vahe ju . :mrgreen:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 01.12.2019 09:26 18
Postitas ooDDoo
Eelmise talve keskmine 12.3 viimase poole aasta keskmine 11.3
Ja eriti tagasi pole vaja hoida kuna ise kütet pole vaja osta.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.12.2019 23:54 22
Postitas cazzex
Ise ka värske E91 320d 130kw omanik. Paagitäiega sõitsin 1025km, keskmine 5,7. Sellest 1000ndest tuli umbes pool maanteel. Huvitav on aga see, et Esimene sõit TLN-TRT sain keskmiseks 4,1 seda ka siis, kui 110 veel lubatud oli. Nüüd aga alla 4,4 ei saa - muidu pole midagi muutnud tingimustes - samad lamellid ka all. Taganttuul esimesel sõidul? Jahedamad ilmad viimastel sõitudel?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2019 07:07 06
Postitas unis
4,1 on 8käigulise f3x kulu,mida ta saavutab ka ainult ideaaltingimustes,4,5 on pigem trassi kulu...

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2019 21:48 20
Postitas Arv1
martinlink kirjutas:
02.12.2016 20:19 46
StenV70, tead öelda palju selle paagitäie puhul kompuuter kuluks ja keskmiseks kiiruseks näitas?

Minu järjekordne "väga raske jalaga" paagitäis, masinaks nagu ikka 320d 110kW manuaal, all 225/45R17 värske lamell (kütusekulu klass E), seekord chipiga:

95% Tallinna väiksemaid teid, keskmine kiirus 20,5km/h, temperatuurid ~1C
Reaalne 9,9l/100km
OBC 7,5l/100km

Üldiselt tundub, et OBC raporteerib kulu koefitsiendiga 1,34 üksikute eranditega. Selle masina praktiliselt kõik tankimised ka võimalikult täpselt logitud Fuelly's:
Fuelly link!

Kui kellelgi Tallinnas sarnase speciga masin liigub, kuulaks hea meelega küttekulu tulemusi. Enda masina tulemusi pean suhteliselt õigeks :)
Mingi karmim soft peale keeratud, dünos käinud? Endal 90% on maantesõit, kütusekulu sinna 6-7l/100km, OBC järgi näitab samuti 5l/100km paiku ehk võssa. All hetkel 205/55/16, soft arvan, et stock kuna aeglane on.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2019 22:13 57
Postitas martinlink
Üsna karm soft oli peal küll, minu enda kirjutatud, tollel hetkel ca. 140kW kanti (hilisemate modifikatsioonide tulemusel mõõtmiste järgi 152kW).

Aga OBC eksimus oli olemas ka originaal softiga ja tegemist on üsna laialdaselt levinud probleemiga, millele nüüd ka (soovi korral koos chipiga) lahendust saan pakkuda - sellel ja paljudel teistel mudelitel on kütusekulu arvutuse koefitsient muudetav ainult otse tarkvarast ;)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 18.12.2019 11:25 34
Postitas arnis
Kes ikka veel kõhkleb, kas taastuvdiislit läheb rohkem või mitte kui tavalist.
Tankisin 100%-list HVO "diislit" (100% mitte nafta) ja küttekulu muutumist ei märganud.
Midagi 0 koma paar ühikut tõusis, aga põhiliselt sellest, et nüüd on külmaks läinud ja otsad max 10km.
7%-lise seguga ei ole diisli puhul vahet võimalik märgatagi kui ainult "oma tundeid".
Küll aga pean mainima, palun, vältige FAME lisandiga diislit. See on üsna kehv asi paaki kallata, ka 7% :mad:
Tuleb suvi, hakatakse seda uuesti kütusesse lisama :evil: Talvel õnneks mitte, see läheb iga külmaga kehvaks.
See läheb paari kuuga kehvaks, olenemata kas soe või külm. See soosib läga tekkimist paagis, sada häda.

HVO kohta, ausaltöeldes, krt see on ikka hea asi küll. Vana rondi paned käima ja tagant tulev valge pilv lõhnab
nagu e-sigaret, mitte nagu hapu okse. Mida rohkem seda diislis on, seda paremini peldikud töötavad ja käima lähevad :shock:
Kallis on raibe, aga parem ka. Ja kui käe tanklas ära määrid, siis mingit lõhna sel pole. Ega värvi. Vesi põhimõtteliselt, samavedel ka.


Kes sõidab ühes kuus pool paaki või vähem, TÕSISELT SOOVITAN proovida. Maksta 10-15 euri kuus ekstra selle eest, et kütus oleks
"tõsiselt parem kui varem", ei ole palju. Nagu päriselt, töötab paremini, eriti külma motoga.
Ja kel raha on (või väga kallis auto), siis üldiselt soovitan ainult seda tankida.
Kõik parameetrid on põhimõtteliselt paremad. Välja arvatud hind :( Teeb diisliga sõitmise samakalliks nagu bensukaga :lol:

Sellist kütust saab ainult ühest tanklast Eestis, veel. Konkurentsi teistelt tanklatelt lähiajal pole oodata, pole selliseid tehaseid eriti :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 18.12.2019 12:21 38
Postitas karmo
See vist Neste teema,eksole?
Kas seda saab nüüd rohkematest tanklatest,kui ühest Tallinna omast?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 18.12.2019 13:42 51
Postitas arnis
Porvoos on aastaid tagasi tehtud tehas, mis sellist kulda toodab. Lõpuks jagatakse meile ka midagi.
Ega seda palju ei ole niikuinii maamunal, veel vähemasti. Sama mure biometaaniga.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.12.2019 22:13 30
Postitas m2x
Jubedalt tahaks su peamise sõiduki kallal norida, aga pole piisavalt tuttav selle jaoks. Las ta siis jääda… :mrgreen:
Lugesin ühte pikemat artiklit HVO kohta üsna hiljuti, just kasutajakogemuse poolest, kus üks sell käis euroopa ringil ja testis ka selle sõidu ajal erinevates oludes. Üsna põhjalikult oli kokku kirjutanud ja mulle meeldis. Kallaks isegi, aga kohe kuidagi ei raatsi selle hinnaga… FAME M57 diislit pole veel maha tapnud õnneks, kuigi kütusekulu vahet "puhtaga" on tunda. Muidu tahtsin ära mainida selle vana klassika, et kes kuus pool paaki diislit maha sõidab, ei peaks diiselautot üldse omama.
Ausalt öeldes energiaturg ülemaailma on suht sassis ja ebakindel, kes teab kauaks mida üldse jätkub või kasutada antakse. Elektriauto kontsept on tegelikult väga age, kui energia salvestamine (laadimine) kuidagi oluliselt paremaks inseneeritakse. Praegusel kujul akupakid minu meelest ei ole eriti jätkusuutlikud, seda tehnoloogiat ei anna eriti kaugele enam arendada. Aga las see ka jääda, paras saunajutt…
Sõidan ise üldjuhul bemariga 1000+ kuus ja metsasidruniga sõltuvalt objekti kaugusest 1000-2500km kuus, seega FAME säilivusprobleeme pole õnneks kohanud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 31.12.2019 04:44 51
Postitas arnis
Praegusel kujul akupakid minu meelest ei ole eriti jätkusuutlikud, seda tehnoloogiat ei anna eriti kaugele enam arendada.
Mõtle veidi, kas sul on sellel teemal tõsiseltvõetavat haritust? Kui ei, siis miks su meel nii selge sel teemal on ;)

Seoses "kes sõidab pool paaki kuus, ei peaks diislit omama" -ma ütlen teistele sedasama, kes autot valivad.
Aga minu puhul on erandeid paar tükki kohe.
Esiteks, kasutan sekundaarset autot just siis kui näiteks vaja haagisega midagi vedada. Teiseks, kuna mul elektrikas, siis kõik lühikesed ja keskmised
otsad teen sellega. Kui läheb tõesti mõne Tartu või kaugema otsa jaoks, siis vahest võtan bemmi, vahest mitte. Oleneb, kas tahan ööbida autos, lägastavad tegelinskid salongis, tümmi kuulamine jms.

Kui rahakott üldse ei kannata XTL kütust, siis võib Nestest võtta ka Pro'd, seal 15% sünteetilist dislat ja VIST, ülejäänud veidi parem kraam.
Aga mul täpsemat infot pole. Seda võiks arutada "Kütustest ja tanklatest - mida tankida" teemas.

Ja noh, mida vanem auto, seda vähem kotib kütus. Aga kui olukord on selline, et pepu all kallis bemu ja muud kui lühikesed linnaotsad polegi, kulub kuni paak kuus, siis puhas HVO on nagu õnnistus, sealhulgas tahmafiltrile, pöördklappidele jne jne jne.
Näiteks M550d omanik võiks olla piisavalt jõukas et AINULT seda kütust osta autosse. Ning, kuna tsetaanarv on väga kõrge, siis ka mootori võimsuses peaks olema asi mõõdetav.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 31.12.2019 16:51 02
Postitas sigaelmar
m2x kirjutas:
30.12.2019 22:13 30
Elektriauto kontsept on tegelikult väga age, kui energia salvestamine (laadimine) kuidagi oluliselt paremaks inseneeritakse. Praegusel kujul akupakid minu meelest ei ole eriti jätkusuutlikud, seda tehnoloogiat ei anna eriti kaugele enam arendada. Aga las see ka jääda, paras saunajutt…
Ekektriautode päralt on tulevik, selles pole kahtlust. Elektriautol on lihtsalt nii palju eeliseid tavalise auto ees. Kui need odavad sellised peletised ei oleks, saabuks see tulevik veelgi kiiremini.
Tesla töötab aku kallal, mille eluiga on miljon miili. Samuti kas need polnud mitte ka eestlased, kes töötavad ammu juba tehnoloogia kallal mis võimaldab väga kiiret laadimist.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 31.12.2019 17:46 53
Postitas arnis
Mul on juba auto, mille aku kestab KINDLALT üle 300 000km. Ütlen ausalt, mind rohkem küll ei kotigi :D
Okei, olen roheline, teeme 500 000km-se aku, no SELLEST küll jätkub. Peale seda läheb auto kolmandale ringile
tudengitele, kes on kraapsulise ja väsinud akuga rondiga väga rahul, ja suitsuraha jääb ka alles ;)


*akude ametlik eluiga lõpeb 70%-lise piiri ületamisega, tegelikult saab rahulikult minna 30-40%-ni, enne kui hakkavad probleemid.

EDIT: miljoni miili aku on tarvilik mitte eraautodel, vaid näiteks rekkatel ja kaubikutel. Sellepärast arendustööd selles suunas tehakse.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 03.01.2020 20:22 00
Postitas ktmduke
Pre x5 3,0 keskmine hetkel 9,6 70% linnasõit ja linn 13-14 ja maanteel 7-9. Need siis 18 talveratastega.

Bmw e32 730 v8 maantee 8-9 suvel ja linn 15.
15 suveratastega

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2020 00:16 07
Postitas kapinupp
bmw F11 525d twinturbo
Linn 7.3-8
Maantee 5-6
Autol stage 1 chip 160 :arrow: 185 kw , viga minus ja tallamises vist aga kütusekülu tõusis 0.5 l.
enne üldine 6,8 nüüd 7.3

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2020 12:17 57
Postitas ooDDoo
Chip ei vähenda kunagi kütusekulu.. see millegipärast osadel rumal arusaam... tehas teeb mootori nii et co2 tuleks kõige vähem. Kui tahad jõudu juurde tuleb ka kütust juurde keerata.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2020 13:03 14
Postitas sigaelmar
Aga enamus chipi kasutajad ütlevad, et vähendas. Kas ta lihtsalt siis ajab kompuutri näidu paigast ära?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2020 14:57 09
Postitas oja86
sigaelmar kirjutas:
05.01.2020 13:03 14
Aga enamus chipi kasutajad ütlevad, et vähendas. Kas ta lihtsalt siis ajab kompuutri näidu paigast ära?
Kompuutri järgi võtab poolel foorumil 535d maanteel 4 sajale. Kulu mõõdetakse ikka paak täis meetodil.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.01.2020 02:21 35
Postitas arnis
ooDDoo kirjutas:
05.01.2020 12:17 57
Chip ei vähenda kunagi kütusekulu..
Sõna "kunagi" on liiga optimistlik.
Tootja rihib minimaalset kütusekulu hoides kõiki teisi näitajaid eeskujulikena.
Kui 10 Eesti parimat pead kokku panna, ei saa koma ühte liitrit alla, ilma, et midagi muud tuksi ei läheks.

Näiteks kui lõigata summutist hunnik asju välja, saaks küttekulu alla. Tihti tehakse Chipiga ja tiitli saab Chip, mitte de-xxx.
Või kui heitmed tuksi keerata, saaks küttekulu alla (täpselt mida VW tegi DieselGate skandaalis).

Need, kes CHIPi tahavad/omavad/müüvad, peavad oma soove/tegusid põhjendama.
CircleK MILES kütus pakub ka kuni 3% rohkem kilomeetreid.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.01.2020 06:18 02
Postitas ooDDoo
Volksvagen valetas co suuremaks ja sai sellega jõu üles ja kürusekulu alla.. mitte vastupidi