ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Pean tunnistama, et ISi mootor pole mulle absoluutselt tuttav kuid on tekkinud potentsiaalne vajadus ühe 400-500hp 4 silindrilise bmw mootori järele ja pean kõige reaalsemaks saavutada seda mõistliku raha eest just sellest mootorist. Alustuseks peab vist küsima mis on selle mootori nõrgimad kohad ja kas mu ideel on üldse miskit potentsiaali või olen vale tooriku suunas mõelnud?

Oleks väga hea, kui leiduks keegi kes mind sellest veidi aidata suudab.
Kuna ma ei soovi seda jõudu saavutada 2,5 barise boostiga siis pean loogiliseks, et pean kasutama maksimaalset võimalikku töömahtu, panema omajagu rõhku ka kaanele ja sisselaskele jne.

Kas panen väga mööda kui ütlen, et selles mootoris on suht levinud modiks diisli vändaga strokeri ehitamine?
On kellelgi silma jäänud mõnd lahti kirjutatud projekti interneti avarustest?

On sellele mootorile mõistliku hinnaga sepissisu variante?

Kuidas on lugu nukkadega? Mul ammuste sõidukogemuste põhjal meelde jäänud, et elab stockis suht kõrgel (4500-6500 umbes ehk?) Kuna staatilist surveastet pean bensiini tõttu veidi alandama siis enam durationit ilmselt pole tark tahta? kui siis ehk avatust.

Ühesõnaga olen ajaliselt üsna hädas ja kogu internetti ei jõua läbi lugeda ja seega palun abi neilt, kes end m42 mootoriga kodusemalt tunnevad.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas patrik »

M10?
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Kas keegi leiaks mulle seletuse miks kõik mulle seda M10 mootorit pakuvad?
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas patrik »

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12" onclick="window.open(this.href);return false;
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Jah seda kõike tean aga mis ma sellega peale hakkan?
M10nest pole seal ju MITTE MIDAGI kasutatud muutmatul kujul
isegi mitte plokki ega väntvõlli.
Rääkimata sellest, et need plokikaaned pole isegi mitte 100m pealt vaadatuna sarnased...

Võttes praegu aluseks stock M10 on mul 1 bariga heal juhul 180 hobust sest plokikaas on nii **** ****, et üle 10-12 kraadi süüdet ei kannata panna. 2 bariga detoneerib juba 7-8 kraadiga ja seetõttu ei tee enam ka jõudu. igaljuhul on see sõidetamatu sest ilma boostita teeb ta 8 surveastemega vast 70kw ja ühtegi norm turbot käima ei tõmba. Pöörete piiraja jääks 6000 kanti või saab igapäevaselt nookureid vahetada. ehk seal 5000 juures tõmbakski käima vile mis 500hpni välja veaks aga sõidetav see poleks. Standardnukkvõll on koguni nii kohutav, et üle 6400 ei jõua mootor käia olenemata käigust. Boost veidi küll tõstab seda piiri kuid siiski....

M42 mootoril on see mis F1hel oli juba siis....ehk 4 klappi silindri kohta. Oluliselt parem põlemiskamber ja vähem quenchi, lubab rohkem süüdet, täidab paremini ja voolab paremini. Käib juba stockina 7000 all day long ja kuni 8000ndeni käib norm vedru ja nukaga samuti. lisaks on tal veidi tugevam kettajam.
Teeb 1 bariga 270hp ära madaldatud surveastme ja 2 bariga pmt 400hp
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas lynx »

Plokk on sel F1-el ja M10-el sama, kuna need mootorid tehtigi kasutatud tänavaautode M10 mootoritest!
Sellise (sarnase) pisikese väntvõlli saab kuskilt kindlasti ka tellida ja plokikaaneks kasutad S14 kaant.
tel. 53 43 76 44
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Mis tulu mul tõuseks mootori destrokemisest ja siis kaanega piiramisest ? Kui kaas ja nukad ei võimalda teha 10 ja pealt tuhat pööret minutis siis milleks destroke?
Selge on ju see, et kui auto läheb tänavakasutusse siis peab nukaliini eluiga olema rohkem kui 2000km ja ma ei saa sinna 300kg vedrusid panna.

Siiski on plokk sama vaid valu osalt.
Kasutatud mootoreid kasutati vaid seetõttu, et nendes on sisepinge aastatega vähenenud.
ja M10 mootorit kasutati tol ajal vaid seetõttu, et need olid juba olemas. 1500 hobuseni jõuti samm-sammult ja algsetes variantides oli rohkem tavatükke kui selles millele reeglina viidatakse.
Miks see M10 plokk võiks parem olla? Isegi kui M42le 2mm suurem kolb panna on tulemuseks sama silindrivahe mis M3mel :D
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas lynx »

Väiksem vänt sellepärast, et saaks kasutada pikemaid kepse (läheb vähem jõudu kaotsi pöörlemisel ning kannatab kõrgemaid pöördeid)
Kõrgepöördemootoritel on üsnagi hädavajalik, et kolb oleks võimalikult suur võrreldes vändakäiguga(stroke)
M10 plokil on 100mm tsentrist tsentrisse silindritel, M42 on 91mm
Kannatab kasutada M10B16 vänta (71mm) ..seda ma ei tea kui suureks kannatab M10 plokki puurida ..S14 on vist ligi 96mm kõige suurema auguga plokk.
71mm vänt ja 95mm kolb peaks tegema töömahuks 2 liitrit umbes ja see kooslus peaks taluma pööret päris hästi

Ma arvan, et kui kaas lõigata S14 DTM kaaneks, siis se hingab ikka piisavalt.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5600FEC9

Kas väidad, et M42 kaas hingab paremini kui S14? ..või seda, et see on võimalik panna paremini hingama kui S14?

Selgusetuks jäi, kas plaanite selle ülelaadida või mitte?
tel. 53 43 76 44
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Pikk keps pigem väiksema kepsunurga pärast sest just see on see mis murrab. Jõukadu selles osas....pole ehk määrav. Kuni 10k RPM mootori jaoks pole bore-stroke suhtega vaja midagi kardinaalset teha ja ei purune ka 1:1 suhtega. kui kepu nurk liialt suur ei tule. Siit edasi mõelda ma ei näe pointi sest kestvat klapiaajamit ma konstrueerida ei suudaks. Minumeelest on see suur bore ja väike stroke sellest ajast kui silindri kohta oli 2 klappi ja et need saaks olla piisavalt suured mindi ka seda teed. Olen veidi kodus põrnika õhkjahutusega ja nood mootorid ehitatakse küll tagasihoidlikumad kui F1 omad kuid kui 11000RPM NA dragi mootoreid vaadata siis maksimum kolvisuuruse peale ei panusta pmt MITTE KEEGI. 4" kolb kaalub ikka ropult. Kui sul on võimalik kasutada 64-90mm stroke ja 77-107mm bore siis koorub sealt veidi välja mis mootorid jõudu teevad. Asi on lihtaslt selles, et mida suurem kolvi pindala seda kauem toimub seal peal põlemine, st et seda varem tuleks säde anda kuid lisaks sellele et neil konkreetsetel mootoritel on suur quenchi ala ei kannata seal palju süütenurka panna on asi ka selles, et suure süütenurgaga töötab mootor omale pikemalt vastu.....põlemine toimub osaliselt enne kolvi üles jõudmist ja see takistab tal kohale jõudmist. Hoopis teie jutt on dualplug ja twinspark kaantega... kus mootor käib tühikäigul ka 0-5 kraadi süütenurgaga täiesti normaalselt. Dualplug on porschede NR1 mod kui bore läheb suureks jah see pole F1 tase muidugi aga minuga võrreldes siiski juba tase kui üht mootoritüüpi on ehitatud 25 milj tk ja sellega võisteldakse pmt igal alal juba enam kui 50 aastat siis 2 klapi tehnikas võtaks sealt šnitti küll või vähemalt RPM vs stroke/bore ratio osas küll kui mul pole vaja teada milline peab see 15 000RPM jaoks olema. F1 on F1 sest piiratud on töömaht. Mida muud sa siis ikka teed kui keerutad seda kuuni ja puhud 5 bari peale. Minul pole töömahul piiri....pöörde piirab aga rahakott....
jah 400-500hp ja ca 2L on siiski saavutatav vaid ülelaetult. (telliti justkui 450hp sooviga) Kaane osas nii, et m42 kindlasti pole parem kaas kuid see vahe on neil vaid 0.3 bari boosti 450hp juures aga maitea mitu tonni€
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas lynx »

Selle sama väikse kepsunurga tõttu lähebki natuke jõudu kaotsi (ma ei oska ütelda, kui marginaalne osa kaduma läheb, kuid ma arvan, et see ei olegi nii marginaalne)

Ei hakka seal midagi purunema selle bore-stroke suht tõttu, vaid lihtsalt niimoodi kõrgepöördemootoreid tehakse ..mootor töötab harmoonilisemalt ja on pööretealtim.

Ja mulle tundub, et teil on kõik juba selge niikuinii ning jutt näeb ka selline välja justkui kõrgelt, kuid mitte liiga kõrgelt haritud inseneri oma.

Siiani olete kõik soovitused ümber lükand, seega jääb mulje, et tulite siia oma teadmisi demonstreerima ja lihstalt on kange isu mingi vaidlus kellegagi maha pidada. Kui teil on juba oma vankumatud tõekspidamised, siis käituge nende järgi ..teadmisi tundub olema ja saate selle, misiganes mootoriga hakkama küll
tel. 53 43 76 44
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Tegin teema eelkõige selleks, et leida infot kokku sobivate võimaluste kohta selle konkreetse mootori puhul. Näiteks on minu jaoks täiesti tume maa mis aasta diislist neid väntasid sinna sisse pannakse ja mis modifikatsioone see nõuab, mis kepsukael nendel on jne. Palju nood pööret taluvad ja milline hooratta pattern neil on. kas vajavad õlikanali risti läbi puurimist vms Samuti ei tea ma ISi nukamajandusest mitte midagi, kindlasti on siingi budget lahendusi. Veel huvitab mind kuidas ja kuhu maani selle mootoriga bore osas minna kannatab kui silinder veel 150 hobusega lõhki ei lähe. Näiteks SR20deti 86mm sepiskolb oleks 1variant :roll:

Kellegagi vaielda pole mul üldse plaanis.
Minu jaoks on midagi uut see, et s14 kaas ja M10 plokk sama silindrisammuga on....või sain millestki valesti aru? Kahjuks lõin esialgse kalkulatsiooni kokku ja kuna see 4 kohalisse numbrisse napilt ära ei mahtunud on "tellija" veidi kõhklev.
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas lynx »

Ei oska liiga täpset infot selle M42 mootori võimaluste ja diisli väntade kohta anda, kuid Eestis on kindlasti garaaše, kes oskavad ja kel on kogemus olemas.. Viimsis on kindlast üks selline garaaš.

M42 plokk kannatab puurida 86mm-seks vist ikka. Soovitan uurida sellise mootori kohta S42B20 ..selles on kasutatud S50B30 kolbe ja need on 86mm ning peaks olema puuritud M42 plokist !?
Samas kui juba puurima hakata, siis tasuks vist otsida M43B19 plokki ..sellel on 85mm kolvid/silindrid ning selle 1mm-se suurendamise peaks taluma vabalt

Netist pildilt vaadatuna see SR20jeti kolb eriti hea välja ei näe ..S50B30 (86mm) kolb on ehk isegi madalam!?

S14 ja M10 on sama -sammuga jah, kuid selle M10-ne puurimiseks 95mm-seks vist tuleb kasutada ikkagi S14 plokki, või vähemalt M10B20 plokki.

Sain ma õigesti aru, et loodate ehitada mootori, mitte rohkem kui 999 euro eest?
tel. 53 43 76 44
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

Ma ise ei lootnudki suurt midagi sest minult paluti vaid hinnapakkumist. Kuna hinda palunud inimene on üsna "respekteeritud" mees siis võtsin asja ka tõsiselt....."turbota mu bemm ära" netis tilkujatele ei jaksa hinnapakkumisi teha.
Lõin kokku umbes: mootori toorik, 86 kolvid, kepsud, custom mõõdule kaanetihend, uued pumbad, tihendid, keti jutud, saaled, ploki ja plokikaane tööd, kolle, turbo, pihustid, aju, juhtmed, seade, sisselase, kaane tikud, spec stage 3 sidur ja veel paar pudinat ja tuleb see lugu alla 10. kui lisada minu tööd ja igaks juhuks miski varu, et kui miski ei lähe päris nii kui soovin siis miski 12-13k€ eest oleks asja julgenud ette võtta. Kahjuks või õnneks peeti seda vist kalliks sest paluti hinnapakkumist v8sast 500hp jaoks ja loomulikult tuli see odavam. Kahju, et nii läks, oli isu küll vahelduseks ka 1 väike mootor ehitada. v8sast 500 on ju lumme kusta ja seda on vast oma 20 korda siin samas Eestiski tehtud. Eks ma kaevan edasi sest nüüd huvitavad need sinu pakutud võimalused veel enamgi kuna ajasin välja hea hinnaga M42 ja kui mul oma igapäeva auto on seisma jäänud ja seal peal täiesti mõttetu 8v m43b19
Diislite teemal vaatasin siis netist, et see 2ne diisel mille 88mm vänta m42tedes pruugitakse kannab nime m47
diisli mootorikoodides mul täiesti tume maa. Reeglina minnakse jah S52 kolbide teed (86.4mm) kuid seda siis reeglina NA mootorites sest m42 kepsuga võetakse ca 1mm krooni maha ja staatiline cr jääb 11,5 kanti. SR kolbidest rääkisin seetõttu, et neid tundub enam vedelemas kui s52 omi ja 132,5 kepsuga annaks boosti jaoks paraja 8.7CR
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas lynx »

M47D20 vänt on jah 88mm ja selle vändaga paneb ilusti S50B30 kolvid ka BMW standard 135mm kepsuga sellesse plokki sisse ..kuid seda vist ainult NA-ks tehes.
M47 vänt ja 86 kolb teeks kubatuuriks törts üle 2 liitri, kuid minu arvates jääb see keps liiga lühike.

Kui selle mootori üle laed, siis võid kubatuuri väiksema valida ning sisu teha selle arvelt vastupidavam ja rohkem pööret taluvam.
M43B16 väntvõll(72mm), pikk sepiskeps(145mm) ja sepiskolb(86mm) teeb 1.7L ning keera rõhku peale niiet ulub.
Või kasutad B18 vänta ning 140 kepse ja 86mm kolbe ja saad kubatuuriks peaaegu 1,9L.
Mina ei rabeleks selle diisli vändaga üldse mingi 150+ kuupsentimeetri pärast.

S52 kolbe võibki raskem leida olla, kuna S52 on USA M3 ..S50-ed olid euro asjad!

Kepsupikkustega saab niikuinii vajadusel veel siia-sinna mängida, sest neid peaks saama custom-tooteid ka muudes mõõtudes ja mitte sammuga 135-140-145 jne. Sama lugu peaks ka kolbidega olema !?
tel. 53 43 76 44
jeff
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 14.07.2011 08:43 50

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas jeff »

M47 vänt ja 86 kolb teeks kubatuuriks törts üle 2 liitri, kuid minu arvates jääb see keps liiga lühike.
Minumeelest mitte kui nukk ja vedrud on stock ja üle 7000 niikuinii minna ei saa. Boost pikendab küll vähemalt 1000RPM jagu jõukõverat ja viib piigi kõrgemale ja tundub, et ohohhh saab veel pööret lisada sest jõud ei kuku julmalt ära kuid tegelikult surub sisselaske klappe lahti ja see on ohtlik niid hydro kui ka meh tõukuritega.
Arvan, see oleks siiski budget lahenduseks sobiv ja kellegi teise kooliraha najal ehitus sest selliseid projekte leidub üsnamitu. ..... just täpselt seal 100-125hp silindri kohta ja kuni 7000RPM need standard tükid kõik koos seisavadki ja siin on nagu kõigel piir ees. See kaas ei voola ja rõhk hakkab kasvama kuid võimsus enam mitte nii märgatavalt, ajab vaid TIPi ja EGT suureks, tekib oht, need standardkepsud painduvad, vedrud jäävad pehmeks, stock S50 kolvile pole mõtet rohkem peale pressida jne. Kui nüüd puhta ISiga võrrelda siis töömagu vahe on üle 10% ja mulle meeldiks väga kui hx35 super tuleks järgi 3500 pealt mitte ligi 4000 juurest. Jah see poleks mootoriehitus vaid standardtükkide kellegi teise järgi kokku lappamine.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: ISi mootoriprojekti ideed. ...ABI VAJA

Postitus Postitas oo7 »

F1 M10 oli 1,5L sest reeglid nõudsid seda turbomootori puhul, see ei tähenda et sina peaks seda tegema.

1,8L ja 500+hp auto on Eestis ka 1 kindlasti olnud/on. Sõitis aastaid
Vasta