1. leht 1-st

Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 19:43 24
Postitas Tauri.
Vabandan, kui küsimus vales teemas. Mõtlesin, et küsin siit ka enne kui midagi soetama hakkan.
Mida siis keegi soovitab? Amort võiks olla pisut jäigem ja sportlikum kui originaal, samas ikka pika käiguga.
Räägitakse ainult Bilstein B6, mis on üsna kallid. Kes teab kas jäärajale ongi nad niivõrd head, pigem suvel asfaldil ja krossil.?

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 19:55 31
Postitas Chris.S
B6 b8 või koni sport( reguleeritav) nende hinnad kallid kahjuks, ise otsin kah alternatiive aga kahjuks miskit väga polegi

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 20:05 27
Postitas Tauri.
Need ju ikka üsna või isegi väga jäigad. Krossiks on nad ilmselt parim valik jah, kuid arvan, et jäärajale polegi nii jäikasid tarvis.
Võiks olla natukese jäigemad, kui täitsa originaalid.
Kas Sachs, Alco, kyb vms ei paku selleseid sportlikumaid variante?

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 20:08 07
Postitas S1lv3r
Mis autost jutt käib?

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 20:14 13
Postitas Tauri.
Üldiselt, minu masina puhul e36 compact :)

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 20:42 53
Postitas arnis
Vedrustussüsteem on väga väga suur keeruline ja mahukas teadus.
E36-le pakub tehas kolme erinevat varianti.
Tavaline, ida-euroopa pakett ja sportpakett.
Vastavalt amortisaatorile on olemas ka vedru, vastava pikkusega.

Tavaline on parima mugavusega, hea teelpüsivusega,
sportvedrustus on parima teelpüsivusega, mis ei ole parima mugavusega.

Tavalisest pehmemaks minnes lähevab nii mugavus kui ohutus allamäge.
Spordist jäigemaks minnes lähevad nii mugavus kui ohutus allamäge.
Amortisaatorite käigupikkus käib käsikäes nende jäikusega.
Nende kahe vahel on erinevad head variatsioonid (poolsportlik ja -pehme näiteks).
Igatahes, kui just 5-10 aastat haridust vedruse osas ei ole, siis ei ole mõtet
ei ise aretada ega isegi küsida. Minuteada Eestis keegi ei tegele ei simulatsioonide
ega ka katsetamistega, kõik aina soovitavad ja proovivad, mõõdetavaid tulemusi pole.
Pealegi, "jäärajaauto" sõidab 100km jää peal ja 10 000km Tallinna löökaukudes.
Millele siis tuleks rohkem mõelda?

Ei soovita tuumafüüsikasse süveneda, valida tehase poolt "väga suure vaevaga
leitud sportlik jäikus ja käigupikkus". Muideks amortisaatorid ei puutu kokku
teekattega. Jäärada saab olla sile nagu hokiväljak või pesulaud nagu jäätee Eesti
saarte vahel. Ja auto kaldub vastavalt sellele, kui hea pidamine on rehvidel
(lamellid vs piigid) mitte amortisaatorite jäikusest.
Ja seoses amortisaatorite valikuga tuleb ka vedrud vastavad valida.
Kui valid tehase sportlikud amortisaatorid tuleb ka vastavad vedrud alla panna.

Kui rahakott ei hammusta, siis miks üldse mõelda, kui lõppkokkuvõttes ostetakse
olenemata kõikidest soovitustest ikkagi hinna järgi. Hobi ja koonerdamine ei käi käsikäes :D

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 20:51 56
Postitas Tauri.
Pikk ja mitte midagi ütlev vastus.
Ootan nõuandeid inimeselt, kes on jäärajaga kokku puutunud. Või varuosade müügiga tegelevalt isikult.
Vaja on amorti, mis on originaalist natukese jäigem. :roll:

Re: Amordid jäärajale

Postitatud: 09.11.2015 21:08 18
Postitas arnis
Natuke ei ole mõõtühik.

bmwfans.info. Leiad enda autole sportamordid. Need on parimad sportlikus huvis,
täpselt mida mu mitte-midagi-ütlev tekst mainis.

Kust sa üldse võtsid, et amort peab jäärajal jäigem olema? Oled õppinud kusagilt?
Ära pane oma elu ja "ringi tulemusi" kellegi suvalise, kes tahab sinu abil laojäägist
lahti saada, kätesse.

Tahad õppida amortisatsiooni, siis võta osa:
Vehicle Dynamics III: Vertical oscillations
Selle kursuse viienda peatüki teises osas käib jutt sportlikkuse parameetrist.
Et muidugi asjale pihta saada, tuleb kogu kursus läbida.