Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Kuna juba tundus, et probleem kadunud siis nii siiski ei läinud. Nimel probleem selles, et alates umbes 1800 pöördest hakkab mootor lainetama ja lati rõhk kõikuma. Mida rohkem kaasi seda rohkem on tunda vibra mootorist. Põhja vajutades siis on ka kuulda kõikumist ja ei ole diislile loomulik ühtlane pööre. Sõites on samuti vibra tunda ja eriti hull alates 70km/h . Sai nüüd peale carwayst kasutatud pump aga mis olukorras seda ei tea. Ainuke mis pumba vahetusega paranes on see, et nüüd läks käima aga sellist vibra pole ennem olnud. Algul oli masin kuidagi jube tuim ka aga nüüdseks 500km sõidetud ja tundub nagu ergem. Käevitus on suht okei mingi 4-5 pööret ja käib ja sellega pole kunagi probleeme olnud. Eelmine pump tegi sama nalja ja lõpuks ei läind enam üldse käima ja latti kütet ei lasnud. Eile vahetasin uuesti regulaatorit ja lati andurit aga kumbki ei muutnud midagi. Pistiku klemmid olen ka kõik üle käinud. Aju juhtmestikul ka defekte ei tundu. Etteande pump samuti uus ja selle rõhuga probleeme polnud. Pihustite tagasijooksud ka tühikäigul suht võrdsed. Kui uus pump peale sai siis esimese käevitusega ei töötand teine silinder ja sai seisma jäetud ja uuesti proovitud siis oli kõik olemas. Kas võib vigane olla see teine pump nüüd, et mõni plunser ikkagi kinni ja sellest tuleb see kõikumine? Siiani kõigil mõistus otsas, et milles asi sest enamasti on viga olnud kõrgsurve pumba rõhu anduris aga see mul juba teine uus ja mingit muutust pole. Samuti ei aidanud latianduri vahetus. Pikka käevitust ka pole. Eelmise pumbaga hakkas samamoodi jebima kuni lõpuks juba sõidu ajal hakkas pööre niipalju kõikuma et tärin oli sõidupealt ära kuulda ja lõpuks enam käima ei läinud ja latti kütet ei lasnud.
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas Heix »

taavi00 kirjutas:Kuna juba tundus, et probleem kadunud siis nii siiski ei läinud. Nimel probleem selles, et alates umbes 1800 pöördest hakkab mootor lainetama ja lati rõhk kõikuma. Mida rohkem kaasi seda rohkem on tunda vibra mootorist. Põhja vajutades siis on ka kuulda kõikumist ja ei ole diislile loomulik ühtlane pööre. Sõites on samuti vibra tunda ja eriti hull alates 70km/h . Sai nüüd peale carwayst kasutatud pump aga mis olukorras seda ei tea. Ainuke mis pumba vahetusega paranes on see, et nüüd läks käima aga sellist vibra pole ennem olnud. Algul oli masin kuidagi jube tuim ka aga nüüdseks 500km sõidetud ja tundub nagu ergem. Käevitus on suht okei mingi 4-5 pööret ja käib ja sellega pole kunagi probleeme olnud. Eelmine pump tegi sama nalja ja lõpuks ei läind enam üldse käima ja latti kütet ei lasnud. Eile vahetasin uuesti regulaatorit ja lati andurit aga kumbki ei muutnud midagi. Pistiku klemmid olen ka kõik üle käinud. Aju juhtmestikul ka defekte ei tundu. Etteande pump samuti uus ja selle rõhuga probleeme polnud. Pihustite tagasijooksud ka tühikäigul suht võrdsed. Kui uus pump peale sai siis esimese käevitusega ei töötand teine silinder ja sai seisma jäetud ja uuesti proovitud siis oli kõik olemas. Kas võib vigane olla see teine pump nüüd, et mõni plunser ikkagi kinni ja sellest tuleb see kõikumine? Siiani kõigil mõistus otsas, et milles asi sest enamasti on viga olnud kõrgsurve pumba rõhu anduris aga see mul juba teine uus ja mingit muutust pole. Samuti ei aidanud latianduri vahetus. Pikka käevitust ka pole. Eelmise pumbaga hakkas samamoodi jebima kuni lõpuks juba sõidu ajal hakkas pööre niipalju kõikuma et tärin oli sõidupealt ära kuulda ja lõpuks enam käima ei läinud ja latti kütet ei lasnud.
Kui lati andur ja tolle pistik ning juhtmed korras siis pakuks puusalt siiski pihusti/te viga.Ainult tagasivoolu mõõtmine ei anna kindlat vastust.Samuti on oluline see kogus,mis tagasivoolu tuleb.Mida vähem,seda parem.
E36 m50b20
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

[/quote]Kui lati andur ja tolle pistik ning juhtmed korras siis pakuks puusalt siiski pihusti/te viga.Ainult tagasivoolu mõõtmine ei anna kindlat vastust.Samuti on oluline see kogus,mis tagasivoolu tuleb.Mida vähem,seda parem.[/quote]


No seda ma arvan ise ka. Mul erinevad pihustid ka peal. Osad on 2,5 omad ja osad 3,0 omad. Siiani nagu sõitis aga nüüd on hakanud jebima eriti soojastpeast. Külmastpeast 2000 juures ei tule laginat sisse aga kuskil 3500 pealt hakkab väristama ja siis tuleb ka lagin. Soojastpeast väristab juba varem ja kõrin ka 2000 pealt juures umbes. Ühtlasel sõidul püsikaga hakkab ka pööret 300 umbes kõigutama kui 50 sõita. Turbiin on taastatud ja sellest see kõikumine tulla ei saaks. Pihustid käisid muidu stendis ka eelmine aasta aga aastaga võis mõni otsa saada küll. Kui esimene käevitus oli siis ei tulnud ka 2v 3 silinder kohe järgi ja viskas kütust välja aga teisel käevitusel töötasid kõik silindrid. Kütusekulu ka kõigub kohapeal peale gaasi andmist 0,7-0,6 vahel ja kui gaasi pikalt ei puutu siis hoiab ilusti 0,6l/h
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas Heix »

taavi00 kirjutas:
Kui lati andur ja tolle pistik ning juhtmed korras siis pakuks puusalt siiski pihusti/te viga.Ainult tagasivoolu mõõtmine ei anna kindlat vastust.Samuti on oluline see kogus,mis tagasivoolu tuleb.Mida vähem,seda parem.[/quote]


No seda ma arvan ise ka. Mul erinevad pihustid ka peal. Osad on 2,5 omad ja osad 3,0 omad. Siiani nagu sõitis aga nüüd on hakanud jebima eriti soojastpeast. Külmastpeast 2000 juures ei tule laginat sisse aga kuskil 3500 pealt hakkab väristama ja siis tuleb ka lagin. Soojastpeast väristab juba varem ja kõrin ka 2000 pealt juures umbes. Ühtlasel sõidul püsikaga hakkab ka pööret 300 umbes kõigutama kui 50 sõita. Turbiin on taastatud ja sellest see kõikumine tulla ei saaks. Pihustid käisid muidu stendis ka eelmine aasta aga aastaga võis mõni otsa saada küll. Kui esimene käevitus oli siis ei tulnud ka 2v 3 silinder kohe järgi ja viskas kütust välja aga teisel käevitusel töötasid kõik silindrid. Kütusekulu ka kõigub kohapeal peale gaasi andmist 0,7-0,6 vahel ja kui gaasi pikalt ei puutu siis hoiab ilusti 0,6l/h[/quote]

Erinevad pihustid ja lagin annab juba teada,kuskohast viga otsida :D
Kõrin kui selline tuleks kindlaks teha,mis ja kuskohast.
E36 m50b20
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

No alguses nagu polnud siukest laginat sees minuteada. Piirajat nagu diislile olema peaks küll ei olnud jah see ilmselt pihustitest aga nüüd nagu see lati rõhu kõikumise lagin sees 2000+ pöörete juures ja arvutiga oli näha, et hakkas kõikuma. Ilmselt nüüd pihusti rohkem kulund vms ja sellepärast lagiseb rohkem? Rõhuregulaatoreid olen juba 2 uut katsetanud ja neist abi polnud.
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas Heix »

taavi00 kirjutas:No alguses nagu polnud siukest laginat sees minuteada. Piirajat nagu diislile olema peaks küll ei olnud jah see ilmselt pihustitest aga nüüd nagu see lati rõhu kõikumise lagin sees 2000+ pöörete juures ja arvutiga oli näha, et hakkas kõikuma. Ilmselt nüüd pihusti rohkem kulund vms ja sellepärast lagiseb rohkem? Rõhuregulaatoreid olen juba 2 uut katsetanud ja neist abi polnud.

Lagiseda võib sellest,et pihusti/d niiöelda pissivad või doseerivad valesti.Kontrolli pihustid ära ja asi selgem.
E36 m50b20
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Heix kirjutas:
taavi00 kirjutas:No alguses nagu polnud siukest laginat sees minuteada. Piirajat nagu diislile olema peaks küll ei olnud jah see ilmselt pihustitest aga nüüd nagu see lati rõhu kõikumise lagin sees 2000+ pöörete juures ja arvutiga oli näha, et hakkas kõikuma. Ilmselt nüüd pihusti rohkem kulund vms ja sellepärast lagiseb rohkem? Rõhuregulaatoreid olen juba 2 uut katsetanud ja neist abi polnud.

Lagiseda võib sellest,et pihusti/d niiöelda pissivad või doseerivad valesti.Kontrolli pihustid ära ja asi selgem.
Homme saan nad stendi panna siis täpselt näha mis mööda on ja sellejärgi läheva kõik 3,0 omad külge. Külmastpeast on ka sinine järgi tekkind seega nagu peaks mingi pihusti ära olema.
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Pihustid kontrollitud ja väga suurt vahet neil sees pole ja neist ei saa see viga tulla. Nüüd sai uuesti nad peale ja tagasivool paremaks tehtud ja piiraja ilusti olemas. Külmastpeast kohapeal toimis kõik ilusti ja vibra kadund. Kui 1 km sai ära sõidetud siis tuli kohapeal 2000 juures gaasiga mängides ikka latirõhu kõikumine sisse aga ilma vibrata ja piiraja ka ilusti olemas. Kas võib viga olla temp anduris mis näitas arvutiga 130kraadi? Milline andur seda tempi mõõdab kas see mis sisselaske all või on kuskil veel mõni?
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Ei aidanud ka aju vahetus ja viga ikka alles. Alates 70 kraadist umbes tuleb viga sisse ja ühtlasel sõidul hakkab pööret kõigutama.
Kasutaja avatar
Martin_U
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
Asukoht: Tartumaa

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas Martin_U »

Pane kõik sama koodiga pihustid peale ja laheneb ka sinu probleem.
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

No see on üks variant aga päris siukest jama nagu praegu mul ennem polnud kui auto ostsin. Praegu 50-70 ühtlasel sõidul vahest hakkab korralikult kakkuma nii et istmest tunda seda ja pööretest ka näha et kõiguks justkui ei saaks kütet kätte. Ega mul muud võimalust pole kui teisi pihusteid proovida või siis on siiski uus pump sama veaga nagu oli seda eelmine.
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Omega diisli teema endale suht võõras, aga kõrgsurvepumba mehaanilist korrasolekut saab kontrollida ostsilloskoobi abil. Mõni plunzer võib kinni olla, kui latirõhu anduri signaal on pilt 2 sarnane:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele" onclick="window.open(this.href);return false; ... 361002.htm
Täna sai siis selle õpetuse järgi asi ära mõõdetud ja nagu arvata oli siis ikkagi pump vigane. Sai ka veel vahetatud latianduri juhe koos pistikuga.
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Pihustid ka nüüd kõik ühesugused peal 047lõpuga aga viga ikka alles. Kas võib võimalik olla, et ikkagi 2 kv pump ka sama veaga? Kuidas keti olukorda kontrollida? Ideid?
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

kui pumbale tuleb peale 3,8 bari aga pumba tagasivoolust ainult immitseb kütet siis mis võiks seda põhjustada? Auto enam ei käevitu üldse ja kui käevitub siis ainult hetkeks. Teisel autol sai ära mõõdetud ja sellele jõudis pumpa 2,4bari ja tagasivoolust tuli ühtlase joana ja masin töötab laitmatult minul aga enam ei lähe käimagi.
Kasutaja avatar
Martin_U
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
Asukoht: Tartumaa

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas Martin_U »

Ilmselgelt laseb sul pihusti läbi siis, kui tagasivool olematu.
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

mart156 kirjutas:Ilmselgelt laseb sul pihusti läbi siis, kui tagasivool olematu.
Siiski mitte. Panin teise regulaatori külge ja liigutasin (valve preheating) nime all olevat jagajat ja sain masina käima. Aga pole veel kindel et latirõhu kõikumine kadund oleks.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1697
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas Silver88 »

Kas võib viga olla temp anduris mis näitas arvutiga 130kraadi? Milline andur seda tempi mõõdab kas see mis sisselaske all või on kuskil veel mõni?
Kui tosooli temp nii suur, siis sellest maast peaks aju piirama kütust (ehk siis mootori võimsust).
M57 rohkem andureid pole. Muidugi veel ka kütusetemp.
taavi00
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 16.09.2007 20:28 42
Asukoht: Pärnu

Re: Latirõhu kõikumine alates 1800 pöördest. M57 3,0d

Postitus Postitas taavi00 »

Täna avastasime, et tagasivool oli piiratud kuna kasutusel on olnud need odavad kolmikud mis kergesti murduvad siis oli ühele poole jäänud mingi osa sellest sisse. Seda algul ei märganudki aga kui sai vaadatud kolmiku juurest, et peenikesest torust pani kohe survega aga sellest otsast mis läheb valve preheating klapile ei tulnud väga midagi. Toru küljest ära natuke nokkimist ja oli näha, et midagi seal ees. Torul ots maha puhtaks ja peale tagasi esimene käevitus ja kohe pill käis. Nüüd saanud peenestada ja liigutada ja siiani tundub, et toimib kõik aga veel ei hakka hõiskama. Mingi hetk nagu gaasiga mängida käib korra kõrin läbi aga seda vaid korra. Homme ehk saab arvutiga ära vaadata kuidas etteande rõhk ja regulaatori töö on.
Vasta