1. leht 1-st

K:2,7Plokk+2,3kaan+2.3 pritse = ?

Postitatud: 16.06.2006 16:35 43
Postitas ciccero
Mure siis järgmine: Kas on võimalik ja mis võib tulemus olla kui ristata siis m20 tyypi mootorid....2,7Plokk+2,3kaan+2.3 pritse. Hetkel vedeleb neid mootoreid ja mõtlesin et teeks mingi hübriidi või midagi sellist :D
Ps ärge näkku päris lööge kui se võimalik pole vms :P

Postitatud: 16.06.2006 17:06 41
Postitas Tom
2.0, 2.3, 2.5 ja 2,7 peaks sama plokiga olema kui ma ei eksi ainult sa pead arvestama, et 2.7 kolvid on ~8/1 kompressiooniga.

Postitatud: 16.06.2006 17:17 58
Postitas ciccero
põhimõtteliselt on mu 2.0 92 kw siis tuleb koos autoga 2.0 95 kw (midagi on sees peetis...veel ei tea), 2.3, 2.7 ja kõik on pritsesüsteemidega ja komplektsed. Saab ehk neist mingi tavalisest võimsama-erksama mootori kokku panna nii et kestaks ka mitte 5000 km ja laiali(Burn-out`iga ei tegele)?
Tahaks siis targemate(kogemustega) meeste(naiste) nõuandeid ja näpunaiteid kuulda.

Postitatud: 16.06.2006 17:34 54
Postitas hollow
Tom kirjutas:2.0, 2.3, 2.5 ja 2,7 peaks sama plokiga olema kui ma ei eksi ainult sa pead arvestama, et 2.7 kolvid on ~8/1 kompressiooniga.
sa eksid... 2,3 ja 2,7 on samasugused teised hästi ei taha sobida

Postitatud: 16.06.2006 21:48 26
Postitas ciccero
aga mis tulemus võib olla 2.3 ja 2.7 ristata?

Postitatud: 16.06.2006 22:05 01
Postitas redline
ciccero kirjutas:aga mis tulemus võib olla 2.3 ja 2.7 ristata?
tekib kuldne keskmine ehk 2.5 :lol:

Postitatud: 17.06.2006 00:30 54
Postitas hollow
ära tuleb vahetada ka väntvõll... kuna 2,7 mootor on madlpöörde mootor ja originaal vänt ei pea vastu... väidetavalt istub sisse ilusti 2,5TD vänt koos kepsudega ja kolbidega... siis võib ka sellele motole turbo peale panna... kokku tuleb küll jah 2,5 mootor millel tugevdatud kepsud ja kolvid koos vändaga ja väga hea ylemise otsaga (plokikaan ja kytusesysteem) nii et peaks hea püssi saama... mootori otsa istutad 2,5TD mootori väljalaske kolle ja turbo... ja asi hakkab looma

Postitatud: 17.06.2006 02:00 36
Postitas Indrek I
põhimõttelisest nii neid peaaegu ehitatakse , 2.3 kaanega jääb väiksem kubatuur ning võrreldes 2.5 kaanega on 2.3-el väiksemad kanalid(tasub suuremaks freesida)

eta vänt las jääb pole tal midagi viga (kannatab ka 600 heppa) ,kepsud ka eta ning ka kolvid


kõige targem oleks sul osta 2.5 sisselase ning plokikaan(ei pea),pritse kas 2.5 või 2.0(peaaegu üks ja seesama)

Postitatud: 17.06.2006 09:27 52
Postitas ciccero
hmm :D päris hea :D mul vaikselt :idea: põleb :D siis ei ole midagi27 pulkadeks teha ja vaikselt üks tavamootoritest üks pisut kurjem mootor teha. 2,5 TD vända, kolvide, kepsude otsimisega vist ei tohiks nii suur probleem olla kui 2.5 TD motole pumba?!.
Peale jaani siis mootor tükkideks ja vaatame mis saab :D Ps arvamused ja näpunäited väga oodatud.

Postitatud: 20.06.2006 00:24 10
Postitas ciccero
mõtteid,ettepanekuid, kogemusi kellelgi pole rohkem?

Postitatud: 20.06.2006 19:26 33
Postitas Aare
Tom kirjutas:2.0, 2.3, 2.5 ja 2,7 peaks sama plokiga olema kui ma ei eksi ainult sa pead arvestama, et 2.7 kolvid on ~8/1 kompressiooniga.
Eksid küll.

2.0 ja 2,3 on 80 mm silindriga, üks plokk
2.5 ja 2.7 on 84 mm silindriga, teine plokk

2,7 eta katita surveaste on 10,2 ning katiga 9,0.

2,3 kaan ja 2,7 plokk annab umbes eta välja ka, etal on samuti väikese kanaliga kaan (2,0/2,3 oma)

2,5 kaan on suuremate kanalite ja klappidega

ilma 2,5 kaaneta on see mõttetu üritus

et kaaned on "peaaegu samad" on rumal jutt.

Postitatud: 26.06.2006 21:24 02
Postitas lauri15
2,7 kaan on sama mis 2,3, vahe on nukkvõllides ja muudes vidinates plokikaane sees.
Kui 2,7 plokk ja 2,3 kaan kokku panna siis kompressioon jääb samaks mis algselt 2,7 motol oli(neid peaks olema kaks erinevat, 11,x ja 10,x ei mäleta täpselt), hea vabalthingavaks mootoriks.
Kui aga 2,7 plokile 2,5 kaan panna saab kompressiooniks 7,9 mis on pisut vähe vabalthingavale, kuid hea turbo aretamiseks.
Populaarne on panna 2,5 mootorisse 2,7 väntvõll ja kepsud, siis muutub ainult töömaht.
Ja see jutt, et eta mootor käib kuni 4500 pööret ja vänt ei sobi kõrgetele pööretele on bs, pöördeid piirab ainult plokikaan, vänt ei tee teist nägu ka.
Parandage kui eksisin :P sellised asjad on meelde jäänud usa foorumeid lugedes, niiet euroopa omadel võib pisut teistmoodi olla.

lisaksin siia juurde selle lingi 2,3 kaanest ja 2,7 plokist
http://www.e30tech.com/forum/viewtopic.php?t=21120

Postitatud: 26.06.2006 23:43 21
Postitas hollow
copy paste streetrace foorumist
SharkRider kirjutas:2.3 kaane võib ka panna, see peaks sobima 2.7 ploki peale täpselt ja kõige lihtsam ongi nii teha aga sellel on 2 mm väiksemad klapid ja pordid, kui 2.5-sel. Enne eksisin natuke - 325i plokaas on natuke teistsugune ja 2.7 ploki peale ei istu, 2.7 väntvõll ja kepsud pannakse hoopis 2.5i mootorisse, kus plokki võib osutuda vajalikuks veel maha freesida aga nii peaks parem saama, kui 2.7 plokk & 2.3 kaas.
Üldiselt on bmw väntvõllid ja kepsud sepistatud aga 2.7 eta mootor on madalapöördeline ja nende tugevuses ma ei ole kindel, sellepärast 9000 pöördeni ikka ei maksaks lasta :) ja vaevalt sellest ka mingit kasu orig. 260 kraadise nukkvõlliga on.

Postitatud: 27.06.2006 12:56 53
Postitas Aare
eta väntvõll on kõige prostam survevalu kärakas, proovi seda koos umbes samasuure M30B25 omaga käes kaaluda, siis saad aru, viimane on tuntavalt raskem

on valatud meelega kerge, et vähendada mootori sisetakistust ja inertsi, sest eta üle 4500 ei käinud

asjatundjad sellega üle 6000 pöörde eksperimenteerida ei soovita, selle eta mootori aretamisest oli kunagi BMW Total'is pikem artikkel, võin selle kunagi sisse skannida kui huvi on. sõnad pärinevad meestelt, kes on neid mootoreid ehitanud sellest ajast peale kui need üldse ilmusid.

tänavasõidu mootori saab normaalse, aga 7500 pöörde mootorit ei saa

mina usuks pigem neid kui streetrace foorumi professoreid, niipalju kui on juhust 2,7 pulki näpu vahel veeretada, kipun seda arvamust pooldama.

küsimus pole nii palju valumeetodis, vaid selles, et etal on ebaproportsionaalselt pikk kolvikäik ja suurtel pööretel on oht, et kolvikiirus koos väändevõnkumistega teeb väntvõlliga krõmpsti

valuväntvõlle on bmw-l teisigi, kuid torkab silma väike seaduspärasus, et kõik need on lühikesekäigulistes mootorites ja isegi M50/52-l on sedasi, et 2,5 on valu, aga 2,8 on sepistatud. M60-l on 3,0 valu, aga 4,0 on sepistatud. S-seeria mootorites pole valuvõlle kunagi olnud. Alguses pikakäigulisena projekteeritud M30 ongi ainult sepistatud võllidega.

Postitatud: 27.06.2006 13:51 33
Postitas hollow
kas M50/M52 mootorite vahed ei olnud mitte sedasi, et

2,0 ja 2,5 mootoritel on kolbide läbimõõt sama ja käik on erinev
2,5 ja 2,8 mootoritel on kolbide läbimõõt on erinev ja käik sama

Postitatud: 27.06.2006 19:05 07
Postitas Aare
M50 kasutab põhimõtteliselt sama alumist osa, mis M20

ehk siis seaduspärasused on ka samad

2.0 (M20-l ka 2,3) on 80 mm plokk, töömahtu varieeriti kolvikäiguga

ülejäänu on 84 mm plokk, erinevad kolvikäikude poolest

1:1 pole alumised otsad mõistagi identsed, aga põhimõtteliselt on kasutatud 24V malmplokiga mootorite projekteerimisel M20 aluspõhja.