K: Roolilati remontijad Tallinnas?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
fine
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.02.2006 21:58 35

K: Roolilati remontijad Tallinnas?

Postitus Postitas fine »

Tere,

Oskab keegi soovitada Tallinnas mõnda roolilattide remontimise/taastamisega tegelevat kohta? Parandamist vajaks nimelt E30 võimendiga latt, millel on loks sees. Sai uuritud AVK´st, kuid seal on järjekorrad poolteist kuud. Hinna kohta öeldi AVK´s tund=350krooni ja küsimusele, kui kaua see töö umbes aega võib võtta, vastati 10-15h. :? Veel on kõrvu jäänud kusagilt, et mõningal määral peaks lattide remondiga tegelema ka forss - mida sellest kohast arvata? Tõenäoliselt on seal järjekorrad sama pikad, aga eks uurida tasub. Teine võimalus oleks otsida muidugi lammaritest mõni kasutatud latt, kuid romulast ostes jääb alati risk, et võid samasuguse otsa komistada.
Leidub siin Tallinnas veel mõistlikke kohti, kus mõistliku raha eest saaks roolilati korda?

Tänud.
E30 318iS
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Juba komistasin, sama küsimus. :evil:
9snow
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 20.08.2005 10:15 24

Postitus Postitas 9snow »

oli mõnda aega tagasi sama kysimus. aga loksu ei olevat niisama lihtne remontida. On keeruline protsess. üldjuhul need kes pakuvad roolilatti remonti peavad selle all silmas tihndite vahetamist. Võibolla oled juba rohkemaga kursis aga vähemalt minu otsingud lõppesid taastatud latti kasuks. Seda müüb AAVE.ee
vana pead neile andma.

Edu ja jaksu
fine
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.02.2006 21:58 35

Postitus Postitas fine »

erik kirjutas:Juba komistasin, sama küsimus. :evil:
Minu poolsed vabandused, kui nüüd eksinud olen, sai tõesti enne teema tegemist mitu korda sõna "roolilatt" erinevates käänetes otsingus kasutatud, kuid juba teemakohast informatsiooni ei suutnud leida. :oops:
Ei ole tavaliselt kombeks mul uisapäisa teemasid püstitada, kuid eksimine on inimlik - eks siis järgmine kord püüan tähelepanelikum olla.

9snow kirjutas:oli mõnda aega tagasi sama kysimus. aga loksu ei olevat niisama lihtne remontida. On keeruline protsess. üldjuhul need kes pakuvad roolilatti remonti peavad selle all silmas tihndite vahetamist. Võibolla oled juba rohkemaga kursis aga vähemalt minu otsingud lõppesid taastatud latti kasuks. Seda müüb AAVE.ee
vana pead neile andma.

Edu ja jaksu
Tänud informatsiooni eest! Kui saladus pole, palju Sul see taastatud roolilatt Aavest maksma ka läks? Hetkel tundub antud leht maas olevat, kuid taastatud roolilattide müügiga peaks vist ka Laki Auto tegelema ning hinnaks oli seal minu mäletamist mööda märgitud E30 võimendiga latile 12 000kr.:( . Siiski kardan, et see taastatud latt jääb veidikene kalliks hetkel ja tuleb mõni alternatiiv leida.
E30 318iS
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

fine kirjutas:
erik kirjutas:Juba komistasin, sama küsimus. :evil:
Minu poolsed vabandused, kui nüüd eksinud olen, sai tõesti enne teema tegemist mitu korda sõna "roolilatt" erinevates käänetes otsingus kasutatud, kuid juba teemakohast informatsiooni ei suutnud leida. :oops:
Ei ole tavaliselt kombeks mul uisapäisa teemasid püstitada, kuid eksimine on inimlik - eks siis järgmine kord püüan tähelepanelikum olla.
Ei ei ma ei mõelnud et sa valesti tegid midagi.
Ses mõttes et juba komistasin korra viletsa lati otsa mis aasta ainult kestis.
Ja küsimus oli sama, huvitaks ka lati taastamis, remontimis asutused, tegelased.
9snow kirjutas:oli mõnda aega tagasi sama kysimus. aga loksu ei olevat niisama lihtne remontida. On keeruline protsess. üldjuhul need kes pakuvad roolilatti remonti peavad selle all silmas tihndite vahetamist. Võibolla oled juba rohkemaga kursis aga vähemalt minu otsingud lõppesid taastatud latti kasuks. Seda müüb AAVE.ee
vana pead neile andma.

Edu ja jaksu
Mis oli hind ja millal alla panid, kuidas on kestnud?
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Kuuldavasti on foorumikasutaja Patrik roolilattide kallal nokitsenud. Võtke temaga ühendust, ütleb teile hinna. Minu mäletamist mööda oli hind sarnane, mis korraliku kasutatud lati ostmisel.
Kasutatud lati ostmisel on alati risk, et natukese aja pärast mahlad väljas. Lihtsalt e36 lati tihendite vahetust on minu mäletamist mööda mõni foorumikasutaja ise teinud. Täpsemat infi saab otsinguga.
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Jarlo kirjutas: Kasutatud lati ostmisel on alati risk, et natukese aja pärast mahlad väljas. Lihtsalt e36 lati tihendite vahetust on minu mäletamist mööda mõni foorumikasutaja ise teinud. Täpsemat infi saab otsinguga.
Probleem on just loksus, mahlad on veel eraldi teema.
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

Loksu põhjus on kulunud hambad,laagrid ja mingil määral ka puksid.
328 M52
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

naips kirjutas:Loksu põhjus on kulunud hambad,laagrid ja mingil määral ka puksid.
Sedapsi, saab sellega sis midagi ette võtta? Või kõrge kaarega metsa poole heita?
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Patrik mulle rääkis, et annab teinekord ka loksu kõrvaldada. Muidugi kõige kiirem variant on leida uus ja korralik latt. Aga loterii on see ikkagi...
Helista patrikule ja küsi, räägib lähemalt, kas annab midagi teha või mitte.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Nii, räägin natuke enda kogemusest roolilati remontimisega:

Juba pikemat aega mul e36 roolilatt jooksis ja pidevalt oli vaja õli juurde panna. Läbi lasid otsmised simmerid ja ka õhutustoru juurest. Auto oli pidevalt alt ligane ja väike loik peale seismist auto all. Sai otsitud kasutatud latte, hinnad algasid 1000 kroonist. Aga võid saada sellise, mis natukese aja pärast jälle tatistama hakkab. Sai uuritud UM-st remontkomplekti olemasolu ja e36-le isegi selline asi olemas. Koosnes kahest kotikesest, üks maksis ca 900 ja teine 150... kokku siis koos kaitsekummide klambritega ca 1100. Uurisin ka aavest, aga nemad väitsid, et neil juba aasta pole rem komplekti pakkuda. Kuna puhkus tulemas, siis ostsin UM komplekti ära ja otsustasin vaadata mis lati sees kah on :)
Ajasin auto kanalile ja asusin latti maha monteerima. See pole eriti raske töö, aega võttis ikkagi ca 1,5 h. Lati maha monteerimise tuleb jälgida, et voolikute lahtiühendamisel seibid ikka alles jääksid, mis tihendite otstarvet täidavad ... mul näiteks üks läks kaduma. Õnneks on BMW jupid sarnased traktori omadega ja leidsin asenduse :D . Kes vahetamma hakkab, võiks UM-st uued seibid võtta, maksavad mõni kroon ainult.
Lati külge jätsin ka roolivardad. Lahti ühendasin sisemise rooliotsad, kuna siis ei tohiks silda paigast ära ajada, kuna seal kaks varianti (rooliots küljes või mitte).
Nüüd on edasise töökäigu juures väga oluline märksõna - PUHTUS. Latti lahti arutades oli küll tiba kõhklev tunne, kuna seal rem komplektis olevaid jubinaid oli ikka päris palju (kummitigendeid, simmereid jms) ja polnud positiivses tulemuses eriti kindel.
Kõigepealt pesin lati hoolikalt diisliga puhtaks. Siis võtsin küljest alumise korgi, kust paistab laager. Peale seda ülevalt kardaani kinnitumise juurest eemaldasin klambri. Siis on võimalik see võll sealt kätte saada. Küljes on seal mitmeid kummitihendeid ning lati sees alumine ja ülemine simmer. Nende vahetamine pole eriti keerukas. Nüüd oleks vaja kätte saada hammaslatt. Selleks peab ühest otsast eemaldama splindi ja siis saab sisu välja koputada. Sealt tuleb välja kindlasti jälle õli, mis plökerdab ilusti jälle töölaua ära. Nüüd hakkab töö raskem osa - vasakpoolse simmeri vahtamine. Seda jebimist ei soovita küll kellelegi. Ta asub peaaegu keset latti ja on ikka päris kõvasti sinna sisse pressitud. Helistasin juba vahepeal Patrikule ja uurisin, et kas seal selel kätte saamiseks mingi nipp äkki on. Selgus et pole...Ma nägin vaeva u 1,5 h, et see jubin sealt kätte saada. Selle protsessi juures on oluline, et pindasid tereva asjaga ei kahjustaks, muidu võib latt pärast jooksma jääda. Lõpuks igasugu oradega jebides õnnestus kätte saada... rõõm oli suur :)
Simmerite kohale paigutamiseks on vaja igasugu mõõtudes torujuppe jms jubinaid. Kui see simmer käes, siis võib hakata asju asendama. Kui see keskmine simmer paigas, siis tuleb ka otsmine ära vahetada koos oma kummitihenditega ning juhtpuksidega ja saab hammaslati tagasi panna. Peab jälgima et lattil poleks roostet, roostes latt arvatavasti pidama ei jää. Mul oli üks ots hästi natuke plekiline, aga otsustasin selle uuesti tagasi panna. Riskantne värk!
Kokku panemine käib vastupidiselt lahti arutamisele ja pole väga keeruline. Oluline on, et puhtusest lugu peetakse ja simmereid ja muid tihendeid asendades pinnad mustad poleks. Kui kõik, mis seal veel asendeda saab on välja vahetatud ja õhutustoru tihendid ka vahetatud, siis võib rooliotsad külge tagasi kruvida ja uute klambritega kummikaitsed kinnitada. Lati tagasi panek polnud ka väga keeruline aga võttis jälle u sama kaua kui maha monteerimine. Õli sisse, natuke õhutamist ja tehtud see saigi
Kogu töö võttis aega 8 tundi :oops: , sinna sisse jäi ka söögipaus.
Peale ringi sõitmist oli hea vaadata, et alt kuiv. Nüüd ka 2 nädala pärast ei ole ka õlikadu, ega olulist leket märgata. Üks kaitsekumm oli paar päeva tagasi vaadates alt natuke niiskem kui teine, aga õlitilka kusagil ei täheldanud ja kaitsekummi sees õli ei paistnud olevat.
Seega ei saa öelda, et see töö väga kerge oli ja kiiresti sellega mäele sai. Seda tööd ei soovita küll kõigil ise ette võtta. Jebimist on palju ja aega läheb parajalt. Aga kui korralik koht tegemiseks olemas, tööriistu jagub ja aega ning tahtmist on, siis saab arvatavasti hakkama. Oluline on ka lati seisukord. Kui ikka megalt koliseb ka juba, siis ma ei julge väita, et sellest asja ka saab.
UPS
Huviline
Postitusi: 2121
Liitunud: 24.03.2006 11:50 56
Asukoht: Tln

Postitus Postitas UPS »

Väga mõistlik esitus. Kiidusõnad siitpoolt... Kiskusid lati lahti... mis selle loksu põhjuseks siis olla võiks? Mis seal võib loksuma anda :roll: ? Teksti lugedes küll välja ei jaganud...
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Jäi mullegi arusaamatuks või siis kodanik Jarlol ilmselt ei olnud loksu probleemi vaid tilkuv latt.
Et siis huvitaks mis seal remondikomplektis täpselt oli.
UPS
Huviline
Postitusi: 2121
Liitunud: 24.03.2006 11:50 56
Asukoht: Tln

Postitus Postitas UPS »

Jarlol oli jah vististi ainult lekkimine probleemiks, kuid lati siseehitusega tutvumine võimaldab siiski teha mingeid järeldusi. Kui ta juba kirja panduga hakkama sai :D
erik, muide mis su auto veermik endast kujutab? Mis tolli valukad ja mis vedrustus- sport või tavaline? Tean, et su auto on ka carratingus üleval, lihtsalt ei viitsi minna seda sealt otsima :D Küsin sellepärast, et latt on kindlasti igasugustele põrutustele/ läbilöökidele tundlik ja mida jäigem on veermik seda lühemaks ilmselt jääb lati eluiga... Kuskilt on kõrvu jäänud number 100tuhat km lati elueaks, mis tootja prognoosinud :|
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Veermiku poole pealt ei tohiks mu masinal küll midagi latile üle jõu käivat olla. Lihtsalt halb juhus on mind sellega saatnud.
Aga allkirjast leiad kiir meetodi, et autole silm peale visata ;)
UPS
Huviline
Postitusi: 2121
Liitunud: 24.03.2006 11:50 56
Asukoht: Tln

Postitus Postitas UPS »

Irwww, vahel tabab mind kanapimedus. Teagi kuidas see mul märkamata jäi... Aga mis seal ikka, see viga sai nüüd parandatud ;)
Jarlo poolseid kommentaare ootaks ikka...
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Minu roolilatil oli jah probleemiks õli pidamatus. Loksu ei olnud kusagil. Kui oleks loks sees olnud, siis ei oleks ma arvatavasti riskinud rem komplektiga ja oleks ikka mingi kasutatud loksuvaba lati ostnud.
Kui õli läbi laseb, siis on teada, et simmerid ei pea.
Kui loks sees on, siis võib see olla ühe variandina tingitud plastikust juhtpukside kulumisest (mida ma tegelikult peaksin vähemtõenäoliseks). Kui need juhtpuksid nii ära kuluvad, siis ei tohiks enam latt õli ka pidada. Pigem võib üheks loksu põhjuseks olla hammaslati kulumine ja siis ei aita enam üksgi rem komplekt, vaid vaja korraliku hammaslatti sinna sisse. Ega seal nagu minu hinnagul midagi muud loksuda ei saagi. Lati peal on veel reguleerimise kork, mille all on selline plastmassist tald. Kui seda korki keerata, siis saab sellega muuta survet hammaslatile ja v-o ka mingisugust loksu vähendada (ei pretendeeri absoluutsele tõele).
Remont komplekt koosnes 4 simmerist, millest kahel olid juhtpuksid küljes, siis oli tohutult igasugu kummirõngaid, kummitihendid torudele, plastmassrõngaid, splint, plastmasjubinaid.
Enamus vanad jupid on mul ka alles, seega kui kunagi maale lähen võin nendest pildi klõpsata.
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Loksub just ühelt poolt, ehk ongi juht puks defektne.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

erik kirjutas:Loksub just ühelt poolt, ehk ongi juht puks defektne.
Kumb pool loksub, kas vasak või parem? Ning kas lekib ka kusagilt?
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Jarlo kirjutas:
erik kirjutas:Loksub just ühelt poolt, ehk ongi juht puks defektne.
Kumb pool loksub, kas vasak või parem? Ning kas lekib ka kusagilt?
Vasak pool, õli tilkasi maha ei jää, samuti pole täheldanud õli kannust kadumist.
Aga kindlalt ei tea öelda, pole kaitsekummi sisse kiiganud.
UPS
Huviline
Postitusi: 2121
Liitunud: 24.03.2006 11:50 56
Asukoht: Tln

Postitus Postitas UPS »

Ega need kaitsekummid ei päästa, vahelt hakkab ikka immitsema.
Sellest reg. korgist võiksid kah ühe pilgi klõpsata kui viitsid. Prooviks kas selle keeramisest on mingit kasu. Enne peaks vist märgid peale tegema, kui tolku pole oskab vähemalt algasendisse tagasi keerata.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

TO UPS:
Kaitsekumm õli küll kinni ei hoia, selle eesmärk on ainult mustuse eest kaitsemine.
Panin pildi selle korgi asukohast. Kordan veel, et see kork reguleerib läbi vedru pinget hammaslatile. Ma ei tea, kas sellest loksu vähendamisel abi on ja kas selle peale keeramisega midagi muud tuksi ei keera. Aga saad proovida ja vajadusel tagasi keerata.
Keegi targem võiks seda võimaliku korgi peale keerimist ja selle efektiivsust kommenteerida...

Pilt
TO erik:
No kui õli kadumist täheldanud pole, ning samuti midagi maha ei jää, siis olulist leket pole.
Kui loks vasakul pool, siis pigem viitab see probleemile hammaslati ja selle ülekanede juures. Võid ka proovida sealt korgist peale keerata, kui julged ja vaadata kas ikka loks väheneb.
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Jarlo kirjutas: No kui õli kadumist täheldanud pole, ning samuti midagi maha ei jää, siis olulist leket pole.
Kui loks vasakul pool, siis pigem viitab see probleemile hammaslati ja selle ülekanede juures. Võid ka proovida sealt korgist peale keerata, kui julged ja vaadata kas ikka loks väheneb.
Peab proovima.
UPS
Huviline
Postitusi: 2121
Liitunud: 24.03.2006 11:50 56
Asukoht: Tln

Postitus Postitas UPS »

Jarlo: mis kaitsekummidesse puutub, siis midagi sarnast ma väita üritasingi :D Tänud piltide ja selgituste eest! Eksperiment ise lükkub vist kuu keskele kuna homme maale minek (seal pole vahendeid millega teha) ja tagasi alles laup. Kui erik ette ei jõua eks siis järg. näd. proovin millalgi kui käsi liialt värisema ei hakka :lol:
Kasutaja avatar
Tanel k
Huviline
Postitusi: 265
Liitunud: 04.02.2006 16:52 26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel k »

tere.minu autol samuti roolilatis vasakul pool lõtk,samas mingit leket ei ole.reguleerimine aitas vähesel määral,st et enam ei kolksu aga mingi lõtk ikkagi jäi.igatahes parem kui enne.siinkohal soovitus nendele kes proovivad ka seda regulli värki teha:jätke meelde palju te sealt peale keerate,teinekord aitab väikesest nõksust ka.kui väga hoogu satute on tulemuseks hoopis raske rool,vahepeal ikka kontrollige et väga pooma ei hakka.
F30 328i
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

panen siia ka pildi mõningatest vanadest jubinatest, mis mul roolilati remontimisest üle jäid. Nende asemele läksid uued. Siit on ka asju puudu, kuna mõned asjad (paar simmerit näiteks) lihtsalt peale küljest monteerimist ei säilitanud kaubandusliku välimust :)
Pilt
Kasutaja avatar
Kiwa
Huviline
Postitusi: 75
Liitunud: 04.07.2008 23:12 10
Asukoht: viljandi

Re: K: Roolilati remontijad Tallinnas?

Postitus Postitas Kiwa »

äratan vana teema ja küsin, et kuidas see lati õhutamine käib ja kuidas aru saada, et õhk vahelt välja sai?
eriti just siis, kui on teostatud äsja lati vahetus..
Kasutaja avatar
Rain
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 29.12.2003 14:07 56
Asukoht: Tallinn

Re: K: Roolilati remontijad Tallinnas?

Postitus Postitas Rain »

Kuna tegelesin ise nende lattide remondiga siis õhutamine käib väga lihtsalt. Soovitav oleks esirattad maast lahti tõsta ja siis töötava mootoriga rool ühele ja teisele poole korra läbi keerata, kena ulgumine käib pumbast läbi küll aga teed ju ainult korraks seda. Siis jätad mootori seisma ja paned õlipotsiku uuesti täis, õli võib vahutada muidugi seal sees hoolega. Ootad kuni maha rahuneb ja ei meenuta enam mannavahtu. Paned õli täis ja siis lased juba rattad maha ja kordad sama asja ehk rooli pööramist ühele ja teisele poole kuni pump enam ei unda. Kes remontida tahab latti siis www.remmon.ee on selline koht kus mina ennist olin.
Vasta