m50 strokeri ehitus

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
viieline
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas viieline »

Tere!
Voibolla on tulevikus plaan ette võtta kerge mootoriprojekt ja turbotada ära 2.5 liitrine kone m50 141kw non vanos. Nagu ma aru olen saanud siis see peaks olema kõige parem mootor selleks ? Kere hetkel veel eiteagi.
Igaljuhul segane on strokeri teema kas see jutt on õige, et paigaldatakse 2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?
Või mis on selle asja mõte üldse ? Et 2.5 mootori plokikaan on parem ? Kolvid suuremad ?
Või oleks mõttekam siis juba mõni uuem 3.0i mootor vaadata selle projekti jaosk ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
Kasutaja avatar
vare271
Huviline
Postitusi: 1877
Liitunud: 21.04.2008 21:18 23
Asukoht: Viljandi mk.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas vare271 »

Stroker ja turbokas on kaks eri asja.
viieline
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas viieline »

Nii ? Tore et aru said, mis edasi ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas lynx »

Kui sul pole A,B JA C-gi veel selge, siis ei maksa ju kohe keskkooli emakeele küpsuseksamit sooritama tormata?!
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.

Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.
tel. 53 43 76 44
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas oo7 »

2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?

Väntvõlli pikkus jah s.t see läheb sinna mootorisse, aga TÕUS mitte. Sealt see suurem töömaht tulebki ju, seega käik ei tule mitte lühem vaid pikem !

Stroker mootori ehituse kohta leiab kõvasti infot inglise keeles. Pole M50 teemasse ise sügavalt süvenenud, kuid M20-st oleme küll pm kõikvõimalikud variandid valmsi ehitanud ja selle sama väntvõlli m20b25 sisse toppinud
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas aronz12 »

Teema algataja peaks koigepealt selgeks tegema mida tahab. Turbo mootor ja stroker ei käi kokku ja kui see sellist asja juba ei tea siis pole ju millestki rääkida üldse.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
reizor
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 16.01.2009 18:00 46

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas reizor »

aronz12 kirjutas:Teema algataja peaks koigepealt selgeks tegema mida tahab. Turbo mootor ja stroker ei käi kokku ja kui see sellist asja juba ei tea siis pole ju millestki rääkida üldse.
Miks stroker ja turbo ei käi kokku ?

Kas stroker pole mitte väntvõlli käiguga mootori töömahu suurendamine. See ei tähenda, et see peaks automaatselt kõrge surveastmega olema. On olemas erinevaid kolvi/kepsu kombosid, millega saad madala surveastmega stokeri ehitada, mis on sobilik turbotamiseks. Sisuliselt kui teemaalgajata paneb enda 2.5 mootorisse 2.8 väntvõlli,treib/freesib 2.8 kolbe madalamaks või leiab mõne kepsu/kolvi kombo, millega tuleb madalam surveaste. Siis on ta enda mootorit "strokinud" ja lisaks saanud turbotamiseks soodsa surveastme.

Või siis olen ma lihtsalt antud mõistest valesti aru saanud.
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas aronz12 »

Pole strokeri asjaga eriti kursis aga olin aru saanud, et nende mootoritega käib nn "kaasas" ka kõrge surveaste.
Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud. Aga vb saab siis ka nii teha.
TEL 57703395
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas Madis. »

aronz12 kirjutas:Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud.
https://foorum.e30.ee/teema/13552-318is ... 0-soonikx/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://foorum.e30.ee/teema/10030-320i- ... s-soonikx/" onclick="window.open(this.href);return false;
viieline
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas viieline »

lynx kirjutas:Kui sul pole A,B JA C-gi veel selge, siis ei maksa ju kohe keskkooli emakeele küpsuseksamit sooritama tormata?!
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.

Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.
ma arvan, et mul on mootoriehitus rohkem selgem kui sa suudad seda olla oma parimates päevades.

Aga tänud kaasmõtlejatele. Oligi soov teada saada kas see võntvõll istub raamsaalede peale ja kas muud asjad sobivad. Nagu kasutaja rezor ütles siis uskuge või mitte aga surveastet saab muuta kolbi modides kasvõi, oleneb kui palju seal materjali muidugi on...

Küsimus polegi selles, et kuidas seda tehakse vaid pigem miks seda tehakse :D
Kas on 2.5 mootoril suuremad kolvid või miks on see vajalik. Kergem oleks ju kohe 2.8 mootor vahele tõsta.
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
einar
Huviline
Postitusi: 1406
Liitunud: 08.06.2004 12:54 03
Asukoht: tartu

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas einar »

Issand, sa näed aga ei mürista.
Tel 5015578.
botzor
Huviline
Postitusi: 867
Liitunud: 28.01.2012 21:51 10
Peamine sõiduk: e36 cabrio, A4b8
Asukoht: PR

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas botzor »

einar kirjutas:Issand, sa näed aga ei mürista.
:mrgreen:
viieline
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas viieline »

Okei. Ehk eelis on siis suurem surveaste, kolvikäik. Sama teeks ju välja kui 2.8 kaant madalamaks lasta ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3392
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas MargusA »

Ahh pane parem koonusfilter ja elu läheb edasi....
viieline
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas viieline »

sorri et küsin võid lukku panna siis teema kui ei kõlba rääkida
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas lynx »

Ma ju rääkisin ..see võtab liiga palju aega ja närvi jne, et strokeri ja mootori ehitust nõnda nullist sulle lahti seletama hakata ...vii sinna, kus teatakse, mida tehakse
tel. 53 43 76 44
viieline
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas viieline »

Ma tahan teada mis vahe on m50 ja m52 mootoril.
Mind ei nühi strokeri ehitus
Viimati muutis MargusA, 14.12.2016 23:53 21, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Rumalused ja solvangud eemaldatud!
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas toivoku »

viieline kirjutas:Ma tahan teada mis vahe on m50 ja m52 mootoril.
Mind ei nühi strokeri ehitus
ühel alu plokk teisel malm plokk.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5350
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas ooDDoo »

Turbomootoritel lastakse surveastet madalamaks.. strokeril reeglina kõrgemaks. seetõttu tuleb alguses ära otsustada kumma suuna võtad.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
einar
Huviline
Postitusi: 1406
Liitunud: 08.06.2004 12:54 03
Asukoht: tartu

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas einar »

Mina tegin enda viimase strookeri suht madala surveastmega.
10.5 umbes arvutuslikuks surveastmeks.

Kubatuur 2992cc

Nii et ei pea olema strooker tingimata ülikõrge surveastmega.
Tel 5015578.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5350
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas ooDDoo »

Turbokal võiks veidi vähem olla?
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas jass161 »

Kui 0.5-0.8 bar sõidad siis 10.5 on veel piir aga kui "päris" rõhku näitad, siis 8.5:1 on ideaalne. Aga sellega peab ka arvestama, et kuni turbo rõhku pole taga, siis madalat pole ka jõudu madala cr-ga.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas redline »

10.5cr sobib ka edukalt turbotamiseks. Lihtsalt tuleb valida õige kütus e85 näol. Sellise surveastmega võimalik teha neljakohalise numbriga hp.
56792145
Kasutaja avatar
M!ku
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 06.06.2010 14:36 00

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas M!ku »

Ainuke strokeri teema mis silma jäi..
Siiani ainult kuulnud jutte,et m50b25 NV mootorile pannakse m57d30 väntvõll, m3-me kolvid ja 2.0kepsud? siit ka küsimus kas selline combo on võimalik ja on üldse reaalselt tehtud? V on ainult külajutud? :D
Ja nagu eelnevast jutust aru saan siis stroker ja turbo ei sobi kokku? Aga samas kui kasutada stroker mootori puhul ka kõrgsurve turbot? Või miks just madalsurve kompot peab olema?
einar
Huviline
Postitusi: 1406
Liitunud: 08.06.2004 12:54 03
Asukoht: tartu

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas einar »

M3me kolvid ei istu kaheliitrise kepsu otsa...


M3mel 21mm kolvisõrm
kaheliitrisel 22mm Kolvisõrm.


Muidu komplekt oleks huvitav.
Tel 5015578.
Kasutaja avatar
M!ku
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 06.06.2010 14:36 00

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas M!ku »

Aga millise mootori kepsudel on samas mõõdus sõrm? Ja kas d30-ne vänt üldse istub m50-ne plokki?
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: m50 strokeri ehitus

Postitus Postitas lynx »

lased paigaldada 21mm-se auguga sõrmepuksid
tel. 53 43 76 44
Vasta