BMW E39 3,0d akulaadimine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
BMWE34Mell
Huviline
Postitusi: 955
Liitunud: 03.05.2010 09:39 52
Asukoht: Tartu

BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas BMWE34Mell »

Mõõtsin multimeetriga e39 3,0d geneka laadimise pinget. Tühikäigul kui tuled põlevad, oli laadimine 13,0-13,1V. Enne käivitamist oli aku pinge 11,97V. Kas viga võib olla geneka pingeregulaatoris?
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas eero »

Laeb ju.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
BMWE34Mell
Huviline
Postitusi: 955
Liitunud: 03.05.2010 09:39 52
Asukoht: Tartu

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas BMWE34Mell »

13V on ilmselgelt liiga madal pinge geneka laadimisel. Normaalne oleks 13,8V alates.
Kasutaja avatar
ladammm
Huviline
Postitusi: 697
Liitunud: 13.03.2011 12:18 34
Peamine sõiduk: 5er
Telefon: 53586029
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas ladammm »

Korras täis e39 laetud akut ei laeta 13,8v pingega. Juhul kui aku tühi, siis jah võib selliseid numbreid näidata.
E34 520i & E39 525d & E60 530D & E60 550i (daily) & E85 2.5i ja kõik käsisegukastid
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas aronz12 »

Postis ju kirjas et aku oli tühi kui käima pani
TEL 57703395
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas eero »

Kus ta siis täiesti tühi oli, kui jutu järgi ~12V oli enne käivitust?
13V võib olla oludest sõltuvalt ja erinevatel põhjustel täiesti normaalne pinge. Üldse ei pea ega ei saagi ja tohigi olla kogu aeg 14V alla.
On's mingi käivituse probleem siis või millest see teema tekkis üldse? Sellest juttu polnd. Kui tegelikult mingit probleemi nagu polegi, siis kupata edasi. Korras auto.
Ma olen oma autol varjatud menüüst teinekord pisteliselt vaadates näinud pinget tühikäigul alla 13V ka kukkumas. Aga mis siis? Kuni käivitumisprobleemi pole, ei ole vaja masinat torkida.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
BMWE34Mell
Huviline
Postitusi: 955
Liitunud: 03.05.2010 09:39 52
Asukoht: Tartu

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas BMWE34Mell »

eero kirjutas:Kus ta siis täiesti tühi oli, kui jutu järgi ~12V oli enne käivitust?
13V võib olla oludest sõltuvalt ja erinevatel põhjustel täiesti normaalne pinge. Üldse ei pea ega ei saagi ja tohigi olla kogu aeg 14V alla.
On's mingi käivituse probleem siis või millest see teema tekkis üldse? Sellest juttu polnd. Kui tegelikult mingit probleemi nagu polegi, siis kupata edasi. Korras auto.
Ma olen oma autol varjatud menüüst teinekord pisteliselt vaadates näinud pinget tühikäigul alla 13V ka kukkumas. Aga mis siis? Kuni käivitumisprobleemi pole, ei ole vaja masinat torkida.
No kui õues oli -4C, siis hommikul käivitades oli tunne nagu aku ei jõuaks väga käivitada. Sellest alates ongi tekkinud küsimus, et kas miskit on korrast ära. Ei ole ju normaalne, et hommikul enne käivitamist on aku pinge 11,95V?
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas m2x »

Ei ole, üldse. Oma microbensukal lõpetasin just akusaaga, mõttes olin juba kõik elektrisüsteemi-geneka-starteriremondiplaanid valmis teinud. Aku oli peetis küll, üks purk ei laadinud enam, aga andis peale laadimist ilusti 12.6V välja, käivitas, käivitas veel, päevajagu linnas sõitmist sai hakkama. Samas mõõtsin laadimisvoolu, siis kohe kuidagi üle 13.78 ei jõudnud, tuurita või ära tuurita.
Eile õhta sain tutika aku peale, tavapinge 12.58V, laadimisvool 14.02V, lekkevool alarmi all 0.04A ja elu jälle nagu lill.
Pika loo moraal- kontrolli aku ära. Automaailm näiteks pakub siin mingit tasuta jõulukontrolli autole, mis sisaldab ka aku koormustesti- mine uuri asja, lase see üle vaadata enne kui genekat remontima hakkad. Minul tõmbas ka aku täitsa tühjaks, starterit enam järgi ei jõudnud võtta ja pinge oli ikkagi 12.2 kanti. Alla 12 on midagi väga valesti juba.

Ja Eero- korras akul PEAB laadimisvool vähemalt 14+ olema, minul seisab see vähemalt aku garantiipassis kirjas. Reaalselt langeb alla siis kui paned auto mingi stardiabiga vms käima ja aku on alla 25% täis, siis VÕIBOLLA kukub alla 14, aga kui kõik potid korras ja laevad, ei tohiks ka siis poemüüja jutu järgi seda juhtuda.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas eero »

Mina antud juhul enne, kui genekat kahtlustama hakata, laeksin kõigepealt aku laadijaga silmini ja vaataks mis siis saama hakkab. Palju siis pinge enne käivitus on ja kuidas siis käima kerib jne. Seda peaks nagunii tegema, kui tahad, et aku rohkem aastaid kestaks.
Ja muidugi võib aku ollagi juba väsinud. Ilmselt ongi.

Kui aku on diagnoositud ja kindlasti korras ja peale laadimist ka ikka alalaetuse jama jätkub, vat siis hakkaks gene kallale mineku peale mõtlema.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas aronz12 »

eero kirjutas:Kus ta siis täiesti tühi oli, kui jutu järgi ~12V oli enne käivitust?
Ei öelnud ju ei täiesti tühi oli. Aga aku jõudlusel on väga suure vahe kas on 12v või 12.6v. Ehk see aku ei ole täis.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
BMWE34Mell
Huviline
Postitusi: 955
Liitunud: 03.05.2010 09:39 52
Asukoht: Tartu

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas BMWE34Mell »

Viisin täna auto Tartus Vilja 14. Seal mõõdeti multimeetriga ja ei kahtlustatud akut. Eks näis, täna saan auto kätte, siis jagan teiega ka, et milles probleem seisnes.
Kasutaja avatar
BMWE34Mell
Huviline
Postitusi: 955
Liitunud: 03.05.2010 09:39 52
Asukoht: Tartu

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas BMWE34Mell »

Auto korras. Geneka rootor oli kulunud ja pingeregulaator oli ka otsakorral. Nüüd on laadimspinge 14,2V.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas Silver88 »

Täpsustuseks veel, et salamenüüs test9 ongi normaalne laadimispinge 13.6-13.9V mis aku klemmidel mõõdetuna teeb 14,2-14.5v. Alla selle on generaatori või akuga midagi korrast ära.
Kasutaja avatar
mastergut
Huviline
Postitusi: 785
Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas mastergut »

Minul näitab ka 13.98
AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitus Postitas BumBum »

Ma lasin Mercedesel kaks akut läbi nii. Aku tühjenes liiga kiiresti, lõpu poole oli käivitusprobleemid. Uus aku peale, pool aastat sai rõõmsalt sõita, kui sama jama tekkis. Tehti teste, mõõdeti, kõik korras.
Ühel hetkel täiesti vaikus. Mis seal ikka, remonti ja starter oli läbi. Niipalju kui aru sain, siis starter oli juba pikemat aega lühises ja sellest ka kahe aku surm.
Vasta