A vs B-osa

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Mina pole nalja teinud, sina muudkui keerad seda naljaks.
Jah minu välja pakutud uurimisobjekt on üks osa tervest detailist, kuid sina väitsid, et valuvorm võib olla kehva. Tegin ettepaneku uurida valandi kvaliteeti.
Jah valand võibki olla kehva ja võib ka olla väga hea, nii A kui B detailil. Selleks ongi meil kontrollgrupp olemas, et eristada terad sõkaldest.
"Keti tugevuse määrab tema nõrgim lüli." Miks mitte uurida ühte üsna tähtsat detaili, mille uurimine on seejuures veel ka lihtne (õõtsa valand).

Mina tean milles seisnes takata toote "nõrkus" ja ma tean ka seda, et takata insenerid hoiatasid tootjat ennast enne seda kui see asi üldse tootmisliinilegi jõudis.

Margusja, teeks nii et hekseldame olemasoleva info läbi ning seejärel toome teemasse uusi suundi, muidu läheb ikka kole kirjuks.

Ühesõnaga, mina ttsysi viimasest postitusest infot juurde ei hankinud. Teeme uue ringi.
Süda on BMW.
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Margusja »

Teeme nii.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Kus olen ma väitmas kogu asja tuumaks valu nõrkuse?

Otsi see koht!

Oled siin teemas nagu koordinaadid kaotanud torpeedo.

Kas saad üldse aru mitmest komponendist koosneb 1 silladetail?

Milleks pead betoneerid pelgalt detailis valu nähes?!

Mängid pimedat ja põikpäist ja ei ole kunagi kulunud silladetaili näinud?
Mis on silladetaili tööpiirkonnad ja miks liikuvad detailid kuluvad?
Mis kiirendab detaili kulumist?

Mõtle enne nendele faktoritele, kui uuesti oma tühikargamise testis osalemist taotled.
See ongi nali nagu ise algselt kirjutasid.
WhoIsTheMaster kirjutas: Ma pakkusin ttsysile võimalust oma sõnadele kinnitust leida, seejuures kaotajaks jäädes kogu nalja maksan kinni mina.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2092
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas BumBum »

Asi läheb eriti koomiliseks. Võtke kaks detaili ja tehke testid ära. On SELLES küsimuses rahu majas. Loomulikult on tervik oluline. Kui kogu sild on originaal Lemförderi osadest kokku pandud, äkki siis tulemus jääb veel parem kui BMW OEM tervik? Tootjal on õigus kasutada enda toodangul sellist materjali mida ta soovib ja võib need valmistada ka sellise kvaliteediga mis sobib ka F1 autodele.
Klient tellib muusika. BMW läheb ja annab 10 skaalal peab kvaliteet olema 8. Läheb Mercedese esindaja sinna samma tehasesse ja ütleb, et kvaliteet peab olema 9. Siis tuleb üks eestlane ja ütleb, et tema teeb oma varuosade brändi ja kvaliteet peab olema maksimaalne 10! Mis on küll antud juhul kaks korda kallim kui tase 8.

2015 aasta, näete, ei ole see BMW esikohal kvaliteedi poolest: http://www.bmwblog.com/2015/10/22/bmw-m ... r-reports/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

ttsys kirjutas: See on oluliselt rohkem kuni selleni, et kasutatud materjal näiteks sillavormis, kust logo peale tuli, on teine / madalama kvaliteediga tooraine.
viimased kaks ttsys postitust ikka veel tammume kohapeal.

Jah, nimetasin "naljaks" tsitaadis. Kahjuks on tegemist kontrollimata parasiitväljendiga, millel pole päris naljategemisega vähimatki seost. Praegu norime väljendite kallal, varsti läheme grammatika peale üle?
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Oliver.L »

Grammatika lonkab juba ammu siin. :mrgreen: Teen otsa lahti. Annan ainet juurde, mille üle argumenteeritult vaielda.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Hästi. Lahti tuleb seega kirjutada tootmise ja tööstuse vähe tundva(te)le inimes(t)ele, mis on 'Bill Of Material' ehk eng lühend BOM. See on materjal, mida kasutatakse ühe konkreetse toote valmistamiseks.

Suvaline näide ühe toote BOM-st:
Pilt

Ja nüüd lase silme eest läbi selle sillatüki BOM list.
Pilt

Said mitu rida komponente ning nüüd hakka seda protsessi lahti harutama, kust-millest-millal-missugune-millel-kus on selle toote/detaili koostepunkt. Milline on alates selle tehase sisseseade kuni inimesteni, kes seda opereerivad. Kõigil neil mainitud TM tootjatel on koostetehased üle maailma. Igasuguseid - karvaseid ja sulelisi. Materjali (komponentide) allhanget tuleb ka 100-st suunast. "Selle keti nõrgim lüli" nagu ise mainid võib olla ükskõik, milline BOM rea komponent kuni viletsa või väsinud tootmisseadmeni, mis mingit liigutust või ülesannet täidab.
OE ja OEM BMW varuosi ei valmista alati samad tehased, masinad, inimesed, BOM source.
BMW varuosa BOM materjali lähtekoht (tarnija/valmistaja) ei ole automaatselt sama, mis on OE BOM listis.

TRW võib valu kooste teha ühes tehases. Samas aga neid valutehaseid on palju. Vormid teeb/tellitakse jällegi kuskilt X kohast jnejne. Loogiline, et kui TRW on konkreetsele tootele ka bmw orika tootja siis tehakse kahasse bmw-ga samad vormid. See võib nii olla aga ei pruugi. Kõik varieerub ja muutub pidevalt.
BMW võib oma detaili muuta aga TRW jätkab endiselt oma vana versiooniga jnejne.
Sama valu kasutab võibolla isegi OE ja OEM aga sealt juba edasi on kõik eraldi. Selle valu freesimine on võimalus juba kasvõi 5000km eemal. Seal eemaldatakse ka vormist peale läinud BMW logo / varuosakood, sest tegemist ei ole valmis tootena originaaldetailiga / varuosaga.
Loodan, et sai läbitud materjal, BOM, OE ja OEM.
Viimati muutis ttsys, 29.09.2017 21:56 17, muudetud 1 kord kokku.
mikuuu
Huviline
Postitusi: 924
Liitunud: 18.03.2007 21:16 12
Peamine sõiduk: BMW 530d '03
Asukoht: Tartumaa

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas mikuuu »

Mis on OE ? Mis on OEM ?

Ise teadnud alati et môlemad on A varuosa.

Selle kasutaja kes pakkus a vs b varuosa metallikeha testimist, pakkumine on iseenesest huvitav mõte. Ei ole oluline kui mitu detaili on nt ühel komplektsel õõtsal vms.

Kui sellisest testist peaks selguma, et "metallkeha' on halvem/samaväärne/parem, sellest saab juba omad jâreldused teha vôi liikuda jãrgmise osa testimise juurde.

Juhul kui a osa testitulemus on kehvem kui b osa oma on see vaidlus vaieldud ju.

Ise arvatavasti kasutaks A osasid kui rahakott lubaks. Pragu tuleb b osa lemförderiga läbi ajada.
I don't need anger management. I need people to stop pissing me off!
Kasutaja avatar
Maario80
Huviline
Postitusi: 638
Liitunud: 20.08.2012 20:45 02
Peamine sõiduk: Audi A5

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Maario80 »

Kōik loogiline ja nii käib see igas tootmises aga sealt ma ei saa aru kuidas bmw erineb? Mille poolest tema tarnijad paremad on? Selleks vōib ju saada iga firma kellel vastavad nōudmised täidetud, olenemata poolte standardite tähenduste mitte teadmisest!! Nagu eestis pooled firmad ei tea isegi mis nende seina peal iso 9001 tähendab :D
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

OE ei ole OEM. Originaalvaruosa ehk A on ainult OEM.

Jälle lihtsustus. BMW on ostnud allhanke oletame TRW-lt, kirjutanud ette BOM materjali tarneahela, allhanke tegijad, nende toormaterjali hanke kohad jnejne.... tavaliselt ka tarnelepingud TRW jaoks sõlminud ja muidugi maksnud selle täitmise eest X+n=€.
TRW-le jäeti "lahtine uks", et ta võib enda materjali allhanget kasutada ja teha "midagi sarnast".

TRW-l võib näiteks strateegiliselt puududa võimalus oletame näiteks osta selle sillatüki kummist detaile sellelt samalt tarnijalt, kust tuli BMW originaalosa BOM materjal/komponent. TRW paneb sinna midagi, mis talle võib meeldida / sai tarnitud / hind sobis ja teeb sellest (jamast) oma OE detaili.
BMW võibolla tegi 7 aastat arendustööd, et seda materjali selles detailis kasutada ja seda ei olegi võimalik teistel kätte saada (source-da).
See maailm on veel oluliselt keerulisem, kui siin olen kirjeldanud. Pidevalt toimuvad muutused ja need on OEM detailides. Muudatused realiseeritakse kohe mitte, et peab kuskil laojäägid enne maha parseldama.

Katsete kohta. Palun lugeda mu mõttepüüdlusi tähelepanelikumalt. Te ei suuda tekitada sellist laborit, mis selle erinevuse katseperioodil ja valimiga selliselt tõestab, mis on valideeritav. Sajad nüansid ja ainuüksi materjali vanandamise ülesannet te ei lahenda! Pingutan, allun mm provokatsioonidele ehk nagu seinale seletan seda siin juba. ;)
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4349
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas PeeterA »

OE tähendab "Original Equipment", OEM aga"Original Equipment Manufacturer".

OEM ei saa olla toode(varuosa), kuna see tähistab tootjat.

OEM toodab OE varustust/varuosi oleks korrektne öelda. Eelnevas postituses lahutatakse need aga mingil arusaamatul põhjusel üksteisest.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Isiklikult minule jälle null informatsiooni.
Sinu nimetatud BOM list ei ole minule mitte midagi uut. Minule kui masinaehitus insenerile on koostude ja alamkoostude nimekirja tutvustatud juba esimesel kursusel.
Nagu ütlesin, siis tegin ettepaneku uurida, seda mida on lihtne uurida ja mille võimalike defektidele sa ise tähelepanu pöörasid. Jah tõesti, defekt võib olla kasvõi kaitsekummis kuid elu on näidanud, et enne sureb šarniir ise ära kui et kummikate, ükstaskõik kui odava tootega puhul tegemist ka poleks.
Jah ma tean kui palju detaile on ühes šarniiris või õõtsas, pole neild siinkohal vaja välja tuua.
ttsys kirjutas:TRW-le jäeti "lahtine uks", et ta võib enda materjali allhanget kasutada ja teha "midagi sarnast"
Aga kui jäeti lahtine uks, siis BMWl kui hankijal ei ole mitte ühtegi õigustust tooteid tagasi tootjale saata, kui materjal vastab kehtivatele nõuetele. Ehk siis teisisõnu, need samad "vabalt valitud materjaliga" tooted jõuavad koostuna lõpuks BMW esinduse kliendi sõiduki külge.
Ei ole mõtet järgmisena hakata teemat täiendama teadmistega, et igal materjalil ja igal alamkoostul on omad nõuded. Jah me teame seda. Kui nõuded on täidetud, siis pole midagi kobiseda.
ttsys kirjutas:BMW võibolla tegi 7 aastat arendustööd, et seda materjali selles detailis kasutada ja seda ei olegi võimalik teistel kätte saada (source-da).
Jutus on iva sees, kuid reaalsuses edusammud on küll kaduvväiksed. ehk siis milleks arendada antud näites kummikatet, mis juba 30aastat tagasi kestis kauem kui antud koostu sees olev kuluosa. Muidugi see ei käi kõige kohta, kui võtta aluseks šarniir. Mõne materjali aredus on hoopis tagurpidine- selleks et tooted liiga kaua ei kestaks "lightpulb effect"(selle kohta on nö. dokumentaal olemas, youtubest vist kahjuks eemaldatud).
ttsys kirjutas:Muudatused realiseeritakse kohe mitte, et peab kuskil laojäägid enne maha parseldama.
Ükski tööstus ei tooda varusid ette. Kui tuleb mõni muutus, siis sellest teatakse ette. Valmistatakse tooteid ikka vastavalt tellimusele. Ja isegi kui tuli mingi muutus, siis A osa pidavat ikka olema parim A osa, mis sest et järgmises revisionis tehti mingisugune muudatus.
Okei, teeme teistpidi. Mingi imeläbi toodeti A osa detaile ette, tuli muutus, hankija enam vana versiooni järgi A osasid ei soovi. Selle asemel, et tooted minema visata müüakse alvadise, poole hinnaga maha. Minu hinnangul on alvadis olevad vana revisioni tooted sama kvaliteediga mis paar kuud tagasi tehasest väljunud sõidukitel. Mis sest et tänasel päeval tulevad tehasest juba täiendatud/muudetud/parendatud tooted välja. Isegi BMW esindus müüb oma enda laojääke veel vana revisioniga!
ttsys kirjutas:Te ei suuda tekitada sellist laborit, mis selle erinevuse katseperioodil ja valimiga selliselt tõestab, mis on valideeritav.
Enamasti on valutoodetel peal valamise aasta ja kuu(teate küll seda ringis noolega templit), A osadel on ka triipkood peal bmw puhul. Sealt saab informatsiooni ilusti kätte. paar kuud siia sinna ei tohiks toodetele mõjuda, seda enam, et teinekord on sõidukite all need aastaid, mille jooksul detailide omadused ei tohi muutuda(okei, ettenähtud tolerantsi piirides siiski).

Ühesõnaga pikk jutt, kasu endiselt null.
Vahepeal tuli ka ühe BMW esinduses A varuosasid külge keeranud kaasfoorumlase privaatne vastus mulle varuosade teemal. Hetkel ootan vastust, kas võin tema teksti siia kopeerida.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas teet82 »

WhoIsTheMaster kirjutas:defekt võib olla kasvõi kaitsekummis kuid elu on näidanud, et enne sureb šarniir ise ära kui et kummikate, ükstaskõik kui odava tootega puhul tegemist ka poleks.
Oma kogemuste põhjal julgen vastu vaielda, on olnud juhuseid, kus ongi vähem kui aastaga näiteks rooliotsa kattekumm ära mõranenud ja laiali pudenenud. Samuti käivad mõned autod korra aastas ühte ja sama õõtshooba vahetamas, samas kui kõrval olevad originaalid kestavad endiselt. See on arvatavasti mingi odavama otsa varuosade probleem.

Üldiselt olen nõus siin mõne eespool oleva mõttega, et auto on eelkõige tarbeese ja mingeid meeletuid investeeringuid pole vaja teha, peaasi et on tehniliselt korras, ohutu endale ja teistele. Samuti pole minu meelest mõtet ühe vigase puksi korral tervet silda vahetada. Eriti kui lõhutakse välja korralikud originaalpuksid ja pannakse midagi kahtlast asemele.
Nende esindustega on nii ja naa. Kui kümmekond aastat tagasi praktikal olin Tartus VW esinduses, siis tassisin mingist suvalisest autopoest pirne, kummimatte jne.. Samuti näiteks klaasipesuvedelik oli mingites suurtes vaatides, mida keegi kohalik keemik juttude järgi ise valmistas jne..
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
raiks1
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 14.03.2011 23:02 05

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas raiks1 »

Täitsa huvitavb teema! Ennast huvitaks pigem see,et kas poolteist korda kallim jupp peab ka poolteist korda rohkem vastu!
Võrreldes näiteks Lemförderi õõtsa Originaaliga!

ttsys! Kas tead mingit teemat ette tuua,kus sa kellegagi ka ühel nõul oled olnud?
Hetkel kiiresti lapates,on tegemist ainult kesmiste aruteludega,mis kipuvad kiirelt vaidlusteks?
Reeglina on sul ükskõik kellele ja ükskõik mis teemal alati vastuväited!
Olgu selleks siis Keretööd,mootorid,elekter või veermik! :D :D

Jälgin huviga teemat edasi!
bmw 530d touring
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas kapa »

Lemf ongi originaal ju ...
Kasutaja avatar
raiks1
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 14.03.2011 23:02 05

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas raiks1 »

eelnevatest postitustest on välja tulnud,et need siiski 1:1-le ei ole!
bmw 530d touring
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Mul on suur poogen, kui sul isiklikult on siin olev info nullis. Ausõna. Nagu titele toon siin näiteid ja 1 sammu edasi minemise asemel lohistad 2 sammu tagasi. Sisuliselt mitte midagi ei ole sa ju aru saanud. Selle näite najal olev TRW ei saada BMW-le mitte midagi kui "BMW originaal", kui ta on ise sellele oma "karvase käe" külge pannud. Selle jubina müüb ta B varuosana, ainult! Kas ma tõesti nii halvasti seda kirjeldasin või sa lihtsalt loed üle rea vm?

Selle näite kummimaterjalist võid ära unustada ja asendada mida iganes teise materjaliga, mis on kasvõi kõrgtehnoloogiline, et sul ei tekiks soovi mingi sisemist käia mingist 30 aasta tarkusest käima lasta. See oli näide ja see ei vaja lahti lõikumist! Samas aga nagu ka juba jõuti ära märkida siis tegelikult see on probleem.

Eesti ülikoolis ei edastata 80% seda, millest siin jutt. Seetõttu oledki ilmselt infovaene, pidevalt hädas ja ei saa ilmselt mitte midagi aru, mis on siin teema point või kuidas tootmisteenuste äri töötab. Juriidilist poolt pole mul mõtet ilmselgelt siin isegi äärtes puudutada/mainida, sest siis sõidab üldse juhtmetes kõik kokku, kui juba sellest oli eos raske aru saada, et kuna toode/detail on BMW oma siis TRW ei oma mingit õigust võõrandada tooteid, mis on hangitud BMW lepingute raames. Kui versioonimuutus ei võimalda toodet ümber töödelda siis see hävitatakse. TRW-l ei ole õigusi ilma BMW loata midagi kuhugi mujale müüa, mis on toodetud BMW lepinguliste BOM hankelepingute raames.
BMW toode ja võimalik TRW toode on 2 erinevat toodet. Nad on väliselt ainult samad. "Lahtine uks" tähendab kõigest seda, et BMW-lt saadud teadmisi on koheselt võimalik täiendavalt realiseerida. See on OE osas TRW-l siis edumaa enne, kui teised võimalikud tootjad mingeid OE võimalusi hakkavad nägema.
See kõik enne ja siin on vaid üks väga lihtsustatud näide äärmiselt keerulises tootmisteenuste protsessis.
Ma ei ole tahtnudki omale võtta mingit kohustust siin igamehe koolitust korraldada.
Kogu sõnum on sama ja see ei muutu: ainult originaalosadega BMW on BMW. Kõik ülejäänud on nagu sõnagi ütleb: ülejäänud.
WhoIsTheMaster kirjutas:Isiklikult minule jälle null informatsiooni.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

BMW iga osa ei peagi 1,5 või 3 korda rohkem vastu pidama vaid näitena vahel hoopis sõiduki efektiivselt peatama, mitte +14m üle laipade vm. Mõni asi võib vabalt suure koormuse all vähem aega kesta aga ta on oluliselt efektiivsem ja sellega õigustab BMW nime. Tegelikkuses aga on tagatud B osade kõrval just lisaks see, et kestab pikalt ja on peensuseni BMW-le iseloomulikult täpne.

Aga tore, et mu sissekandeid jälgid. See olen mina. Kindlasti on mul kaasamõtlejaid ja leian neid ka ise pidevalt aga see ei ole oluline. Ma ei pea kõigile meelepärane olema. Ja ei tahagi. See võimaldab asju oma nimedega nimetada. :)
Edu!
raiks1 kirjutas:Täitsa huvitavb teema! Ennast huvitaks pigem see,et kas poolteist korda kallim jupp peab ka poolteist korda rohkem vastu!
Võrreldes näiteks Lemförderi õõtsa Originaaliga!

ttsys! Kas tead mingit teemat ette tuua,kus sa kellegagi ka ühel nõul oled olnud?
Hetkel kiiresti lapates,on tegemist ainult kesmiste aruteludega,mis kipuvad kiirelt vaidlusteks?
Reeglina on sul ükskõik kellele ja ükskõik mis teemal alati vastuväited!
Olgu selleks siis Keretööd,mootorid,elekter või veermik! :D :D

Jälgin huviga teemat edasi!
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas kapa »

Teeme lühikokkuvõtte ,mis seis on ?lemf pole originaal kui õõtsa küljest on bmw logo maha käiatud ja Bmw originaal on kui ,lemf ja mitte käiatud bmw logo kõrvuti on?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Täpselt nii.
Indrek523
Huviline
Postitusi: 456
Liitunud: 28.02.2006 22:09 31

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Indrek523 »

Aga võtame siis korraks selle arutelu algpõhjuse käsile, kas b osa õhkpadi tagasillal põhjustab palju liiklussurmasid? Vaevalt! Paigaldan oma galina model 5 seeriale trw piduriklotsi? Ei, kõik on kinni inimeses, kui sa loll oled võid oma oem varuosadega olla riskantsem liikluses kui teine inimene ladaga eks?
Kasutaja avatar
k3nny
Huviline
Postitusi: 2988
Liitunud: 31.10.2010 20:50 49
Peamine sõiduk: 318is
Asukoht: Tartu

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas k3nny »

No see on juba häma. "kestab vähem aga ikka on parem"
Ei ole ju parem. Miks sa arvad et efektiivsem on? Mis saab kui ei ole? Sa vist kaaluksid enesetappu kui kunagi saaksid b osadega auto mis reaalselt on parem ja kestab kauem kui a osadega masin. Ma ei usu küll et sa endaga kauem edasi suudaks elada pärast sellist kosmilist kogemust.
318is
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas kapa »

ttsys kirjutas:Täpselt nii.


Aga kui tuua sulle lauale kaks identset õõtsa,teed sa vahet originaalil?

:lol:
Indrek523
Huviline
Postitusi: 456
Liitunud: 28.02.2006 22:09 31

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Indrek523 »

kapa kirjutas:
ttsys kirjutas:Täpselt nii.


Aga kui tuua sulle lauale kaks identset õõtsa,teed sa vahet originaalil?

:lol:
Ja seda tuleb serveerida selliselt, et mõlemil, nii originaalil kui järelturu osal käiata samanurgaga logod maha!
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas kapa »

Jah :D muidugi paar katset tuleks teha,kuna muidu on eesti tuleproov 50/60 :)
Viimati muutis kapa, 30.09.2017 01:24 41, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas eero »

PeeterA kirjutas:OE tähendab "Original Equipment", OEM aga"Original Equipment Manufacturer".

OEM ei saa olla toode(varuosa), kuna see tähistab tootjat.

OEM toodab OE varustust/varuosi oleks korrektne öelda. Eelnevas postituses lahutatakse need aga mingil arusaamatul põhjusel üksteisest.
+1
OE on autotootja oma pakendis varuosa
OEM on selle tootja pakendis varuosa, kes autotootja pakendis varuosa toodab

Ma jagan ttsysi seda väidet, et OEM varuosa ei ole 1:1 sama, mis OE varuosa, kuid mitte alati. Usutavasti siiski ta teataval osal juhtudel on, suurel osal on ligilähedane ja mõnel juhul tõesti ei ole.

Ma (1) ei pretendeeri absoluutsele tõele ja (2) toon välja ainult esimesed pähe tulevad näited paljudest.

Näiteks OEM tootja Sachsi(ZF grupp) kirjadega kastis amordid ei ole kaugeltki võrreldavad tehases külge pandud OE Sachs algupärastega
Lemförderi(samuti ZF grupp) pakendis kuul-liigendiga veermikuosad ma julgeks öelda on need OEM asjad, mis on kvaliteedilt vähemalt ligilähedased OE asjadega.
Päris OE võrdsed ma väidaks on muuhulges näiteks Boschi ja VDO/Siemens karbis andurid jms.
jne.

Ma tõsi mingeid kindlaid fakte ega tõendeid selle kohta ei oma ega kogunud pole. Usutavasti teab päris tõde vähe inimesi ja ei mina ega ttsys need pole. Öeldu põhineb 25-aastasel varuosamüügi kogemusel ja töö käigus erinevatest ametlikest ja mitteametlikest allikatest kuuldul
Viimati muutis eero, 30.09.2017 01:28 20, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

B näsasid palju olnud ja mul on ka hetkel 90/10 suhtega B osadega auto. See ei ole BMW. Jah on erinevus originaalosadega. Tõsine erinevus. Kuna originaalosi on ajaliselt väga pikk aeg vaja oodata siis sisuliselt iga osa olen pidanud juba 2 korda asendama. 2 aasta jooksul 2 roolilatti ja enne aasta lõppu vahetan uuesti. Uus on tellitud.
Enne, kui ise suitsiidisõnu edaspidi suhu võtad tee omale pai ja süvene, mis on ajalise faktori ja efektiivsuse sisuline tähendus. Siis on võimalik ilma emotsioonideta teemas arutusena edasi minna.
Taustale näiteks M pidurid;
https://www.youtube.com/watch?v=_47aDqGIMW0
k3nny kirjutas:No see on juba häma. "kestab vähem aga ikka on parem"
Ei ole ju parem. Miks sa arvad et efektiivsem on? Mis saab kui ei ole? Sa vist kaaluksid enesetappu kui kunagi saaksid b osadega auto mis reaalselt on parem ja kestab kauem kui a osadega masin. Ma ei usu küll et sa endaga kauem edasi suudaks elada pärast sellist kosmilist kogemust.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Täpselt nii. Ka BMW töötajad, kes grupis otseselt konkreetse osakonnatööga ei ole seotud, ei oma detailset infot OEM BOM-i ega lepingute kohta. Igale tootele on reeglina 2 kuni 5 tootjat, kellega tehakse arendusfaasis koostööd ja kellele tehakse siis juba arendusfaasis ettepanekud masstoodangu allhankeks. Need samad 2-5 firmat aga reeglina kunagi ei tea, kes hakkab millist osakaalu tootmisvõimsuste jaotuses täitma. Alati on mingi split, et riske maandada ja need osakaalud tootjate vahel vaadatakse mingi aja tagant pidevalt üle vastavalt kvaliteedile, tarnekindlusele, hinnale jnejne. Keegi on reeglina 50-70% volume mahutarnetega ja ülejäänud 30-50% jagajad "võitlevad", et sellelt suurhankijalt leping võimalusel üle lüüa. Ka need paljud allhanke osalised ei tea seda osakaalu, mis keegi teine täidab mingil ajavahemikul. See on ülimalt konfidentsiaalne info, mis pidevalt muutub. Loomulikult on BMW-l ka eksklusiivlepinguid nagu näiteks Peru.
eero kirjutas:Usutavasti teab päris tõde vähe inimesi ja ei mina ega ttsys need pole.
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Oliver.L »

ttsys kirjutas:B näsasid palju olnud ja mul on ka hetkel 90/10 suhtega B osadega auto. See ei ole BMW. Jah on erinevus originaalosadega. Tõsine erinevus. Kuna originaalosi on ajaliselt väga pikk aeg vaja oodata siis sisuliselt iga osa olen pidanud juba 2 korda asendama. 2 aasta jooksul 2 roolilatti ja enne aasta lõppu vahetan uuesti. Uus on tellitud.
Enne, kui ise suitsiidisõnu edaspidi suhu võtad tee omale pai ja süvene, mis on ajalise faktori ja efektiivsuse sisuline tähendus. Siis on võimalik ilma emotsioonideta teemas arutusena edasi minna.
Taustale näiteks M pidurid;
https://www.youtube.com/watch?v=_47aDqGIMW0
k3nny kirjutas:No see on juba häma. "kestab vähem aga ikka on parem"
Ei ole ju parem. Miks sa arvad et efektiivsem on? Mis saab kui ei ole? Sa vist kaaluksid enesetappu kui kunagi saaksid b osadega auto mis reaalselt on parem ja kestab kauem kui a osadega masin. Ma ei usu küll et sa endaga kauem edasi suudaks elada pärast sellist kosmilist kogemust.
Ttsys, ära näe vaeva. TSI foorumi ajast meeles, et Kennyle oli nahk kk kott ja muu tilulilu tähtsam kui auto tehniline olukord.. :roll:
BumBum
Huviline
Postitusi: 2092
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas BumBum »

teet82 kirjutas:
WhoIsTheMaster kirjutas:defekt võib olla kasvõi kaitsekummis kuid elu on näidanud, et enne sureb šarniir ise ära kui et kummikate, ükstaskõik kui odava tootega puhul tegemist ka poleks.
Oma kogemuste põhjal julgen vastu vaielda, on olnud juhuseid, kus ongi vähem kui aastaga näiteks rooliotsa kattekumm ära mõranenud ja laiali pudenenud. Samuti käivad mõned autod korra aastas ühte ja sama õõtshooba vahetamas, samas kui kõrval olevad originaalid kestavad endiselt. See on arvatavasti mingi odavama otsa varuosade probleem.
Roolotsa kaitsekummid kõlbavad ainult originaal osa. Ülejäänud väitetavalt kestavad "aasta-kaks" ja siis praod sees.
Selle töö juures on mõistlik rohkem investeerida, sest teenust tellides on tööraha osakaal seal suur.
Seda nägin enda auto puhul ja kaitsekummi kestvusest rääkis tööde teostaja, kellel on ka BMW remondiga pikaajaline kogemus.
Vasta