A vs B-osa

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5352
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ooDDoo »

enamus b osadega võib lutsu visata. olen 9 aastaga igasugu sitta endal e39 -sale alla jõudnud keetata. b osadega saan maximum 15000 sõita . mõni väsib juba paarisaja kilomeetriga... lisaks sellele on b osad enamus mõõdust väljas ja rattakalle jääb valeks. samas lemf. osadega on 50000 km tallinna teedel kindel.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Oliver.L »

ooDDoo kirjutas:enamus b osadega võib lutsu visata. olen 9 aastaga igasugu sitta endal e39 -sale alla jõudnud keetata. b osadega saan maximum 15000 sõita . mõni väsib juba paarisaja kilomeetriga... lisaks sellele on b osad enamus mõõdust väljas ja rattakalle jääb valeks. samas lemf. osadega on 50000 km tallinna teedel kindel.
Oman samasugust kogemust.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas toivoku »

Kirjutan vastupidise kogemuse, FAgi laager,, 2 tiiru tõstukil ratast ringi ja juba sodi, TRW õõts e38l, ratas vasakule ja paremale välja ning sarniir sodi, LEmförderi pendelhoob koos puksiga, 10km, lemförderi õõtsapuksid e36l, 200-300km ja sodid. Noh kui muidugi rtsi ja topranit paned siis seal on 90% kindel,et yle 5k kildi ei sõida nende sillaosadega, samas toprani võid osta voolikud ja näiteks piduriklotsiandureid :)
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas oo7 »

Äkki läks paigaldusega miskit nihu ? :D
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas toivoku »

oo7 kirjutas:Äkki läks paigaldusega miskit nihu ? :D
no sinult midagi muud ei olekski oodanud. õõrsa on ikka piixus raske paigaldada, isegi sina saaksid sellega ju hakkama.
Peale asjade välja vahetamist garantiikorras ,on need juba 3-5aasta tagused stoorid.

Järgmisena sa tahaksid siia kirjtuada,et äkki nad ei tulnud enam uuesti tagasi kuna töö oli nii ****, siis ütlen,et need inimesedkäivad endiselt samade autodega minu juures.
Sa hirmsasti üritad seda teemat minu vastu kuidagi isiklikult ülesse sussutada.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Oliver.L »

toivoku kirjutas:Kirjutan vastupidise kogemuse, FAgi laager,, 2 tiiru tõstukil ratast ringi ja juba sodi, TRW õõts e38l, ratas vasakule ja paremale välja ning sarniir sodi, LEmförderi pendelhoob koos puksiga, 10km, lemförderi õõtsapuksid e36l, 200-300km ja sodid. Noh kui muidugi rtsi ja topranit paned siis seal on 90% kindel,et yle 5k kildi ei sõida nende sillaosadega, samas toprani võid osta voolikud ja näiteks piduriklotsiandureid :)
Sitad juhused. Mis Sa siis tegid, et probleemid kõrvaldada? Läksid originaali järgi? Kahtlen.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas oo7 »

Tegu oli lihtsalt loogilise küsimusega, kuna eelnevalt väitsid korduvalt, et B-osad pole viletsamad, kui A.

Samas selgus nüüd, et osad neist ikkagi on. Seetõttu küsisin, et ehk on viga hoopis paigaldajas, kuna olid äärmiselt kindel esimeses väites, muud midagi..
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas toivoku »

läksin võtsin samafirma tooted uuesti ja need toimisid, rattalaager sai küll skf lõpuks võetud. lihtsalt väita et lemförder töötab alati 100% 50k kilti tundus veits mööda väide, praaki juhtub kõigil ja kõigiga.

ka on minupaigaldus vigu olnud aga neid ei saa ju näiteks tuja kuna olen ise produkti ära lõhkunud.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Oliver.L »

toivoku kirjutas: lihtsalt väita et lemförder töötab alati 100% 50k kilti tundus veits mööda väide, praaki juhtub kõigil ja kõigiga.
Okei, seda ei tea tõesti kunagi ennem kui küljes pole ja natukene sõidetud.
Kasutaja avatar
Mürk
Klubiliige
Postitusi: 1070
Liitunud: 16.03.2008 17:08 13
Peamine sõiduk: T25
Asukoht: Rapla-Tallinn

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Mürk »

ttsys kirjutas: BMW originaalvaruosal ma tean, kust-kes-millal-millest-millega-millele.
Räägid ehk lähemalt?
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

ttsys väidab et tema viib jutuga 2 sammu edasi, aga mina tõmban sammu tagasi.
Tegelikult sina viid teema mujale, ilma esimesi väiteid lõpuni hekseldamata, mina tõmban sind algväitluse juurde tagasi.

1)Takata turvapadjadest pidid rääkima, millest sa lubasid kõike kõigile seletada. Ja üldse on ikka veel palju seletamata.

2)Kas BMW müüb varuosasid sisseostu hinnaga? Seejuures pööran tähelepanu asjaolule, et mainisid, et bmw originaal varuosasid müüvad paljud ettevõtted.

3) Väidad et BMW hiina diagnostika on "väga hea asi", samas kas sul on molekulitasemel ülevaade tootmisprotsessist? Kes ja kust ikka on kõik, dioodid, kivid jms. tootnud. Turvalisus ennekõike. Mina küll ei sooviks et lambisel kriitilisel hetkel sinu progretud ajurid koostöö lõpetavad, sest sade millega seda tehti oli tundmatu "väga hea hiinakas". Või et auto pidurdab 14m peale laipu, sest programmeerimis seade oli hiinakas. Minu poolest BMW tserdiga kvaliteedi kontroll puudub ja seetõttu puudub ka minupoolne usaldus.

4) Privaatsõnum, veidi parandatud sõnastusega:
"Olen 8 aastat Um is töötanud.Enamus varuosad on saada "B" nime all originaalid.Kõiki pukse ja õõtsasid ja kettaid ja klotse ja mida veel olen näinud piisavalt ,et öelda "Bmw on ainult pakendaja" .F seeria diffripukse ei ole leidnud veel Originaali B kirjaga.Aga need on p***d originaalis,mõistlik oleks sinna üldse pummplastik panna.

Nagu sa küsisid kas varuosa läheb kuhugi kirja mis millele läks.Ei.Pm arve peale läheb lihtsalt jupp koodiga see ja see ja ,et see auto on kunagi need tööd tellinud ja need varuosad on paigaldtud.

Lömförderi tehases tulevad kõik need jupid ühe liini pealt.Lõpus läheb osa lihtsalt OEM toodanguks ja mis B gruppi nendelt lihtsalt Bmw logo käiatakse maha ja asi vask.
Ma imestan ,et sa selle maailma targaga jahuda viitsid :D Jõudu !"

Teistele infoks. Ma viitsin vaielda, sest ma naudin seda :) eriti siis, kui oponent närvi läheb, räuskama, sõimama ja solvama kukub.

5)Siis väitsid, et autode tootmine on teistsugune kui mistahes muu metallitöötlus.
Minu hinnangul ei vasta väide tõele.
Jah nõuded on erinevad, nõuded mis on paika pannud iga individuaalne tellija- kui tihti peab midagi kontrollima, mida peab kontroillima jms. lisaks dokumentatsiooniga setud osa(see oleneb puhtalt tellijast).
Aga frees freesib taskud detailidesse samamoodi, treipingis kasutatavad terikud on ikka samad. Mikromeeter töötab ikka samamoodi, nihik käitub sammamoodi. Tehniliselt metalli töötlemis protsessid, 6 sigma või mis iganes ettevõtte töötajad ja muu vara on põhimõtete poolest samasugune igal pool.

Ülejäänud kaaskuulajatele informatsiooniks. Üldiselt räägin originaal B osadest(ise kasutan neid), mitte topranist või millestki sarnasest.(lihtsalt infoks, kui minu juttu loete). Minu käes pole ükski, ka kõige odavam B kummi osa lihtsalt niisama ajaga katki läinud. Kui on olnud, siis on tegemist olnud mehhaanilise vigastusega.

Ja lõpuks siis foto minu e61 ORIGINAAL õõtsadest. Ajatempel veebruar 2005. Auto vin koodi järgi toodetud Aprill 2005. Bemmi märgid peal on, originaal tootja märke kas ei ole, või ma ei tea kes see omega tähte kasutab, kui peaks see olema. LS 290 000, õõtsad veel ei kolisenud, aga suht otsas omadega.
Pilt
Õõtsadel ühtegi teist kirja kuskil peal ei ole (v.a. see kollane silt kus kirjas, et siit ära tõmba)
Valuvormi peal on näha, et on kasutatud 6 seeria alumiinium sulamit, täpsemalt AW-6082 T6 meetodil
http://www.aalco.co.uk/datasheets/Aalco ... 8.pdf.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui ülemisel õõtsal on ruudukeste all lisaks tootmiskuupäevale veel üks number, mida ma eeldan et võiks olla, seeria, siis alumisel õõtsal samasugune number puudub...
kes nüüd ütleb mis seeriast, ja millises allhankes antud toode sai valmistatud?
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas toivoku »

[quote="WhoIsTheMaster"][/quote]
Ma tahaks sulle õlle välja teha :D
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
paradiisivares
Huviline
Postitusi: 409
Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas paradiisivares »

toivoku kirjutas:
WhoIsTheMaster kirjutas:
Ma tahaks sulle õlle välja teha :D
+1
there is no replacement for displacement
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas S1lv3r »

WhoIsTheMaster kirjutas: Ja lõpuks siis foto minu e61 ORIGINAAL õõtsadest. Ajatempel veebruar 2005. Auto vin koodi järgi toodetud Aprill 2005. Bemmi märgid peal on, originaal tootja märke kas ei ole, või ma ei tea kes see omega tähte kasutab, kui peaks see olema. LS 290 000, õõtsad veel ei kolisenud, aga suht otsas omadega.

See kolmnurk peaks minu teada lemförderit tähistama...

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/ ... 371902.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Sissejuhatusega parandus/täpsustus: ttsys ütles, et ta viib teema 1 sammu võrra edasi ja oponent astub 2 sammu tagasi.
Täpselt sama tuleb korrata ka uuesti aga aega on ja hakkame kõike, kohati uuesti, üksipulki lahti harutama.
WhoIsTheMaster kirjutas:ttsys väidab et tema viib jutuga 2 sammu edasi, aga mina tõmban sammu tagasi.
Tegelikult sina viid teema mujale, ilma esimesi väiteid lõpuni hekseldamata, mina tõmban sind algväitluse juurde tagasi.
Takatagate* on kolme faktori kombinatsioon: kasutati ammooniumnitraati, vead Takata tootmisprotsessides ning ekspluatatsioonis kokkupuude kuumuse ja niiskusega.
Takata hävitas testiandmed ja jättis teadlikult esitamata kogu teemat puudutavad dokumendid, mis ei võimaldanud alustada õigeaegselt ennetavate vastumeetmetega. Sellega eirati ja ka valetati probleemi olemasolu, sisulist ulatust ning võimelikke eskaleeringuid. Kaotatud inimelud algatas uurimise, mida juhtis ja korraldas sõltumatu labor. BMW detailne ja juriidiline osa Takatageat-is on marginaalne. Suurema löögi kannavad Honda, Mazda, Nissan ja Toyota.
Kogu kronoloogia näiteks:
https://www.reprisk.com/content/5-publi ... a-corp.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
WhoIsTheMaster kirjutas:1)Takata turvapadjadest pidid rääkima, millest sa lubasid kõike kõigile seletada. Ja üldse on ikka veel palju seletamata.
Vabalt. Kui tahab siis võib ka alla omahinna müüa. BMW-l on palju aktsioone - eriti vanematele sõidukitele. "Tasuta lõunaid ei ole aga olemas" ja turunduslikud käigud näevad selliseid käike nii ette, sisse, kui taha. BMW-l on väga palju originaalvaruosi, mille letihind on soodsam, kui B või garbage toodetel. See on muidugi pigem erand aga alles hiljuti osalesin sellises avastuses seoses tagasilla detailidega.
BMW originaalvaruosi mitte ei müü paljud ettevõtted vaid seda teevad väga-väga paljud ettevõtted. Tallinnas UM, Inchcape, Forss. Interneti vahendusel on seda kümned tuhanded ettevõtted üle planeedi Maa.
WhoIsTheMaster kirjutas:2)Kas BMW müüb varuosasid sisseostu hinnaga? Seejuures pööran tähelepanu asjaolule, et mainisid, et bmw originaal varuosasid müüvad paljud ettevõtted.
Töövahend valitakse vastavalt sellele, mis probleem või ülesanne on vaja lahendada.
Hiinlaste TM Launch ei ole üksnes BMW-d kattev diagnostikasüsteem. See katab sisuliselt kogu planeedi sõidukid. Tegemist on väga professionaalse süsteemiga. Võin kinnitada, et EMS osas oman veel ulatuslikumat ülevaadet, kui BMW tootmisega seonduv. Launch kasutab ka elektroonikatootmise teenust ja see ettevõte on väga kõrge EMS mainega olles ainuvalmistaja väga paljude börsiettevõtete oma-toodetele. Launch autodiagnostikasüsteemide tarkvaraarendus on maailmas top 10 seas. Pretsedenditult. Professionaalide seas on väga tihti eelistatum Bosch, Texa või Autel ees.
Aga. Vaatamata kõigele ülal olevale on BMW margi-süsteem väga hea, ületab Launch-i nii põhjalikkuse kui ulatusega aga siiski ei tee kõike, mida suudavad teha hoopis omakorda spetsiifilised süsteemid, mis on välja töötatud täiendama BMW tehasesüsteeme.
WhoIsTheMaster kirjutas:3) Väidad et BMW hiina diagnostika on "väga hea asi", samas kas sul on molekulitasemel ülevaade tootmisprotsessist? Kes ja kust ikka on kõik, dioodid, kivid jms. tootnud. Turvalisus ennekõike. Mina küll ei sooviks et lambisel kriitilisel hetkel sinu progretud ajurid koostöö lõpetavad, sest sade millega seda tehti oli tundmatu "väga hea hiinakas". Või et auto pidurdab 14m peale laipu, sest programmeerimis seade oli hiinakas. Minu poolest BMW tserdiga kvaliteedi kontroll puudub ja seetõttu puudub ka minupoolne usaldus.
Mis on 8 aastat UM-is töötanud subjekti tõlgendus sõnale "liin" või "tootmisliin"?
Ma ei hakka oletama vaid selgitan termini, millest lähtun mina ja valdkonda puudutav kogu maailm "ühe laua taga".
Tootmisliin ei ole antud teema kontekstis mitte a la käru või rida rulle, mille peal objektid üksteise järgi veerevad. Terminoloogia kohaselt ka seda aga mitte selle teema kontekstis.
Tootmisliin on selle teema kontekstis majandusüksus - kasumit taotleva ettevõtte kindel tervik/kogum.
See, kuidas BMW originaaldetail tekib on minu poolt varasemalt kirjeldatud. Tuleta meelde - see oli see koht, kus BOM-list sai TRW näite kallal läbi näritud.

Ehk siis olen nõus 8 aastat UM-is töötanud subjektiga, et OEM toodang tuleb samast majandusüksusest aga see, millega ma EI OLE KATEGOORILISELT NÕUS ON SEE, ET NEED JUSTKUI ON SISU PUUDUTAVAS IDENTSED!
B grupp ja OEM on 2 erinevat toodet läbi erineva BOM-listi.
Mind ei üllata vähematki, et (eriti kuskil perifeerias) töötavad BMW esinduse subjektid ei oma selle teema osas infot ega teadmisi. See ei olegi nende lepinguga, tööülesannetega määratletud või tegevusvaldkonnas sisalduv või kaasa tulev teadmine. Seda ei saa selles mõttes ka mitte kellelegi ette heita.

UM subjekt vastas õigesti esitatud küsimusele, mis puudutab müüdud detaili. Antud valdkonna osas on aga see hoopis teise põhimõtte ning tegevusega vaja selgitada.
Detaili jälgitavust vaadatakse ja tuleb vaadata tootja poolt mitte selle järgi, mis toimub jaeletis.
Palun anda omale aru, et BMW ei saa ja ei peagi teadma, mida teeb keegi letist ostetud OEM varuosaga, kui on selle omale varuosade letist kohvrisse libistanud. Seda, mida teeb selle detaili omanik on juba tema otsustada ja ka hallata.
UM-is 8 aastat töötanud subjekt teab ilmselt, et BMW töötab lisaks jälitavusele veel FIFO põhimõttel, mis tähendab, et kõik majandustehingud kui ka füüsilised liigutused laopinnal toimuvad põhimõttel mis-enne-sisse-tuli-läheb-ka-enne-välja. Metallitööstuses on levinud nii FIFO kui ka LIFO (last-in-first-out) aga elektroonikatööstuses ja autotööstuses seda ei kasutata. Vähemalt mitte siin arutatud alal. Kasutatakse veel kaalutud keskmise metoodikat tootmise protsessimaterjalide osas aga see ei ole antud juhul faktor.
Niisiis FIFO ja BMW jälitatavuse süsteem võimaldab väga lihtsalt jälgida ning vajadusel tagasi kutsuda partii või detaili, mis on diilerite ketis välja suunatud. See, mida teeb diiler teatega, et mõni detail on vigane või vajab kontrolli on juba omaette koht, mis sõltub sellest, mida konkreetselt detailiga diileri juures tehti. Kui müüdi suvalisele eraisikule tänavalt siis on selge, et ta ei saa teavitust kui BMW on avastanud detailis probleemi. Muul juhul kui detail paigaldati diileri poolt siis on kontakt-VIN-de kogum, kuhu vaeg-detail FIFO kohaselt liigutati. Nüüd on diileril vaja ainult see kogum teavitada ja paluda audentsile. Sisuliselt sama põhimõttega töötab ka kogu tagasikutsumiste, tehaseaktsioonide süsteem.

WhoIsTheMaster kirjutas:4) Privaatsõnum, veidi parandatud sõnastusega:
"Olen 8 aastat Um is töötanud.Enamus varuosad on saada "B" nime all originaalid.Kõiki pukse ja õõtsasid ja kettaid ja klotse ja mida veel olen näinud piisavalt ,et öelda "Bmw on ainult pakendaja" .F seeria diffripukse ei ole leidnud veel Originaali B kirjaga.Aga need on p***d originaalis,mõistlik oleks sinna üldse pummplastik panna.

Nagu sa küsisid kas varuosa läheb kuhugi kirja mis millele läks.Ei.Pm arve peale läheb lihtsalt jupp koodiga see ja see ja ,et see auto on kunagi need tööd tellinud ja need varuosad on paigaldtud.

Lömförderi tehases tulevad kõik need jupid ühe liini pealt.Lõpus läheb osa lihtsalt OEM toodanguks ja mis B gruppi nendelt lihtsalt Bmw logo käiatakse maha ja asi vask.
Ma imestan ,et sa selle maailma targaga jahuda viitsid :D Jõudu !"
Aeg näitab, kui kaua sa siin veel seda "viitsimist" teed. Ma muidu vahel "söön hommikusöögiks" mõnuga selliseid "aga miks" küsijaid. ;) Maailma on vaja paremaks kohaks muuta ja igasugune avardav panus täidab selle ruumiaugu.
WhoIsTheMaster kirjutas:Teistele infoks. Ma viitsin vaielda, sest ma naudin seda :) eriti siis, kui oponent närvi läheb, räuskama, sõimama ja solvama kukub.
Töövahendid, füüsikaseadused jpm kehtivad tõesti universaalselt. Nii ongi. Oluline erinevus on aga selles, kes istuvad kahel pool lauda. Tehnoloogiline- ja protsessivõimekus ei ole midagi universaalset. Sellega on sisuliselt kõik öeldud, sest kõik ettevõtted ei suuda tagada autotööstuse standardeid. Neil on mõõtekaliiber, mikromeeter või kasvõi tosin toredat analüsaatorit aga nad ei tule toime tootmistegevust ülekantud tähenduses kirjeldatud tegevusega nagu a la auto garaazi parkimisega, et see ilma garaazi seinu, uksi ära ei lõhuks ning ka auto terveks jätaks. See tähendab, et nad ei suuda stabiilselt (nõutud yield-ga) toota neilt tellitud toodet. Madal yield ehk rohkem töötunde, re-work-itud detaile, rohkem kräppi- ära kulutatud BMW rahaga välja otsitud ja ostetud toorainet, vähem valmis tooteid kuni selleni, et tarnekindlus versus kinnitatud tellimused on madal. See omakorda tähendab seda, et BMW-st uue auto tellinud klient ei saa õigel ajal oma autot kätte või mingi sõlme remont BMW diileri juures venib.
WhoIsTheMaster kirjutas:5)Siis väitsid, et autode tootmine on teistsugune kui mistahes muu metallitöötlus.
Minu hinnangul ei vasta väide tõele.
Jah nõuded on erinevad, nõuded mis on paika pannud iga individuaalne tellija- kui tihti peab midagi kontrollima, mida peab kontroillima jms. lisaks dokumentatsiooniga setud osa(see oleneb puhtalt tellijast).
Aga frees freesib taskud detailidesse samamoodi, treipingis kasutatavad terikud on ikka samad. Mikromeeter töötab ikka samamoodi, nihik käitub sammamoodi. Tehniliselt metalli töötlemis protsessid, 6 sigma või mis iganes ettevõtte töötajad ja muu vara on põhimõtete poolest samasugune igal pool.
Sa palun hakka ükskord asju oma õigete nimedega nimetama!
Abiks see, et EU soovitusliku reglemendi järgi jaotatakse B kategooria tooted 3 gruppi: säästlik, keskmine, preemium.
Kasutad antud kontekstis väidetavalt seega B kategooria preemium tooteid. Mitte mingit "originaali" seal ei ole. Tundugi mida tahes - see on illusioon OEM-st!
Aga tore. Ma ka ostan neid vahel mõnele oma (mitte BMW!) autole häda pärast, kui originaali ei ole kohe võtta vaid tuleb tellimisega nädalaid oodata.
WhoIsTheMaster kirjutas:Ülejäänud kaaskuulajatele informatsiooniks. Üldiselt räägin originaal B osadest(ise kasutan neid), mitte topranist või millestki sarnasest.(lihtsalt infoks, kui minu juttu loete). Minu käes pole ükski, ka kõige odavam B kummi osa lihtsalt niisama ajaga katki läinud. Kui on olnud, siis on tegemist olnud mehhaanilise vigastusega.
Juba vastati, mis see on - Lemförder muidugi oli see, kes OEM tootmistellimuse teenuse täitis.
Pilt
2 logo kõrvuti tähendab seda, et ilma BMW-ta Lemförder seda toodet valmis ei teinud ja see on BMW OEM.
BMW teab täpselt, kust tuli see detail isegi siis, kui sellelt on maha hõõrdunud kõik kirjad! Markeeringuid on detalidel tootmisprotsessi käigus palju. Kindlasti olete näinud triipkoodide kleebiseid ja markereid. Need skännitakse operatori poolt tootmise käigus ükshaaval kõik koostatava autoga nn kaasa sõitvale "product travel card-le".
See ongi see koht, millest on sul siiani ülimalt rakse olnud mõista ja ka aru saada.
Aga täpsustame ja kordame siis veel kord üle: BMW omab jälitussüsteemi, mis võimaldab tal väga täpselt määratleda, mis VIN-i külge see detail tehases pandi. Asi on nimelt selles, et selle detaili jälituskood skanneeriti enne auto külge installeerimist valmistatava auto "product travel card-le". See "PTC" sisaldab kõikide detailide, kontrollide, testide, täiendamiste, muudatuste jnejne sissekandeid ja päädib sellega, et see andmete kogum koondatakse kokku omakorda 1 koodi alla, mis just seda sisaldab, mida-kus-kes-millal-millega-millele-millest tegi. PTC reflekteerib ühes otsas sõiduki VIN koodi.
BMW teab täpselt, millest koosneb tema toode sisuliselt kuni toormaterjalini.
Nii ka teemas läbi käinud Launch teab täpselt, kust-millal-kes-jne on tootesse tulnud komponendid.
WhoIsTheMaster kirjutas:Ja lõpuks siis foto minu e61 ORIGINAAL õõtsadest. Ajatempel veebruar 2005. Auto vin koodi järgi toodetud Aprill 2005. Bemmi märgid peal on, originaal tootja märke kas ei ole, või ma ei tea kes see omega tähte kasutab, kui peaks see olema. LS 290 000, õõtsad veel ei kolisenud, aga suht otsas omadega.
Pilt
Õõtsadel ühtegi teist kirja kuskil peal ei ole (v.a. see kollane silt kus kirjas, et siit ära tõmba)
Valuvormi peal on näha, et on kasutatud 6 seeria alumiinium sulamit, täpsemalt AW-6082 T6 meetodil
http://www.aalco.co.uk/datasheets/Aalco ... 8.pdf.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui ülemisel õõtsal on ruudukeste all lisaks tootmiskuupäevale veel üks number, mida ma eeldan et võiks olla, seeria, siis alumisel õõtsal samasugune number puudub...
kes nüüd ütleb mis seeriast, ja millises allhankes antud toode sai valmistatud?
* Fixed typo
Viimati muutis ttsys, 01.10.2017 17:15 19, muudetud 1 kord kokku.
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Margusja »

Hommikukohvi juurde mõnus lugemine. Kui mingil hetkel tundus, et läheb isiklikuks ja rumalaks asi, siis nüüd on taas mõttevahetus meeldivalt professionaalseks pööranud.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
Maario80
Huviline
Postitusi: 638
Liitunud: 20.08.2012 20:45 02
Peamine sõiduk: Audi A5

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Maario80 »

FIFOT kasutavad enamus elektroonika firmad!! Meie firmas ka täitsa kasutusel.
Mis yieldi taset bmw siis taga ajab? Et paljud firmad toota ei suuda.
Tavaliselt on probleemiks pigem alamakstud summa mille tulemusel ei suudeta seda kvaliteeti tagada ja Töö teeb ära firma kes valetabki :D nagu siin ennegi ette tulnud turvapadjad :D
Veel ei usu mina et esindus müüb sama hinnaga tooteid! Vb mingid väiksemad asjad aga no mine uuri mōne juhtploki hinda ja siis mōtle palju tootmis kulud on. Pigem hinna lisa on paarsada protsenti.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

LIFO kasutus ongi suur erand ja ka metallitööstuses tihti põhjendatud ainult ettevõtte mass-omatoodete raamistikus. See võib olla tingitud väga spetsiifilisest toormaterjali laostamise ja käitluse eripäradest, kus tootmislattu ei ole näiteks võimalik income-inspection järgsest materjalivirnast fifo-na sisse lasta.

Masstootmise rahuldav yield on üle 97%. Takatagate* on osa reaalsest maailmast, mis seda tugevalt muutis. Samuti VAG dieselgate.
See ongi peamine põhjus, miks on tootmisteenuse osas olevate toodete ja tootjate osas % jaotus ning strateegiline split.
Usuteemalisi ja argumenteerimata mõttevälgatusi vm ei kommenteeri.

* Fixed typo
Viimati muutis ttsys, 01.10.2017 17:16 52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Maario80
Huviline
Postitusi: 638
Liitunud: 20.08.2012 20:45 02
Peamine sõiduk: Audi A5

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Maario80 »

Pōhimōtteliselt siis bmw nōuab ppm level 400 kanti nagu enamus suur firmad . Ja mu jaoks ei ole hinna suhe mōttevälgatus vaid tean teiste auto firmade pealt et meie poolt välja mūūdava mooduli hinnaga 68euri maksab esinduse letist 491euri :)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Kui EMS müüb teenuse koos bom materjali ja kõige sinna sisse kuuluvaga 68€ ja OEM hinnastab selle 491€ siis pelgalt see hinnaerinevus ei oma mitte vähematki kõike, mis on kulunud selle konkreetse toote väljatöötamisele, arendusele ja ramp-up-misle. Elektroonikatööstuse töötajad ei tea kõike ja ei peagi teadma. Seetõttu ei ole põhjendatud mingis tootmisüksuse arvutiruudus nähtud numbrist hakata kõiketeadja järeldusi tegema ning seda veel enda jaoks täiesti võõra valdkonna jaoks üle kandma. Kommertslepingutele, arendustöölepingutele (in-house, out-house engineering design service) jne sisu ja kogu ulatust teadmata ei ole võimalik väita, et see 491-68 on kogu kulubaas mingile tootele. See 68€ võib olla ja ilmselt ongi kõigest 1 osa kogu selle toote tootmisega seotud kuludest.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Teemale pisut B kategooria premium OE utreeringut andes näitan ja räägin üht olude sunnil september 2017 tehtud case-kogemust. All piltidel olev on B kategooria tagapidurisadulate komplekt, kus 2 sadulat.
Vaadake tähelepanelikult neid pilte ja leidke palun, mis on "pildil valesti"? Ma ei küsi hetkel yield-i ega ppm-e.
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Maario80
Huviline
Postitusi: 638
Liitunud: 20.08.2012 20:45 02
Peamine sõiduk: Audi A5

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Maario80 »

Ma ei ole nii naiivne et arvaks ainult see on tootele kuuluv kulu. Teane et seal palju erinevaid etappe. Toote välja töötamine on suhteliselt kallis ja massi viimine lisab ka suht palju sinna aga ma ei usu et see kulu peaks nii suur olema! Olen tegelenud erinevate etappidega ja olen asjadeg kursis
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Mingi etapiga "tegelemine" ei ole vähematki argument, et jällegi usuga oma argumente betoneerida.
Sul ei ole konfidetsiaalseid andmeid ega teadmisi, mis puudutab juba erinevate design house teenusehindade kohta ja tihti just ajalistest faktoritest tingitud, iseärasustest tingitud kokkulepetest. Olen analoogse teenuse ja mahu eest näinud arvet, mis on ligi $500 000 ja $2 400 000. Üks Uus-Meremaa EDH tegi selle $2,4 milliga midagi sellist 3 kuuga, mida varasemate kogemustega koostööparterid ei olnud võimelised läbi hammustama ka 1,5 aastaga. Selliseid kogemusi on 15 aasta jooksul väga erinevaid.
Jaakk
Huviline
Postitusi: 666
Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
Asukoht: Tartu, Raadi

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas Jaakk »

https://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal" onclick="window.open(this.href);return false;

ttsys kirjutas:LIFO kasutus ongi suur erand ja ka metallitööstuses tihti põhjendatud ainult ettevõtte mass-omatoodete raamistikus. See võib olla tingitud väga spetsiifilisest toormaterjali laostamise ja käitluse eripäradest, kus tootmislattu ei ole näiteks võimalik income-inspection järgsest materjalivirnast fifo-na sisse lasta.

Masstootmise rahuldav yield on üle 97%. Takatageat on osa reaalsest maailmast, mis seda tugevalt muutis. Samuti VAG dieselgate.
See ongi peamine põhjus, miks on tootmisteenuse osas olevate toodete ja tootjate osas % jaotus ning strateegiline split.
Usuteemalisi ja argumenteerimata mõttevälgatusi vm ei kommenteeri.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Tänan muidugi. Lisaks typo vigade linkimisele keskenduge nendele ülal kahele pildile ja leidke, mis on "pildil valesti".
BumBum
Huviline
Postitusi: 2092
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas BumBum »

Valesti on põhi, või kuidas seda öelda. Erineva suurusega auk, õigem öelda ühel on puudu või ei tohiks olla!?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Pole päris täpne. Vaadake veel.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2092
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas BumBum »

Kinnituskohad on ka erinevad, kui need nii ei pea olema.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas ttsys »

Õige. Klotside kinnituskohad on erinevatel kõrgustel.
Loomulikult selgus see siis, kui sõiduk tõstukil ja vanad sadulad eemaldatud ning viimase sadula klotse hakati paigaldama. Vot nii OE "premium". Võib ainult oletada, kui suur oli see lot, mis on selles tehases nüüd garbage. Seda ei töötle ka enam ümber.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4349
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: A vs B-osa

Postitus Postitas PeeterA »

Need on pigem c-kategooria pidurisadulad :mrgreen:
Sind tuleks karistada pühaduseteotuse eest.

Aamen
tel. 51 949 859
Vasta