Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamine?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamine?

Postitus Postitas BmwE61EST »

On kellelgi juhiseid, kus asub ja kuidas vahetada?
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas jargo »

Üldiselt paras nikerdamine!
ei teagi,miks see hooldust vajav jubin sellise koha peale topitud on!
Esimest korda tehes,kulub sul selleks kuni pool päeva ja oht midagi ära lõhkuda on suur.

Lihtsalt torude eemaldamine on paras teema,kui ei tea,mis ja kuidas lahti käib!
Mõistlik on varuda kohe ka uued torud.Vanad on haprad ja purunevad kergesti.
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas BmwE61EST »

No sel juhul ma ei hakka torkima. Sõidan edasi vanaga.
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1742
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas Mart_L »

BmwE61EST kirjutas:No sel juhul ma ei hakka torkima. Sõidan edasi vanaga.
Ja ühel heal miinuskraadidega päeval kapotialune õli täis teeääres istuda on parem ? :mrgreen:
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas BmwE61EST »

See on kõigest tuulutusklapp. Ega sealtkaudu õli ei ringle.
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas BmwE61EST »

Mart_L kirjutas:
BmwE61EST kirjutas:No sel juhul ma ei hakka torkima. Sõidan edasi vanaga.
Ja ühel heal miinuskraadidega päeval kapotialune õli täis teeääres istuda on parem ? :mrgreen:

Räägid oma kogemusest või väljamõeldud põhjus, et mis juhtub?
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas jargo »

Täpselt nii see jutubki!
Karteri tuulutuse mõte ongi juhtida ülearune tekkinud rõhk sisselaskesse.
Seni imetakse rõhk sisselaskesse,kuni mootoris hakkab vaakum tekkima,siis tõmmatakse klapp kinni ja lõpetatakse imemine-surumine.

ehk kui süsteem kinni jäätub,siis lükatakse üleliigne rõhk suvalistest kohtadest välja! Ehk nõrgematest kohtadest.Klapikambri kaane tihend,mõni nõrgem voolik jne.
Kui tuulutuse membraan ei sulge,siis imeb jalle mootori sisselaskes olev hõrendus kogu mootori seest vaakumisse. see ka jälle jama. Esimese hooga imetakse õlimõõturi varda tagasivoolust õli kollektorisse!
Järgneb suurem suitsemine summutist!
Kui membraan on lihtsalt katki,siis samamoodi ei suleta õigel ajal õhuvoolu ja lisaks imetakse värsket mõõtmata õhku silindrisse,mille tagajärjel tekivad erinevad MISFIRE probleemid.

pikk jutt ja võibolla keeruliselt seletatud,kuid vajalik see vidin on ja kindlasti ppeab ka töökorras olema!
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas BmwE61EST »

Põhjus, miks üldse tekkis küsimus karterituulutusklapi vahetamise kohta: viewtopic.php?f=5&t=276655" onclick="window.open(this.href);return false;

Pole 100% kindel, et pöörete kõikumise põhjus on karterituulutusklapp, aga soovitati alustada selle vahetamisest.

Ok. Keegi nõus selle töö ette võtma Tartus? Mul vajalikud tööriistad puuduvad.
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas BmwE61EST »

Kas keegi Tartus oleks nõus ära vahetama? Tasu kokkuleppel.
ErkiPyss
Huviline
Postitusi: 423
Liitunud: 17.03.2016 17:50 07
Peamine sõiduk: BMW e46 325ti 02

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas ErkiPyss »

jargo kirjutas:Täpselt nii see jutubki!
Karteri tuulutuse mõte ongi juhtida ülearune tekkinud rõhk sisselaskesse.
Seni imetakse rõhk sisselaskesse,kuni mootoris hakkab vaakum tekkima,siis tõmmatakse klapp kinni ja lõpetatakse imemine-surumine.

ehk kui süsteem kinni jäätub,siis lükatakse üleliigne rõhk suvalistest kohtadest välja! Ehk nõrgematest kohtadest.Klapikambri kaane tihend,mõni nõrgem voolik jne.
Kui tuulutuse membraan ei sulge,siis imeb jalle mootori sisselaskes olev hõrendus kogu mootori seest vaakumisse. see ka jälle jama. Esimese hooga imetakse õlimõõturi varda tagasivoolust õli kollektorisse!
Järgneb suurem suitsemine summutist!
Kui membraan on lihtsalt katki,siis samamoodi ei suleta õigel ajal õhuvoolu ja lisaks imetakse värsket mõõtmata õhku silindrisse,mille tagajärjel tekivad erinevad MISFIRE probleemid.

pikk jutt ja võibolla keeruliselt seletatud,kuid vajalik see vidin on ja kindlasti ppeab ka töökorras olema!
Nõustun eespool kirjeldatuga ning lisaksin enda kogemuse peetis tuulutusklapiga. Lugu järgmine: Talv ca -15C ja ehk ka natuke peale. Hommikul autot käivitades, mootor purterdas mis jube, suri isegi paar korda välja, korduval käivitamisel sai mootori käima ja lastud ca 2 - 3 min enne sõidu alustamist tühikäigul soojeneda. Sõitma hakates autol jõudu vähe, hakkas korralikult pöördeid loopima, tossama (paks tihe valge toss), ca 200 m sõidu järel suri masin välja. Taaskäivitades ei võtnud isegi starterit ringi. Hilisemal kontrollil (sleppis vabakäigul töökotta), selgus, et oli klapp jääs/umbes/pikalt vahetamata, seetõttu oli silindrid triiki õli täis imenud, niiet mootor manuaalseltki ringi ei käinud. Minul kusagilt tihendite vahelt miskit välja ei pressinud, eelnevalt olid mõningad pöörete kõikumisega seonduvad probleemid, aga ei miskit hullu.
Soovitaksin kindlasti torustik ja klapp kontrollida/vahetada samuti tasuks üle vaadata tühikäigu mootor, mis kipub teinekord tahma tõttu erinevas asendis kinni kiiluma (samuti käidud rada :).
BmwE61EST
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 13.03.2017 13:37 26
Peamine sõiduk: BMW E61 5s5d

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitus Postitas BmwE61EST »

Vahetati ära tuulutusklapp koos juurdekuuluvate voolikutega. Probleem endiselt püsib. Külma mootoriga käivitub poolest pöördest ja pöördeid ei kõiguta. Pöördeid kõigutab ainult sooja mootoriga. Aga käivitub ka soojalt poolest pöördest. Nüüd tehti uus diagnost ja näitas õhulugeja viga. Tellisin uue õhulugeja ära ja kui kätte saan, panen külge ja siis on näha, kas muutub midagi paremaks või mitte.
Vasta