vibratsioon

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
erx37
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 25.12.2005 20:02 22

vibratsioon

Postitus Postitas erx37 »

Autoks E36 325tds.
Suurematel kiirustel pidurdades kuni u 70km/h-ni on vibratsioon sees.
Samuti tekib see ka teatud kiirusel lihtsalt sõites (150km/h+)
Kui viga oleks piduriketastes, siis peaks see olema terve pidurdamistee jooksul?
Kettad sai kunagi kevadel ära vahetatud(Brembo kettad said alla).
Ligikaudu samal ajal sai ka veljed&rehvid ära vahetatud. Samas sai tasakaalustus neile tehtud, niiet nendes vast viga olla ei tohiks.
Oskab keegi midagi välja pakkuda?
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

veljed võivad olla tasakaalus aga kui velje kõverad viskab ikkagi
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Samas võib viga ka silla/rooliosas olla, pidurdades tuleb esisillale arvestatav lisakoormus.
Kasutaja avatar
erx37
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 25.12.2005 20:02 22

Postitus Postitas erx37 »

Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
lase maha võtta ja pinki panna seal kohe näha et kõverad ;)
Kasutaja avatar
erx37
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 25.12.2005 20:02 22

Postitus Postitas erx37 »

Veljo_V kirjutas:
erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
lase maha võtta ja pinki panna seal kohe näha et kõverad ;)
Ehk siis sõnastan küsimuse ümber:
Kus seda kontrollida saab?
Kas enamus rehvitöökodades on need pingid olemas (tollesama tasakaalustamispingiga saab järgi vaadata?)?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Võtad rehvid ja tasakaalud maha ja paned pinki?
Teine variant selline, et võtad lehe pappi paned velje sinna peale ja pliiatsiga tõmbad mööda veljeranti joone, siis võtad jupi nööri ja teist värvi pliiatsi ja tõmbad sama raadiusega ringi velje keskpunktist (velje pead muidugi ennem eemaldama :lol: ). Need jooned peaksid kattuma kogu ringi ulatuses juhul kui velg on sirge. Seda eksperimenti peaksid tegema iga veljega mõlemat pidi st. 8 korda.
Kaheksas olemist saab nii kontrollida, et paned velje siledale pinnale ja vaatad, kas kusagilt on pragu vahel.
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

Võtad rehvid ja tasakaalud maha ja paned pinki?
Ei pea maha võtma see on kohe näha kui oskad vaadata! Ja papiga on ju tülikas ;)
Kasutaja avatar
Joel_H
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 05.08.2003 10:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Joel_H »

erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
Samasuguste sümptomite puhul aitas e34-l ülemiste õõtshoovade vahetus ;) :idea:
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

Joel_H kirjutas:
erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
Samasuguste sümptomite puhul aitas e34-l ülemiste õõtshoovade vahetus ;) :idea:
Kui veermik kontrollitud siis ju ei ole. Aga muidu on ka olnud endal selline variant :lol:
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: vibratsioon

Postitus Postitas Svenp »

erx37 kirjutas:Autoks E36 325tds.
Suurematel kiirustel pidurdades kuni u 70km/h-ni on vibratsioon sees.
Samuti tekib see ka teatud kiirusel lihtsalt sõites (150km/h+)
Kui viga oleks piduriketastes, siis peaks see olema terve pidurdamistee jooksul?
Kettad sai kunagi kevadel ära vahetatud(Brembo kettad said alla).
Ligikaudu samal ajal sai ka veljed&rehvid ära vahetatud. Samas sai tasakaalustus neile tehtud, niiet nendes vast viga olla ei tohiks.
Oskab keegi midagi välja pakkuda?
Kõik asjad esisillas võivad vibratsiooni põhjustada! Kui armatuur värisema hakkab 150 peal, siis rattad viskavad üles-alla. Vibra tugeval pidurdusel võib olla pehmetest õõtsa puksidest. Kulunud amordid võivad vibrat põhjustada. Pidurikettad. Rooliotsad...

Kas veljed on täpselt õigete mõõtudega? Kas veljed on veatud? S.t vastu äärekivi ei ole aetud? Keevitatud ei ole? Kas rehvid on uued, protitud või vanad juustud? Kas velje ja piduriketta vaheline pind on puhas? Sinna ei tohi määret panna.

Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
erx37
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 25.12.2005 20:02 22

Re: vibratsioon

Postitus Postitas erx37 »

Svenp kirjutas:
erx37 kirjutas:Autoks E36 325tds.
Suurematel kiirustel pidurdades kuni u 70km/h-ni on vibratsioon sees.
Samuti tekib see ka teatud kiirusel lihtsalt sõites (150km/h+)
Kui viga oleks piduriketastes, siis peaks see olema terve pidurdamistee jooksul?
Kettad sai kunagi kevadel ära vahetatud(Brembo kettad said alla).
Ligikaudu samal ajal sai ka veljed&rehvid ära vahetatud. Samas sai tasakaalustus neile tehtud, niiet nendes vast viga olla ei tohiks.
Oskab keegi midagi välja pakkuda?
Kõik asjad esisillas võivad vibratsiooni põhjustada! Kui armatuur värisema hakkab 150 peal, siis rattad viskavad üles-alla. Vibra tugeval pidurdusel võib olla pehmetest õõtsa puksidest. Kulunud amordid võivad vibrat põhjustada. Pidurikettad. Rooliotsad...

Kas veljed on täpselt õigete mõõtudega? Kas veljed on veatud? S.t vastu äärekivi ei ole aetud? Keevitatud ei ole? Kas rehvid on uued, protitud või vanad juustud? Kas velje ja piduriketta vaheline pind on puhas? Sinna ei tohi määret panna.

Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.
Amordid vahetatud kevadel. samamoodi ka pidurikettad ja rooliotsad. Ning töö tehtud Valdeku poolt, seega peaks siiski ka kvaliteetne töö olema.
Ning esisilla õõtsa puksid võivad seda põhjustada või ka nood silikonpuksid, mis tagasillas on?
Mismõttes veljed õigete mõõtudega? 15" valuveljed, mis ostes kaasas olid. Ei paista küll, et kuskilt keevitatud oleks.
Rehvid iseenestest on küll vanad juustud, mis peale suve nüüd enam taaskasutust minu poolt ei leia.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Esisilla õõtsapuksid. Kasutada E36 M3 sümmeetrilisi täiskummist pukse.

Veljed õiges mõõdus eelkõige keskava mõttes, aga ka nihe (offset) ja laius. Pagan teab, mis mõjutada võib.

Eeldusel, et amortides, rooliotstes ega pidurites viga ei ole, jäävad liiga pehmed õõtsapuksid ja/või rattad. Rehvidel "muna" ei ole? On ühtlaselt turvis kulunud?
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
teet3
Huviline
Postitusi: 383
Liitunud: 21.02.2006 13:24 49
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas teet3 »

mul oli samuti 80-nelt pidurdamisel üpris tugev vibra ja 100-110 kerge vibratsioon, viga peitus tagasilla puksides, tagasild vänderdas all. Sul arvatavasti sillas mingi kolks sees, kui ka ilma pidurdamata vibrab.
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
XTR
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 09.07.2006 12:45 12

Postitus Postitas XTR »

Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.


olgem ausad,mis siin salata aga üldjuhul on asi nii,et igasugu jupid ja vidinad tulevad suht ühest tehasest ainult pakend on teise kaubamärgiga.näiteks-bmw valib välja hea tootja firma pakib oma kauba enda karpi küsib 2x hinda ja samas kõrvalt teise liini pealt tuleb täpselt sama asi teises karbis ja 2x odavam-aga kvaliteet on üks(on see siis halb või hea)
nii toimub asi igas elu valdkonnas :)
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

XTR kirjutas:olgem ausad,mis siin salata aga üldjuhul on asi nii,et igasugu jupid ja vidinad tulevad suht ühest tehasest ainult pakend on teise kaubamärgiga.näiteks-bmw valib välja hea tootja firma pakib oma kauba enda karpi küsib 2x hinda ja samas kõrvalt teise liini pealt tuleb täpselt sama asi teises karbis ja 2x odavam-aga kvaliteet on üks(on see siis halb või hea)
nii toimub asi igas elu valdkonnas :)
Tõesta.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Tanel k
Huviline
Postitusi: 265
Liitunud: 04.02.2006 16:52 26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel k »

võimaluse korral võid ju esimesed ja tagumised rattad ringi visata.kui siis vibra kaob on asi velgedes-rehvides.sinu poolt kirjeldatud vibrat suudab väga hästu teha ka kõver velg.minu autol see vähemalt nii oli.
F30 328i
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

XTR kirjutas:Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.


olgem ausad,mis siin salata aga üldjuhul on asi nii,et igasugu jupid ja vidinad tulevad suht ühest tehasest ainult pakend on teise kaubamärgiga.näiteks-bmw valib välja hea tootja firma pakib oma kauba enda karpi küsib 2x hinda ja samas kõrvalt teise liini pealt tuleb täpselt sama asi teises karbis ja 2x odavam-aga kvaliteet on üks(on see siis halb või hea)
nii toimub asi igas elu valdkonnas :)
See jutt võib isegi suures osas paika pidada, ainult selle vahega, et näiteks BMW-le tarnitud osadel on lubatud hälbed ja kvaliteedi kõikumine oluliselt väiksem, kui nn. B-varuosadena müüki paisatavatel. Üldjuhul ei saa autotehased endale lubada kõikuva kvaliteediga tarnijaid kasutada.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Vasta