8. leht 25-st

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 16.07.2012 18:48 50
Postitas BMW Rh+
Hetkel on 17" all aga järgmiseks tahaks proovida 18", 255 jah balloon eriti e46 all :D . Sellest et diameeter jms on sama, sellest saan aru. Võibolla olen valesti küsinud ennem, ei jaga seda teemat eriti, aga kui NT: ette 225/40 ja taha 255/35, siis diameetrid jms klapib, siis on ok, ka nelikveolisel?. Olen nagu kuulnud et nelikveolisel peavad kõik neli ratast ühes mõõdus olema, on sel jutul ka tõepõhi all või peaaasi et diameetrid kõrgused jms paigas oleks. Pikk jutt küll, aga ehk nüüd suutsin ennast paremini väljendada. :lol:

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 19.07.2012 12:51 20
Postitas Anti
18" tehaseveljed on esimesed 8" ja tagumised 8,5" laiad.
Rehvimõõt siis ette nähtud vastavalt 225/40 ette ja 255/35 taha, ei pea sama laiad olema.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 29.08.2012 16:49 27
Postitas reevo
hei.
selline küsimus, et kui võtan oma e39-lt rattad ja panen e60-le alla siis läheb kenasti ilma, et peaks mingeid vigureid muretsema aga e60-ne rattaid ma enam e39-le alla ei saa jah?

Ja siin teemas oli et Hankook tegi testis ilma!! no minuarust pole parimaid rehve saanudki ise sõidan hetkel 245/45R17 Hankoogiga ja lausa super ei mingit ujumist ega rööpa otsimist, enne olid michelinid alla ja puha jama oli aga noh nad olid ka pisut kulunud :D aga parimad mida olen saanud igaljuhul ja ma sõidan ainult kvaliteetsete ja uute rehvidega :cool:

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 29.08.2012 17:33 38
Postitas Rain.
Kui sa E39 offsetiga rattad E60-ne alla paned, siis on vaja ka tsentreerimis rõngaid, muidu võid sõidu ajal tunda kerget vibra. Nimelt E39 ja E60-ne puhul on velgede keskavad erinevad - E39 -> 74,1 ja E60 -> 72,6.

Seega jah, E60-ne alt tulnud velgi E39 alla ei pane. Vastupidi on võimalik, aga siis on vaja kasutada tsentreerimisrõngaid.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 29.08.2012 17:49 20
Postitas reevo
Rain530 kirjutas:Kui sa E39 offsetiga rattad E60-ne alla paned, siis on vaja ka tsentreerimis rõngaid, muidu võid sõidu ajal tunda kerget vibra. Nimelt E39 ja E60-ne puhul on velgede keskavad erinevad - E39 -> 74,1 ja E60 -> 72,6.

Seega jah, E60-ne alt tulnud velgi E39 alla ei pane. Vastupidi on võimalik, aga siis on vaja kasutada tsentreerimisrõngaid.
Tänud!!

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 31.08.2012 10:36 06
Postitas rehvitest
Väga hea info!

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 07.09.2012 21:56 37
Postitas BMW Rh+
Anti kirjutas:18" tehaseveljed on esimesed 8" ja tagumised 8,5" laiad.
Rehvimõõt siis ette nähtud vastavalt 225/40 ette ja 255/35 taha, ei pea sama laiad olema.
Ok, see sama laiade velgede jms jutt tuli audimeestelt kes raiusid et nelikutel peab ka velg ja rehv mõlemal teljel sama lai olema jne. :) Nagu ma aru saan siis ei ole nelikutel oluline, peaasi et rehvimõõtude diameetrid/kõrgused jms võrdlemisi sama jääks?
Muide kas kellelgil on sellelt lehelt velgede ostmisega kogemusi või oskate soovitada mõnda lehte, kus veljed mõistliku hinnaga müügis? http://market.autopartsfair.com/

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 18.10.2012 20:18 55
Postitas leko
Selline küsimus, et kas jääb väga tobe kui panna talveks autole(330DT) alla:
Ette: 205/50/17
Taha: 225/45/17

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 18.10.2012 21:41 28
Postitas MartenL
1,2mm raadiuste erinevus. Sobib küll, peaasi et samahästi peavad

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 20.10.2012 00:10 40
Postitas Henri.
Ei jää tobe visuaalselt ega praktiliselt. Mul oli eelmine suvi too setup ja päris hea/mugav oli.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 23.10.2012 20:13 53
Postitas StenV70
BMW Rh+ kirjutas:
Anti kirjutas:18" tehaseveljed on esimesed 8" ja tagumised 8,5" laiad.
Rehvimõõt siis ette nähtud vastavalt 225/40 ette ja 255/35 taha, ei pea sama laiad olema.
Ok, see sama laiade velgede jms jutt tuli audimeestelt kes raiusid et nelikutel peab ka velg ja rehv mõlemal teljel sama lai olema jne. :) Nagu ma aru saan siis ei ole nelikutel oluline, peaasi et rehvimõõtude diameetrid/kõrgused jms võrdlemisi sama jääks?
Muide kas kellelgil on sellelt lehelt velgede ostmisega kogemusi või oskate soovitada mõnda lehte, kus veljed mõistliku hinnaga müügis? http://market.autopartsfair.com/
Teatud neliveolistel lendab vahekast laiali kui on erinevad rehvid(nt.voyager),lülitavatel nelikutel pole kuigi hull asi ja bemmidel on ka suht hea lahendus...Peaasi,et ühel teljel 215/45 ja teisel 225/50 r17 ei pane...Kujutan ette,et siis juba lõhub ka seal.
Kindlam on margiesindusest järgi küsida ja rahu majas.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 23.10.2012 20:27 22
Postitas BMW Rh+
StenV70 kirjutas:
BMW Rh+ kirjutas:
Anti kirjutas:18" tehaseveljed on esimesed 8" ja tagumised 8,5" laiad.
Rehvimõõt siis ette nähtud vastavalt 225/40 ette ja 255/35 taha, ei pea sama laiad olema.
Ok, see sama laiade velgede jms jutt tuli audimeestelt kes raiusid et nelikutel peab ka velg ja rehv mõlemal teljel sama lai olema jne. :) Nagu ma aru saan siis ei ole nelikutel oluline, peaasi et rehvimõõtude diameetrid/kõrgused jms võrdlemisi sama jääks?
Muide kas kellelgil on sellelt lehelt velgede ostmisega kogemusi või oskate soovitada mõnda lehte, kus veljed mõistliku hinnaga müügis? http://market.autopartsfair.com/
Teatud neliveolistel lendab vahekast laiali kui on erinevad rehvid(nt.voyager),lülitavatel nelikutel pole kuigi hull asi ja bemmidel on ka suht hea lahendus...Peaasi,et ühel teljel 215/45 ja teisel 225/50 r17 ei pane...Kujutan ette,et siis juba lõhub ka seal.
Kindlam on margiesindusest järgi küsida ja rahu majas.
Nagu ma aru olen saandud, et peaasi rehvi mõõdud(diameeter, kõrgus jms vägagi sama jääks, Nt ette 225/40 ja taha 255/35). Um-s olen viimasel ajal käinud, aga seal ei ole kunagi see küsimus meelde tulnud. :lol: Eeldan et mul vastus käes ja tänud kõigile vastajatele. :) Ühe küsimuse tõstan veel üle, kas selliselt lehelt on keegi velgi tellinud? http://market.autopartsfair.com/ või oskab soovitada mingit head velgede lehte.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 23.10.2012 20:35 26
Postitas jeff
Kas e36le ka miskid 14" veljed on võimalik leida mis alla mahuksid?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 23.10.2012 23:15 45
Postitas X5ZU6Y1
Kas E34 sobib 17x8 ET 34 v 47 ?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 23.10.2012 23:36 08
Postitas StenV70
Võibolla mõni velg sellise et-ga mahuks(eriti ei usu),iseasi kas sobib....E34-l pole erilist mõtet üle 20-ne minna,liiga sisse lähevad rattad...
Flants muidugi aitaks parandada asja kuid korralike flantside+nende vale ET-ga velgede hinna eest peaks õigeid velgi päris hea valik olema...

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 24.10.2012 23:12 51
Postitas Maario80
Mõõt (toll) 16
Aukude diam. (PCD) 5 x 120
Keskaugu diam. 74,1 mm
Offset 35
Kas on võimalik e46 alla panna sellised velgesi?Kui panen keskele rõngad et saaks keskava 72.6 peale?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 26.10.2012 19:36 20
Postitas Chris_P
Probleem on selline, et teisipäevani on kasutada ainult 2 talve velge.
ehk peaksin sõitma paar päeva 2x 17" 215/50 suvekad + 2x 16" 205/55 naastud.
Millised ette ja taha panna? Kas mu suvekad on talvekatest oluliselt suuremad?
Kas ASC'd või spido kotib?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 30.10.2012 11:37 51
Postitas Tauri
mode võiks järgneva tabeli uppida teema algusesse!
----------------------------------------



Mida kõrgem on ET number seda rohkem istub ratas koopas sees!


1 Series E81/82/87/88 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 35-45

3 Series E21 = Poldi valem 4x100, kesk ava 57.0mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 12-20

3 Series E30 = Poldi valem 4x100, kesk ava 57.0mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 15-35
3 Series E30 M3 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 27-30

3 Series E36 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 30-47
3 Series E36 M3 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 35-47

3 Series E46 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 30-47
3 Series E46 M3 = Poldi valem 5x120 kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. Fronts ET 30-47, Rears ET 20-27,

3 Series E90/91/92/93 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 30-45
3 Series E90/92/93 M3 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 34-37

5 Series E28 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 18-25

5 Series E34 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 13-20
5 Series E34 M5 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere.

5 Series E39 = Poldi valem 5x120, kesk ava 74.0mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 15-25
5 Series E39 M5 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5.0mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 15-25

5 Series E60/61 = Poldi valem 5x120 kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 15-32
5 Series E60 M5 (Saloon) = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 12-32
5 Series E61 M5 (Touring) = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 12-32

6 Series E24 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere.

6 Series E63/64 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 14-20
6 Series E63/64 M6 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 12-20

7 Series E32 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 19-26

7 Series E38 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 13-25

7 Series E65/66/67/68 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M14x1.5 poldi keere. ET 15-25

8 Series E31 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere.

X3 E83 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M14x1.5 poldi keere. ET 40-45

X5 E53 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M14x1.5 poldi keere. ET 40-45

X5 E70 = Poldi valem 5x120, kesk ava 74.0mm ja M14x1.25 poldi keere. ET 37-53

X6 E71 = Poldi valem 5x120, kesk ava FRONT 74.0mm, kesk ava REAR 72.5mm ja M14x1.5 poldi keere.

Z1 E30Z = Poldi valem 4x100, kesk ava 57.0mm ja M12x1.5 poldi keere.

Z3 E36 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 30-40

Z3 M Coupe/M Roadster = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere.

Z4 E85 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere. ET 45-52

Z8 E52 = Poldi valem 5x120, kesk ava 72.5mm ja M12x1.5 poldi keere.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 05.11.2012 18:39 51
Postitas tsuky
E46 330d 215/50/17 laheb alla?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 06.11.2012 17:28 46
Postitas fedja
ja

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 06.12.2012 17:20 46
Postitas Hannes
Kas keegi oskab öelda palju kaalub 18" Style 32 valuvelg?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 06.12.2012 17:48 44
Postitas Henri-
11,8kg

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 07.12.2012 22:42 54
Postitas agoy
see siis 8'' laia kaal. 9'' kaalub selle lehe andmetel aga vähem :D

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.12.2012 12:36 03
Postitas MartenL
Rehvirõhu kontrollsüsteemi häireteta töö tagamiseks ei tohiks ühel teljel kasutatavate rehvide kulumine olla suurem kui 2mm. ja X-Drive tõrgeteta töö tagamiseks ei tohiks rataste ümbermõõdud erineda rohkem kui 1%.

Ehk siis Xdrive puhul võib 16" puhul olla rehvi kulumi vahe esi ja tagateljel maks. 3mm. Info pärineb UMist

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.01.2013 03:06 49
Postitas Alex
fedja kirjutas:
Aeret kirjutas:tere siuke küsimus kas e36 veljed lähevad e34 alla ?
Offset 45 antud velgedel mida tahaksin soetada!
vähemalt 30mmflansi,et normaalne välja näeks.
viiese offsetiga liigub palju rohkem ilusaid velgi,mis sa nende kolmeste omadega jändad :mrgreen:
Kurja, kas olen mina loll või mis aga ei saa praegu sellest ET asjast õigesti aru.
Velje sobivusel peaks olema määravad asjad minu arusaama järgi:
1) velje kinnituspunkti(telje välimise otsa) kaugus koopa servast
2) Velje offset velje keskpunktist (ehk siis ET)
3) Velje laius, mis määrab ära kas ta läheks pihta amordile

Nii, nüüd ET peaks märgistama offset'ti. Kui e 34 maksimum ET on 20, siis näiteks ET 22 tähendaks, et velg ulatuks juba koopa servani ja aukudes seega käiks pihta. Või ei ole nii? Vastavalt ET seletusele seda positiivne ET tähendab, mida suurem ta on, seda kaugemale välja velg võrreldes kinnitus punktiga ulatub. Kui see vastab tõele, siis mis maagia abil saab ülal antud küsimuses 30mm flants teha ET 45'st E34'ja alla sobiva velje. Kas mitte ei peaks ET 45 + 30mm flants tegema kokku ET 75?
Kus kohas on minu loogikas viga, palun seletage lambale asi lahti :lol:
Ja siis teine küsimus, et kas E39 velge teoorias saaks mahutada E34 alla? Kas kuskilt on üldse võimalik saada 1.5mm tsentreerimisrõngast? Sest E39 ava on 74mm ja E34 72,5mm vastavalt tabelile..

EDIT: Ise küsin, ise vastan :lol: Jah flantsiga 72,5mm -> 74mm saab küll e39 velge e34 alla.
Aga siit uus küsimus.. Kust selliseid flantse võiks saada?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.01.2013 11:37 59
Postitas agoy
Neid tsentreerimisrõngaid on igast autopoest saada. Või siis vähemalt ettetellimisega.

ET ehk offset (nihe) on kaugus rummul velje kinnituskohast kuni velje keskkohani. Kui on positiivne ET, siis on see kaugus rummust sissepoole.

Näiteks on velje ET 40, siis see tähendab, et velje tsentri ja rummu vaheline kaugus on 40mm. Kui panna vahele 22mm flants, siis see toob velge väljapoole 22mm ja tsentri ehk rummu vaheline kaugus muutub 22mm võrra väiksemaks ja saadud ET on 18.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.01.2013 15:37 44
Postitas Alex
agoy kirjutas:Neid tsentreerimisrõngaid on igast autopoest saada. Või siis vähemalt ettetellimisega.

ET ehk offset (nihe) on kaugus rummul velje kinnituskohast kuni velje keskkohani. Kui on positiivne ET, siis on see kaugus rummust sissepoole.

Näiteks on velje ET 40, siis see tähendab, et velje tsentri ja rummu vaheline kaugus on 40mm. Kui panna vahele 22mm flants, siis see toob velge väljapoole 22mm ja tsentri ehk rummu vaheline kaugus muutub 22mm võrra väiksemaks ja saadud ET on 18.
Ok, mind siis eksitas joonisel näidatud ET suund. Lihtsas keeles öelduna, ET numbri kasvades liigub velg hoopis sügavamale koopasse!? Ehk siis mida suurem et, seda lähemal velje välimisele servale asub rummu kinnitus koht? Sedapidi jah meikib sensi flants ja ET vähenemine flantsi paksuse arvelt.
Siis sel juhul jätkates sama näite kohaselt, E34 puhul maksimum ET 20 puhul näiteks mingi oletame, et 10 tolli lai velg ei pruugi ära mahtuda, amort jääb ette, samas see sama velg aga mahuks näiteks 10mm flantsiga juba ära, muutes ET20 ümber effektiivselt ET 10'ks. ? On see õige loogika?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.01.2013 15:40 57
Postitas Ma®tin
Loogika on õige, kuid siis hakkavad juba koopad kitsaks jääma ilmselt :mrgreen:

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.01.2013 16:02 48
Postitas agoy
Loogika õige ja e34l peaks 10'' ja ET10 koopasse veel ära mahtuma. Kui ei mahu, siis tuleb mingil määral sinna ruumi juurde tekitada.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivuse

Postitatud: 08.01.2013 17:58 32
Postitas Alex
Selge pilt. Siis tuleb juba juttu koopaserva rullimisest või laiemaks modimisest jne. Väga vinge, jälle natuke targem. Põhiline on, et siis saab vaadata E39 velje valikut E34 jaoks, mis on vist üks levinumaid valikuid hetkel. :roll: