2. leht 25-st

Postitatud: 04.03.2008 02:45 03
Postitas Jan_K
Ma ei saa aru sellest kuidas keskauk on nt. 73,8 ja kui paned tsentreerimisrõngad siis on 74,1. Kuidas ta suuremaks saab minna. Kas see number pole mitte keskaugu läbimõõt millimeetrites. :oops:

Postitatud: 05.03.2008 13:01 46
Postitas Zimbo
AFF kirjutas:Ma ei saa aru sellest kuidas keskauk on nt. 73,8 ja kui paned tsentreerimisrõngad siis on 74,1. Kuidas ta suuremaks saab minna. Kas see number pole mitte keskaugu läbimõõt millimeetrites. :oops:
Täitsa õige, see on velje keskaugu läbimõõt millimeetrites. Stentr.rõnga abil seda saab ainult väiksemaks muuta.

Kui sa tahad E39-le (74,1 mm) panna velje keskauguga 73,8 mm pead lihtsalt väga tugev olema ))

Postitatud: 12.03.2008 09:33 42
Postitas KristjanS
Mis mõõt see 73,8 on :D
Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.

Postitatud: 09.04.2008 19:03 48
Postitas Direktor
mida halba võib teha see kui panna e36`le alla e34`le mõeldud veljed?
ehk siis offset on kõvasti erinev?
mõjutab see kuidagi ka auto juhitavust või mõjub see ainult rehvidele ?

Postitatud: 10.04.2008 10:28 14
Postitas kiiirus
KristjanS kirjutas:Mis mõõt see 73,8 on :D
Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.
:shock: Treid velge we .... jeerum.

Postitatud: 10.04.2008 10:31 04
Postitas kiiirus
kiiirus kirjutas:
KristjanS kirjutas:Mis mõõt see 73,8 on :D
Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.
:shock: Treid velge we .... jeerum.
...ja et naljamehed ei eksitaks siin , siis reeglina (E39) 74,1 velgi saab panna 5( E60)ja 7 seeriale. 3stel ikka offset teine!!!

Postitatud: 21.04.2008 18:06 51
Postitas KanQ
kas pole mitte mingit lahendust siis, et saaks e34 või siis e39 velgi e36'le alla panna?

Postitatud: 21.04.2008 18:19 36
Postitas kiiirus
KanQ kirjutas:kas pole mitte mingit lahendust siis, et saaks e34 või siis e39 velgi e36'le alla panna?
Ei ,kahjuks.... 3sele ei mahu koopasse siis.keskava poolest ikka saab r6ngaga,aga jah, offset on 5 sel 15-20max , aga 3 sel ikka alla 30 offseti kisub hapuks :D

Postitatud: 22.04.2008 00:01 16
Postitas KristjanS
kiiirus kirjutas:
KristjanS kirjutas: Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.
:shock: Treid velge we .... jeerum.
Loe mu post veel kord läbi ennem kui silmi punnitama hakkad.

Postitatud: 22.04.2008 11:03 54
Postitas kiiirus
KristjanS kirjutas:
kiiirus kirjutas:
KristjanS kirjutas: Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.
:shock: Treid velge we .... jeerum.
Loe mu post veel kord läbi ennem kui silmi punnitama hakkad.
r6ngas teeb velje keskava v2iksemaks ( 74,1- 72,6-ks), aga mitte ei venita velje keskava suuremaks.Kuidas panna 72,6 avaga velg otsa E39 kerele ( 74,1 )
Vabandan väga kui olen asjast siiani valesti aru saanud.
Arvan et tahtsid 6elda et 74,1 velgi saab panna k6igile teistele ( peale E39, ja kui offset ka sobilik) bmw s6idukitele alla,siis r6nga abil. vastupidi aga .... :shock:

Postitatud: 22.04.2008 20:26 52
Postitas KristjanS
Mõttetu jada, mõttetuid poste sellel teemal.
On täitsa olemas sellised tsentreerimis rõngad (adapter plaadid) millega saab 72,6 avaga veljed pista E39 alla.
Ma loodan siiski, et pilt on piisav argument ja ma ei pea nende plaatide põhimõtet lahti seletama hakkama.
Pilt

Postitatud: 23.04.2008 00:30 54
Postitas kiiirus
Sorry,aga me rääkisime üksteisest mööda või mis. Tsentreerimisr6ngad on hoopis muu teema.See millest sina ,see on VAHEFLANTS.
Kas offset jääb sama???

Postitatud: 23.04.2008 13:25 34
Postitas KristjanS
Offset jääb 1cm väljapoole. Vaheflants, tsentreerimisrõngad, adapter plaadid, neil kõigil üks tööpõhimõte ehk siis velgi sobitada. Minu arust ei olnud mingit mööda rääkimist kuna ma rääkisin võimalustest mis on olemas. Ma arvan, et rohkem pole mõtet siin teemas sellest diskusseerida ja kui vaielda tahad siis suhtleb PS'is edasi.

Postitatud: 23.04.2008 15:59 39
Postitas Ergo750
Siia teemasse peaks hästi sobima ka see tabel: http://www.hot.ee/spidomeeter/kalkulaator.htm

Postitatud: 26.06.2008 10:19 15
Postitas udja
6 1/2 J*15H2 --- sihuke mõõt velje peal, mis see H2 tähendab?

Postitatud: 26.06.2008 23:46 36
Postitas KristjanS
H2 ei ole mõõt.
See on kõige ebaolulisem info üldse veljel mis olla saab.
Püüan siiski ära seletada.


H = Hump
H2 = Double Hump
Neid tähiseid on veelgi:
FH
FH2
CH
EH2

Hump = lisaserv (faas), et rehv stabiilsemalt püsiks.
H2 = et neid servi on 2.
Pole ühtki pilti ka millel ära seletada.

H2 on nagu kõige levinum standard.

Kuidas

Postitatud: 10.07.2008 18:13 34
Postitas mcm
Kuidas seletada seda, et kõrguse vähendes (55% -> 40%) võib rehvi panna laiema velje (7.5 -> 8.0) peale:

205 / 55 + 5.5 - 7.5
...
205 / 50 + 5.5 - 7.5
...
205 / 45 + 6.5 - 7.5
...
205 / 40 + 7.0 - 8.0

Uurin, kuna endal on 205/50 R17 rehvid olemas, aga veljed mis meeldivad ning saada on, on ainult 8x17 mõõdus. Arvatavasti jäävad liiga laiaks veljed? Või võib äkki ikka peale venitada?

Postitatud: 10.08.2008 16:02 46
Postitas KALEV27
kas nende tsentreerimisrõngastega saab e39 plekkvelgi e34 alla panna.

Postitatud: 15.08.2008 00:09 27
Postitas Artur_L
Kui ma auto ostsin, oli mul taguvara rattaks velg, mille et on 49, e39 alla ta küll ei istunud, kas keegi ei tea juhuslikult mille oma see olla võiks?
Auke on muidu viis, nendevahelist kaugust mõõtnud pole :roll:

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 10.04.2009 08:50 51
Postitas Meelis
8,5 tolli = ~215,9 mm. Kitsas küll sellise velje peale 225 ei tohiks jääda.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 10.04.2009 09:50 28
Postitas Aimar
Meelis kirjutas:8,5 tolli = ~215,9 mm. Kitsas küll sellise velje peale 225 ei tohiks jääda.
Päris nii ei saa kahjuks võtta.Teiseks on erinevate tootjate sama mõõtu rehvid üsna erineva laiusega reaalselt.Karkassid ona ka erinevad jne. Ise otsisin 275 rehvi ja avastasin et Conti 255 on laiem kui Falkeni 275.Kõige lihtsam oleks muidugi peale ühte proovida. Aga võid ka mõõta veljel selle vahe ära kuhu rehv istub ja mõõda rehvil normaalasendis sama koha pealt , saad mingi ettekujutuse.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 15.02.2010 20:11 46
Postitas janekman
Kas e34 oleks võimalik panna ET35 velgi alla või lähevad koopasse?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 15.02.2010 22:51 04
Postitas sumerko
janekman kirjutas:Kas e34 oleks võimalik panna ET35 velgi alla või lähevad koopasse?

E36 veljed jäävad koopasse saad panna aga kole.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 18.02.2010 09:41 40
Postitas Edson
Oleks vaja E46 uusi talverehve.

E46 on 16 tollistel originaalmõõt mõeldud: 205/55 R 16.
Küsimus: kas võib panna alla 205/60 R 16?

Mul on 205/60 R 16 olemas, aga selle rehvi läbimõõt on suurem 3,2%. Mahuvad alla? Jääb välimus silmnähtavalt kole? Või peaks ikkagi soetama 205/55 R 16?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 01.03.2010 14:56 33
Postitas Tarmo
peaks alla minema küll ja väga ei tohiks välja paista et 3, .. % suurem on :cool:

Juhul kui autol mingit meeletut madaldust ei ole , siis ei tohiks probleemi olla.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 03.04.2010 09:12 53
Postitas janekman
Kas kuidagi ei annaks ikka 17 tollisele ja 8 lai, panna peale rehvi 205-45-17. Laia rehviga ei anna sõita, jubedalt kisub igale poole.

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 04.04.2010 01:15 59
Postitas Riivo
sõidad liialt vanade rehvidega või logiseva veermikuga, et kisub...tee veermik korda ja/või pane uued rehvid ja näed ise, et ei kisu. Eriti veel sellise mõõduga. Ise sõidan ees 225/45/R17 ja taga 255/40/R17 ja ei kisu küll kuskile

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 07.04.2010 21:28 04
Postitas sentra4
v6ibolla natuke loll küsimus aga kui panna e39 275/35/r18 taha hakkab palju vastu k2ima ja rehvi sööma?Äkki on kellelgi kogemusi olnud?

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 19.04.2010 10:49 29
Postitas MartenL
Kuna suverehvide aeg on kätte jõudnud(jõudmas) otsivad paljud kasutatud rehve. Tuntud müüjate käest võib arvatavasti silmad kinni osta, kuid väiksemate käest tasub olla ettevaatlik: pidid olema kuskil kongus ninaga kamraadid kes kuuma rauaga sliki rehvi riideni põletavad. Paraku jõuavad need rehvid ka turgu. Lisan mõned meeldetuletused, mida rehve ostes kontrollida:

*kulumismärgid. Igal rehvil on protektori vahel need olemas
*mustri alumine tasapind jookseb ühtlaselt rehvi pealt küljele: ei jookse kunagi rehvi sisse
*mustri pikijooned on alati paralleelsed rehvi külgedega, ei kõigu ühele-teisele poole
*riie ei tohi mustri vahekäikudest paista
*küljed peavad olema terved, mitte julmalt liimilappidega paigatud
*rehvide tootmisaeg PEAB olema samast ajast. Võib olla ka teljekaupa erinev. Lõigatud rehvidel on kõik rehvid reeglina eri tootmisnädalaga.
*rehvi küljed peavad olema pragudeta, ka painutades

Üks hea näide auto24.st kohe võtta :mrgreen: Rehvi kõrval saaks täpsemalt kontrollida, kuid pildilt vaadates ei vasta rehv mitmele eelnimetatud punktile.

Pilt


Alati võib ju pöörduda PÄDEVA rehvitöökoja poole. Minu kunagise juhtumi põhjal üks suurem kaubanduskeskuste juures pesitsev hooajaline firma lõigatuid rehve ära ei tundnud, panid velgedele aina raskusi juurde et tasakaalu saada.

Muhkude leidmist oskab võibolla keegi targem kommenteerida.

Ahjaa, ohud:

oht on see, et läheb pauguga katki, kuna riie ei talu kive. Parimal juhul võib saada velg kahjustatud, kehvemast ei räägi. Lisaks kulub sõitmiseks mitte mõeldud kiht kiiresti: väga kiiresti.

Paar näidet veel:
Pilt
Pilt

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitatud: 27.04.2010 11:37 01
Postitas mel10
Kas e39-l oleks OK kasutada 8" ja 9" velgedel vastavalt 225/45/17 ja 255/40/17 rehve,kuigi tehase mõõt on esimestele 235/45/17. Kas mõjutab midagi (nt sõidumugavus jne)?