M50 vs M57 väntvõll

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
jaan175
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 21.04.2010 11:24 43

M50 vs M57 väntvõll

Postitus Postitas jaan175 »

Tere, plaan on m57d30 88mm vänt panna m50b25tu sisse. Kas keegi on sellist protsessi ette võtnud või näinud? Kuna rihmaratta poolsed otsad on erinevad siis oleks vist kõige mõistlikum m57 vändalt see ots maha lõigata ja m50 oma asemele keevitada aga kas tavaline treial teeks sellise asja teoks?
Mis foorumi rahvas sellest arvab?

Pildil m50b20 ja m57d30 väntvõllid

Pilt
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitus Postitas Rainer.K »

jaan175 kirjutas:Tere, plaan on m57d30 88mm vänt panna m50b25tu sisse. Kas keegi on sellist protsessi ette võtnud või näinud? Kuna rihmaratta poolsed otsad on erinevad siis oleks vist kõige mõistlikum m57 vändalt see ots maha lõigata ja m50 oma asemele keevitada aga kas tavaline treial teeks sellise asja teoks?
Mis foorumi rahvas sellest arvab?
Keevitamine sellisel moel ei toimi.
Esiteks sellesama otsa keevitamisel selle piisava sirguse saavutamine on ulme sest keevitus kisub selle kõveraks isegi kui see istuga avasse pressida.
Kui keevitada uus jämedam ots ja see peale keevitamist üle treida siis küll.
Samas ei tea keegi selle vända materjali ja pealegi ei saa seal väga suure vooluga möllata sest ilmselt on raamlaagri tööpinnale mingi termotöötlus tehtud mis liigsel kuumutamisel rikneb.
Pigem mõtleks selles suunas et kombineerida hammasrataste avasid suuremaks või treida see vända ots peenemaks vana vända järgi ning istutada hammasrattad otsa ning teha siis sobiv detail rihmaratta paigaldamiseks.
Kinnitamiseks võib kas freesida hambad võlli otsa ja samasuguste hammastega võllijupp tõmmata keskmise poldiga piisavalt kõvasti kinni ning siis kõik koos üle treida.
Või siis ühildada pikendus hammasrattaga ja koos kinni tõmmata.
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitus Postitas jargo »

Juhin ka korra tähelepanu!
Vaata kas raamsaalede pikilõtku kohad on väntadel samades kohtades!
Kui need erinevates kohtades,siis üks probleem veel juures.
Ise pole näpu vahel hoidnud,kuid üks inimene,kes soovis ka diisli vänta m50 ploki sisse paigaldada uuris selle kohta minu käest. Mingil 3,0 diislil pidi pikilõtku saale olema teises kohas!
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
reizor
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 16.01.2009 18:00 46

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitus Postitas reizor »

Lõunamaa poisid on nende väntvõllidega juba ammustest agadest mootoreid koostanud. Minu teada pakkus kasutaja "redline" kunagi antud teenust, et teeb otsa ringi.
jaan175
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 21.04.2010 11:24 43

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitus Postitas jaan175 »

Kui lõunamaa poisid teevad siis saame meie ka hakkama :) pean redline käest küsima kas ta tegeleb veel selle teenusega.
newschooler
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2012 14:05 05

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitus Postitas newschooler »

Tere,

Olen ise ehitanud ühe m50b30 strokeri m57 väntvõlliga ja sõidab siiani.
Vaja on lasta treida m57 väntvõlli otsa käiv adapter ja kiilusoon ringi teha, et saaks kasutada m50 rihmarattaid. Keevitamise variandi võiks jah kohe ära unustada. Pikilõtkuseibid m57d30 väntvõllil samas kohas.
Pean natuke otsima aga mul pidlimaterjal ka olemas ja teha lasin ühel lõuna eesti treialil.
Vasta