külmkäivitus raske

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
KalleP
Huviline
Postitusi: 358
Liitunud: 08.09.2009 10:46 21
Peamine sõiduk: Bmw 535d e60
Asukoht: Võru

külmkäivitus raske

Postitus Postitas KalleP »

Pole küll tegu bmw-ga, aga mujale ei oska enam pöörduda (loodetavasti ei kustutata mu teemat ära, mitsubishi foorumlased pole nii aktiivsed vastajad).

Esimene probleem, millega olen suvest saadik maadelnud:

Külmalt tahtis veidi pikemat ketramist. Kuna lasin teha täishoolduse siis lasin võtta maha ka pihustid ja saatsin diislikeskusesse stendi. Öeldi, et kõik pihustid peetis.Tellisin uued (taastatud) pihustid. Auto kokku pandud, pihustid kodeeritud ja muutust ei miskit. Mootori surve ja klapivahed pidid ok olema. Mootoris ühtegi veakoodi pole. Avastasin, et egr ei toimeta ja selgus ka et dpf eemaldatud. Panin katseks egr-ile pimeda ette, muutust ei midagi. Kas võib asi olla, et äkki dpf valesti välja kodeeritud? Või oskab keegi miskit pakkuda, mida veel kontrollida?
Sümptomid:suvel külmalt ketras nii 5seki ja 2 seki puterdas. Soojalt läheb poolest pöördest. Kui väljas +20, läks samuti poolest pöördest.
Nüüd talvel kuni 0 kraadiga peab käiama nii 2x10seki, -5kraadiga sai enne aku tühjaks,kui jõudis käima minna.
Ketramise ajal viskab korralikult valget suitsu ja diislihaisu sumpast.
Aku ja starter on uued, samuti sai vahetatud mootori temp andur, eelsüüteküünlad, kütusefilter, kütusevoolikud, kõrgsurvepump (kasutatud).

Teine probleem, mis tekkis nüüd, kui sai kõrgsurvepump ja kütusevoolikud vahetatud:
(sai ka vana pump tagasi pandud, et välistada pumba viga).

Käivitusteema on sama, aga kui äkilisemalt kiirendada kolmanda-viienda käiguga siis tekib kütusenälg. Kui gaasipedaali lahti ei lase siis sureb välja.
Kui rahulikult kiirendada siis pole probleemi. Vaatasin delphiga live datat siis seal näeb, et lati rõhk madal. Võtsin lati küljes oleva kütusesurve andurilt pistiku tagant siis lati surve läks paika (saavutas täisgaasiga 1500bar ära, rohkem ei vajutand), pistik taga siis oli keskmiselt 900bar, vahepeal max 1200bar. Pistik tagant siis kadus ainult äkiline kiirendamine ära, kütusenälga ei tekkinud kordagi.
Kui pistik oli taga siis pendeldas ka live datas "rail pressure regulation function"-is näidud: flow, 2 regulators, 1 regulator to 2 regulators jne
Kui pistik oli tagant võetud oli live datas koguaeg "pressure".
Panin latile esimese pihusti asemele manomeetri ja käivituse ajal peale nii 8seki käiamist hakkas alles surve tõusma. Kuna oli ainult 150bar manomeeter käepärast siis läks too suht ruttu õhtale. ilmselt tuleb ikka nii 300bar surve ära käivitamisel, mis peaks ok olema.

Kas võibki viga olla latil oleval surveanduril? Ei tahaks huupi järjekordset vidinat osta, pole just odav andur.
Või on kellelgi veel ideid?

siin ka veidi kehvavõitu video live datast:

https://www.youtube.com/watch?v=HI1ombA9zxQ&t=4s

Alates 9.40min võtsin surveandurilt pistiku tagant.
Viimati muutis KalleP, 06.03.2020 14:54 16, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas arnis »

Sellel autol lati rõhuregulaator on eraldiseisev KSP-st?
Rõhuregulaatorid võivad tuksi minna küll, või ummistuda.
Kui rõhuandur lahti, siis regulaator ei reguleeri üldiselt. Laseb mingi failsafe režiimis.

Kui külma ilmaga külmkäivitus kehva, siis vaja veenduda täpselt, kas a) kompressioon on tõesti korras ja
b) eelsüüteküünlad reaalselt tarbivad särtsu/kuumutavad.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas teet82 »

Outlanderitel kasutatakse teiste tootjate mootoreid, vanematel VAG-i 2.0TDI ja uuematel see 2.2DID, mis peaks algselt olema mingi prantslaste HDI, seda pandi Citroeni, Peugeoti, Fordi ja Land Roveri peale , seega infot peaks leiduma küll.
Kui ikka jõud kaob sõidu ajal või mootor välja sureb, siis võiks nagu olla mingeid veakoode, arvatavasti jah tarkvara kehvasti tehtud. Aga miks manomeetriga jamada, kas arvutiga ei näe rõhku käivitamisel? Ja nagu eespool juba kirjutati, siis võiks vaadata, kas toide ka on olemas küünaldel.
Rõhuregulaator tavaliselt kahe juhtmega ja rõhuandur kolme juhtmega, üks reguleerib ja teine mõõdab, mitte segi ajada neid.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
KalleP
Huviline
Postitusi: 358
Liitunud: 08.09.2009 10:46 21
Peamine sõiduk: Bmw 535d e60
Asukoht: Võru

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas KalleP »

Eelsüüteküünaldele voolu tuleb umbes 15 seki peale süüte sissekeeramist. Kompressiooni üritan ka ise üle kontrollida, vb tõesti mehaanik tegi üle jala kontrolli.
Tuli meelde ka, et 2 pihustit läksid ümbervahetamisse, kuna tagasivool oli liiga suur. Ja neid ei ole saanud hetkel kodeerida. Miskipärast sellel masinal ei lase autocom-iga pihusteid kodeerida. Kui kõik pihustid said vahetatud, käisin lätis (kust pihustid pärit on) kohapeal neid kodeerimas. Kodeerimata pihustitega sõites viskas ainult püsikat välja, muid sümptomeid polnud.
Kas võib see äkilise kiirenduse jama olla kodeerimata pihustitest? Või üldse nendest kahest uuest pihustist, et äkki ikkagi anti vigased?
Peale nende vahetust auto üldse käima ei läind. Ei luband ka üldse. Kuna valget suitsu ei tulnud siis järeldasin, et kütet üldse peale ei tule. Koputasin lati rõhuregulaatorile ja sain masina käima. Lammarist ostsin uue regulaatori, aga tollega käivitusteema ikka sama.
Saab regulaatorit või andurit kuidagi testida ka?
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas aronz12 »

Pihustid läksid siis uued, taastatud või kasutatud? Algselt kõik 4tk ja hiljem 2tk uuesti?
Kõlab kuidagi ikkagi vigase/te pihusti/te järgi.
Eriti kui viga tekkis peale pihustite vahetust nagu viimasest postitusest välja võiks lugeda.
TEL 57703395
KalleP
Huviline
Postitusi: 358
Liitunud: 08.09.2009 10:46 21
Peamine sõiduk: Bmw 535d e60
Asukoht: Võru

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas KalleP »

Taastatud pihustid läksid. Aga kas pihusti võib mõjutada äkilisel kiirendusel kütusenälga? Tagasivool on kõigil pihustitel väga minimaalne, samuti näidud on väga head nii tühikäigul kui sõidul. Juhuseid on olnud, et hakkan ühte asja remontima ja samal hetkel ütleb üldse teine asi üles. Ise siiski kahtlustaks lati andurit või regulaatorit. Aga neid ehku peale vahetama hakata ka ei tahaks. Remondi peale niigi üle 2k läinud ja tolku pole väga miskit olnud.
Mõõtsin huvi pärast etteandepumba rõhu ära. Tehase orig pump peaks andma 0,5bar survet. Mõõtsin filtrisse minevast voolikust survet, näitas ainult 0,2bar. Otse pumbast mõõtes tuli üle 1bar. Pump on mingi teise masina oma, originaal kindlalt pole. Etteandepumba plastikust "raamil" on klapisüsteem, mis avaneb kui rõhk ksp-ni on üleval. Ise kahtlustan, et äkki selle võimsama pumbaga lööb klapi liiga vara lahti ja selle on ksp-sse minevas voolikus surve ainult 0,2bar.
Jätsin ka originaal filtri vahelt ära, panin universaalse filtri ja kui tühikäigul külmalt tuuritada siis jookseb meeletult õhumulle läbi filtri. Kas võib olla, et ei saa paagist kütet kätte korralikult ja kui äkitselt gaasi anda siis tõmbab kuskilt õhku sisse? Äkki lasebki seistes kütte surve maha ja selle vajab väga pikka käivitust?
Täna vaatasin, et umbes 10 seki pidi käiama, enne kui hakkas sumpast valget suitsu tulema.
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas aronz12 »

Pihustite näidud sõltuvad tugevalt ka koormusest. Kohapeal vb ongi tagasivoolud korras aga koormuse all lähevad liiga suureks.
Käivitus probleem sõltus ju ka temperatuurist?! Kui kütus vajuks maha siis ei läheks ka soojal ajal paremini käima. Lisaks kui ikkagi summutist viskab käiates kütust ei saaks ju probleem olla puuduvas küttes. Süüdet andes võtab etteande pumba järgi? Kui jah siis ehk proovida mõned korrad enne süüdet anda ja vaadata kas läheb paremini (jõuab kütuse üles pumbata).
Muidugi võib asi olla ka puudulikus etteande rõhus. Selles osas antud auto peal kogemus puudub.
TEL 57703395
KalleP
Huviline
Postitusi: 358
Liitunud: 08.09.2009 10:46 21
Peamine sõiduk: Bmw 535d e60
Asukoht: Võru

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas KalleP »

Käivitus probleem pole ainult miinuskraadiga. Kui suvel oli 20+kraadi sooja ja päike paistsi auto peale siis läks poolest pöördest käima. Kui alla tolle siis läks pikalt juba(u10 seki käiamist). Pm miskit võib ikkagi hõre olla, teada ju, et kuumaga metall paisub ja järelikult oli ka asi tihkem.
Samas kütuse maha vajumine ei tohiks siiski probleem olla. Sest suvel öösel oli ikka jahedam ja käivitasin alles lõuna paiku, kui päike küttis korralikult juba.
Nüüd kui miinuses(-4) on siis juba suht võimatu käima saada, 3x15seki käiamist siis hakkab lubama juba, aga aku jõuab enne tühjaks saada kui käima läheb.
Süüde sees siis etteandepump on nii 10seki taga. Olen proovinud 3-4 korda enne süüdet sees hoida, aga pole miskit muutund.
Auto käima ära saan ja lasen nt pool minutit käia, jätan seisma ja uuesti käima läheb poolest pöördest. Aga kui seisab nii 10minti(oleneb muidugi välistempist) siis käia jälle pikalt.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: külmkäivitus raske

Postitus Postitas teet82 »

Tuleks leida ikkagi mingi võimalus latirõhu mõõtmiseks käivitamise hetkel, kas siis sobiva arvutiga või mingi manomeeter külge aretada kuskile, sealt saab ka edasi katseid teha, pihusteid pimedaks panna ühekaupa jne.. CR diislid tahavad reeglina mingit miinimum rõhku käivitamiseks, enne ei avata pihusteid üldse. Kui käivitamisel hakkab lubama, siis oleks nagu rõhku piisavalt ja viga milleski muus, või siis pendeldab rõhk seal kuskil piiri peal.
Kompression ka kindluse mõttes üle mõõta ja võib-olla ka hammasrihma märgid kontrollida, neil mootoritel on reguleerimine jäetud väntvõlli otsa, rihmaratta kiilusoon on laiem kui kiil ise.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Vasta