Aku suremine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Aku suremine

Postitus Postitas meph »

Halloo foorumikasutajad.

Ehk siis mul juhtus täna õhtul selline imelik asi. Panin kodus auto käima ilma ühegi probleemita, sõitsin 20 minutit ringi ja siis statoili, kus auto välja suretasin. 5 minuti pärast istusin autosse ja proovisin käivitada. Ainuke heli, mis kostis oli mingi ebamäärane klõps ja kõik.

Kogu 20 minuti jooksul kui autoga sõitsin oli laadimine olemas ning pinge püsis 13 - 13,5V juures elektrisüsteemis.

Siit küsimus: Kas on reaalne, et aku lihtsalt "lambist" ära kooleb niiviisi?

Hiljem sai auto slepis käima tõmmatud ning kõik nagu töötas normaalselt ja sai koju sõidetud, kodus autot välja suretades oli aku jällegi täiesti null. Isegi led pirnid ei hakanud põlema peale mootori väljasuretamist.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Äkki mingi labane klemmi oksüdeerumise teema näiteks.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Et klemm oksüdeerub 20 minutiga nii ära? Oksüdatsiooni on plussklemmil küll, kuid imelikuks teeb asja just see, et 20 minutit varem oli käivitades kõik korras...
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Seda võib küll olla, et üks hetk lihtsalt ei anna enam oksiidipasakihiläbi kontakti. Ükskõik kas 1-2 või 20 minutit peale eelmist korda. Igatahes on esimene ja kõige odavam-lihtsam asi, mis teha - keerata klemm korra lahti, liigutada tihedamalt peale ja kinni tagasi.

Võib ka mitte, äkki pole selles asi :roll:
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Proovida muidugi võib jah...
Kasutaja avatar
rando87
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 18.08.2006 14:48 21
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rando87 »

mul ka sama jama koguaeg :?

Koguaeg läheb ilusti käima ja siis mõnikord lihtsalt lambist ei lähe enam :( käib ka ainult mingi klõps ja kõik :shock:

aga mul on nii,et siis lükkan käima,sõidan mingi aeg,suretan välja ja siis läheb jälle ilusti :evil:
Jumalast lambist käib see asi,aga varsti ostan nagunii uue aku,eks siis ole näha kas olukord muutub :)

autoks siis e36 318 91.a
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mul peale väljasuretamist ei teinud piuksugi enam.
aadukurivaim
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 12.09.2006 17:18 06

Postitus Postitas aadukurivaim »

Akujuhtmed lühises äkki kuskil kohati? Et lööb kokku ja siis ei löö jälle. Mul oli selline jama. Lõpuks avastasin nii, et auto üldse enam käima ei läinud. Enne jupsis tükk aega.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

See tähendaks, et auto läheb kas kärssama või põlema päris korralikult ju. Pluss lühise puhul peaks kusagilt miski kaitsme läbi lööma. Ei tahaks väga seda teooriat uskuda.
truumu

Postitus Postitas truumu »

Kogu 20 minuti jooksul kui autoga sõitsin oli laadimine olemas ning pinge püsis 13 - 13,5V juures elektrisüsteemis.
Minimaalne laadimispinge on 13,6V
13V enam akut ei lae(või on aku lihtsalt täitsa kell)
Aku eluiga on 4-5 aastat ja kooleb ta harilikult järsku
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Omal ka nii olnud, mitte küll sõiduautoga, vaid metsamasinaga, et mingi moment läheb ja 20 min hiljem enam ei lähe. Oli kord juhus, kui viisin masina metsa ning käivitamise momendil käis kabiini all üks müts ja oligi kõik. Kabiin üles ja vaatama- oli aku nurga lahti löönud. Aga jah, nagu seegi näide näitas, võib ta vabalt järsku ära kooleda, tegelikult kui asi lõplikult saba annab, siis ta nii kipubki tegema. Võii siis muutub aku mahtuvus nii väikseks juba, et enam ei ole erilist elulooma. Aga nagu siin mõnel oli probleem, et läheb ja ei lähe, siis vaataks kõigepealt kõik kontaktid üle- akuklemmid eelkõige, nagu ka Eero soovitas :).
truumu

Postitus Postitas truumu »

Minuteada on Mephil seal lausa ülekullatud klemmid(tänu audiole)
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Siis vast langeb see variant ära. Vaevalt aku kullatud on, et igavesti kestaks :P
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

truumugi teab, et käisin mõned päevad tagasi tuttavat päästmas, täpselt samad sümptomid ja lahenduseks uus aku. Laadis tühjalt 14,2, täiskoormus 13,8 ja oma 15-20 minti sai kohapeal laetud , suretasin auto välja proovisin koheselt käivitada ja tulemus oli 0. Kui pinge madal, siis tapab see ka akut.
Seega üks võib sul põhjustada teist.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Vladimir
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 24.10.2005 13:33 52
Asukoht: Tallinn

Küsimus...

Postitus Postitas Vladimir »

Mul juhtus selline asi. 318is minu lohakuse tõttu suri aku välja. Võtsin ta ära, panin laadimisse. Kui aku oli laetud panin ta auto peale tagasi. Tundus, et kõik elekter töötab korralikult. Tuled, makk, kõik andurid olid korras. Kuid käivitamisel ei anna isegi mingit lootust. Kontrollisin kaitsmed - kõik on terved. Tundub, et pole sädet või bensupump ei tööta. Paak pole ka tühi. Mida teha? Keegi oskab aidata?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Salongivalgustus, raadio ja muud väiksemad tarbijad ei pruugi töötamist lõpetada ka siis, kui auto ei käivitu- nende voolutarve on siiski kõvasti väiksem kui starteril. Sinu jutust ei selgu küll pärisselt, mis põhjusel see aku sul ära kooles, seega ei hakka spekuleerima hetkel, et sul see päriselt otsas on... Kas käiasid liiga pikalt või unustasid lihtsalt tuled põlema? Esimesel juhul on see veel tõenäoline, et lihtsalt koormasid aku üle ja andis saba, kuid teisel juhul ei tohiks tagajärjed nii fataalsed olla.
Hiljuti oli küll siin kellelgi E38-l sama probleem, kuid truumu ütles, et kehvemal juhul tahab immo ümberprogemist vms ja uut võtit läbi UMi. A see oli uuem auto ka.
Enne uue aku hankimist veendu, et klemmid KORRALIKULT kinni on :!:
Mina alustaks sellest.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Võtsin täna asja lahti ja nii imelik kui see ka ei ole, siis probleem oligi aku plussklemmis. Oli teine ennast kuidagi ära keevitanud seal, nii, et klemmi sai aku pealt minema alles siis kui oli korralikult haamriga kaasa aidatud.

Kogu klemmi sisepind oli pruuniks põlenud ja miski 1mm paksuse kihi sai sealt maha rookida. Hetkel tegin seda taskunoaga ajutise lahendusena, nii, et mingi elumärgi asi mulle annaks. Ei hakka vist selle puhastamisega jändamagi, ostan uue klemmi sinna.

Arvestades mis audiosüsteem mul autos on, siis ise arvaks, et kahe aastaga õnnestub mul ka üks aku päris hästi läbi töötada. Peale uue klemmi paigaldamist vaatab, kas pinge muutub normaalseks või siis saab aku ka ära vahetada. Kuigi jah, üldiselt ega mu genekas ka just päris tiptopkorras ole. Hetkeseisuga juba kolmas pooletoobine kasutatud tükk küljes. Peaks vist uue ja korraliku lõpuks ostma...
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

meph kirjutas:Kogu klemmi sisepind oli pruuniks põlenud ja miski 1mm paksuse kihi sai sealt maha rookida.
Järgmine klemm jäta tänava nurga pealt autotarvete poest ostmata vaid vaata spetsiifilisemaid poode.
Teiseks, Truumu on piisavalt palju elu näinud, et ta teab soovitada mis kreemi ja kosmeetikat kasutada edaspidise analoogse probleemi vältimiseks akuklemmi puhul.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

See klemm oli suht respektaablist autoaudiofirmast hangitud. Aga mingi keemiaga peaks kontakte töötlema vast küll jah.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

1) ise ostsin tuttavale noorest tehnikust ka "kullatud klemmi" ja aastaga tuli see nn. kullakiht maha.

2) kui sa haamriga akuklemmi juba lõid, siis parem viska see aku ära... hakkab 9 juhul 10'est hapet läbi ajama ja siis saab otsa ka kvaliteetseim klemm.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Nooh, ma usun, et meph päris jõuga seal kallal ei käinud :) . Kui mõistusega läheneda, ei tohiks midagi juhtuda.
Vasta