Kuidas kontrollida LSD diffri korrasolekut.

Üldised arutelud ning näpunäited
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Kuidas kontrollida LSD diffri korrasolekut.

Postitus Postitas toom »

Kudas siis. Loogika ütleks, et momentvõtmega keerates peaks mingisuguse jõu järel läbilibisema hakkama. Seda veel, et differ ei asu auto küljes. Juhu kui minu teooria peab paika, siis mis oleks see moment, millal LSD läbilibisema hakkab. Tegemist E36 väiksema diffriga.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

ainult auto peal, käik välja, tõstad ühe tagaratta üles ja kui seda jõuad käte jõuga ringi keerata, on LSD läbi

need seeria LSDd ei ole eriti pikaealised, tulenevald mõnedest ehituslikest puudustest, eriti kui klotsi ka anda

keerata tuleb rattast, mitte pidurikettast või rattarummust

kui differ on maas, siis on ta lihtsam lahti võtta ja veenduda ketaste korrasolekus

kui kettad on sinised või hirmus soonilised, siis on tavaliselt läbi. või kui see hall pulbermetalli kiht on maha kulunud nii, et läikiv ketta metall paistab
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Pulbermetalli kiht on kolmandiku jagu maha kulunud. Siit ka küsimus, kas keegi kettaid taastab, asendab ka? UM ei paku ploki sisu. Uus maksab natuke palju, Kaaz ralli oma veel rohkem.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Mis see "kolmandiku võrra" tähendab numbriliselt?

Kui friktsiooni pind on ühtlane hall, siis ilmselt on ok
kui on jutiline, siis mitte

katteid ei taastata (ei suudeta tagada piisavat kvaliteeti, oma nahal katsetatud).

Patrikul oli vanasti Eestis valmistatud kettaid
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Kolmadiku võrra peaks seda tähendama, et valjaspool on ca 5 mm laiune triip, kus on friktsioonkate puude(ühel küljel ca 3 mm laiune). Seega on nad väsinud? Juhul kui kusagilt kettaid välja ei võlu pole sellega midagi teha? uusi originaaljuppe ju ei saa.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Selles häda ongi, et originaalkettad on liiga õhukesest plekist, vedru vajutab neid väljaspoolt rohkem kui seespoolt ning välisserv kulub ära.

Ühesõnaga, vaja on kettaid.

Kui kasutada isevalmistatuid (tavaliselt paksemaid) kettaid, soovitaks jätta kettad õhemaks lihvimata, kuid treida difrikarbi otstelt vastav paksus maha. Paksem ketas paindub vähem, koormatakse ühtlasemalt ja kestavad kauem.

Kettaid saad ilmselt Patrikult. Kui muud variant pole, siis võib selle difri kokku ka panna. Edasi privas.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

lükake ümber kui on vale, e32 750 on lsd :roll: selle sisu pidi
istuma e39 diffrisse.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8271
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

aise kirjutas:lükake ümber kui on vale, e32 750 on lsd :roll: selle sisu pidi istuma e39 diffrisse.
Minuteada on E39 difrikorpus liiga väike selleks, et sinna vanu sisusid panna.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Ärge nüüd pahandage :(
Aga...Ok, see LSD on piiratud libisevusega differ, ag akuidas see toimib või miks on kasulik ja kuidas saan aru, et ei tööta?
Küsin, sest eile libedal kohalt minnes käis üks ratas pikalt ringi........olen aru saanud, et siis peaks mõlemad käima?
Aidake nata teadmatut ;)
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8271
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
http://www.strikeengine.com/technical_i ... l_lsd.html

Pmst ei teki tal sellist olukorda, kus üks ratas läbi pöörleb ja teine paigal seisab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Küsimus selline, et missugust õli panna piiratud libisemisega diffrisse.
Castroli kirjelduse järgi BMW soovitab SAF-XJ SAE 75W-140. Samas on olemas spets sellistele diffritele toodetud Hypoy LS SAE 90. Ideid? Ahjaa, kõrvadevahel on käinud klõks ära ja sisse läheb ainult Castrol, muid mitte soovitada.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

toom kirjutas:Küsimus selline, et missugust õli panna piiratud libisemisega diffrisse.
Castroli kirjelduse järgi BMW soovitab SAF-XJ SAE 75W-140. Samas on olemas spets sellistele diffritele toodetud Hypoy LS SAE 90. Ideid? Ahjaa, kõrvadevahel on käinud klõks ära ja sisse läheb ainult Castrol, muid mitte soovitada.
75W-140 on õigustatud üksnes siis, kui autot kasutatakse kiirteedel suurte kiirustega sõitmisel.

Ega see 140 ei tee teda LSD õliks, vaid see õli on paksem ja mõeldud töötama suurematel koormustel ja temperatuuridel. 140 viskoossusega õli kasutatakse nt veoautode sildades.

LSD õli teeb LSD õliks spetsiaalne kokkusurumist kannatav täiendav libestusaine õlis, mis teeb võimalikuks suure jõuga kokkupressitud kettapakkide libisemise nii, et kettad omavahel liigselt kokku ei puutuks. Paksusega/viskoossusega pole siin midagi pistmist.

Kui ei ole mingi undav tagasild, siis on see samasugune overkill, nagu panna 0W-60 sünteetilist õli 30 aastat vanasse mootorisse.

Mina kasutasin seda vanasti mosse undavas käigukastis ja tagasillas undamise vähendamiseks. See õli on toatemperatuuril nii paks, et kanali peal pudelist silda ajamiseks peab seda enne soojendama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E36 318 ti
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 07.05.2006 12:13 54

Postitus Postitas E36 318 ti »

veits OT,aga kui tihti peaks difri õli vahetama,tegemist tavalise LSD-ta difriga
erik78
Huviline
Postitusi: 47
Liitunud: 23.06.2006 10:37 30

Postitus Postitas erik78 »

Kuna sa otsingut ei viitsi kasutada siis lingin su abistmiseks ühe väikse teema koos pildiseeria ja kommentaaridega.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=

To Aare

SAF-XJ on spetsiaalne täissüntõli otsehambumisega kastidesse ja LSD diffirtesse, e. autosportlased kasutavad seda õli massiliselt, järelikult on tegu parima õliga mille eest tuleb ka raha maksta. Ja seda õli ei pea soendama, et seda silda saada:)))

Kindlasti jaksab ühte ülestõstedud ratast käsitsi ringi keerata, kui sa just äärmiselt vedel vend ei ole :D ja seda täiesti korras LSD puhul. (kaasavedu on ju 25%`line)
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Mina ostsin ära selle hypoy õli. Sain seda Cellmarkist ja maksis 130 krooni liiter. Ketastega juhtus selline lugu, et mina neid kusgilt ei leidnud (Patrikul oli keskmisi ja suuri) seega on nad hetkel taastamisel. Oleks jõle tore, kui keegi ütleks selle tehase vahe ka, mis peab olemadiffrikoja ja selle kaane vahel ilma polte sisse keeramata. Baidevei, erik78 äkki saad oma pildigalerii ka üles, oleks tore võrdlusmoment, kuna pole ühtegi teist bmw lsd diffrit peale enda oma näinud.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Selle kaane kõrguse järgi ei ole õige kontrollida, kuna tulemus sõltub suurte taldrikvedrude väsimise astmest (tean lihtsalt omast käest, et kergesti võib see lõppeda asjata reduktori kokkupaneku, allapaneku ja uuesti alt ära võtmisega) :D
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

toom kirjutas: Baidevei, erik78 äkki saad oma pildigalerii ka üles, oleks tore võrdlusmoment, kuna pole ühtegi teist bmw lsd diffrit peale enda oma näinud.
http://nublu.lahe.net/gallery/v/z3/tood_bmwga/
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
erik78
Huviline
Postitusi: 47
Liitunud: 23.06.2006 10:37 30

Postitus Postitas erik78 »

Tänud Raimo, ma ka just oleks asja korda saanud. :lol:
Erki_E
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 23.08.2007 23:34 34
Peamine sõiduk: 330Cd
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Erki_E »

Jaanus K
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 17.07.2007 19:07 46
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jaanus K »

http://nublu.lahe.net/gallery/main.php?g2_itemId=7734

Oskab keegi spetsialist selle pildi kommentaari kommenteerida;)
Saan ma õigesti aru, et kui selle paki kokku laod siis kaane ja kesta vahele peaks jääma 3.5 - 4.5mm? Mis saab siis kui vahe on suurem/väiksem?
erik78
Huviline
Postitusi: 47
Liitunud: 23.06.2006 10:37 30

Postitus Postitas erik78 »

No mis seal keerulist, kui võtsid vedrud välja, siis sai nendelt ju mõõta nende maksimaalset ja minimaalset kõrgust. Liidad tolerantsid kokku saadki kaane pilu vahemiku, hea oleks teada ka originaalvedrude maks. kõrgust, siis saab kulumist määrata. Kui pilu on suurem, kui vedrude tolerants siis asi kokku minna ei saa ja kui pilu on väiksem on kettad kulunud, lihtne.
jyrxixx
Huviline
Postitusi: 323
Liitunud: 31.07.2007 18:08 14
Asukoht: Kuressaare saaremaa

Postitus Postitas jyrxixx »

kui kettad läbi mis variandid siis jäävad ? .. UM ist uus sisu tellida v ? .. või lasen kellelgi kettad uued panna ? ise vaevalt seda ta oskan :?
325i e36 EX
525 TDS touring - Lagisteades läbi eestimaa
Jaanus K
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 17.07.2007 19:07 46
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jaanus K »

Kui kettad läbi siis tuleb uued kettad tellida ja sisse panna. Usu mind, et kui sa selle asja lauapeal lahti võtad, siis ei ole seal midagi nii keerulist enam.
Leidsin ühe koha, kust väidetavalt peaks saama kettaid tellida...
http://store.bimmerworld.com/shared/Sto ... oducts.asp
jyrxixx
Huviline
Postitusi: 323
Liitunud: 31.07.2007 18:08 14
Asukoht: Kuressaare saaremaa

Postitus Postitas jyrxixx »

Ma arvan et lahtivõtmine rohkem õppinud meeste teema , aga siis kui .. kui uued kettad sisse panan siis nagu uus se differ v ?
325i e36 EX
525 TDS touring - Lagisteades läbi eestimaa
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

vennal on e36 328i ja kui sellel ratast keerata kui auto õhus siis teine ratas seisab paigal... mis see tähendab? lahtise diffriga käib sedasi keerates teine ratas teistpidi ringi.
Kasutaja avatar
pikk66
Huviline
Postitusi: 784
Liitunud: 21.02.2007 21:31 20
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas pikk66 »

Keeramise ajal ikka käik sees on või :D
BMW-le kindel
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

pikk66 kirjutas:Keeramise ajal ikka käik sees on või :D
vist oli vaba, ei mäleta täpselt, tegime teisi töid ja siis huvi pärast korra keerasin teist.
Margo_325
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 11.10.2004 18:01 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo_325 »

Kui mõlemad rattad õhus ja vabakäigul üht ratast keerata ja teine käib vastupidi, siis tavaline differ.
Kasutaja avatar
Seigo
Huviline
Postitusi: 1748
Liitunud: 07.11.2003 11:49 24
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Seigo »

ma ei jõua enda omal ka veljevõtmega ratast ringi keerata, kui üks tagumine ratas on õhus :lol: :lol: kas midagi on väga peetis või on korras ???
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Kui mõleamd rattad õhus ja neutraali peal ja siis ka ringi ei käi, siis pidur peal. Kui aga vabalt käib, siis on väga korras.
Vasta