1. leht 2-st

Kuidas kontrollida LSD diffri korrasolekut.

Postitatud: 28.10.2006 19:40 50
Postitas toom
Kudas siis. Loogika ütleks, et momentvõtmega keerates peaks mingisuguse jõu järel läbilibisema hakkama. Seda veel, et differ ei asu auto küljes. Juhu kui minu teooria peab paika, siis mis oleks see moment, millal LSD läbilibisema hakkab. Tegemist E36 väiksema diffriga.

Postitatud: 30.10.2006 16:47 34
Postitas Aare
ainult auto peal, käik välja, tõstad ühe tagaratta üles ja kui seda jõuad käte jõuga ringi keerata, on LSD läbi

need seeria LSDd ei ole eriti pikaealised, tulenevald mõnedest ehituslikest puudustest, eriti kui klotsi ka anda

keerata tuleb rattast, mitte pidurikettast või rattarummust

kui differ on maas, siis on ta lihtsam lahti võtta ja veenduda ketaste korrasolekus

kui kettad on sinised või hirmus soonilised, siis on tavaliselt läbi. või kui see hall pulbermetalli kiht on maha kulunud nii, et läikiv ketta metall paistab

Postitatud: 30.10.2006 18:17 05
Postitas toom
Pulbermetalli kiht on kolmandiku jagu maha kulunud. Siit ka küsimus, kas keegi kettaid taastab, asendab ka? UM ei paku ploki sisu. Uus maksab natuke palju, Kaaz ralli oma veel rohkem.

Postitatud: 30.10.2006 18:41 08
Postitas Aare
Mis see "kolmandiku võrra" tähendab numbriliselt?

Kui friktsiooni pind on ühtlane hall, siis ilmselt on ok
kui on jutiline, siis mitte

katteid ei taastata (ei suudeta tagada piisavat kvaliteeti, oma nahal katsetatud).

Patrikul oli vanasti Eestis valmistatud kettaid

Postitatud: 30.10.2006 21:23 01
Postitas toom
Kolmadiku võrra peaks seda tähendama, et valjaspool on ca 5 mm laiune triip, kus on friktsioonkate puude(ühel küljel ca 3 mm laiune). Seega on nad väsinud? Juhul kui kusagilt kettaid välja ei võlu pole sellega midagi teha? uusi originaaljuppe ju ei saa.

Postitatud: 31.10.2006 19:34 33
Postitas Aare
Selles häda ongi, et originaalkettad on liiga õhukesest plekist, vedru vajutab neid väljaspoolt rohkem kui seespoolt ning välisserv kulub ära.

Ühesõnaga, vaja on kettaid.

Kui kasutada isevalmistatuid (tavaliselt paksemaid) kettaid, soovitaks jätta kettad õhemaks lihvimata, kuid treida difrikarbi otstelt vastav paksus maha. Paksem ketas paindub vähem, koormatakse ühtlasemalt ja kestavad kauem.

Kettaid saad ilmselt Patrikult. Kui muud variant pole, siis võib selle difri kokku ka panna. Edasi privas.

Postitatud: 31.10.2006 20:21 35
Postitas aise
lükake ümber kui on vale, e32 750 on lsd :roll: selle sisu pidi
istuma e39 diffrisse.

Postitatud: 01.11.2006 00:14 25
Postitas priitv8
aise kirjutas:lükake ümber kui on vale, e32 750 on lsd :roll: selle sisu pidi istuma e39 diffrisse.
Minuteada on E39 difrikorpus liiga väike selleks, et sinna vanu sisusid panna.

Postitatud: 01.11.2006 10:05 49
Postitas Holari
Ärge nüüd pahandage :(
Aga...Ok, see LSD on piiratud libisevusega differ, ag akuidas see toimib või miks on kasulik ja kuidas saan aru, et ei tööta?
Küsin, sest eile libedal kohalt minnes käis üks ratas pikalt ringi........olen aru saanud, et siis peaks mõlemad käima?
Aidake nata teadmatut ;)

Postitatud: 01.11.2006 11:26 53
Postitas priitv8
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
http://www.strikeengine.com/technical_i ... l_lsd.html

Pmst ei teki tal sellist olukorda, kus üks ratas läbi pöörleb ja teine paigal seisab.

Postitatud: 09.11.2006 19:46 57
Postitas toom
Küsimus selline, et missugust õli panna piiratud libisemisega diffrisse.
Castroli kirjelduse järgi BMW soovitab SAF-XJ SAE 75W-140. Samas on olemas spets sellistele diffritele toodetud Hypoy LS SAE 90. Ideid? Ahjaa, kõrvadevahel on käinud klõks ära ja sisse läheb ainult Castrol, muid mitte soovitada.

Postitatud: 09.11.2006 20:37 51
Postitas Aare
toom kirjutas:Küsimus selline, et missugust õli panna piiratud libisemisega diffrisse.
Castroli kirjelduse järgi BMW soovitab SAF-XJ SAE 75W-140. Samas on olemas spets sellistele diffritele toodetud Hypoy LS SAE 90. Ideid? Ahjaa, kõrvadevahel on käinud klõks ära ja sisse läheb ainult Castrol, muid mitte soovitada.
75W-140 on õigustatud üksnes siis, kui autot kasutatakse kiirteedel suurte kiirustega sõitmisel.

Ega see 140 ei tee teda LSD õliks, vaid see õli on paksem ja mõeldud töötama suurematel koormustel ja temperatuuridel. 140 viskoossusega õli kasutatakse nt veoautode sildades.

LSD õli teeb LSD õliks spetsiaalne kokkusurumist kannatav täiendav libestusaine õlis, mis teeb võimalikuks suure jõuga kokkupressitud kettapakkide libisemise nii, et kettad omavahel liigselt kokku ei puutuks. Paksusega/viskoossusega pole siin midagi pistmist.

Kui ei ole mingi undav tagasild, siis on see samasugune overkill, nagu panna 0W-60 sünteetilist õli 30 aastat vanasse mootorisse.

Mina kasutasin seda vanasti mosse undavas käigukastis ja tagasillas undamise vähendamiseks. See õli on toatemperatuuril nii paks, et kanali peal pudelist silda ajamiseks peab seda enne soojendama.

Postitatud: 12.11.2006 18:52 45
Postitas E36 318 ti
veits OT,aga kui tihti peaks difri õli vahetama,tegemist tavalise LSD-ta difriga

Postitatud: 13.11.2006 19:16 49
Postitas erik78
Kuna sa otsingut ei viitsi kasutada siis lingin su abistmiseks ühe väikse teema koos pildiseeria ja kommentaaridega.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=

To Aare

SAF-XJ on spetsiaalne täissüntõli otsehambumisega kastidesse ja LSD diffirtesse, e. autosportlased kasutavad seda õli massiliselt, järelikult on tegu parima õliga mille eest tuleb ka raha maksta. Ja seda õli ei pea soendama, et seda silda saada:)))

Kindlasti jaksab ühte ülestõstedud ratast käsitsi ringi keerata, kui sa just äärmiselt vedel vend ei ole :D ja seda täiesti korras LSD puhul. (kaasavedu on ju 25%`line)

Postitatud: 13.11.2006 19:33 41
Postitas toom
Mina ostsin ära selle hypoy õli. Sain seda Cellmarkist ja maksis 130 krooni liiter. Ketastega juhtus selline lugu, et mina neid kusgilt ei leidnud (Patrikul oli keskmisi ja suuri) seega on nad hetkel taastamisel. Oleks jõle tore, kui keegi ütleks selle tehase vahe ka, mis peab olemadiffrikoja ja selle kaane vahel ilma polte sisse keeramata. Baidevei, erik78 äkki saad oma pildigalerii ka üles, oleks tore võrdlusmoment, kuna pole ühtegi teist bmw lsd diffrit peale enda oma näinud.

Postitatud: 13.11.2006 21:33 05
Postitas Aare
Selle kaane kõrguse järgi ei ole õige kontrollida, kuna tulemus sõltub suurte taldrikvedrude väsimise astmest (tean lihtsalt omast käest, et kergesti võib see lõppeda asjata reduktori kokkupaneku, allapaneku ja uuesti alt ära võtmisega) :D

Postitatud: 13.11.2006 23:52 51
Postitas raimo_r
toom kirjutas: Baidevei, erik78 äkki saad oma pildigalerii ka üles, oleks tore võrdlusmoment, kuna pole ühtegi teist bmw lsd diffrit peale enda oma näinud.
http://nublu.lahe.net/gallery/v/z3/tood_bmwga/

Postitatud: 14.11.2006 11:47 18
Postitas erik78
Tänud Raimo, ma ka just oleks asja korda saanud. :lol:

Postitatud: 14.11.2007 06:23 50
Postitas Erki_E

Postitatud: 19.02.2008 20:51 19
Postitas Jaanus K
http://nublu.lahe.net/gallery/main.php?g2_itemId=7734

Oskab keegi spetsialist selle pildi kommentaari kommenteerida;)
Saan ma õigesti aru, et kui selle paki kokku laod siis kaane ja kesta vahele peaks jääma 3.5 - 4.5mm? Mis saab siis kui vahe on suurem/väiksem?

Postitatud: 20.02.2008 14:50 56
Postitas erik78
No mis seal keerulist, kui võtsid vedrud välja, siis sai nendelt ju mõõta nende maksimaalset ja minimaalset kõrgust. Liidad tolerantsid kokku saadki kaane pilu vahemiku, hea oleks teada ka originaalvedrude maks. kõrgust, siis saab kulumist määrata. Kui pilu on suurem, kui vedrude tolerants siis asi kokku minna ei saa ja kui pilu on väiksem on kettad kulunud, lihtne.

Postitatud: 25.02.2008 13:42 35
Postitas jyrxixx
kui kettad läbi mis variandid siis jäävad ? .. UM ist uus sisu tellida v ? .. või lasen kellelgi kettad uued panna ? ise vaevalt seda ta oskan :?

Postitatud: 25.02.2008 22:00 29
Postitas Jaanus K
Kui kettad läbi siis tuleb uued kettad tellida ja sisse panna. Usu mind, et kui sa selle asja lauapeal lahti võtad, siis ei ole seal midagi nii keerulist enam.
Leidsin ühe koha, kust väidetavalt peaks saama kettaid tellida...
http://store.bimmerworld.com/shared/Sto ... oducts.asp

Postitatud: 26.02.2008 16:40 19
Postitas jyrxixx
Ma arvan et lahtivõtmine rohkem õppinud meeste teema , aga siis kui .. kui uued kettad sisse panan siis nagu uus se differ v ?

Postitatud: 29.05.2008 14:40 38
Postitas aise
vennal on e36 328i ja kui sellel ratast keerata kui auto õhus siis teine ratas seisab paigal... mis see tähendab? lahtise diffriga käib sedasi keerates teine ratas teistpidi ringi.

Postitatud: 29.05.2008 16:36 36
Postitas pikk66
Keeramise ajal ikka käik sees on või :D

Postitatud: 29.05.2008 16:41 35
Postitas aise
pikk66 kirjutas:Keeramise ajal ikka käik sees on või :D
vist oli vaba, ei mäleta täpselt, tegime teisi töid ja siis huvi pärast korra keerasin teist.

Postitatud: 30.05.2008 22:54 36
Postitas Margo_325
Kui mõlemad rattad õhus ja vabakäigul üht ratast keerata ja teine käib vastupidi, siis tavaline differ.

Postitatud: 31.05.2008 04:59 05
Postitas Seigo
ma ei jõua enda omal ka veljevõtmega ratast ringi keerata, kui üks tagumine ratas on õhus :lol: :lol: kas midagi on väga peetis või on korras ???

Postitatud: 31.05.2008 09:30 28
Postitas toom
Kui mõleamd rattad õhus ja neutraali peal ja siis ka ringi ei käi, siis pidur peal. Kui aga vabalt käib, siis on väga korras.