Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Kuidas teie kogemused normaalsete amortidega? Rääkisin oma töökojaga kust sain head infot vastupidavuse osas, kaevasin netis ja siin, aga täit selgust peas pole. Uue amordi ost on nagu põrsas kotis, sest kui juba all ja ei meeldi, on seda üsna keeruline poodi tagasi visata :mrgreen:

Ilmselt järgmine kevad plaan oma F10 M Sport amorte värskendada. Praegustel pole otseselt suurt viga, aga tahaks autot natuke rohkem maa külge kinni saada.

1. OEM M-Sport on lihtne soovitus, aga natuke liiga pehmed ja hind pole sugugi mõistlik (ees pea 500€ tk, taga 350€ tk.)

2. Sachsiga on head kogemused ja vastupidavuselt on igati OK, pikalt bemmi OEM ka olnud. Problem selles, et Sachs soovitab ühte ja sama amorti nii tavalisele kui M vedrustusele ja see ei ole üldse mõistlik. Olen sõitnud tavalise vedrustusega F10-ga ja M Spordiga võrreldes on ta igast otsast ikka väga pehme. Sellist amorti M Sport vedrustusele ei pane mingil juhul külge.

3. Bilstein B8 sobib iseenesest M Sport alusele, aga Bilsu osas on internet natuke hala täis, et hakkab krigisema ja kolisema ning mu töökoda ka hoiatas, et Bilsu kvaliteet pole enam see, mis vanasti.

4. Koni, KYB, midagi muud? Igasugu ideed on teretulnud v.a. osta kõige odavam/kallim.

Tahaks mingit normaalset ja vastupidavat tootjat. Praegused OEM M-Sport amordid on 200kkm täiesti probleemivabalt kestnud.

Tänud ette!

Koodid, LCI F10 amordid OEM, M-Sport non-VDC

Ees:
31316863883
31316863886

Taga:
33526863901
Martin750
Huviline
Postitusi: 342
Liitunud: 26.03.2008 21:46 28
Peamine sõiduk: BMW 530XD F11, Volvo S80
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Martin750 »

Sachs ja Bilstein on head, olen näinud et näiteks uued KYBid on juba suht väikse ajaga õli välja visanud, küll mitte BMWl, aga siiski. Võin eksida, aga Fi OEM amordid peaks üldse Monroe toodang olema.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Tänud, Martin! Ma kardan ka, et peale Bilstein B8 midagi muud sobivamat ei jää sõelale. Hind on ca 2x odavam kui OEM ja samas päris paljud välismaa BMW tuuningukojad kasutavad Bilsteini EDC ja non-EDC amorte. Tuleb loota, et kui 2 aastaga midagi katki ei lähe siis ei lähegi.

Ma sõidan suviti sellist teed kus oleks vaja oluliselt rohkem rebound ja veidi rohkem bump summutust. OEM M-Sport amort jääb üsna tihti päris lahjaks.

Nagu ikka kasutatakse Bilsteini garantiilubaduses porgandit ja piitsa samas lauses koos ehk "Limited Lifetime Warranty" :mrgreen: Ja peetakse täiesti normaalseks, et amort on veidi õline. Huvitav, kes defineerib kuipalju õlileket on OK?

https://offroad.bilstein.com/en/underst ... nd-policy/
Martin750
Huviline
Postitusi: 342
Liitunud: 26.03.2008 21:46 28
Peamine sõiduk: BMW 530XD F11, Volvo S80
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Martin750 »

Amort ei tohiks siiski üldse õli välja ajada, eks nad on selle sellepärast ilmselt välja mõelnud, et ei peaks garantii korras välja vahetama.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Seda minagi olen siiani arvanud.

Monroe on midagi ära defineerinud ehk kui õli on esimesest alumisest vedrukannust madalamal võib uut nõuda. Weepage vs leakage, jõuame semiootikasse nagu alati garantii puhul...

https://www.shockwarehouse.com/pages/weepage-vs-leakage

Pilt


Martin750
Huviline
Postitusi: 342
Liitunud: 26.03.2008 21:46 28
Peamine sõiduk: BMW 530XD F11, Volvo S80
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Martin750 »

Olen tähele pannud ka seda, et kui ülevalt veidi niiske, siis suht lühikese ajaga viskab korralikult õli välja, niiet nende tootjate jutt on üldiselt BS. Nt. ülevaatusel on mistahes lekkiv amort ohtlik viga, kahjuks või õnneks.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

No täpselt. Mul on all 200 000km sõitnud M sport originaalamordid, mis töötavad täiesti ilusti, isegi hoolimata sellest, et saavad juba 7 aastat üsna korralikult vatti (treppis kruusateed, muhklikku asfalti maanteekiirusel vms.)

Pole kusagilt õlist niisked, lekkest rääkimata. Ühel on isegi juba amordivarras imelikul kombel pinnarooste tekitanud. Ilmselt meie tore keemia, mida siin talvel laotatakse.

Juulis ÜV-l käies oli seal väga hea tehnik, kes kiitis amorte ja ütles, et kui leke on siis läbi ei lähe. Seega huvitav olukord kus tootja ütleb, et "pane edasi", aga seaduse mõttes sõita ei tohi. Aga garantii alla ei lähe. WTF?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas toivoku »

linnas b8 sõitmine on ikka mõnus overkill :D. Paned kustukummi hammaste vahele ja padja tagumiku alla.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Toivo, oled sa ise B6/B8 aparaadiga sõitnud? Niipalju kui ma kasutajate kogemusi olen lugenud siis keegi ei kurda liigse jäikuse üle. Muidugi on ta võrreldes OEM M sport alusega jäigem, aga seda ma tahangi.

Siin üks briti poiss testib M140 all neid ja ütleb, et B8 on oluliselt mugavam muhkude otsas. Täiesti mitteteaduslikult tema hüplemist võrreldes vana vedrustusega on vahe isegi silmaga näha. Eks M140 muidugi on tehasest ilmselt sigakõvaks aetud ka.



Ainus bemm, mis tõsiselt vastiku vedrustusega oli M2 ja M2 Competition, mida proovida sain. Eriti totter oli see, et rajal kasutamiseks oli vedrustus liiga pehme ja linnas kasutamiseks liiga jäik :shock:

:!: Küsimus - kas kellelgi on Harjumaa piirkonnas BMW-d, mis oleks Bilsu B6/B8 amortidega? Äkki on võimalik korraks kokku saada ja proovisõitu teha? Kompenseerin omanikule meelepärase märjukesega näiteks.
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas prelude20 »

Äkki pead ka vedrusid vaatama mis töötaks amortidega koos :roll: . Mul e36 oli B8 ja Eibachi vedrud ja 0 muret. Ei olnud paat aga samas oli ka sõidumugavus alles. Hetkel e91 mil ees mingid Sachsi omad ja taga bilsu b6. Vedrud tume maa aga vist M paketi originaalid. Korralikul teel ja Rootsi kiirteedel vägev lasta aga sattudes kehvemale teele on tunne,et see küna laguneb kohe laiali. Nii lollakalt puupakk, et näiteks üle lamava politsei veeredes käib selline pauk nagu oleks hüppesse lastud..
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Jah, vedrude sobivus on kindlasti oluline. Bilsu enda lehel oli info, et B8 sobib M Sport vedrustusele, eeldatavasti on nad siis oma torud nende vedrudega ära testinud. Eibach on hea, aga ma kindlasti ei taha autot madalamaks lasta. Niipalju kui lugenud siis Eibachi jäikus peaks olema sama kui M vedrul.

Aga hea kuulda su E36 kogemusi.
sfelym
Huviline
Postitusi: 47
Liitunud: 01.12.2021 15:55 25
Peamine sõiduk: BMW F20 M140i xdrive

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas sfelym »

Mul oli F30 originaal M-Sport vedru ja B8 amordiga. Väga okei oli sõita. Aga siis lõi mingi sajopp pähe ja oli vaja auto madalamaks teha Eibachi madaldusega, mis rikkus kapitaalselt sõidumugavuse. Eibachi vedru koode muidugi oli must miljon ka, kas sai sama kit mis on B12 kompletis ei teagi. Igatahes tuuninguga keerasin pekki :mrgreen:
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Tänud! Lugesin ühe tüübi juttu kes näitas kuivähe jääb amordi töökäigust alles kui madaldusvedru panna tavalisele bemmi amordile.

Põhimõtteliselt sõidad bump-stoppide otsas. Kui madaldada siis regullitava coiliga. Bilsu B6/B8-l on bumpstopid sees kui tegu on monotuubiga.

https://rennlist.com/forums/996-forum/1 ... st16907576
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas toivoku »

jah olen neid lugematul hulgal paigaldanud ja lugematul hulgal ka alt ära võtnud.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Toivo, mis su igapäevase sõiduki vedrustus on? M Sport või tavaline?

USA foorumis ka ei kurdeta liigse jäikuse üle, isegi madaldusega.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1650583
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas patrik »

mina kunagi vaidlesin kolisevate amortide pärast. suht tulutult kuna kõik suhteline ju jne. ühekaupa taheti vahetada.. kuni siiber sai ja õlikannuga amordi märjaks kastsin...
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
80NER
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 03.11.2021 19:46 46
Peamine sõiduk: E28

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas 80NER »

See on ju pesuehtne kelmus. Oled uhke ka veel saavutuse üle?
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Patrik, kas sul hakkasin kolisema Bilsu B6/B8 amordid? Mis läbisõidu pealt?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas toivoku »

Ilves kirjutas: 18.09.2023 13:03 04 Toivo, mis su igapäevase sõiduki vedrustus on? M Sport või tavaline?

USA foorumis ka ei kurdeta liigse jäikuse üle, isegi madaldusega.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1650583
bc coiloverid
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas Ilves »

Ja BC coilidega võrreldes oli B8 jäik?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitus Postitas toivoku »

Ilves kirjutas: 18.09.2023 17:52 49 Ja BC coilidega võrreldes oli B8 jäik?
oluliselt jäigem ja ebamugavam, rattad ei seisa maas jne. aga eks sõltub vedrudest ka, ise ei eelistaks b8t kuskilt otsast, arvestades,et nende tki hind on väga krõbe.
Bc coilidel on 32 jäikusastet amortidel+ saad alati osta endale sobiva jäikusega vedrud juurde.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Vasta