1. leht 2-st

Auto ujub teel...

Postitatud: 21.11.2006 19:33 26
Postitas Lauri_L
Autoks e34 sedaan. Kiirusel 80+ hakkab auto teel ujuma. Pigem ütleks, et peab üsna intensiivselt rooliga "sohverdama" et trajektoor püsiks. Et viga teada saada, tehtud järgmist:

-sillastend OK
-esisilla ja tagusilla puksimajandus 2x läbi logistatud ja OK
-vahetatud ja proovitud 3 jooksu rehve/velgi
-vahetatud amordid 4tk (asi muutus vähe paremaks)

roolis loksu kui sellist ei tähenda, kuid rool sõidu ajal nagu toimiks liiga suure viivitusega. Nt pere teisel autol CarinaE-l on ikka nii, et nii kui rooli puutud, auto pöörab ja kui rooli paigal hoiad, siis hoiab ka trajektoori. Ei usu et BMW nüüd erand on:D
Lisaks kontrollitud ka kõik pidurikettad, mis on sirged ja toimivad hästi. Midagi kuskil sõidu ajal ei kolise ega vibreeri.

Kuna vea otsingud on suht kalliks läinud, siis ehk keegi oskab midagi soovitada. Juttu on siin olnud roolikarbi mutri pingutamisest/pealekeeramist. Kas sellest oleks ka antud juhul kasu ja kas paigast ära roolikarbiga kaasnevad sellised nähtused. Samas kohapeal rooli keerates toimib asi pehmelt, mitte kolksuga. Samuti pidurdamisel ja kiirendamisel midagi ebatavalist ei tähenda.
Ka kummid sellised mis ei tohiks veljel põhjustada üleliigset "ujumist"

:roll:

Postitatud: 21.11.2006 19:51 46
Postitas truumu
Carina E on esisillaveoga, Lauri
Käitub hoopis teisiti
Viga on lihtsalt meie teedes
Mul endal ja naisel ujuvad autod samamoodi linnas, ometi on sillaosa värskelt üle käidud ja teised rehvid all

Postitatud: 21.11.2006 20:00 07
Postitas Cardo
Lauri sinult ei oodanud küll sellist teemat :D , teeme homme ühe sõidu siis.
Rehvirõhk, tagasilla puksid ja roolilõtk on põhilised ujutajad.

Postitatud: 21.11.2006 20:44 39
Postitas Lauri_L
Teema tulis lihtsalt sellest, et lootus autot jooksma saada hakkab juba kustuma. Teedes viga ei ole, kuna ka varem e34 pidanud ning seda jama pole olnud. Samas ujub auto iga teekattega teel.

Kõiksugused remonditöökojad on käsi laiutanud siiani.

Rehvirõhkudest olen proovinud kõike alates 1,8bar-3,2bar - tulutult.

See ei saa olla õige, et 110ga on tunne nagu oleksid jäärajal ning üle 170 on juba enesetapp. (ei kasuta igapäevaliikluses selliseid kiirusi).

Cardo, helistan ja proovime.

Postitatud: 21.11.2006 20:52 27
Postitas maeorg
minu e34-l oli sama viga, nii kaua kuni sai vahetatud roolikarp( Romulast 1500.-).

Postitatud: 21.11.2006 20:58 49
Postitas Silwer
Minu kuuesajane käitus alguses sama moodi. Eriti ebameeldiv oli risti teega olevaid vagusid ületada. Vahetasin tagasilla suured puksid, reduktori padja ja pildil nr 6 tähistatud "junnid": http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
ja sellega probleem lahenes.

Postitatud: 21.11.2006 21:25 47
Postitas Veljo_V
maeorg kirjutas:minu e34-l oli sama viga, nii kaua kuni sai vahetatud roolikarp( Romulast 1500.-).
Uuest peast UM-ist umbes 25K :!: :shock: :!:

Re: Auto ujub teel...

Postitatud: 21.11.2006 23:03 16
Postitas Kristjan_K
Lauri_L kirjutas:roolis loksu kui sellist ei tähenda, kuid rool sõidu ajal nagu toimiks liiga suure viivitusega.
Roolivõimuõli oled vaadanud?

Postitatud: 22.11.2006 00:13 33
Postitas Svenp
Mis rehve sa kasutad? Uued, vanad, taastatud? Ja mis mõõt? Robustsed ja jäigaks muutunud rehvid panevad auto ujuma ja visklema tee peal. Uue rehviga on vahe nagu öö ja päev. Sõltumata rehvi laiusest või profiiliindeksist. Teid ei tasu süüdistada.

Selline mõte veel, et ega autol avariid pole olnud. Kui kuskilt midagi mõõdust väljas on seetõttu, siis võib ka probleeme olla. teisalt sillastend peaks seda näitama.

Postitatud: 22.11.2006 00:22 59
Postitas eero
Et kokkujooks on õige ja roolikarbis lõtku pole?
Sillastend (kokkujooks), nagu sa ülelpool mainisid, võib olla küll tehtud ja kontrollitud, aga kas on ka hästi?

Postitatud: 22.11.2006 07:05 27
Postitas AARE540
Lauri, sul vist olid 15'' rehvid all? Omal 235/45ZR17 rehvidega ujus ka nagu tüdrukuteloa saanud meremees, 15'' talvejurakatega seisab (praeguse hetkega seisis) nagu näts tee küljes kinni :D

Postitatud: 22.11.2006 09:23 02
Postitas aise
kuna sa ise väidad, et rool on viitega siis on lõtk lihtsalt liiga pikk. rattad keeravad lõtku piires ennast ise, eriti veel meie kartulivagudes

Postitatud: 22.11.2006 10:17 09
Postitas Tarmo
Minu e34 ujus ka meeletult , või tähandab pidi rooliga korrigeerima nagu mingi vana veokaga.
Kui roolikarpi peale keerasin ja selle mutri kinni kruvisin siis läks mõneks ajaks paremaks.

1 korra vahetasin ka roolikarpi siis oli ka alguses hea, aga 6 kuu pärast oli sama teema, et rooli nagu segane.

Postitatud: 22.11.2006 11:00 08
Postitas Silwer
Kui tagasillas on need 8 kujulised puksid läbi siis võib ka vabalt ise tagumist otsa keerama hakata aga siis peaks ikka "hästi treenitud tagumikutunnetusega" aru saama et probleem on tagasillas mitte esisillas...

Postitatud: 22.11.2006 11:40 14
Postitas Ilves
E39 ujus mul nagu vanem mees. Mõlemal juhul oli põhjuseks tagasild. Algselt oli kokkujooks käest ära ja hiljem olid suured silikoonpuksid läbi. Ja üsna selgelt oli aru saada, et saba all midagi viga on sest auto omandas maanteel sellise 4 ratta roolimise tunnetuse nagu keegi oleks suure käega saba kord vasakule ja paremale nihutanud. Üsna kõhe tunne igatahes :(

Praegusel, vahetades 17" talverehvid alla on lausa vesivoodi tunne võrreldes 18" suvekatega. Ei uju, ei tunne vagusid, mõnus pehme. Kui veel pidamist ka oleks :P Ei kujuta küll neid hulle ette, kes standard E46-le veel meie tingimustes 19" alla kruvivad...

Postitatud: 22.11.2006 11:51 40
Postitas Kristjan_K
Tegelikult jah, kui tagasillatalapuksid läbi on, siis on täiesti võimalik, et terve sild lihtsalt liigub ühele-teisele poole, oled ka neid kontrollinud/kontrollida lasknud?

Postitatud: 22.11.2006 12:07 58
Postitas Ain
E36'l olid tagasillapuksid läbi ja siis oli täpselt selline tunne nagu sa siin hetkel kirjeldad. Nagu kits libedal jääl.

Postitatud: 22.11.2006 16:16 19
Postitas Lauri_L
Nii, tänasest päevast siis...

Omal rehvid all 195/65, ees peetud, kuid korralikud Hakkapelitad ning taga samas mõõdus uued Master Nordic 4. Eelmisel autol olid samuti 195/65 Masterid ja tulemus väga hea. Ainuke vahe selles, et praegu kasutusel originaal 6" plekkvelg.

Panin korraks alla suverehvid 16" 225 kummiga - tulemus oli jama, kui mitte hull, oleks äärepealt lollitamisega võpsikusse pannud.

Tagasi alla talvekumm. Auto kanalile ja tagutala kallale. Tungraud tala alla ning üles-alla pumpama. Kuhu võimalik ajasin kangi või heebli vahele ja loksutasin. Talapuksid nagu uued. Ei loksu-kolksu ja ei narmenda. Sai ka veel kohapeal autot jõnksutatud, küll jalg, küll käsipiduriga. Visuaalselt samuti midagi ei tähendanud.

Tagasilla "kaheksad" tundusid korralikud. Käega võimalik liigutada, kuid ei loksu. Kummid ka peal aukudeta ja ei narmenda. Ühesõnaga midagi ebatavalist ei märganud.

Niisiis uuesti esisilla kallale. Võtsin kodusel meetodil pulgad kätte ja korraks veel kokkujooksu mõõtma. Kodune kompott näitas, et ca 1-2mm kokkujooksu. On kuidas on aga see ei tohiks tappa, isegi kui mõõtmine peaks tõele vastama.

Rool viitega - ilmselt tundus... Nii seisva autoga kui töötava mootoriga rooli keerates reageerivad esirattad koheselt. Kahe mehega sai kogu roolisüsteem läbi käidud, kuskil lõtkusid pole. Roolikarp on kena ja puhas, õli välja ei aja. Süsteemis õlitase normis.

Siiski väike lõtk tuli välja paremast välimisest rooliotsast. Samas sõidetud palju-palju hullemate masinatega, kus kõik logiseb, seega sealt ei saa olla õõtsumine põhjustatud (siiski ots vahetusse)

------

Käisin tegin uue proovisõidu. Auto ujub täiesti siledal teel, löö või maha. Ka nö jänesehaake tehes auto hakkab teel "laperdama".

Järgmisena lasin kummid kõik 3,2bar peale (enne nõks alla kolme olid) ja tegin proovi, et iga tiiru järel 0,2 maha. Selgus, et mida madalam rõhk, sda paremini hoiab auto rooli ja trajektoori. Hetkel rõhud ees 2,2 ja taga 2,4. Kumm tundub nii õhuke juba velje alt, et rohkem ei julgenud rõhkusid vähendada. Asi on eelnevaga võrreldes juba päris hea, kuid peaks ikka tunduvalt parem olema. Ikka tuleb trajektoori korrigeerida.

Homme plaanis võimalusel uus rooliots alla ajada, ning talverehvid ümber lüüa toll laiematele orig. kärgvaludele. Ning uuesti sillastendi.
Tundub, et päevakavva tuleks võtta ka tagutalapukside korralikuma togimise.


Kes soovitab stendi mis oleks usaldusväärne? Samas kohas võiks olla ka mees kes oskaks profesionaalselt talapuksid üle vaadata...

Ise käisin Termakis Kadaka teel. Mehed ahhetasid ja lõid käsi kokku, et kui kena ja korras auto.

Samas oodatud veel ettepanekuid....

Postitatud: 22.11.2006 16:25 24
Postitas eero
Lauri_L kirjutas:Kes soovitab stendi mis oleks usaldusväärne? Samas kohas võiks olla ka mees kes oskaks profesionaalselt talapuksid üle vaadata...
Ma käisin oma E34ga Artelli tänaval Melasi Autohoolduses. Kui sul rooliotsad lahti, so. liiguvad roolivarrastes nii et saab reguleerida, siis võiksid sinna minna küll. Korralik nelja ratta pink on seal.

Postitatud: 22.11.2006 16:36 53
Postitas Ragnar
Lauri_L kirjutas:Tagasilla "kaheksad" tundusid korralikud. Käega võimalik liigutada, kuid ei loksu.
sellest võib jääda vale mulje, et kuidas ja kui palju neid liigutada saad aga
ma mäletan, et kui endale uued panin eelmisel e34 siis ei liigunud küll grammigi käega proovides.

Postitatud: 22.11.2006 16:48 38
Postitas Lauri_L
Kaheksad liguvad üles-alla minimaalselt. Paremalt vasakule, so siis horisontaalsuunas, on kindlalt paigal. Minu arusaamist mööda peaks kaheksad kurvis auto stabiilsust suurendama. Minul probleem sirgel teel ja tagumikupoliitika ütleb, et viga on esisillas. Samas kontrollin veelkord kõik üle, ja siis veelkord :D Kuskilt peab ju see koer välja tulema... kord saavad ka need liikuvad osad otsa, mida vahetada...

Melasi Autohoolduses metsikud järjekorrad... ootaks veel soovitusi.

Postitatud: 22.11.2006 17:02 40
Postitas eero
Lauri_L kirjutas:Melasi Autohoolduses metsikud järjekorrad... ootaks veel soovitusi.
Ju siis asja pärast :)

Postitatud: 22.11.2006 17:05 25
Postitas Lauri_L
Ma järgmise nädala algusest merele jälle.... Auto vaja selleks ajaks vähekenegi pidama saada, sest naine eelistab sakslast riisiveskile ja saab veel kuskil kõksu ära :D Kui ennem abi ei saa, siis peidan võtmed ära :P

Postitatud: 22.11.2006 17:20 31
Postitas Silwer
Vaheta ikkagi need kaheksa kujulised puksid kah ära...

Postitatud: 22.11.2006 17:36 35
Postitas Cardo
8 kujulised puksid on mõeldud selleks, et hoida õõtsa stbiilsemalt paigal kurvis, idee järgi on nagu poolenisti torsioonvedru, et ei lase õõtsa liiga alla vajuda, ülesse tal asja nagunii sedavõrd palju ei ole. Kui 8 puks mõjutab ujuvust, siis on õõtsa enda puksid nii olematud, et tuleks pigem nendest alustada. Vanemal samasugusel sillal need puudusid ja see ei mõjuta ujumist sirgel.

Postitatud: 22.11.2006 17:55 47
Postitas Kairi
Võibolla vilets rehvivalik ikkagi?

Postitatud: 23.11.2006 09:42 44
Postitas karlerik
Omast kogemusest tean, et oli omal kunagi sama probleem, autoks küll VW Passat. Ees olid vanad 2 hooaega sõitnud Blizzakid ja taha sai ostetud 2 protitud ilma naastudetta rehvid. Maanteel ei julgend nagu sõittagi, ujus nii mis kole. Kohe kui kuuajapärast uued suvekad alla sai oli kõik korras.
Rehvimüüja ütles sellepeale, et pidigi ujuma, taastatud rehv+ "originaal" ei ole hea kombinatsioon. Proovi veel rehvivahetust!

Postitatud: 23.11.2006 16:42 29
Postitas Lauri_L
Nii, täna soetatud paar uusi protitud Mastereid, samas mõõdus, mis allolev peaegu uus paar. Mõõt siis 195/65 15" ja lähevad originaal 7" valuvelje peale. Sai valitud kindlapeale ka samale põhjale protitud rehvid - homme alla. Homme panen alla ka uue rooliotsa. Pärast seda pole autol ühtegi kolisevat ja kolksuvat vidinat mida mina või ülevaatusestend oleksime märganud....

:?

Postitatud: 24.11.2006 07:59 28
Postitas Tarmo
anna siis teada , kas said ujumisest lahti.

Postitatud: 24.11.2006 08:06 21
Postitas Kalm
ei lugenud kül väga hoolikalt eelnevat siin teemas,aga isa lexusel oli sama asi.ja mõlemad ülemised sharniirid olid tagant läbi.