1. leht 3-st

Müüdid, rahvatarkused,väljakujunenud valearvamused jne

Postitatud: 19.12.2006 10:35 52
Postitas patrik
siia teemasse võiks koguda sellised arvamused ja "rahvatarkused" mis tegelikult ei vasta tõele.

teen otsa lahti:

paaki ei soovitata tühjaks sõita sest siis tõmbab kütusepump kõik sodi põhjast filtrisse ja läheb umbe??

huvitav, kustkohast siis pump kütust tõmbab? et kui paak on täis siis ülevalt servast? pump asub ikka põhjas ja võtab kogu aeg ühest kohast. kõik sade langeb põhja ja tõmmatakse filtrisse esimesel juhul, mitte siis kui paak tühjaks saab. vesi kipub ka põhjas olema

Postitatud: 19.12.2006 11:32 57
Postitas Cardo
Patrik seleta see lahti, võtsin e28-l maha kütusepaagi, seal oli oma 10l kütust sees, lasin voolikust jooksma et paak tühjaks saaks, viimane osa oli selline hägune, naabrimees kallas selle oma Audisse ja peale seda tuli tal vahetada kütusefilter 10 km pärast, sest see sade oli filtri ummistanud. Mingi sade on ju paagis ikka, probleem võib pigem ka selles siis olla, et kui paak on tühi ja on seisnud pikkka aega hakkab paagi seintelt sade lahti kukkuma, vist.

Postitatud: 19.12.2006 12:01 30
Postitas Ilves
Päris paljud on oma diisli niimoodi untsu keeranud, seega vabatahtlikult enda autoga ma ei hakka ka vastupidist tõestama ;) Ilmselt on küsimus sademe kontsentratsioonis - sõites kütus loksub ja kõnts seguneb, mida vähemaks jääb kütust seda kangem tuleb kõntsakokteil.

Postitatud: 19.12.2006 12:13 08
Postitas patrik
cardo, sina valasid ju solgi sisse, ennem seda polnud ja mina sellise idee peale ei tulnud
kaua seistes võibolla tõesti hakkab roostetama. mina mõtlesin ikka reaalselt linnasõitu-paak kurguni täis ja siis tühjaks ja jälle täis, mitte nagu mõnel mehel et sota eest benssu iga kord ja aurude peal

ilves- mitu korda ühes tunnis pump paagitäie kütust läbi pumpab? ( pumba tootlikkus 100-300 liitrit tunnis ja paak 60 liitrit näiteks)
kõige suurem kõnts ongi just "surge tank" alas.
porschel näiteks on paagi põhjas lihtsalt väljaviik-kõik **** tuleb kõige esimesena. niikaua kui liivateri pole, saab süsteem sellega hakkama. see on niimoodi projekteeritud. kuskil tehase manuaalis pole kirjas et sõita võib ainult poole paagini

Postitatud: 19.12.2006 13:51 38
Postitas Mart_L
Paar aastat tagasi oma eelmist autot müües puutusin siis kokku seisukohaga, et valget värvi autod roostetavad rohkem. Nii väitsid mulle kaks autost huvitatud 40-ndates aastates ostjat. Kui ma siis küsisin, et käib jutt äkki sellest, et valge pealt paistab rooste lihtsalt paremini välja, tehti mulle selgeks, et ma olen liiga noor, et nendega autoasjas vaielda :roll: Igatahes seda arvamust olen ma veel hiljemgi kuulnud! :shock:

Postitatud: 19.12.2006 16:42 46
Postitas joh
Koonusfilter annab KW juurde!!

Postitatud: 19.12.2006 16:53 02
Postitas kimmo
Hoiaks asja "kleepsutuuningu" arvamustest puhtana :)
joh kirjutas:Koonusfilter annab KW juurde!!
Kuskil peaks olema ka test, mis seda väidet tõestab.
Testis lükati ümber väide tohutust võimsuse kasvust, kud siiski on sel tõepõhi all.

Pigem võib väita, et koonusfilter häirib mootori tööd - koonusfiltril kasutatav õli imetakse õhulugejasse ning sinna sattudes sadestub see andurile. Selle tõttu on häiritud aju töö, mis üritab küttesegu segada vastavalt aiateibaid näitavalt andurilt saadud informatsioonile

Postitatud: 19.12.2006 16:55 27
Postitas aise
kimmo kirjutas:Hoiaks asja "kleepsutuuningu" arvamustest puhtana :)
joh kirjutas:Koonusfilter annab KW juurde!!
Kuskil peaks olema ka test, mis seda väidet tõestab.
Testis lükati ümber väide tohutust võimsuse kasvust, kud siiski on sel tõepõhi all.

Pigem võib väita, et koonusfilter häirib mootori tööd - koonusfiltril kasutatav õli imetakse õhulugejasse ning sinna sattudes sadestub see andurile. Selle tõttu on häiritud aju töö, mis üritab küttesegu segada vastavalt aiateibaid näitavalt andurilt saadud informatsioonile
ei tõesta ju, näidati ka seda, et osadel mootoritel on negatiivne tulemus.
erand kinnitab reeglit.

Postitatud: 19.12.2006 17:13 21
Postitas kimmo
aise kirjutas:ei tõesta ju, näidati ka seda, et osadel mootoritel on negatiivne tulemus.
erand kinnitab reeglit.
Täpsustused :)

Testi andmed >siit< teemast:
Tulemused (max võimsus hp/max vääneNm, pindala):

Originaal 122/148, 6900!!!

Green Twister 132/158, 1000
Pipercross 130/154 520
KN 132/156 1100
JR 131/157 1500
ITG 129/152 810
H&M 127/152 1900
Green koonus 128/153 1200

NB! Õhufilter ei anna hobuseid juurde vaid laseb kasutada olemasolevaid.

Postitatud: 19.12.2006 17:53 30
Postitas Aare
Moskvits-412 mootor on BMW M10 mootori koopia.

Kõige enamlevinud BMW-ga seotud linnalegend.

Postitatud: 19.12.2006 19:19 48
Postitas teet3
Värvitud auto on halb auto.
Värvitud auto on kindlasti läbi elanud raske liiklusõnnetuse ja on müügiks korda tehtud. Auto ostjad on selles vist lausa veendunud.

Postitatud: 19.12.2006 19:23 49
Postitas --overdose--
teet3 kirjutas:Värvitud auto on halb auto.
Värvitud auto on kindlasti läbi elanud raske liiklusõnnetuse ja on müügiks korda tehtud. Auto ostjad on selles vist lausa veendunud.
samas on paljudega juhtund ka nii nagu siin paar päeva tagasi reporteris näidati ühte hondat kus oli ka väga odavalt korda tehtud ja oli kasutatud ka volvo ja ühe auto juppe veel a marki ei mäleta.... :roll: samas auto viia kuskile remondi töökohta ja alsta üle vaadata....saab teada sest vead ikka tulevad välja... :roll:

Postitatud: 19.12.2006 19:27 51
Postitas --overdose--
kusjuures olen mitu korda näinud kuidas vanemad inimesed ei osta nooremate käest autot ainult sellpärast et kui autos võimasd kõlarid või müüja noor et ju siis ole autot palju piinatud ja kui auto lagunemas ju siis tahab maha müüa... :roll:

Postitatud: 19.12.2006 19:29 51
Postitas Mart
"Auto sõidukõlblikkuse ja väärtuse määrab odomeetril olev number, mitte see, kuidas omanik on autot hooldanud."

Postitatud: 19.12.2006 21:54 06
Postitas Raivo
Puhastasin läbu teemast ära.
Palun edaspidi vaid konkreetsed väited ja näited!

Postitatud: 19.12.2006 22:06 00
Postitas ryan
Mida värskema väljalaskeaastaga auto seda parem on seisukord.
Ostetakse aastaarvu mitte tehnilise seisukorra järgi.
Võhiklik suhtumine autonduses.

Postitatud: 19.12.2006 22:14 00
Postitas Ilves
Mida vanem eelmine omanik, seda parem seisukord :)

Postitatud: 19.12.2006 22:49 17
Postitas Jaanus_P
--overdose-- kirjutas:kusjuures olen mitu korda näinud kuidas vanemad inimesed ei osta nooremate käest autot ainult sellpärast et kui autos võimasd kõlarid või müüja noor et ju siis ole autot palju piinatud ja kui auto lagunemas ju siis tahab maha müüa... :roll:
Ise ostsin ka auto sellepärast, et oli võimalikult originaal :oops: . ei taha mingit suvalist hõbedase paneeliga jurakat armatuuris näha. samas ei meeldi ka suvalised käigukangi nupud ja puit/sport roolid.

teemasse tagasi;
Mida vanem on saksast tulnud masin seda vähem on temaga sõidetud. NT. kui 2000 aasta masinad on läbi sõitnud ~250 000km siis 1990 - 1995 on ainult ~180 000km läbinud. Seega ära osta uut masinat see on juba läbi sõidetud.

Postitatud: 20.12.2006 11:53 25
Postitas gixxef
Aare kirjutas:Moskvits-412 mootor on BMW M10 mootori koopia.

Kõige enamlevinud BMW-ga seotud linnalegend.
Äkki lükkad väite ümber,et kui mõni tarkpea tuleb väitma,on kohe hea öelda....et eksid

Postitatud: 20.12.2006 12:17 15
Postitas hollow
gixxef kirjutas:
Aare kirjutas:Moskvits-412 mootor on BMW M10 mootori koopia.

Kõige enamlevinud BMW-ga seotud linnalegend.
Äkki lükkad väite ümber,et kui mõni tarkpea tuleb väitma,on kohe hea öelda....et eksid
moskvitsi mootor on kopeeritud saksa sõia kopteri päramootori järgi... sellest ka tema poolviltune asend. praegu kohe lambist ei leia yles artiklit kus seda teemat lahatud on aga seal olid pildid juures nii yhest kui teisest ja mõlemad nägid ikka uskumatult sarnased välja

Postitatud: 20.12.2006 13:36 21
Postitas Aare
gixxef kirjutas:
Äkki lükkad väite ümber,et kui mõni tarkpea tuleb väitma,on kohe hea öelda....et eksid
Kõiki detaile ei viitsi lugeda, vaid peamised (bmw vs mosse)

1. mootoriplokk - malmist kuivade hülssidega vs alumiiniumist vannplokk, märgade sissepandavate hülssidega, suur silindrisammu vahe
2. väntvõll - silindrisammu vahe, valatud vs sepistatud
3. mootori sisemiste agregaatide ja jagaja ajam
4. põlemiskambri tööpõhimõte ja kolvipeade lahendus
5. gaasijaotusmehhanismi planeering ja materjalid, klapipuksid ja tihendid
6. veepumba planeering ja ehitus
7. plokikaane kinnitus
8. klappide ja klapipesade nurgad
9. õlipumba tüüp ja ajam
10. nukkvõll - mõõtmed ja avamisnurgad 262 vs 282 kraadi

Sarnane on klappide asetus plokikaanes ja kaane ristlõige ning see, et mootor on kaldu. Samas sarnase kaane lõikega on ka osad mersu mootorid ning kaldus mootoriga autosid on ka teisi.

Kopeerimisega pole midagi pistmist, pigem võib rääkida mõnedest mõjudest asja lahendamisel. Enam-vähem samalaadseid asju on seal ehk 10 %

Mis puudutab neid rahvajutte plokikaane teemal, siis tegelikkuses on kaane tööpõhimõte sarnane 50-60ndate USA Hemi mootoritega.

Mõnede komponentide poolest (kaane kinnitus, keti pingutus, väntvõll, nuka kraadid) on mosse mootor rohkem "race" kui bmw M10 mootor. Samas klappide ja pesade nurgad ja tööpõhimõte on täitsa mööda, kasutatakse vale backangle-ga klappe ning pesade faseerimist, mis sellise kaanetüübile sootuks ebasobiv.

Postitatud: 21.12.2006 00:42 19
Postitas Joel_H
Üks teada-tuntud linnalegend, mis siitki foorumist korduvalt läbi käinud, on e34 (vbl veel mõne) kellade testi abil "tegeliku" läbisõidu kontroll :lol:

Ehk siis: kellade testi abil ei ole võimalik auto tegelikku läbisõitu vaadata :!:

Postitatud: 21.12.2006 08:26 24
Postitas --overdose--
Joel_H kirjutas:Üks teada-tuntud linnalegend, mis siitki foorumist korduvalt läbi käinud, on e34 (vbl veel mõne) kellade testi abil "tegeliku" läbisõidu kontroll :lol:

Ehk siis: kellade testi abil ei ole võimalik auto tegelikku läbisõitu vaadata :!:

kuulsin ise sellist asja et bm e36 kui auto käivitamise aeg hoida peal spido nullimise nuppu pidi näitama õige läbisõidu...kas see tõsi? sest minu arust näitas ühe korra rooli võimus oopis vastupidist, et õiget näitu pole kuidagi võimalik kätte saada... :roll:

Postitatud: 21.12.2006 08:45 07
Postitas Kristjan_K
--overdose-- kirjutas:
Joel_H kirjutas:Üks teada-tuntud linnalegend, mis siitki foorumist korduvalt läbi käinud, on e34 (vbl veel mõne) kellade testi abil "tegeliku" läbisõidu kontroll :lol:

Ehk siis: kellade testi abil ei ole võimalik auto tegelikku läbisõitu vaadata :!:

kuulsin ise sellist asja et bm e36 kui auto käivitamise aeg hoida peal spido nullimise nuppu pidi näitama õige läbisõidu...kas see tõsi? sest minu arust näitas ühe korra rooli võimus oopis vastupidist, et õiget näitu pole kuidagi võimalik kätte saada... :roll:
E39 -al on.

Postitatud: 21.12.2006 09:41 52
Postitas priitv8
Kristjan_K kirjutas:E39 -al on.
Küll (mööndustega), aga mitte kellaplokist nuppe näppides.

Postitatud: 21.12.2006 11:55 00
Postitas patrik
ei ole
unustage see juba ära. tänapäeva tehnika lubab kerida nii et ei jää jälge. vähemalt mitte tehase aparatuuriga vaadates

Postitatud: 21.12.2006 23:52 00
Postitas Henrik88
See tehnika oli aastaid 4 juba tagasi olemas millega sai kerida nii et jälgi ei jää.

Linnalegend: Tagarattad lääpas = palju rasket koormat vedanud auto?
Pigem väsinud vedrud.

Postitatud: 22.12.2006 00:20 40
Postitas Silwer
Henrik88 kirjutas:See tehnika oli aastaid 4 juba tagasi olemas millega sai kerida nii et jälgi ei jää.

Linnalegend: Tagarattad lääpas = palju rasket koormat vedanud auto?
Pigem väsinud vedrud.
Või siis liigselt madaldatud...

Postitatud: 22.12.2006 00:21 58
Postitas Cardo
ja enamjuhul katkised vedrud, mõned keerud ära murdunud

Postitatud: 22.12.2006 00:24 24
Postitas hollow
MÜÜT: Mul makk autos nii võimas, et lasin omal kõlarid ribadeks (ymber sõnastus: makk on liiga võimas ja kõlarid hakkavad kõvasti kuulates yle peksma)

Enamlevinud kõlarite purunemis põhjus on liigväikene signaalivõimsus ja sellest tekkinud moonutused. Kui on liiga võimas võimandi elemendi jaoks, siis mitte ei purune element vaid põleb läbi mähis