1. leht 1-st

K: põhjamastiksid.

Postitatud: 27.12.2006 16:36 50
Postitas toom
Küsimus siis selline, et mis on selle mastiksi(hermeetiku?) õigem nimetus, millega on põhi kaetud ja seejärel ülevärvitud. Ning kustkohast seda üleüldse mõttekas hankida oleks.

Postitatud: 27.12.2006 16:50 57
Postitas Aaro
Mina näiteks läksin Pärnus autoosadega kauplevasse poodi ja palusin lihtsalt põhjamastiksit. Neid igasugu erinevaid: vedelaid - püstoliga laskmiseks ja pakse saab pintsliga peale kanda. Lihtne.

Postitatud: 27.12.2006 16:53 08
Postitas toom
On küll igatsugu korrosioonikaitsevahendeid, aga tahaks ülevärvitavat ja eluaegset, nagu tehases külge pannakse.

Postitatud: 27.12.2006 18:22 28
Postitas Roland325
Minuteada küll põhja alt autosi ei värvita (värv ei kaitse seal enam midagi) ja tehases pannakse samasugust põhjamastiksit mida on müüa heade materjalidega varustatud autovärvipoodides ning tehases jääb mastiks seetõttu nii hästi külge kuna siis on põhi täiesti puhas ja kuiv aga ajapikku koorub ka see kohati maha ja on vaja uus peale lasta. Ja kui põhi ära teha, oleks väga hea ka karbiõli karpidesse, ustesse, luukidesse ja tiibadesse lasta.

Postitatud: 27.12.2006 19:07 28
Postitas toom
Vaata oma BMW lansekat altpoolt, see koht on vähemalt värvitud + veel on ju Lada(ärge nüüd punaseks minge, et siis foorumis sellise sõna suhu võtsin) põhi värvitud. Käisin küsimas Devoris ja Pintaväris, ju siis pole need hästi varustatud, milline koht oleks?

Postitatud: 27.12.2006 19:14 41
Postitas Vector
Tean rääkida seda, et näiteks busside põhjad (Taisto bussid) kaetakse põhja alt tõrvaga mis aetakse soojaks ning lastakse sinna kivikaitsepüstoliga. Ilmselt õnnestuks ka auto põhi sedasi katta ja see peaks kestma seal päris hästi kui pinnad on eelnevalt korralikult puhastatud. Vajadusel võin välja uurida kust seda tõrva saab.

Postitatud: 27.12.2006 19:15 01
Postitas Roland325
Lanseka alla on värv arvatavasti sattunud kapotialust värvides tehases, pole veel enne näinud, et autodel oleks põhi üleni värvitud, pakun välja et äärtes on lihtsalt värvitolm. Uue Lada kohta ei tea midagi õelda aga vanadel sigullidel on lihtsalt vanamehed oma targa peaga põhja üle võõbanud "et siis ei lähe rooste". Aga mida täpsemalt nt. Devorist küsisid, krt. äkki nad tõesti mastiksite ja karbiõlidega ei tegele.

Postitatud: 27.12.2006 19:17 59
Postitas Roland325
Põhimõtteliselt kivikaitsepüstoliga seda lastaksegi. Sellised tootemärgid nagu Hagmans ja Carsystem (ks-500) toodavad põhjamastiksit ja on veel teisigi tooteid.

Postitatud: 27.12.2006 20:58 23
Postitas XTR
Ja kui põhi ära teha, oleks väga hea ka karbiõli karpidesse, ustesse, luukidesse ja tiibadesse lasta.[/quote]


...sinna karbiõlisse võid segada ka grafiit määret-see aitab õlil igale poole edasi ronida ja seda ka ülespoole-olen ise proovinud ja asi toimib-poole aastaga ronis määrdesegu poole ukseni ülesse :)
kunagi sai kasutatud ka karpides nn. kahurimääret-ei tea mis on selle õige nimetus ja kas seda nüüdisajal üldse saada on-aga see läks ka soojalt pritsiga sisse jaa kui ära tahenes oli selline huvitav ülipaks kissell :D

Postitatud: 27.12.2006 22:02 31
Postitas toom
Aga pmst on ju tehasemastiks ülevärvitav ja n.ö eluaegne, minu autol juba pea 14 aastat seal põhja all. Need igatsugu muud korrosioonitõrjevahendid hetkel eriti ei huvita, kuna masin millele seda vaja saab omajagu põhja nühkimist ,seega nõrgemini põhja küljes kinni olev nühitakse lihtsalt ära.

Postitatud: 28.12.2006 10:05 36
Postitas Aare
Tehase kivikaitse laskmise menetlus on sootuks teistsugune ja poest neid mastikseid ei saa. Tehase kivikaitse on nimelt termokuivav (lastakse kuumast peast vastava eripritsiga). See, mida autopoes müüakse on mingi jama, mis ei seisa isegi koopaservadel.

Rahvas räägib, et selline põhjakatte tehnoloogia on olemas Mercedese töökojas kuskil Maardus. Lappimist nad ilmselt ei tee, vea aga terve puhastatud auto kohale.

Postitatud: 28.12.2006 10:28 13
Postitas Roland325
See, mida autopoes müüakse on mingi jama, mis ei seisa isegi koopaservadel.
Ei seisa jah, kui pori peale lased. Kui pinnad korralikult puhastada, kuivatada ja karestada, seisab vägagi hästi nii koopaservadel, kui ka pöhja all, eeldades, et kasutatakse ikka kvaliteetmaterjali.

Postitatud: 28.12.2006 11:10 01
Postitas AARE540
Aare kirjutas: Rahvas räägib, et selline põhjakatte tehnoloogia on olemas Mercedese töökojas kuskil Maardus. Lappimist nad ilmselt ei tee, vea aga terve puhastatud auto kohale.
Niipalju kui mina tean, on Maardus Mersu veoautode esindus, kus ka ise hoolduses käinud... Huvitav, kas seal siis tehakse?

Postitatud: 28.12.2006 19:12 05
Postitas Aare
Ega ma muud tea kui rahvajutud, aga mitte päris mersu keskuses, vaid seal, kus busse ringi ehitatakse (silvi autoehitus?).

Postitatud: 28.12.2006 19:19 28
Postitas Aare
Roland325 kirjutas: Ei seisa jah, kui pori peale lased. Kui pinnad korralikult puhastada, kuivatada ja karestada, seisab vägagi hästi nii koopaservadel, kui ka pöhja all, eeldades, et kasutatakse ikka kvaliteetmaterjali.
Ära seda udu mulle küll ajama tule. Olen neid põhjasid erinevate asjadega omajagu teinud ja ilmselt rohkem, kui Sa seda ette kujutad. Sõltumata puhastamisest/eeltööst on enamik poemastiksiga parandatud tehasemastiksi vigastusi järgmiseks sügiseks narmendavas staadiumis, et tuleb korrata. Vigastamata tehasemastiks kestab aga 20 aastat. Poe kautsukmastiks ei ole tehase omaga võrreldav kuidagit moodi.

Vanematel autodel olen sellest kautsukmastiksist üldse loobunud ja kasutan parandamiseks bituumenmastiksi ja grafiidi segu, mis püsib peal märgatavalt paremini.

Postitatud: 28.12.2006 20:58 44
Postitas Cardo
Kas see mitte meiemõistes kivikaitse sarnast ole, korralik kivikaitse jääb üsna tugevalt külge ja mitut kihti lastes jääb parasjagu paks ka teine.

Postitatud: 28.12.2006 21:17 09
Postitas Viljar
Kõige parem on ikka vana hea kahurimääre, segada tapiga, korralikult kuumaks ja kivikaitsme püssiga peale kanda, ei ole mina veel paremat põhja määret poes näinud.

Postitatud: 28.12.2006 21:31 48
Postitas Martin_S
ma tean et mul isa kasutas paadi pigi koos grafiitmäärdega enneb pudenes auto ümbert kui põhi :D

Postitatud: 29.12.2006 10:09 20
Postitas Aare
See tehase põhjamastiks ongi kivikaitse, teoorias samasugune kautsukikiht, kuid praktikas on poes müüdav kivikaitse, mida valmistaja soovitab kasutada põhja töötlemiseks, täielik jura ja meenutab tehase oma vaid väliselt.

Kahurimääret pole praegu enam tarvis, on võimalik osta efektiivsemaid, kiiremini kuivavaid ja tervisele ohutumaid komponente, millest mastiks kokku miksida.

Keegi võiks sealt silwist uurida, kas nad põhjasid ka teevad ja millega. Vähemalt mini korrosioonitõrje asi neil hindades sees on.

Postitatud: 29.12.2006 18:02 48
Postitas Roland325
Kui sul juba aastaga see juba maha tulema hakkab, siis ei tea küll kuidas seda tegid ja millega tegid, olen ise ka piisavalt taolist tööd teinud ja tean milline materjal on hea, sellele annab mulle kinnitust ka enda eelmise auto põhi, mis peale tegemist 2 aastat hiljem polnud kuidagi halvemaks muutunud ega midagi ei ripendanud.