Õhukulumõõtja kalad?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Õhukulumõõtja kalad?

Postitus Postitas Aare »

Objekt 86 aasta M20B20 mootor, see reguleeritava jagajaga.

Mootor on ideaalses korras, kulutasin terve päeva reguleerimiseks, panin tipp-topp jagaja. Heitgaasid väga head. Läheb oma võimsuse kohta hästi edasi. Töötab ideaalselt.

Aga üks "aga" on. Auto võtab trassil (puhas kuiv asfalt) naeltega 10l/100 km peale (90-100 rahulikult sõites), linnas selle "talve" +8 ilmadega võttis 14+ ja praegu ei taha mitte mõeldagi. :roll:

Passis on kirjas maanteel 6,5 ja linnas 11.

Mis silma jäi, et õhukulumõõtja kaane vahel paistab hermeetikut. Kas see jama võib olla selle vales kalibreeringus (ehk segu vähe rammusam kui peab)?

Mõtlesin et küsin enne siin, järsku midagi analoogselt kellelgi juhtunud. Küünalaid, filtreid, hammasrihma asendit jm ärge pakkuge, sest kõik on juba kontrollitud ja korras.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2614
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

täitsa võimalik , seal see saab seda ketast kruttida .
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Haruldus on leida kruttimata mõõdikut, aga eks proovi, keerad 2 hammast siia, ja seejärel teisele poole ja sõidad paagitäie maha, kas tuleb erinevust, suht hulluks võib nii minna, tead ise kust võib saada puutumata õhukulumõõtjat. Kui selle vahetus ei aita, siis .....
Aare, see ju see ongi, mis on 1 olilisemaid bensu/õhu segumäärajaid aju jaoks.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
senka
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 26.10.2006 01:51 19

Re: Õhukulumõõtja kalad?

Postitus Postitas senka »

Aare kirjutas:Objekt 86 aasta M20B20 mootor, see reguleeritava jagajaga.

Mootor on ideaalses korras, kulutasin terve päeva reguleerimiseks, panin tipp-topp jagaja. Heitgaasid väga head. Läheb oma võimsuse kohta hästi edasi. Töötab ideaalselt.

Aga üks "aga" on. Auto võtab trassil (puhas kuiv asfalt) naeltega 10l/100 km peale (90-100 rahulikult sõites), linnas selle "talve" +8 ilmadega võttis 14+ ja praegu ei taha mitte mõeldagi. :roll:

Passis on kirjas maanteel 6,5 ja linnas 11.

Mis silma jäi, et õhukulumõõtja kaane vahel paistab hermeetikut. Kas see jama võib olla selle vales kalibreeringus (ehk segu vähe rammusam kui peab)?

Mõtlesin et küsin enne siin, järsku midagi analoogselt kellelgi juhtunud. Küünalaid, filtreid, hammasrihma asendit jm ärge pakkuge, sest kõik on juba kontrollitud ja korras.
kuule yldiselt asi väga lihtne.autodatast saab info kätte.vaja on sul ainult testrit ja natuke peale hakkamist.ise olen 2 taolisel isendil paika kruttind ja väga hästi on tööle hakanud.näiteks sama aastakäigu 1,6 ja 1,8 stel ongi õhulugeja vahe ainult selles vedru pinges
Kotkas1
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 01.06.2005 18:18 14
Peamine sõiduk: palju
Telefon: 58696077
Asukoht: Riia-TLN-Tartu-Põlva

Postitus Postitas Kotkas1 »

kas sa räägiksid sellest reguleerimisest veidi lähemalt, ma ei suutnud leida autodatast :oops:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ennist läks üks sümptom meelest ära. :oops:

Külma ilmaga hommikul külma autot käivitades on sellised täis mineku sümptomid, puterdab, jätab vahele ja ei taha käima heaste jääda. Hoiad gaasiga natuke tuuri, köhib tagant natuke halli vingu välja ja siis hakkab vurinal 1500rpm tööle.

See külmkäivituse lisaõhu termostaat on OK ning see on keeratud kõige lahtisemasse asendisse, st et külmkäivitusel oleks maksimaalselt õhku, samuti on CO kruvi keeratud kõige lahjema peale, ometi läheb nagu täis.

Pritsungi temp anduri asjad on nagu OK

soojast peast on kõik ideaalne, heitgaasid nagu uuest peast - kui see bensukulu välja arvata
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Seal esineb veel poteka raja kulumise probleem.
Kunagi oli kod. F.R. Wilk'il selle kohta väga hea õpetusega leht, mis juba pikemat aega maas on. Lubadus on küll taastada.
http://bimmerboard.com/forums/posts/28339
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/28262

http://frwilk.com/
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
truumu

Postitus Postitas truumu »

To Priit:
Kui rada kulunud, tekivad kiirendusel augud

To Aare:

Kas heitgaasid on korras nii tühikäigul (CO 1.0 +/- 0,5) kui ka suurel pöördel (ca 0,5)
Ja mis teeb lambda arv?

Kui suure pöördega gaasid korras(lambda 1,000), otsi viga ikkagi süütenurgas või ülekandes
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Gaasid on ülevaatustel kõik ok, CO on isegi madalam kui lubatud (0,2 kandis). Muidugi seal eriti ei paarutata ka.

Kiirendus on absoluutselt sujuv ja mootor veab ilusti igasugustel pööretel.

Kas seda nüüd ajada segu süüks, aga muidu on see auto algusest peale olnud hea liikuvusega, passis lubatud 185 kmh asemel on lennuvälja pooleteistkilomeetri jooksul seda õnnestunud ikka 200ga ajada.

Üks variant on veel esisilla kokkujooks, kuid kumme see märgatavalt ei kuluta ja seni on kokkujooks eri autodel andnud ehk 1l/100 km peale säästu. 1 aga 10-st 6-te ei tee.

Seepärast kahtlustangi õhumõõtjat.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
truumu

Postitus Postitas truumu »

Kusjuures valed silla reguleeringud ei pruugi rehvi kulutada
Aga termostaat?
Ventika termosidur?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Korras, korras Truumu, minu autod on üldiselt ikka ülekeskmise tehnilises seisundis :)

Lihtsalt siiani pole olnud isu sellega jäntida, kuna tegin ühe suurema mootori korrastamise hiljuti ja lootsin, et logiseva jagaja asendamisel kobedaga probleem kaob, aga ei kadunud. Selle korrastamise tagajärjel tõusis mootori sooritus lausa tuntavalt, seega offtopiku korras soovitan kõigil kaaenni asemel teha iga paari aasta takka selline korrastamine, visata minema kõik pragunema kippuvad voolikud, kontrollida pulgad üle, puhastada-sättida ja tulemus on kindlasti parem. Jäi vaid sportlik huvi saada see küttekulu asi ka korda.

Ise kahtlustan seda õhumõõtja kalibreeringut, sest kaane vahel paistab reetlik punane hermeetik, st mingi "tjuunija" on seal kallal käinud.

Ega seda süüdet seal panna pole niisama lihtne, panna tuleb märki 5000 pöördega ja seal ei taha strobo enam eriti vilkuda. Kuna ma ise pole kunagi pidanud selle L-jetronicu elektriga tegelema, siis ei jaga sellest eriti palju.

Nädalavahetusel torgin seda vähe, eks paistab. Tänan vastuste eest.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
senka
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 26.10.2006 01:51 19

Postitus Postitas senka »

Kotkas1 kirjutas:kas sa räägiksid sellest reguleerimisest veidi lähemalt, ma ei suutnud leida autodatast :oops:
kui viicid helista ma ei viitsi seda trykkida
52 55 126
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

senka kirjutas:kui viicid helista ma ei viitsi seda trykkida
52 55 126
Foorumi ametlik keel on eesti keel. "Eesti keel" nende reeglite mõistes tähendab ametlikku kirjakeelt vastavalt ametlikele õigekeelsusnormidele. Internetijututubade slängi (ks = x, ü = y, ts = c, s = z, a la “teeks yhe zuicu”) kasutamine Foorumis on äärmiselt ebasoovitav.


Jube raske on aru saada jah?
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
kingpool81
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 04.01.2007 22:20 26

Postitus Postitas kingpool81 »

Hans kirjutas:
senka kirjutas:kui viicid helista ma ei viitsi seda trykkida
52 55 126
Foorumi ametlik keel on eesti keel. "Eesti keel" nende reeglite mõistes tähendab ametlikku kirjakeelt vastavalt ametlikele õigekeelsusnormidele. Internetijututubade slängi (ks = x, ü = y, ts = c, s = z, a la “teeks yhe zuicu”) kasutamine Foorumis on äärmiselt ebasoovitav.


Jube raske on aru saada jah?
hans... pyya inimestest ka aru saada... paljudel on läpakad millel on rootsi või saksa laotus... teistel ei tööta klaviatuuril mõni nupp korralikult... on küll ebasoovitatav aga kui ei ole võimalik korralikult kirjutada, sest arvuti ei võimalda seda, siis ei ole ju midagi teha... ma ei yritagi eriti tööl Ü tähte kirjutada, sest 9 korral 10st ei tule selle klahvi alt midagi, siis mul lihtsam kasutada Y tahte kui ASCII koodi. Nii mõnigi kodanik elab ka kuskil välismaal kus on samuti klaviatuuri laotus teine.

Tänud ja mõistvat suhtumist
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

kingpool81 kirjutas:
senka kirjutas:kui viicid helista ma ei viitsi seda trykkida
... paljudel on läpakad millel on rootsi või saksa laotus...
t ja s tähte rootslased ja sakslased ka ei kasuta?
Indrek
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ühesõnaga:

Võtsin mõõtja kaane maha, panin vedrut kaks hammast pingumale. Minek muutus tiba vähemjõulisemaks, kütusekulu kohta vara veel öelda.

Samas külmkäivitus ei muutunud grammigi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
kingpool81
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 04.01.2007 22:20 26

Postitus Postitas kingpool81 »

Indrek_M kirjutas:
kingpool81 kirjutas:
senka kirjutas:kui viicid helista ma ei viitsi seda trykkida
... paljudel on läpakad millel on rootsi või saksa laotus...
t ja s tähte rootslased ja sakslased ka ei kasuta?
sa suutsid ainult sellele leida loogilise lahenduse? seda poleks vaja olnud isegi kirjutada...

saksa ja rootsi klaviatuuril võivad ka klahvid lakata töötamast... ei saa olla nii piiratud mõtlemisega.
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

kingpool81 kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
kingpool81 kirjutas: ... paljudel on läpakad millel on rootsi või saksa laotus...
t ja s tähte rootslased ja sakslased ka ei kasuta?
sa suutsid ainult sellele leida loogilise lahenduse? seda poleks vaja olnud isegi kirjutada...

saksa ja rootsi klaviatuuril võivad ka klahvid lakata töötamast... ei saa olla nii piiratud mõtlemisega.
OT!
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
kingpool81 kirjutas:hans... pyya inimestest ka aru saada... paljudel on läpakad millel on rootsi või saksa laotus... teistel ei tööta klaviatuuril mõni nupp korralikult... on küll ebasoovitatav aga kui ei ole võimalik korralikult kirjutada, sest arvuti ei võimalda seda, siis ei ole ju midagi teha... ma ei yritagi eriti tööl Ü tähte kirjutada, sest 9 korral 10st ei tule selle klahvi alt midagi, siis mul lihtsam kasutada Y tahte kui ASCII koodi. Nii mõnigi kodanik elab ka kuskil välismaal kus on samuti klaviatuuri laotus teine.
Esimene neist (katkine klahv) läheb riistvara probleemi alla. Teine neist tarkvara probleemi alla.
Autoga ma ei sõida, kui üks pedaal ei tööta, seega vahetan ka arvutil klaveri vajadusel välja (viimati jaanuari alguses). Olen kasutanud üle poole aasta ka füüsilise Rootsi asetusega klaverit, mis softiliselt oli siiski Eesti oma (läpakas). Kuna kõik klahvid töötasid, siis puhtalt välimuse pärast vahetama ei hakanud. ÕÄÖÜ olid täiesti olemas.
Lause "arvuti ei võimalda seda..." on täiesti ebapädev, kuna arvuti on sunnitud tegema seda, mida inimene sel teha käsib. Arvuti ei mõtle (veel) ise.

jJanno
velz
Huviline
Postitusi: 304
Liitunud: 26.11.2006 17:42 52

Postitus Postitas velz »

enda 320i on täpselt samad tunnused et rüüpab hullult kütet aga mul oli ka see õhulugeja kaas hermetsiga kinni mätsitud nii et keegi oli seda näppinud aga kuidas oleks seda võimalik õigeks seada
Kasutaja avatar
elm
Huviline
Postitusi: 550
Liitunud: 03.01.2007 11:57 26
Asukoht: tln/bl.mount

Postitus Postitas elm »

senka kirjutas:
Kotkas1 kirjutas:kas sa räägiksid sellest reguleerimisest veidi lähemalt, ma ei suutnud leida autodatast :oops:
kui viicid helista ma ei viitsi seda trykkida
52 55 126
Vasta