Peale õlivahetust õli ikka must

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
breakable
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 21.01.2007 20:52 04

Peale õlivahetust õli ikka must

Postitus Postitas breakable »

autoks siis E36 325 td 94a
pang
Huviline
Postitusi: 159
Liitunud: 15.07.2006 23:38 54
Asukoht: Vantaa-Maardu

Postitus Postitas pang »

diislitel muutubki 6li kiiresti mustaks
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Mida mustem õli, seda parem õli. Diiselmootori õlil on kolm ülesannet: jahutada, õlitada ja pesta mootorit. Pesuülesandega muutub õli mustaks, kuid mitte ainult. Õli sisaldab antioksüdante, mis takistavad erinevalt bensiinimootorist raskemates tingimustes töötaval diiselmootori õlil vananemast (oksüdeerimast). Kui need lisandid reageerivad õhuga ja põlemisgaasidega, st oksüdeerivad, siis muutubki õli värv tumedaks.

On neid mehi küll, kes ostavad odavat õli ja pärast 2000km kiidavad, et vaata, õli on nii hea, kollane nagu mesi mootoris :D

Norm on, et juba 100km pärast vahetust on õli tunduvalt mustem.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

mul läkski suht tume õli sisse :cool: ja ei põe sellepärast üldse, et paistab mustana. vähemalt tean, et on vahetatud ja kõik.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Aga kuidas on sellega, et paljude õlitootjate kanistritel on kirjas, et sobib nii bensiini kui diiselmootoritesse? Tavaliselt on ju nende asjadega nii, et kui üks asi sobib kõigile, siis ei sobi ta mitte kummalegi.
Ise olen ikka otsinud ja valanud enda diiselmootorisse spetsiaalse turbodiisli sünt. õli.
525 TDS´a EXECUTIVE
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Postitus Postitas priitb »

Diisli puhul normaalne nähe. 100 km pärast on kindlalt must.
BMW f31 325d 160kw 2014a
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Diiselmootori õli sisaldab antioksüdante rohkem ja on ette nähtud töötama raskemates tingimustes. Bensiinimootorite puhul antioksüdandid töötavad vähem, seega ka õli ei muuda oma värvi.
truumu

Postitus Postitas truumu »

Lisaks sellele koguneb diiselmootorisse hulgaliselt tahma, mis ladestub ka õlitussüsteemi
Selle väljasaamiseks peaks mootori molekulideks võtma ja mingi pesuainega puhtaks pesema
Ja siis on ka puhast mootorit ainult lühikeseks ajaks...
Seepärast ongi õli praktiliselt kohe peale õlivahetust must, pesuained hakkavad mootorit küürima :D
wax
Huviline
Postitusi: 278
Liitunud: 07.08.2003 14:55 39
Asukoht: Loo-Tallinn-Võru
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Õli tumenemine on normaalne nähtus. Kollane on õli sellepärast, et kõigi õlide hulgas on teralist grafiiti. Grafiit (mikroskoopiliste terade kujul) ei peegelda valgust tagasi, aga kui õli käib hammasrataste vahelt läbi, vajutatakse need terad lehtedeks. Leht peegeldab valgust tagasi ja tekib tume värvus. See näitab, et õli töötab.
http://www.ristle.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

wax kirjutas:Õli tumenemine on normaalne nähtus. Kollane on õli sellepärast, et kõigi õlide hulgas on teralist grafiiti. Grafiit (mikroskoopiliste terade kujul) ei peegelda valgust tagasi, aga kui õli käib hammasrataste vahelt läbi, vajutatakse need terad lehtedeks. Leht peegeldab valgust tagasi ja tekib tume värvus. See näitab, et õli töötab.
seda kuulen küll esimest korda. siiski ei hakka ümber lükkama. aga küsimus: mille poolest on diiselmootori "hammasrattad :? " teistsugused bensiinimootoriga auto omadest? Kas sealsed hammasrattad siis vajutavad neid terasid rohkem lehtedeks??? Ja ükskõik misasi peegeldab valgust tagasi, st et selle asja värvus ikka üldjuhul on heledam/intensiivsem - ja sina kirjutad et sellega tekib tume värvus - come on ;) ?
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

asi läheb ulmseliseks ära, muidu grafiit on süsimust värvuselt ja ei saa olla mitte kollakas. aga jah eks igal oma loogika.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Endal E36 318 mootoriga ja peale õlivahetust läks õli suht vedelaks ning õlil juures bensiinilõhn! Mis viga võib olla? Kolvid ja rõngad läbi või asi ehk pole nii hull?
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Jep panin uue mootori peale. Vana korda tegemine oleks liig kulukaks läind. Uus mootor täitsa vinksvonks mingit klapi plõginat ega sellist asja pole aint see kahtlane õli värk. Kuigi ei taha eriti uskuda et kolvirõngad läbi sest mingit sinist ega ka valget suitsu ta tagant välja ei aja. Rõngaste kulumise märk pidi vist ikka see olema kui sinist tuleb. Aga ei tule sealt ei palava ega ka niiske ilmaga mingit suitsu ja kytet võtab ka vähe. Uue mootoriga mingi 3000km maha vurand juba. Ja 55 liitriga sõitsin 760km nii linnas kui ka maanteel. Vana moto on ka alles veel kui huvi pakub :P
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Terve auto huvitaks rohkem, aga noh, pole finantsi hetkel kahjuks. Hannese auto müüsin maha. Ja tahaks teist. Aga raha läks ära.

Aga jama jah, kui õliga nii.

Äkki keegi targem kommenteerib, mis jama olla võib?
Äkki ikkagi mootoris midagi tuksis.


Muide, esimene asi, mis pähe tuli on mootori diagnost UMis. Ma läheks kohe sinna. Niikaua, kui see moto veel töötab. Äkki midagi tõsist ja kokkuvõttes õiget õlitust pole vms, kui õli on bensiinine.
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Kas dioagnost ütleb õli seisukorda?
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Ei ütle ja kuidas saakski.Keemialaborit ei oma ükski diagnostik.Kui kahtled õli kvaliteedis,vaheta õli välja sobiva vastu . Ja tumenema hakkab see igal juhul ja kiiresti,kuna ainuüksi eelmise mustunud/oksüdeerunud õli jääke on mootoris pea liitri jagu,lisaks "kaka",mida kõikjalt lahti pesema asutakse.
Turbomootoris läheb õli koledaks ja tumedaks juba paaritunnise sõidu järel.Seal ka hoopis teised tingimused(loe temperatuur kompressori südamikus).
Vala tuntud brand`i kvaliteetõli sisse ja ära põe värvi pärast.
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Tumenemine tumenemiseks, aga kui Zeron uue õli sisse kallab ja see kah vedelaks läheb ja bensiini järgi haisema hakkab, siis on ju mingi jama?
Nu ok, sõltub ka sellest, kui väga ta siis haiseb bena järgi? Ja ta vahetas juba õli ja märkas seda jama. Kui bensiin juba õli lahustab (ehk siis teeb vedelaks), siis mind paneks ka selline asi juba muretsema.
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Et kas siin pole siis kedagi sellist teadjat kel oleks selline kogemus nagu mul? Kuid kui sumbutajast kondentsi tuleb siis mida see tähendab kas head või halba?
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Postitus Postitas tramtram »

See tähendab tavaliselt seda, et sõidad liiga palju lühikesi otsi ja jalg gaasipedaalil liiga kerge.
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

zeron kirjutas:Et kas siin pole siis kedagi sellist teadjat kel oleks selline kogemus nagu mul? Kuid kui sumbutajast kondentsi tuleb siis mida see tähendab kas head või halba?
kondents on märk sellest et mootor on heas korras. põhimõtteliselt võid seda vett juua
kui on ikka vesi
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Vasta