ARK ja ümberehitused

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

ARK ja ümberehitused

Postitus Postitas Aare »

Et ei solgiks teemasid, siis tegin eraldi topicu selleks, et saaks vähe mõtteid vahetada ARK'iga suhtlemise teemal. Lepiks sedaviisi äkki kokku, et kellel midagi kasulikku öelda on, siis võiks oma kogemused ja märkused siia panna. Tean, et Eestis on kombeks hirmus salatsemine, kes kuidas ja mida tegi, millest pole kellelegi kasu.

Martin R arvas, et asendusmootori lubamisel on aluseks teh passis märgitud mootori kW-d. St kui läheb üle lubatud%, siis ei saa. Selle vastu räägib praktikast rida juhtumeid, kus on seda saadud ja väga lihtsasti. Oluline on kontrollijale tõestada, et seda mootorit on autole pandud tehasest. Sedasi on isegi registrisse kantud see must kiirendus-camaro,
registris 7500 cc ning kül 200 kw.

Patrik arvas, et mootor pole oluline, oluline on mahtumine nende % ja heitgaasinormide sisse.

Minu arvamus on, et lähtuda tuleb sellest, mida auto välja kannab ning mida on autole seerias külge pandud. Selle loogika järgi tuleb praktikas tõestada, et selle kere ja nende agregaatidega autot on tehaseliselt valmistatud.

Palume kogemusi, arvamusi.... :arrow:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Kas kõige konkreetsemat vastust ei saaks otse ARK-ist? Siin võib teooriat arendada edasitagasi, kuid otsustajad istuvad ju siiski Mäepealses....
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

tuulasin veidi ARK küsimuste/vastuste veerus:

Kah Sierra näide

Küsimus:
04.03.2004 20:36:45 Andrus
Tere mul on ford sierra luukpära 2,8l nelivedu,84a avariiline kuid tehnika on korras. Kas ma võin 2,8l mootori koos nelikveoga tõsta 2,0 sierra sedaankere peale?

Vastus:
05.03.2004 09:43:14 Alar Hansov
Selline vahetus pole lubatud. Asendusmootori töömaht ei tohi erineda rohkem kui 20%.
E32 750i (1994)
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Samas see siin räägib jällegi Aare poolt. Sama Sierra teema jätkub:

Küsimus:
09.03.2004 22:15:38 Villem
Küsimus hiljuti arutletud 4veolise Ford Sierra kohta. Kuna tehasest on tulnud selliseid masinaid ka mootori töömahuga 2.8 liitrit, on ju õigus panna see mootor ka masinale mille töömaht tehasest väljudes oli 2L. Samamoodi pole keelatud paigutada 1.6 L Honda Civicu mootorit Honda Civicule millel eelnevalt on olnud 1.3liitrine kuna tehas on vastavat sõidukit tootnud ka 1.6liitrise mootoriga (erinevus kW 1.3 liitrisega pea 2kordne)!!!

Vastus:
11.03.2004 10:23:12 Alar Hansov
Te olete õieti aru saanud. Eespool esitatud küsimustes räägiti sedaan Sierrast, milliseid on toodetud 2.0 l turbomootoriga. Seega on vahetusmootori max töömaht 1993 ccm+20%=2392 ccm.
E32 750i (1994)
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Sorry for OT: Krdi absurdne, see 2,0T (Cosworth, 162kw) oli ju palju võimsam, kui 2,8 liitrine tavaline sierra mootor (110kw)...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

No seal on veel mõned "pärlid" - üks küsib, et kas tohib E32 735-le panna peale seda 85 kw 2.4 turbodiislit. Vastus: pole lubatud.

Minul küsimus: millisele paragrahvile tugineb ametniku haldusotsus?

Vastus: sellist paragrahvi pole. See on ametniku omavoli, mille kõige parem rohi on halduskohtu otsus vastupidises, mida lehes avaldada.
Nivale lubame panna Fordi diislit ja bemule bemu diislit ei luba?

Minule koolis õpetas dotsent Kiris asja õiguse alustes sedaviisi: õigusakti tegemisel on mingi eesmärk ja mõte. Ümberehituse reguleerimise eesmärk on ohu vältimine endale, teistele liiklejatele ja loodusele. Tõlgendamisel (juhul kui asi on mitmeti mõistetav) lähtutakse sellest. Järelikult kui 735-le pandab diisel ei lõhu ära jõuülekannet, ei arenda kiirusi, mida auto pidurid ja veerimik ei toeta ning ei vajuta oma massiga autot kõveraks, siis on selle keelamisega mindud vastuollu õiguse põhimõtetega.[/u]
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Sai ise ka seda teemat vahepeal uuritud. Helistasin ARK'i ja sealt öeldi, et võib oma raamile asetada kõiki mootoreid, mis antud kerele on valmistatud. Aga samas tuleb tähelepanu pöörata sellele, et pidurid ja muu veermikuosa oleks ka vastav mootorivahetusega.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Siis tähendab see % värk, et piirangud eeldusel, et veermikku ja jõuülekannet vastavalt ei tugevdata. Kui mingi 20% momenti, siis ei pea ja polegi vaja ka nt väikese korpusega silda vahetada....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

eile käis minu töökojas ark inimene, kes käis vormistamas kliendi autot( esmane registreerimine) vennal vajus suu ikka päris lahti, kui minu autot kõrval nägi :mrgreen: küsisin siis, et mis saab? vend vaatas, ja arvas, et sellist pilli registris vormistades tuleb lihtsalt ekspertiis tellida, mis järgi otsustatakse siis, kas kõik on vastavuses. samas soovitas auto võimalikult komplekteerida
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Lugesin just paari mehe muljeid, kes seal käinud on ning asi ei pidavat nii hull olema. Hirmul suured silmad :lol: Et kui autot on toodetud kuni 5.0 mootoriga ja sinu autol on peal 2,3, siis saad ilma suurema tülita selle passi kirja. Tõenäoliselt isegi lihlabase mootori vahetusena.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
ErR
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 11.07.2003 10:51 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Mina saan aru nii, et Martin_R viidatud Sierra küsimuses-vastuses ei lubata luukpära mootorit sedaankerega Sierrale panna - keretüüp on ju teine ja siis arvestatakse seda 20 % reeglit - 2,8 on 2,0-st üle 20 % suurem, kui mõlemad oleksid näiteks luukpärad, siis ei oleks mingit probleemi. Samamoodi ei lubata 735-le panna 2,4 diislit, sest 7-seerial ei ole sellist mootorit ja see diisel on üle 20 % väiksema töömahuga.
Järelikult asendus näiteks 518 -> 535 oleks igati legaalne sest mõlemad E28 sedaankerega (Soomes ka tehtud nii). Samas tuleb teha paratamatult ka veermiku upgrade, sest sellise lookas ninaga autoga ei saa kuskil ekspertiisis ega ülevaatusel läbi.
ErR
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 11.07.2003 10:51 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Huvitav, kas on võimalik üldse nendest mootori vahetuse reeglitest mööda minna ja paigaldada autole selline mootor, nagu ise tahad + vastav veermik, pidurid, rool ja esitada auto ekspertiisi - kui seal tuvastatakse, et see ei ole ohtlik liikluses, siis võimalik ta registreerida omavalmistatud sõidukina?
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=511
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

aga nii see ju käibki. küsimus on selles, et kas sa suudad oma meistriteost nii vägevana esitleda (kas ta tegelikult ka sedavõrd korralik on) kui ta sinu silmis on. mulle tundub, et tihtipeale on ilma ümberehitusteta autoga raskusi tehoülevaatusest läbisaamisega. igasuguste ümberehituse puhul suhtutakse autosse veel suurema tähelepanuga tõenäoliselt.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Olen aru saanud, et Eesti Vabariigis on kombeks ajada näpuga järge mingites tobedates seadustes (see ei kehti ainult ARKi teema puhul), mille keegi on kusagil välja mõelnud. See Sierra-näide on üsna eht selles suhtes- aetakse taga mingit 20% litraazhi vahet, samas kui võimsuse järgi peaks asi nagu loogilisem olema. selle järgi ei tohiks 2.0 sierrale cossu mootori peale panekuga mingit problat olla. A sakslased on pannud nii E36 kui ka E36.le peale 5.0 V12 ja asi OK..Funny EV.... :?
Kasutaja avatar
alar
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 22.09.2003 14:12 48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas alar »

võin kommenteerida seda teemat natuke, olen ehitanud 335i ning saanud selle ka registrisse ainult sellel moel, et ostsin eraldi 325i paberid ning keevitasin ümber sellele 320i kerele ehitusaasta langes muidugi 4 aasta võrra kuid mis teha enne oli 89 nüüd siis 85. selle tegevusega hiilisin mööda mootori võimsuse max tõusust ja ei ületanud 30 %. vinguti küll mootori töömahu suurenemise pärast (massist nad ei osanud sõnagi mainida) kuid siiski sain selle asja niimoodi regada, et tehnilisse passi jäi 325i, kuid mootori töömaht ja kW suurenesid. mulle selgitati üsnagi korralikult, et mootori töömahu max suurenemise kuni 30% määrab sellele konkreetsele sõidukile valmistajatehases paigaldatud mootori võimsus, ning kuna 325i on juba vajaliku piduri ja sillaosaga ning upgrate ei ole vaja teha siis see kõige sobivam versioon e30-st ja neid ei huvita mingid jutud alpinast jne. et siis soovin teile edu ja ise susin juba vaikselt 330i V8 touringu asju. see ka vaja enne 325iT regada. keeruline jutt aga loodan, et mu kogemus ARKs tuli kellelegi kasuks. :D
pilt siis ka väljavõttest ARK andmebaasist. mitte olulised kohad asendatud ***.

Pilt
Kasutaja avatar
Priit Peljo
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 30.05.2003 16:36 32
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit

Postitus Postitas Priit Peljo »

alar kirjutas: ostsin eraldi 325i paberid ning keevitasin ümber sellele 320i
Teada tuntud nipid.
Aga avalikult sellest foorumis rääkida :shock: .
Kasutaja avatar
alar
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 22.09.2003 14:12 48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas alar »

nu jah mis teha, mingil hetkel puutuvad kõik sellega kokku kes tahavad endale midagi suuremat kapoti alla kui valmistajatehas sinna on paigaldanud. :lol:
Vasta