1. leht 3-st

Blokkdiffer

Postitatud: 24.03.2004 00:52 03
Postitas M-Tech
Niisis huvitab BMW blokkdiffrite töökindlus ja vastupidavus.
Kas kellelgi on kogemusi või infot selle kohta?

Mina suutsin oma blokist vist täna igatahes jagu saada.
Toimus siis asi nii, et lasin korra märjal asfaldil rattad ring, sõitsin u. 300m otse.
Siis kui oli vaja üks 90 kraadine kurv võtta tuntsin, et auto hakkas kurvis võbelema ja üks tagarattas lasi luha.
Jäin seisma ja selgus et blokk oli kinni jäänud.
Differ ei lasknud enam ratastel eri kiirusega veereda.
Autot liigutades hakkasid taga hirmsad kõlksud käima.
Kutsusin tuttava mehhaaniku sinna see vaatas ja kuulas korra. Proovis parklas ühe tiiru teha.
Peale tiiru igatahes kadus kolks ära ja rattad liikusid aga blokki ka enam polnud.
Ja üldse väga imelik tunne oli sõita.
Kardan et see viimane tiir tegi blokile päris lõpu peale.
Igaks juhuks sõitsin otse joones töökotta ja jätsin auto sinna.

Ehk on kellelgi plokkidega kogemusi ja oskab öelda mis seal kõige õrnemad kohad on ja
kas vigast annab veel päästa või võib kohe uut otsima hakata.
Homme peaks diffrit lammutades selguma, mis asjal ikkagi juhtus.
Ma loll muidugi ei vahetanud peale saksast toomist kohe diffri õli ära.
Mõtlesin et niikuinii vaja kässari klotsid ära vahetada ja teb ühe korraga.
Vaid u. kuu aega sain eestis ssõita autoga. Ehk maksis see kätte. :cry:

Mis kasutatud blokkdifrid muidu praegusel ajal maksavad?

Postitatud: 24.03.2004 11:29 45
Postitas Aare
Tere tulemast katkiste difrite klubisse!

Minu M535 oma väsis peale mootori valmimist kahe kuu pärast ära. Sõitsin lihtsalt ilma selleta ja midagi ei juhtunud.

NB! Enamik difreid väsib sellest, et loll omanik kasutab vale õli. Seal peab olema spetslisandiga õli, nt valvolinel on 75W-90LS, mis maksab nii 190 eek liiter. Seal sees peab olema friktsioonide modifikaator, mis vähendab ketaste kulumist. Ilma selleta kuluvad need suht kiiresti ja varsti ei tööta.

Postitatud: 24.03.2004 13:19 31
Postitas RNT
Mul on 2 hooaega vastu pidanud, aga ma ei kihuta ka eriti ... vähemalt 300m lõike mitte :cool:

Re: Blokkdiffer

Postitatud: 24.03.2004 13:44 07
Postitas kimmo
M-Tech kirjutas:Mis kasutatud blokkdifrid muidu praegusel ajal maksavad?
ca 1500-2500...

aga kust info, et differ blokeeringuga?

saksa e34.de fännilehest jäi arusaam, et E34-del (enamustel) lülitatava blokeeringuga difrid. Kas see info vastab tõele?

Postitatud: 24.03.2004 14:21 48
Postitas Ailer
Minu teada bemari differ ei olegi plokk vaid õige nimega LSD e. läbilibisev. ja seda lsd ka ei ole igaühel. Näiteks disladel on kõigi, sain ise tunda kui talvel mööda jäist mäge üles läksin ja uute kummidega esiveolised seljataha jäid :roll:

Postitatud: 28.03.2004 17:20 03
Postitas CrossssoveR
LSD = Limited Slip Differential ....... blokkdiffer ikka teine asi ja minuteada saab kõiki e34 blokkdiffreid lülitada.

Postitatud: 29.03.2004 14:09 53
Postitas Martti
CrossssoveR kirjutas:LSD = Limited Slip Differential ....... blokkdiffer ikka teine asi ja minuteada saab kõiki e34 blokkdiffreid lülitada.
Ei tea, seleta mulle ka mida seal lülitada saab ?
LSD-plokkdiffer on väljendite küsimus. Kui sa ploki all mõtled 100% plokki, siis seda ei ole ühelgi tänavasõiduautol. Antud hetkel minuarust LSD=plokkdiffer, see palju ta läbi laseb libiseda (tavaliselt 25%) on juba konkreetse tootja ja kasutuseesmärgi küsimus.

Postitatud: 29.03.2004 14:21 55
Postitas marx
Ailer kirjutas:Minu teada bemari differ ei olegi plokk vaid õige nimega LSD e. läbilibisev. ja seda lsd ka ei ole igaühel. Näiteks disladel on kõigi, sain ise tunda kui talvel mööda jäist mäge üles läksin ja uute kummidega esiveolised seljataha jäid :roll:
Kõigil disladel pole kindlasti LSD diffrit, mul oli 524td ja tean veel mõnda, ühelgi pole. Talvel ikka kui üks ratas tahab lihtsalt ringi käia siis käib!

Postitatud: 29.03.2004 15:16 44
Postitas Ailer
minu omal on kindlasti, sest talvel ajasin kanlipeale (asus väljas) ja sealt ära minnes libises üks ratas kanalisse (jäi õhku). Aga minema ma sealt sain, mis siis et pidi veel vastu mäge ka minema. Aga tegelikult üks sõber ikka lükkas ka tagant, aga see ei loe, palju see üks mees ikka jõuab lükata. Muide on mul automaat ja mu sõbral ka automaat, tal ka nagu oleks ja ei ole ka lsd differ.

Postitatud: 29.03.2004 18:07 12
Postitas Cardo
M-Tech räägi uudiseid !

Postitatud: 29.03.2004 21:04 26
Postitas M-Tech
Pole jõudnud veel alla panna seda sinu diffrit.
Seal töökojas kus auto enne seisis ei viitsinud keegi ennast liigutada - ju siis ei tahtnud raha teenida.
Homme õhtuks peaks differ all olema, kuna uues kohas hommseks aeg kinni.
Tegelikult ei käi see töö ka endal üle jõu aga kuna mul on vaja veel sillapukse ja
pidureid vahetada siis ei viitsi ise asjaga tegeleda.

Postitatud: 30.03.2004 20:32 57
Postitas M-Tech
Nii nüüd siis mõlemad diffrid lahti võetud, kuna E28 on väliselt hoopis teise kujuga.
Sisu paistis sobivat (mõõtude poolest vähemalt).
Esimese hooga vaatasin, et uuel diffril ka plokk kinni aga see oli oma teadmatusest.
Nimelt LSD diffrit käega ei jõua läbi keerata, kangidega saab proovida.
Uus differ liius ilusti, vana oli nagu kinni keevitatud.
Vahepeal käis peast läbi ka idee ülekandeid vahetada aga uue diffri sisu on külje pealt natuke kõrgem :?
Praegu on otsus selline, et lapib homme asja otse teise kesta ümber.
Nii on kindlam, et asi kauem kestab.

Õli valik on ka väga oluline, nagu Aare eespool juba mainis.
Isegi UM-is teadnud varuosadega tegelev inimene, et LSD diffris käib teistsugune õli kui tavadiffris.
Valvoline tabelis on see punkt aga eraldi märgitud.
Praeguseks olen järeldusel, et peab kasutama
Valvoline DuraBlend GL-5 75W90 LS transmissiooniõli.
See LS seal lõpus tähendabki Limited Slip.
Tava GL-5-te ei tohi LSD diffrisse kallata!

Postitatud: 30.03.2004 22:08 53
Postitas Cardo
Ma hakkasin ise vahepeal mõtlema et kui ta kõrgem on äkki annab maha treida ?? kahjuks ma seda südamikku käes ei saand hoida ja seega võib see jama idee olla.

Postitatud: 01.04.2004 19:07 27
Postitas M-Tech
Auto nüüd lõpuks korras jälle.
Differ sai E34 korpusesse visatud ja kokku pandud.
Undama õnneks ei hakanud.

Väike tarkusetera ka LSD diffrite omanikele.
Kontrollige oma diffris õli!
Kui te pole seda kunagi vahetanud, siis vahetage õli välja.
Spetsiaalõli on Valvoline GL-5LS DuraBlend 75W90.
Pole just odav lõbu aga loodetavasti on ta oma hinda väärt.

Mis puutub ülekandesse, siis kiirem differ annab ikka tunda küll.
Ratast enam peaaegu ringi ei saagi aga käigud selle eest pikemad.
Teisega jookseb 100 ilusti välja, ehk saab kiirenduse selle kaudu samaks.

Postitatud: 14.02.2006 11:25 39
Postitas R6
vana teema küll aga ei hakka uut ka tegema, nimelt siis kuidas saaksin kontrollida kas LSD töötab? hetkel lumi maas no kui ratta ringi lasen ikka mõlema mähivad üldjuhul aga läks siin ükskord kumm katki panin taha suveka et kummiboxi minna ja siis mähkis küll ainult suvekumm õrn kahtlus et äkki ei tööta?? aa ja autoks 91.a 325i e36

Postitatud: 14.02.2006 12:39 57
Postitas Ingmar
Üks taguratas õhku ja siis õrnalt gaasi vajutada - ei saa nii teada?

Postitatud: 14.02.2006 13:12 55
Postitas Tarmo
tõstad auto üles ja siis kui käega ratast ringi keerad siis peavad mõlemad ühte pidi käima.Kui teinepool hakkab vastupidi käima siis ei ole plokki.

Minu 524td manuaalkastiga ei ole plokki.

Müüakse e34'le ~2000.- eest.

Postitatud: 14.02.2006 23:40 47
Postitas ruut
R6 kirjutas: aa ja autoks 91.a 325i e36
e36 ei olnud LSD -d tehasepoolt pakutud lisades. millest eeldad, et sinu autol see all on?

Postitatud: 15.02.2006 09:03 02
Postitas Aaro
ruut kirjutas:
R6 kirjutas: aa ja autoks 91.a 325i e36
e36 ei olnud LSD -d tehasepoolt pakutud lisades. millest eeldad, et sinu autol see all on?
Kui tehase poolt lisades ei olnud kas siis arvad, et neid all ei või olla?
Kui soovi on, võid minu auto alla rattaid keerutama tulla palju jõuad :lol:

Postitatud: 15.02.2006 10:13 37
Postitas Tom
Sõites sa peaks aru saama, eriti pool libedal ajal. Kui ühel rattal on pidamist ja teisel mitte, siis on kiskumist tunda.

Postitatud: 15.02.2006 11:03 46
Postitas ruut
kalju kirjutas:Kui tehase poolt lisades ei olnud kas siis arvad, et neid all ei või olla?
Ma tean väga hästi, et neid ise alla aretatuid mingil määral liigub, kuid ikkagi suhteliselt vähe. Seepärast küsisingi, et kas ta ainult arvab, et tal on LSD või on see kunagi ka töötanud.
Ja tänan pakkumast aga sinu masinal rattaid keerutada ei viitsi. Kui selline soov peaks tekkima, siis võin seda ka oma masinal proovida.

Postitatud: 15.02.2006 15:01 41
Postitas Danil523
Tarmo kirjutas:tõstad auto üles ja siis kui käega ratast ringi keerad siis peavad mõlemad ühte pidi käima.Kui teinepool hakkab vastupidi käima siis ei ole plokki.

Minu 524td manuaalkastiga ei ole plokki.

Müüakse e34'le ~2000.- eest.

Milleks tõsta autot ja vaadata kas rattad liiguvad ühes suunas?-- lihtsam on kuskil kruusa või asvalt teel lasta paar meetrit jutti.. Kui on üks jütt(jälg) siis on tavadiffer kui aga üks jäme teine natuke siis juba diffril pole nii hea LSD.

Asi selles et kui tõstad auto ülesse siis sa ei saa teada kui hea LSD on -- ta võib olla juba peaaegu 0.. või otsa saamas, aga kui kuskil kruusa teel minna koha pealt ära siis kohe näha kas ok või piixus...

Postitatud: 15.02.2006 15:04 59
Postitas Tarmo
Minu diislil ei ole plokki aga vahest ikka teeb kaks jutti.
on seda teinud nii kruusal kui lumel.

Postitatud: 16.02.2006 13:23 39
Postitas Danil523
Tarmo kirjutas:Minu diislil ei ole plokki aga vahest ikka teeb kaks jutti.
on seda teinud nii kruusal kui lumel.
see on kuidagi kahtlane et tavadiffer teeb kaks jutti :roll: , mul isa toyotaga kunagi pole nii olnud ka opel ascona ja siks....

Aga äkki sa tegid paar korda ühelt ja samalt kohal ära minekut :?: :D

Postitatud: 16.02.2006 13:51 16
Postitas AARE540
Miskipärast ma arvan, et kui m6lemad rattad on (suht) libedal pinnasel, siis nad teevadki kaks jutti, kuigi ma ei ole sellesse ise päris syvenenud :oops: Igatahes minu oma näiteks asfaldil (sai kord enne vanade kummide mahav6tmist proovitud- paluks mitte igasugu järeldusi teha, asi oli lihtsalt huvi pärast, etr kuidas ja mis :oops:) tegi küll yhe juti, seega blokkdifrit mul ei ole kahjuks :(

Postitatud: 16.02.2006 14:30 19
Postitas hanzvonkazak
mul on vist kahjuks differ üldse untsus sest veab ainul parem poolne, olen proovinud igasuguseid nippe. nt. ajasin paremapoolega asfaldi peale vasak lume peal. kohalt minnes läheb ikka parem pool ringi :?

Postitatud: 16.02.2006 14:37 04
Postitas jjanno
Tere
AARE530 kirjutas:Miskipärast ma arvan, et kui m6lemad rattad on (suht) libedal pinnasel, siis nad teevadki kaks jutti, kuigi ma ei ole sellesse ise päris syvenenud :oops: Igatahes minu oma näiteks asfaldil (sai kord enne vanade kummide mahav6tmist proovitud- paluks mitte igasugu järeldusi teha, asi oli lihtsalt huvi pärast, etr kuidas ja mis :oops:) tegi küll yhe juti, seega blokkdifrit mul ei ole kahjuks :(
Nuuh joonte arvu järgi küll eriti järeldusi teha ei saa. Sain minagi Touringuga 2 täppi kuivale asfaltile maha (Raplas ning Haapsalu lennuväljal näiteks). Samas olen ka talvel peaaegu kinni istunud, kuna 1 tagumine ratas oli kiilasjääl.
Tarmole võib öelda, et Kahalas jääl keerutas ta auto väga edukalt ainult ühte ratast ;) (Kui ma nüüd Viltsiga segi ei aja).

jJanno

Postitatud: 16.02.2006 14:55 54
Postitas Tarmo
jjanno kirjutas:Tere
AARE530 kirjutas:Miskipärast ma arvan, et kui m6lemad rattad on (suht) libedal pinnasel, siis nad teevadki kaks jutti, kuigi ma ei ole sellesse ise päris syvenenud :oops: Igatahes minu oma näiteks asfaldil (sai kord enne vanade kummide mahav6tmist proovitud- paluks mitte igasugu järeldusi teha, asi oli lihtsalt huvi pärast, etr kuidas ja mis :oops:) tegi küll yhe juti, seega blokkdifrit mul ei ole kahjuks :(
Nuuh joonte arvu järgi küll eriti järeldusi teha ei saa. Sain minagi Touringuga 2 täppi kuivale asfaltile maha (Raplas ning Haapsalu lennuväljal näiteks). Samas olen ka talvel peaaegu kinni istunud, kuna 1 tagumine ratas oli kiilasjääl.
Tarmole võib öelda, et Kahalas jääl keerutas ta auto väga edukalt ainult ühte ratast ;) (Kui ma nüüd Viltsiga segi ei aja).

jJanno
Tean jah , et ta ühte keerutas.
Aga kruusa peal olen lasknud ketsi siis on olnud kaks jutti.
Aga vaadates silti diffri küljes siis oli seal kirjes et tavaline.

Postitatud: 16.02.2006 15:36 28
Postitas R6
mis jamate siin nende juttidega :D asi lihtne asfalti peal kumm põlema piduriga hoiad kinni autot siis rool risti ja pidur lahti kui blokkdiffer siis jääbki keerlema :D mitte et ma kunagi sellist asja teinud oleks :roll: pole mõttesegi tulnud aga nojah :D äärmuslik variant

Postitatud: 16.02.2006 22:09 16
Postitas Ingmar
Olen ka ise näinud, kuidas lumisel teel, kruusal või murul tuleb difri libisemispiiranguta autol pärast hoogsat kohaltminekut kaks jutti.
Äkki seda sellepärast, et mõlema rattaaluse pinna haakuvus on suhteliselt võrdne?