Käiguvahetused manuaalkastiga (heel/toe)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta

Kas teemast oli Sinu arvates mingit kasu?

Hääletus lõppes 10.03.2007 15:39 39

Jah
6
29%
Ei
15
71%
 
Hääli kokku: 21
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Käiguvahetused manuaalkastiga (heel/toe)

Postitus Postitas Raitz »

See teema on mõeldud põhiasjalikult:

1) neile, kes pole kuulnudki midagi heel/toe tehnikast

2) neile, kes on kuulnud, kuid ei ole viitsinud rohkem asjasse süveneda

Kogenenumad autojuhid vast siit midagi uut ei leia--->

http://www.waycoolinc.com/z3/essentials ... ifting.htm
Kasutaja avatar
328i
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 26.07.2006 10:28 50
Asukoht: Võru

Postitus Postitas 328i »

vb jah räägiks lollile kah mis see tähendab...
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Sisuliselt selle kasutuselevõtt tavaelus teeb sinu käiguvahetused sujuvaks, kulutab vähem kasti sünkrosid, sidurit ja ülekandeid ning mis kõige tähtsam- aitab sul kiiremini sõita.

Seda tehnikat kasutatakse käigu(de) allavahetamisel. Enamlevinud moodus:
1) parema jala päka vasaku poolega vajutad pidurile
2) sidur alla
3) parema servaga annad korraks vahegaasi(samal ajal ikka muudkui pidurdad)
4) vajalik käik sisse
5) sidur üles
Viimati muutis Raitz, 26.04.2007 17:32 52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Jama, oleks tahtnud hoopis teha küsitluse teemal-palju liikmetest seda üldse kasutab tänaval ja\või rajal.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4223
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Korras siduri ja käigukasti puhul toimub käiguvahetus ühe tõmbena, võetakse käigukang kätte ja samal ajal kui käik neutraalile tõmmatakse lahutatakse sidur, selleks ajaks kui sidur lahutatud toimub üleminek järgmisele käigule, kui ma hakkaks vahepeal vahegaasitama, siis oleks käiguvahetus 2x aeglasem.
Antud tehnika toimib vist otsekastide puhul, kus sünkroniseerimine toimub vahegaasiga.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kasutan ringrajal kui kurvi sisenedes lükkan madalamale käigule. Linnavahel sõidan automaat kastiga... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Meelis
Huviline
Postitusi: 2698
Liitunud: 05.08.2004 00:27 18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Meelis »

Raitz kirjutas:... ning mis kõige tähtsam- aitab sul kiiremini sõita.

Seda tehnikat kasutatakse käigu(de) allavahetamisel. Enamlevinud moodus:
1) sidur alla
2) parema jala päka vasaku poolega vajutad pidurile
3) parema servaga annad korraks vahegaasi(samal ajal ikka muudkui pidurdad)
4) vajalik käik sisse
5) sidur üles
kui ma vahepeal pidurit vajutan, kuidas ma siis kiiremini sõita saan? :roll:
Ma loodan, et selline piduri-gaasi korraga kasutamine linnaliikluses tähelepanu hajumise tõttu õnnetusi ei tekita.
Ise vast vahetan edasi samamoodi nagu harjunud. Aga homme proovin seda süsteemi :D
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Minu näide oli väga kokkuvõtlik ja kehtib ainult enne kurvi downshiftidel. Tänu sellele just kasulik, et kui tavaliselt kasutatakse tugeval pidurdamisel ka mootorit, siis äärmuslikes olukordades (väga libedas näiteks) mootori kaasamine võib kaotada pidamise vedavates ratastes ja selle tõttu võib algne kurvi läbimise trajektoor tugevalt muutuda. Selle tehnikaga saad väikese gaasivajutusega(samal ajal pidurdusega) viia mootori just madalamale käigule vajalikku pöörete vahemikku nii, et sellist lööki transmissioonis ei teki. Palun lugege eeltoodud artiklit, seal on see päris põhjalikult ära seletatud ja lisaks veel näpunäited üldse vahetuste sujuvamaks muutmiseks.
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Järgmine aste: Double clutching + heel & toe

Siinkohal väga hea ülevaade antud tehnikast: Sisevaade ; Välis+Sisevaade.
Tegu on stock (sünkrotega) käigukastiga ja piloot ise kommenteerib, et topeltsidurdamine pikendab tehnika eluiga ja kasutab seda senikaua kuni tal pidurdamine ise võtab sidurdamisest rohkem aega ning ringiajad sellest ei halvene. Tasub vaadata, sest tegu ilmselt treeningsõiduga ja liigutused on ikka väga väga sujuvad.

Lisaks Panizzi tõestab miks just tema WRC tehasemeeskonda valiti ning ka seda, et pole vaja mingeid eritehnikaid, et jaapanlastest isegi vasaku käega käiku vahetades kiiremini sõita.
video 1
video 2
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1978
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Kasutan kogu aeg. Mitte küll puhast DC-d aga pigem siis rev-matchingut. Isegi sellisel miki-hiirekal nagu Rapla on sõit seeläbi sujuvam. Linnasõiduga on üsna lihtne on see sisse harjutada ja ei unune ära kui kogu aeg kasutada. Muidugi palju sõltub jalanõudest ka - talvel on suurema kalossiga oht üle doseerida kui pidurdamisel jala servaga gaasi lüüa :P Bemmi pedaalid on antud harjutuse jaoks nagu loodud, pigem on küsimus selles miks seda mitte kasutada ;) Muudel autodel on pikkade jalgade tõttu veidi ebamugav olnud, sest jalad on pedaalidel üsna püstises asendis. Maanteel möödasõidul ka abiks kui tervet autotäit inimesi loksutama ei pea allavahetusel.
Vasta