On ja erinevad. Pealegi mingeid väga hästi kestvaid mootoreid 2.7 alumisest ning 2.5 ülemisest osast loota ei maksa.
Esiteks - vähemalt netiajakirjade andmetel kasutatakse 327 ehitamisel mitte 2.7 alumist poolt vaid 2,5 plokki, mille sisse läheb 2.4td väntvõll, kepsud ja spetskolvid. Diisli võll aetakse nähtavasti ka kergemaks.
Miks nii?
1. 324 td väntvõll on sepistatud, eta (2,7) oma on valatud. See on seepärast, et valatud võll on kergem, kuid ei kanna pöördeid. Kuna eta on ökomootor madalate pööretega, siis pole tugevus oluline. Valatud võll eriti üle 5000 pöörde ei kanna (võib pooleks minna). Samasugust probleemi ei kohta aga ühegi M30 mootoriga, kuna seal on kõik väntvõllid sepistatud. Kas ka 325l sepistatud võll on, seda ei oska öelda. Kui pilti näeks, siis saaks aru.
2. Eta mootor kasutab teistsugusest materjalist kolvirõngaid (nn low tension rings), mis on vähem jäigemad ja arvestatud tööks alla 5000 p/min. Põhjus on mootori hõõrdekadude vähendamine.
3. Kolbide puhul loeb ka 1 mm teistmoodi väga palju. Need võivad isegi silma järgi samad olla, kuid põlemiskambris loeb iga mm ning tulemus võib olla küll ilge kompressioon, kuid kehva põlemise tõttu madalam võimsus. Ka on muid asju vaadates väga töenäoline, et eta kolvid on valatud (tavalised on sepistatud).
Kas kompunn 2.7 mootorist ja 2.5 pritsest tagab adekvaatse võimsuse, on omaette küsimus. Kuna siiani ükski selfmade 327 pole ette näidanud
düno tulemusi, siis julgen arvata, et see 200+ hp on udujutt. Pigem mingine 180 hp ning +15 Nm oleks objektiivsem. Eriti veel võttes arvesse kohalike leidurite käes olevat väsinud algmaterjali ning suht käepäraste vahenditega tehtud remonti.
Niiet kui vaadata näiteks Alpina vms firma 327 spetsifikatsiooni tundub, et see 327 teema on suuresti üles puhutud. Alpina 204 hp tuleb ka mootorist, kus peale mootoriploki pole seeriaasju ühtegi järgi jäänud.
Päris kindlasti on 190-200 hp jaoks vaja
1. Korralikult puuritud ja hoonitud plokk
2. Korralikud kolvid vähemalt 325 rõngastega
3. Uus ja kulumata nukk minimum 282 durationiga
4. Topeltvedrud
5. Plokikaane freesimine ja vastav kambrite muutmine
6. Asjatundlik portimine
7. Toruväljalase ja parem summuti
8. Chipitud aju
9. Piiraja 6800-7000 rpm
.....
Edit: elu lihtsustamiseks soovitan 3-e raamatut ja nende põhjalikku läbilugemist. Ise olen mõned asjad valesti teinud ja raisanud tühja hulka raha ilma tulemusteta.
1. How to build and modify high-performance cylinder heads
2. How to choose and tune camshafts for high-performance
3. Four-stroke performance tuning
Need saab tellida netist
http://www.kriso.ee, kokku vast 1000 krooni.
On odavam kui laduda 5000 mootorisse ja saada samu kW.